עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [20.5.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • הסרה זמנית של עמודים בוובמאסטר טולס ללא חסימת העמוד מצדכם (Webmaster Central Blog) – בעבר, כל מי שהיה רוצה להסיר עמוד מסוים מתוצאות החיפוש, היה צריך לחסום אותו דרך Robots.txt או לגרום לו להחזיר שגיאת 404 ורק אז היה יכול לבקש הסרה שלו מגוגל. מהיום הדרישה הזו מבוטלת מכיוון שאתם בכל מקרה מאמתים את הבעלות על האתר כשאתם מקבלים את הגישה הראשונית לוובמאסטר טולס. למרות זאת, ההסרה היא זמנית ל-90 יום והסרה מלאה עדיין דורשת חסימה אקטיבית של העמוד.
  • תצוגה מקדימה לתצוגה המקדימה (Webmaster Central Blog) – התצוגה המקדימה לאתרים שנכנסה לתוקף בנובמבר וגם לארץ לפני כמה חודשים, גרמה לבעיות באתרים שחסמו חלק מהתכנים שלהם עם Robots.txt, השתמשו בפלאש או הציגו לגוגל בוט מידע אחר מאשר לגולשים (מיסוך). מהיום ניתן לראות כיצד תיראה התצוגה המקדימה לעמודי האתר בתוך אופציית ה – Labs (כשהממשק באנגלית בלבד). לצד התצוגה המקדימה, ניתן לראות כיצד העמוד נראה בפועל. הממשק כרגע די בסיסי ויש להקיש את הURL המדויק של כל אחד מן העמודים.
  • מג’סטיק מיליונס – כלי דירוג האתרים החדש של מג’יסטיק (Majestic SEO Blog) – בעולם מדידת הטראפיק התחרותי כל חברה טוענת שהכלי שלה הוא הטוב ביותר. ועכשיו גם MajesticSEO, אחת החברות הנחשבות ביותר לניתוח מתחרים, נכנסת לשוק הזה עם כלי חדש. המדד של מג’יסטיק מבוסס על web graph שלהם, שמודד את כמות הקישורים הנכנסים והדומיינים המפנים לכל אתר. הרשימה מוגבלת למיליון אתרים בלבד וליד כל אתר ניתן לראות אם הייתה עליה או ירידה במדדים שלו לאחרונה. מי שהאתר שלו נכלל ברשימה, יכול להתגאות בתג מיוחד המציין זאת.
    בפועל, כאשר בודקים את עשרת האתרים הראשונים, רואים תוצאות מעט שונות מהמצופה. למשל, במקום הראשון והשני נמצאים שני אתרים האחראיים לרישום דומיינים בסיומות co.cc ו – co.tv וזוכים לכמות יפה של דומיינים מקשרים למרות שמבחינת סך כל הקישורים הם עדיין לא במקום הראשון. אפשרות נוספת היא לסנן רק אתרים בסיומת מדינה מסוימת (ccTLD).

  • חיפוש חברתי ב-19 שפות נוספות (Google Social Web Blog) – גוגל הכריזה כי החיפוש החברתי שלה, זה שמציג בתוך דף התוצאות האורגניות עדכונים של חברים מרשתות חברתיות, יהיה זמין בשבוע הקרוב ב-19 שפות נוספות והתמיכה בשפות נוספות בדרך. הפוסט גם רומז שיציאת כפתור +1 משלב הבטא נמצאת ממש מעבר לפינה.
    למרבה הצער, גוגל לא פירטו באילו שפות חדשות הוטמע החיפוש החברתי, אבל לא נראה שיש כרגע שינוי בדפי התוצאות בגוגל ישראל. כזכור, תוצאות חברתיות יכולות להופיע בכל מיקום בחלק האורגני של תוצאות החיפוש. למשל, אם אני מחפש ביטוי כלשהו בעברית בגוגל.קום, אני עלול לקבל בעמוד הראשון אתרים מסוימים רק בגלל שאחד מאנשי הקשר שלי ב – Gmail שם את האתר בסטטוס או בבאזז.
  • בינג מהדקת את האינטגרציה עם הגרף החברתי של פייסבוק (Bing Search Blog) – בינג לא נשארת חייבת ומהדקת את האינטגרציה עם פייסבוק בתוך תוצאות החיפוש: עמודים פרטניים ואפילו אתרים שלמים שחברים שלכם עשו עליהם לייק, יופיעו בתוצאות החיפוש במקום גבוה בצירוף תמונות של עד שלושה חברים. מיקרוסופט נותנת דוגמה למצב שבו אתם רוצים לקנות טלוויזיה חדשה, אבל לא יודעים באיזה אתר להתחיל לחפש. במקרה הזה, בינג יראה לכם את האתר שהחברים שלכם הכי אהבו. מבחינת הדירוג, טוענים בבינג שבמקרים מסוימים תוצאה יכולה לקפוץ גם מעמוד רביעי לעמוד ראשון!
    גם כאשר אתם מחפשים נושא מסוים שאין לחברים שלכם דעה עליו, לבינג עדיין יש עדיין את היכולת להשתמש ב – “IQ קולקטיבי” כדי להראות אתרים שכלל הגולשים אהבו יותר. גם כאן מדובר לעיתים בהצגה של קישורים עמוקים יותר בתוך אתר מסוים, מעין השלמה לסייטלינקס של בינג. (ניתן לראות זאת בוידאו בהמשך הפוסט). לבסוף, בינג משתמש בפרסומיים חברתיים של מותגים גדולים כדי להציג לכם דילים עדכניים, במיוחד בקטגוריות של נופש, טיסות וקניות. את הדילים האלו אתם יכולים לאגד לרשימה אחת ולשלוח התראה לחברים בפייסבוק כך שיגידו לכם מה דעתם עליה. מיטיבי לכת יכולים להתקין את הטולבר של בינג ולעשות לייק לכל URL שהם נמצאים בו גם אם בעמוד עצמו אין כפתור Like.
    אין ספק שעל הנייר מדובר בתוספת משמעותית מאוד לכוח החיפוש של בינג שהופכת אותו למנוע חיפוש חברתי במלוא מובן המילה. השאלה על כמה שאילתות וחיפושים ישפיעו השינויים האלו בפועל היא שאלה אחרת לגמרי שרק הזמן יוכל לתת עליה תשובה. אגב, מעניין לראות את התגובות לוידאו הבא בתוך יוטיוב שרובן לא מאוד מחמיאות, חלק מהגולשים חוששים לפרטיות שלהם וחלק אחר פשוט לא סומכים על החברים שלהם כנראה…

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
32
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
76
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105003
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99392
מדיה חברתית
בן אורן
87761
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.