עונש בגוגל צרפת על דירוג גבוה מדי, ארגז החול חוזר, שימוש בכינויים בגוגל פלוס ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

קנס בגלל שפוסט בבלוג היה מדורג גבוה מדי בגוגל…

לכתבה המקורית באתר ה-BBC

בית המשפט בצרפת הטיל קנס על בלוגרית שכתבה ביקורת שלילית על מסעדה בשם Il Giardino המסעדה טענה שהפוסט גרם לה להפסדים גדולים. לבלוג היו לא פחות מ-3,000 עוקבים, מה שכנראה הוביל את השופטת לחשוב כי יש בהכרח קשר בין המספר הגבוה לבין העובדה שהפוסט התברג במקום רביעי כשהיו מחפשים את שם המסעדה בגוגל (למרות שכל מי שמגיע מעולם הSEO יודע שהדברים הם מעט יותר מורכבים מכך).

בכל אופן, הבלוגרית (שייצגה את עצמה) החליטה להסיר את הפוסט ולא רק לשנות את הכותרת לכזו שלא תאזכר את שם המסעדה (כפי שדרש בית המשפט), אך עם זאת, מסרה ל – BBC שנראה כאילו זה פשע להיות מדורג גבוה מדי בגוגל או להיות בעל השפעה גבוהה מדי. הקנס עצמו אגב עמד על 1,500 יורו בתוספת 1000 יורו לכיסוי הוצאות המשפט של התביעה.

בכל אופן, המסעדה כנראה לא ממש תרוויח מכל הסיפור לטווח הארוך, גם מכיוון שבאמצעות התביעה היא ללא ספק הצליחה למשוך אליה אש, אבל גם בגלל שיש לא מעט ביקורות בעלות גוון דומה באתר TripAdvisor, כך שכנראה לא מדובר במסעדה מוצלחת במיוחד…

גוגל פלוס מוותרת על הדרישה שהגולשים ישתמשו בשם האמיתי שלהם

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

לאחר שביום שלישי גוגל הודיעה שהיא מסירה את הדרישה שמשתמשים בגוגל פלוס יעשו שימוש רק בשמם האמיתי, צצו לא מעט שאלות בקרב המשתמשים שניסו להבין את ההחלטה תשפיע על עליהם או על תג הכותב.

אז כפי שמתארים ב-ML, שינוי שם הפרופיל, אותו ניתן לבצע אחת לתשעים יום, ישפיע גם על תג הכותב שלכם, למרות שרוב הסיכויים הם שאם אתם רוצים לדאוג למוניטין שלכם ברשת, עדיין תרצו להשתמש בשם האמיתי שלכם למטרה זו.

שנית, גוגל עדיין תנדנד לכם אם תנסו ליצור שם חסר משמעות, במיוחד אם אתם יוצרים שם משתמש על שם העסק שלכם, משהו שאתם אמורים לעשות בעיקרון דרך עמוד עסקי ולא החשבון הפרטי שלכם… מצד שני, אחד המהנדסים בגוגל פלוס שאחראי על כל העניין (יונתן זונגר), טוען שלטרולים עדיין יהיה קשה מאוד להספים את הרשת.

לסיום, חשוב לדעת שלא ניתן לשנות את כתובת ה- URL המותאמת אישית שלכם ללא קשר למדיניות החדשה – לפחות לא כרגע.

ג’ון מולר מגיב לספקולציות על עדכון לאלגוריתם ארגז החול

לפוסט המקורי ב-Searchengine Roundtable

מאז החודש שעבר ישנן לא מעט ספקולציות על עדכון ספציפי לאלגוריתם “ארגז החול” של גוגל. מדובר באחד מהאלגוריתמים הוותיקים ביותר, שלפי התיאוריה, גורם לאתרים חדשים יחסית שלא להופיע במיקומים גבוהים במשך “תקופת צינון” עד שהם יהיו מספיק איכותיים כדי להתברג במקומות ריאלים.

רוב הספקולציות מגיעות מפורומים של חובבי קידום שחור אשר משתמשים בטקטיקה הידועה של קידום אגרסיבי של אתרים, הבאתם למקומות גבוהים בצורות כאלו ואחרות עד שהם נשרפים, וחוזר חלילה…  לפי האנשים בפורומים, בזמן האחרון, האתרים שהם מקדמים נתקעים בעמודים 2-5 ועולים לאט מאוד למרות הניסיון לקדם אותם במהירות.

בכל מקרה, ברי שוורץ מ – Search Engine Roundtable  החליט להתקיל את ג’ון מולר ולשאול אותו מה דעתו על הדיונים האלו. לאחר שמולר צחק באופן ספונטני ואמר שזה דבר טוב לשמוע, הוא הוסיף שיש לגוגל אלגוריתמים שאמורים לזהות אתרים שמקודמים בשיטות כאלו ושבהחלט ייתכן שהם שינו חלק מהם, אבל הוא צריך לוודא זאת.

בכל אופן, אם אכן מדובר בשינוי שמצליח למנוע את התופעה הזו באופן משמעותי יותר מאשר בעבר, אין ספק שלפחות בינתיים, מדובר ב 1:0 לגוגל.

https://www.youtube.com/watch?v=8r3IIPCHt0E#t=873

שגיאות של אתרים מרובי שפות בכלי מנהלי האתרים

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל למנהלי אתרים

גוגל הודיעה כי מעכשיו יהיה אפשר לראות שגיאות הקשורות לאתרים מרובי שפות או אזורים כבר בתוך כלי מנהלי האתרים תחת תפריט “תנועת חיפוש” ו – “מיקוד בינלאומי”. התכונה החדשה מיועדת לאתרים העושים שימוש בתג hreflang. בדו”ח החדש אפשר לראות את העמודים שלא מקשרים חזרה אל העמוד או העמודים בשפות האחרות וגם עמודים שהתג שלהם מוגדר בצורה לא נכונה (התג חייב לכלול שפה בשתי אותיות ואזור אופציונאלי, גם כן בשתי אותיות).

בנוסף לזאת, אפשר לשנות את המיקוד הגיאוגרפי של אתר דרך לשונית ארץ באותו המסך.

שגיאות באתרים מרובי שפות

פייסבוק בוחנת אפשרות לרכישת מוצרים דרך פרסומות בפיד, טוויטר גם בדרך…

פייסבוק הודיעה השבוע על אפשרות חדשה שנותנת למפרסמים את היכולת להוסיף כפתור “קנה” לפרסומים שלהם, כפתור אשר יאפשר לגולשים לרכוש מהם מוצרים באופן ישיר, אך מבלי לעזוב את פייסבוק. פרטי כרטיס אשראי אותם מזין המשתמש לא קשורים ל-Facebook Credits ולמעשה שום מפרסם אחר לא יכול לראות אותם, למרות שהמשתמש יכול עדיין לבחור אם הוא רוצה לשמור אותם גם לרכישות עתידיות.

כרגע האפשרות זמינה למספר מצומצם של עסקים קטנים ובינוניים בארה”ב ולכן מוגדרת בינתיים כניסוי.

באותה יום בו הכריזה פייסבוק על האפשרות החדשה, הכריזה גם טוויטר על רכישה של חברת CardSpring. החברה עוסקת בחיבור בין מכירות Online למכירות Offline, כשהמשתמש מזין את פרטי האשראי שלו פעם אחת ויכול לקבל הנחות גם כשהוא קונה מחוץ לרשת אצל אותם עסקים בהם הוא נתקל און ליין. טוויטר לא הרחיבה על המשמעות של הרכישה, אבל אפשר להניח שהיא תשתמש בפיתוחים של CardSpring על מנת ליצור “כרטיסי קניות” עבור ציוצים (כמו שהיום יש כרטיסי מוצרים ללא רכישה, אך עם קישור לאתר של המפרסם).

קניית מוצר בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
50
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.