חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.6.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

שני דיווחים ראשוניים על התאוששות מפינגווין

מקור (Seomoz): דיווח ראשון, דיווח שני

השבוע התפרסמו שני מקרים של אתרים שנפגעו בצורה חמורה מעדכון הפינגווין של גוגל (איבדו יותר מ- 80% מהתנועה) והצליחו להתאושש לאחר ביצוע של מספר פעולות יזומות.

האתר הראשון הוא WPMU.com המספק תבניות וורדפרס מוכנות עם קישורים קבועים (מבחינת אנקור ויעד הקישור) חזרה אליו. למרבה המזל, מרבית התבניות האלו ישבו על אתר אחר בשליטת המייסדים בשם EDUBlogs.org. EDUBlogs.org הוא אתר בלוגים לאקדמאיים שבדומה לאתרי בלוגים אחרים, כל בלוג בו יושב על סאב דומיין אחר. מכיוון שגוגל עדיין מתייחס לכל סאב דומיין כאתר עצמאי, ברגע שהוסרו הקישורים מכל 500,000 העמודים שהאתר, פרופיל הקישורים של WPMU.com הפך להיות הרבה יותר “טבעי”. עם זאת, חשוב לציין שגם הקישורים האלו היו רק חלק קטן מכל פרופיל הקישורים של האתר. מבחינה זו, נראה שגם אחוז קטן יחסית של קישורים בעיתיים יכולים לגרום לנזק, ממש כמו שגם אחוז קטן של דפים בעלי איכות תוכן ירודה, גרמו לפגיעות קטלניות בעדכון פנדה.

דוגמה אחרת, מעניינת אפילו יותר היא של בלוג מקצועי קטן יחסית בשם nickeubanks.com שהתנועה שלו ירדה כמעט לאפס… במקרה הזה, מקור הענישה היה כנראה בבלוג ישן יותר של הבלוגר בכתובת 23run.com שקישר מכל העמודים שלו אל הבלוג החדש יותר עם טקסט ממוקד מאוד (“ווב סטרטגיסט פילדלפיה”). סך כל הקישורים האלו היוו 10% מסך כל פרופיל הקישורים של הבלוג שנפגע. ברגע שהטקסט הבעייתי שונה פשוט לכתובת של הבלוג עצמו, החלה ההתאוששות.

אגב, בינתיים הבלוגר החזיר את האנקור הבעייתי בגרסה מעט שונה כדי לבדוק אם הוא יוכל להוכיח שהדברים עובדים גם בכיוון ההפוך.

משני המקרים האלו, אפשר ללמוד על שתי סכנות פוטנציאליות:

  1. שימוש באנקור טקסט מדויק מאוד בתדירות גבוהה – למעשה אובר אופטימיזציה
  2. שימוש בקישורים רוחביים, גם אם כולם יוצאים מאתר אחד. החלפות קישורים כאלו הן די נפוצות בארץ גם בחברות SEO גדולות, ולכן זה יכול להסביר אולי למה אין כמעט חברה שלא נפגעה מהעדכון באופן כזה או אחר.
  3. הרבה תגובות בפוסטים האלו שואלות האם מדובר באמת בפגיעה של פינגווין או אלגוריתם משני אחר. השאלה אם זה באמת משנה ברגע שרואים שיש בין הפעולות קשר של סיבה ותוצאה…

התאוששות מעדכון הפינגווין

חיפוש המוצרים של גוגל הופך לגוגל שופינג ומתחיל לגבות תשלום

מקור: Search Engine Land

שרות חיפוש המוצרים של גוגל שמוכר יותר בחו”ל, משנה את שמו והופך ל– Google Shopping. העניין הוא שמעתה גוגל דורשת תשלום מכל מי שרוצה להופיע בתוצאות. נשיא המוצר בגוגל מסר בתגובה שזו הדרך הטובה ביותר לספק מידע טוב ואמין יותר. סוחרים שלא ישלמו עדיין יופיעו בתוצאות האורגניות, אבל לא בתיבות המיוחדות של Google Shopping או בתוך דפי התוצאות הפנימיים של השרות הכוללים תמונה והבלטה של המחיר. סדר ההופעה הפנימי ייקבע לפי הרלוונטיות של המוצר ולפי המחיר בו הסוחר יהיה מוכן למכור את הסחורה שלו.

SEL חשפו בטור שלהם הצהרה של גוגל מ– 2004 שבו הם הצהירו שלא נגבית עמלה ממי שרוצה להופיע בתוצאות של Froggle (השם של השרות אז), וזאת כדי לספק לגולשים תמונת מצב אמיתית לאחר פרסום הטור, גוגל הגיבו שהם עדיין לא שינו את המדיניות שלהם מכיוון שיש הפרדה בין התוצאות הממומנות לתוצאות הרגילות… ב– SEL עדיין לא מקבלים את הטענה הזו וטוענים שאין קשר בין הדברים וגם אם מדובר רק בחלק מהתוצאות, זהו עדיין מודל של “הכללה בתשלום” (Paid Inclusion).

כך או כך, נראה שמדובר בצעד יוצא דופן מצד גוגל שלמעשה מיישרת קו עם מודל שנפוץ מזה זמן רב באתרים מתחרים (בארץ הדבר דומה לאתר “זאפ” שחנויות צריכות לשלם כדי להופיע בו למרות שאף אחד לא מבטיח להן שיופיעו בתוצאות).

גוגל ובינג שולחים פחות תנועה לפייסבוק?

מקור: Search Engine Land

מחקר של אתר PageLever.com לקח מדגם של 500 עמודים בפייסבוק עם מספר מינימאלי של 10,000 אוהדים ומצא כי מאז תחילת ינואר, העמודים האלו מקבלים 51% פחות תנועה מאשר קודם לכן. בהתחלה נראה היה שיש קשר ישיר ל– Search Plus Your World, אך לבסוף הסתבר שאין חפיפה מלאה בין ההשקה של SPYW ותחילת הנפילה.

ולמרות שכרגע אין קשר ישיר של סיבה ותוצאה, עדיין מדובר בתוצאות מעניינות : האם העמודים של פייסבוק נעשו פחות אטרקטיביים בעיני גוגל, או שאולי שינוי אחר באלגוריתם גרם לתעדוף של דפי גוגל פלוס? PageLever מבטחים להמשיך ולחקור את הנושא. אגב, מחקרים אחרים מתחילת השנה כבר הראו שדפים מתוך גוגל פלוס נוטים להופיע לעיתים במקום גבוה בתוצאות…

טראפיק לפייסבוק

המחירון של פייסבוק פורסם גם בשקלים

מקור: ניוזגיק

השרות החדש של פייסבוק שמאפשר לקנות חשיפה תמורת כסף זמין גם בשקלים עבור דפים מסוימים. כזכור, ככל שלדף יש יותר אוהדים, כך נפתחות יותר אפשרויות תשלום. כרגע התשלום המינימאלי הוא 20 ₪ עבור 2800 חשיפות והמקסימלי לדפים בהם בערך 10,000 אוהדים או קצת יותר, הוא 79 ₪  ל– 11,000 חשיפות.

כרגע החשש הוא שמפרסמים בעלי תקציב גדול יחלו להפציץ את האוהדים שלהם בפרסומים ויגרמו לכך שהאוהדים שלהם יסירו את הלייק שלהם מהדף ויגרמו לאפקט ההפוך… האם המודל החדש והשנוי במחלוקת יצליח לגרום לגידול משמעותי בהכנסות פייסבוק? נחיה ונראה…

המחיר של קידום סטטוסים בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105066
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99633
מדיה חברתית
בן אורן
87799
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.