חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.12.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

WordPress.com מציעה תחליף לאדסנס – “וורדאדס” (Techcrunch)

שיתוף פעולה בין החברה המפעילה את WordPress.com וחברת הפרסום Federated Media יציע לבלוגרים את האפשרות להשתמש במערכת פרסום חדשה בשם WordAds. המערכת תהיה זמינה רק לבלוגרים מובחרים (כנראה שאלו שמקבלים מספיק תנועה) ורק אם הם משתמשים בדומיין עצמאי.

כרגע לא נמסרו פרטים נוספים על אופי המודעות שיוצגו בתוכנית, אבל לפי ההודעה, הן אמורות להיות אטרקטיביות יותר מאלו של אדסנס ולכלול מגוון רחב של מותגים.

מי שיש ברשותו בלוג על דומיין עצמאי ב– WordPress.com, יכול להשתמש בטופס הזה כדי להגיש בקשה להשתתפות בתוכנית.

כרום עקף את פיירפוקס (Daily Mail)

אם גם אתם רואים יותר ויותר גולשים שמשתמשים בכרום? עכשיו זה רשמי: כרום הוא הדפדפן השני הנפוץ ביותר, וזאת לאחר שהצליח לעקוף את פיירפוקס בחודש נובמבר באחוז השימושי הגלובאליים. אמנם מדובר בהבדל של פחות מחצי אחוז (25.69 לעומת 25.23) ולמיקרוסופט עדיין יש נתח שוק של יותר מ- 40%, אבל נראה שמעתה והלאה, לשועל לא יהיו חיים קלים כל כך (בארה”ב הוא אמנם עדיין במקום שני, אך ספג ירידה חדה לעומת שנה שעברה לטובת כרום).

על מנת להבין את גודל ההישג, שימו לב שבדיוק לפני שנתיים, נתח השוק של כרום היה 4.66% בלבד. נראה שלגולשים כבר לא ממש אכפת מהעובדה שכרום שולח נתונים מסוימים אודות הגלישה שלהם לגוגל.

גוגל מציגה: האבולוציה של החיפוש (Search Engine Land)

מהנדסים ואנשים בולטים בגוגל מציגים את האבולוציה של החיפוש לפי גוגל : החל מאלגוריתם PageRank הראשון ועד לחיפוש התמונות האוניברסאלי. גם מי שכבר מכיר את כל השירותים של גוגל, יכול לגלות כאן כמה דברים מפתיעים : למשל, אחת הסיבות לפיתוח Google News וקצב סריקה גדול יותר של האינדקס הייתה אירועי 9/11 שאחריהם גוגל נתקלה במצב בעייתי מאוד מבחינתה, מצב בו לא היו כלל תוצאות רלוונטיות בחיפוש מכיוון שהאינדקס היה מעודכן חדש שלם אחורה! (חשבו מה היה קורה היום אם היינו מקבלים תוצאות כאלו.)

עמודי פרופילים של גוגל + מתחילים לעלות לראש התוצאות (Search Engine Land)

אתר Search Engine Land מדווח כי מידע מפרופיל גוגל + מתחיל להופיע בראש התוצאות במידה ומשתמשים בתג המחברים החדש (rel=author). לפעמיים המידע מופיע מעל התוצאות הרגילות ולפעמיים יש קישור למעגל של אותו האדם בגוגל + בתוך התוצאה עצמה.

כך זה נראה (מקור: Search Engine Land):

עמודי גוגל פלוס בתוצאות החיפוש

לא ברור האם מדובר בתכונה קבועה או בניסוי, אבל מה שבטוח – גוגל מתחילה לשלב את המידע שהיא אוגרת על משתמשים בגוגל + כדי להשפיע על תוצאות החיפוש האורגניות. האם זה יספיק כדי לגרום למשתמשים להמשיך להשתמש בה? על השאלה הזו קצת יותר קשה לענות…

בינג בונה את הגרסה שלה לפנדה? מעיפה אתרי קניות רזים בתוכן (Digital Trends)

סוף חודש נובמבר וחודש דצמבר נחשבים לחודשי הקניות הכי חזקים בארה”ב. ביום שישי האחרון של דצמבר (יום שישי השחור) ויום שני שלאחר מכן (Cyber Monday), חנויות רבות ואתרי אינטרנט מציעים מבצעים בלעדיים והנחות גדולות במיוחד.

אבל השנה, מי שניסה לחפש בבינג את האתר cybermonday.com ואתרים דומים פשוט לא מצא אותם. מסתבר שבבינג לא הסתפקו בהורדת הדירוגים לאתרים האלו, ובמקרים מסוימים פשוט הסירו אותם מהאינדקס.

מדוע שצוות בינג ינקוט בצעד קיצוני שכזה? ובכן, מסתבר שלבינג יש אתר ייעודי לעונת החגים שנקרא The Bing Magical Holiday Calander ובו אפשר למצוא לא מעט הצעות לבילויים והפתעות לעונה זו. האתר נוצר בשיתוף פעולה עם מספר מותגים בולטים כמו לדוגמה Hulu Plus (שרות הפצת וידאו). גם התזמון של השינוי, שבוע לפני יום שישי השחור נראה מעט חשוד מדי…

הטענה הרשמית של דובר בינג הייתה שהאתרים המדוברים לא מציעים תוכן איכותי מספיק גם אם הם נראים לגיטמיים. לעומת זאת, יש לציין שהאתרים האלו דווקא מופיעים בגוגל – ask.com בעמוד הראשון, מה שאולי מקשה עוד יותר להגדיר אותם כאתרי ספאם או אתרים בעיתיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.