חדשות קידום אתרים
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » רשת פוסטים אורחים נוספת נענשה, המרת Hangouts למודעות אדוורדס ועוד…

רשת פוסטים אורחים נוספת נענשה, המרת Hangouts למודעות אדוורדס ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מאט קאטס: "אין רשת קישורים ללא טביעות אצבעות"

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

בתשובה לציוץ של גולש בטוויטר בשם Techtada, מאט קאטס הודה אתמול בחצי פה שרשת פוסטים אורחים בשם PostJoint נענשה והזהיר שכל רשת שמצהירה על כך שהיא לא משאירה טביעות אצבעות צריכה להרים דגל אדום אצל כל מי שמשתמש בה.

המעניין הוא ש-PostJoint התייחסו להצהרה של קאטס והענישה של My Guest Blog בנוגע לכך שמקדמי אתרים צריכים לשכוח מפוסטים אורחים והצהירו שהם מקפידים על בדיקה ידנית של כל הפוסטים ולא מהססים לפסול אפילו 70% מהאתרים שנרשמים לשרות. בנוסף, הם מוודאים שהבלוגים השונים ברשת יהיו נפרדים אחד מהשני כך שאי אפשר בעצם לגלוש בשום צורה בתוך הרשת שלהם (ומכאן העניין של אפס טביעות אצבעות).

בכל אופן, מכיוון שנכון לעכשיו לא מדווח על בעלי אתרים שהשתמשו ברשת וקיבלו אזהרות בכלי המנהלים, קשה לדעת אם גוגל אכן הצליחו להעלות את כל האתרים שהשתמשו ברשת או שהענישה של PostJoint עצמה נעשתה בין היתר בשל הרצון לקעקע את הטענה שאפשר להשתמש בשירותי פוסטים אורחים בצורה מאורגנת בלי להיתפס למען יראו וייראו.

 

חדש: כלי לדיאגנוזה של גוגל אנליטיקס

לפוסט המקורי בבלוג של Analytics

צוות אנאליטיקס הודיע על כלי חדש שמבצע דיאגנוזה של קוד Analytics המוטמע באתרים. הכלי יכול לזהות האם קוד המעקב מותקן כראוי, באילו עמודים באתר הוא לא מופיע, דוחות שלא מחזירים שום נתונים ואפילו פילטרים שמתנגשים אחד עם השני.הכלי גם מדווח על תזוזות בלי צפויות בנתונים עצמם בדומה לכלי ה-Intelligence . על מנת להירשם לבטא תוכלו להשתמש בטופס הזה, אבל קחו בחשבון שהאדמין של החשבון יצטרך לאשר הסכם NDA מול גוגל.

התראות גוגל אנליטיקס

פייסבוק מציגה שירות מתחרה ל-Tripit

לפוסט המקורי ב-GeekTime

חדי העין מבינכם אולי שמו לב שפייסבוק החלה להציע תכונה חדשה שמאפשרת לכם לספר לחברים שלכם ברשת החברתית לאן אתם עומדים לטוס ובהמשך כנראה גם היכן תשהו במהלך כל אחד מימי הטיול.

למרות שבמבט ראשון המטרה של פייסבוק היא להקל על המשתמשים ולחסוך מהם את הצורך להירשם לשירותים חיצונים כמו Tripit, אין ספק שבאמצעות התכונה החדשה לפייסבוק יהיה עלינו יותר מידע אותו יוכלו לנצל המפרסמים על מנת להתאים לנו פרסומות ממוקדות עוד לפני שכיוונו את Waze לכיוון שדה התעופה… וכמובן שיש צורך להזכיר שפרסום מועדים מדויקים בהם תשהו מחוץ לבית באופן ציבורי עלול להיות מסוכן במדינה קטנה יחסית כמו שלנו.

גוגל מציעה שילוב בין התראות ל-Google Trends

לפוסט המקורי ב-Inside Search

למרות ששירות Google Alerts קיים כבר זמן רב, הוא היה מוגבל בעיקר לתוצאות של שאילתות ספציפיות, אך כעת גם מי שעושה שימוש תדיר ב-Trends יכול לחסוך לעצמו לא מעט זמן ואנרגיות באמצעות קבלת התראות אוטומטית לפי פילטרים שהגדיר מראש כמו נושאים מסוימים או החיפוש החמים ביותר בארה"ב (או ישראל לצורך העניין) ועל ידי כך לזהות טרנדים חמים ומילות מפתח בעלייה (מתכנן מילות המפתח של Adwords לרוב מציג רק מילים שכבר יש להן נפח חיפוש משמעותי והוא פחות מיועד לזיהוי של טרנדים וחיפושים עונתיים). ההרשמה עובדת באמצעות לחיצה על כפתור "הירשם" לאחר קבלת תוצאות חיפוש, וניתן לבחור לאיזו מדינה יתייחסו הנתונים ומה תהיה תדירות שליחת ההודעות.

מעתה כל אחד יכול להפוך פוסט בגוגל פלוס למודעה

לפוסט המקורי ב-Inside Adwords

למרות שהפיכת פוסטים מעמודים בגוגל פלוס למודעות הייתה אפשרית כבר מחודש דצמבר, כעת התוכנית יצאה מבטה וכל מי שעושה שימוש ב-Adwords ויש לו עמוד עסקי עם 1,000 עוקבים לפחות יכול לעשות זאת מתוך ממשק Adwords וגלריית המודעות. המודעות עצמן מופיעות ברשת הפרסום של גוגל (לדוגמה ביוטיוב ואתרי שותפים) ונפתחות באופן אינטראקטיבי שמאפשר לגולשים לעשות פלוס אחד, לשתף את הפוסט וכמובן להתחיל לעקוב אחרי העמוד.

אופציה מעניינת נוספת מאפשרת לקדם שיחות Hangouts, שיחות הוידאו מרובות המשתמשים של גוגל פלוס, לפני השידור, במהלכו או אחריו. אפשרות נוספת היא לקדם באופן אוטומטי את הפוסט האחרון בעמוד.

מלבד העובדה שלמודעות החדשות יש את הפוטנציאל להפוך את גוגל פלוס לרשת שבאמת תמשוך לא רק משווקים ברשת וחובבי טכנולוגיה, העובדה שהמודעות עצמן לא חייבות להופיע בתוך הרשת עצמה ולכן לא מפריעות לחווית הגלישה היא יתרון חשוב במאבק התדמיתי מול פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות.

ואגב, אם כבר Adwords, הנתונים הכספיים האחרונים של גוגל מראים כי הלחיצה על פרסומות אמנם עלו ב – 26%, אך הרווח הממוצע מכל לחיצה ירד ב – 9%. למרות שלכאורה רוב המפרסמים מרוויחים מכך, העלייה ברווחים של גוגל הייתה מתונה מן הצפוי והמשקיעים שגרמו למניה לאבד 3% משוויה, כנראה חוששים גם מכך שהיא לא מצליחה לנצל היטב את שוק המובייל.

המרת פוסט מגוגל פלוס למודעה באדוורדס

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן, שותף במיזם מקום טוב – ערוץ תוכן אזורי של אזור זכרון יעקב – פרדס חנה.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

גוגל AMP בדרך למיליארד משתמשים חדשים – באסיה

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןלמאמר המקורי ב-Search Engine Land חדשות מעניינות ...

חדשות קידום אתרים

גוגל בוחנת שיטה חדשה לדיווח על הצעות פוגעניות של ההשלמה האוטומטית

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןלידיעה המקורית ב-Search Engine Land השלמה אוטומטית ...

7 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה על הסיכום איתי.
    אגב, מדריך מעולה ליצירת מודעות גוגל+ באדוורדס אפשר לקרוא בבלוג של בועות בקישור הבא: http://www.booot.co.il/google-plus-post-ads-in-adwords/

  2. כפי שכבר כתבתי פה בעבר, טביעת האצבע הכי קלה לאיתור של רשת פוסטים אורחים, וגם של אתר שמפרסם פוסט אורח יחיד שנוצר באופן מלאכותי כדי לתחמן את גוגל, הוא שהקישור מוביל לאתר של לקוח מחבר הפוסט, או לאתר הלקוח של מי ששכר אותו לחבר את הפוסט, ולא לאתר הפרטי של מחבר הפוסט או לאתר שיש בו מידע שהוא באמת שימושי למבקרי האתר שבו מוצג הפוסט.

    הפוסטים האורחים הללו הם ניסיון נואש של מקדמי האתרים שכל מה שהם יודעים לעשות לצורך קידום בתוצאות החיפוש נגד מתחרים ראויים זה "לבנות" קישורים, ומסרבים להכיר בעובדה שגוגל כבר לא "אוהב קישורים" ולא אוהב יותר מקדמי אתרים כאלה.

    • זקן השבט, אשמח אם תסביר לי את העניין. אני לא ירדתי לסוף דעתך וכנראה שלא הבנתי לגמרי על מה המלחמה כאן של גוגל.

      נאמר שאני כותב מאמר אורח באתר מתכונים, אני מוסיף יופי של מתכון, כמו גם עוד 100 בשלנים כמוני. מהמאמר יוצא קישור אליי, לאתר שלי. האם יש בכך פסול? האם לזה קוראים "רשת של פוסטים אורחים"?

      • אדי, אסביר ברצון: אני לא נלחם פה בעד גוגל אלא חוקר ומסביר את שינוי המדיניות של גוגל ואת גבולות היכולת של עמיתיי למקצוע, מקדמי האתרים, להסתגל לשינוי המדיניות, כדי שאני לפחות אלמד להסתגל לשינוי באופן המוצלח ביותר האפשרי.

        בעניין הספציפי של כתיבת פוסט אורח כתבתי פה (http://www.askpavel.co.il/blog/updates-22-3-14) שאם הקישור יוצא מאתר המתכונים אל האתר הפרטי שלך, שמציג רק (!) את מומחיותך המיוחדת בהמצאת מתכונים מוצלחים, או את יומרתך להחשב לכזה, זהו קישור לגיטימי לחלוטין וגוגל לעולם לא יפסול את האתר שלך או את אתר המתכונים בגלל זה. אבל אם הקישור ששמת בפוסט שבאתר המתכונים מוביל אל האתר של חברת "אוסם" או "שטראוס" (או אפילו של מסעדה שבבעלותך), ששכרו אותך לכתוב פוסט אורח עם קישור לאתר שלהם, הקישור המלאכותי הופך אותו ללא לגיטימי על פי "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" (http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=iw&answer=40349) ומזמין את ענישת האתרים.

        נוסף על כך, אני משער שאתר מתכונים נועד מראש לספק מתכונים לציבור הגולשים שמעוניין לנסות אותם בפועל. לעומת זאת, שתי רשתות הפוסטים שדווח עד עכשיו שנענשו (אפשר שנענשו עוד) הזמינו אצלם כתיבת פוסטים אורחים מתוך כוונה לאפשר למחברי הפוסטים להוציא מתוכם קישורים ללקוחות של מי ששכרו אותם, קישורים שכאמור אסורים על פי הנחיות גוגל.

        אני גם מעיז לנחש שאיש מציבור משתמשי גוגל, פרט למחברי הפוסטים ולקוחותיהם, לא טורח לקרוא אותם כי אין שום קשר תוכני (כמו של עיתון למשל) בין פוסט אחד לכל שאר הפוסטים, משום שכל פוסט נועד רק לתרץ את הוצאת הקישור שהוא Do Follow. שים לב לקישורים היוצאים מהפוסטים האורחים באתר AskPavel – גם אם הם יוצאים לאתר המסחרי של מחבר הפוסט, כי מעמדו המקצועי מתואר שם ביתר פירוט, כל קישור יוצא הוא No Follow.

  3. כתבה מאוד מלמדת, בהקשר לתוצאות הכספיות ש Google הציגה, ניתן להתרשם שהם מעולות וממשיכות להציג צמיחה משמעותית וזאת בזכות הנתון שמציג ירידה בעלות לקליק, זה מוכיח שהפרסום התרחב לשווקים נוספים עם מילות חיפוש בעלות תחרות נמוכה. השילוב של עליה בקליקים וירידה בעלות מוכיח פיתוח שווקים נוספים והתרחבות, זה נתון חיובי! רוב האנליסטים שמסקרים את המניה לא מצליחים להבין את המשמעות המדויקת של הנתונים.
    בנוסף לכך יתכן שהדבר מצביע גם על התרחבות בשימוש remarketing‏ בו עלות לקליק יחסית נמוכה עדיין.
    מה דעתכם !?

  4. צחי, אני מבין שאתה מתכוון לכתבה http://money.cnn.com/2014/04/16/technology/google-earnings/.

    בהעדר נתונים נוספים באותה כתבה, יש הסברים חלופיים רבים לירידה בעלות (הממוצעת!) לקליק – למשל, שמקדמי אתרים רבים מאד העבירו בעצת MOZ את לקוחותיהם מקידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות לרכישת מודעות PPC, בעיקר Adwords, ומתוך חוסר מקצועיות גם בתחום הזה, יעצו להם ללכת על מחיר מינימלי, או נמוך מאד יחסית, לקליק ולתקציב יומי נמוך שקרוב להוצאה היומית הקודמת בקידום אורגני.

    זה לא בהכרח נתון חיובי כי אותם לקוחות יתאכזבו כעבור זמן מהביצועים העלובים, במיוחד אם יש להם עלות קבועה של ניהול מסעי הפרסום. לא פלא שהאנליסטים אינם מבינים את המשמעות המדוייקת של הנתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים