דוח שימושיות בוובמסטר טולס, האלגוריתם של אתרי הקניות, שאלות ותשובות עם צוקרברג ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מציגה מדד חדש לשימושיות אתרים ניידים בכלי מנהלי האתרים

להכרזה של גוגל בבלוג למנהלי אתרים

גוגל הכריזה השבוע על דו”ח חדש בכלי מנהלי האתרים שנועד לעקוב אחר בעיות שימושיות באתרים סלולאריים. הכלי שנמצא בתוך “תנועת חיפוש -> התאמה לחיפוש בנייד” מאפשר לאתר בעיות שימושיות נפוצות כגון :

  1. תוכן Flash שלא ניתן להציג במכשירים ניידים
  2. רכיבי מגע קרובים מדי
  3. מצבים בהם לא הוגדרה נקודת מבט, כלומר, שינוי קנה המידה באופן אוטומאטי עבור דפדפנים ניידים
  4. מצבים בהם נדרשת גלילה אופקית על מנת להציג את התוכן
  5. גדלי גופנים קטנים מדי

חשוב לציין שלמרות שכרגע גוגל לא משתמשת בנתונים אלו בתור מדד לדירוג, היא רמזה בעבר שזה עלול לקרות בעתיד הקרוב.

בלי קשר ישיר לדו”ח החדש, השבוע גם התחילו להתקבל דיווחים נוספים על כך שגוגל מציגה הערות בנוגע לאתרים שעשויים לא להיראות היטב על מכשירים ניידים בגלל שימוש בפלאש בשפות נוספות מלבד אנגלית.

שימושיות לניידים

הנחיה חדשה למנהלי אתרים: אל תחסמו קבצי CSS ו-JS

להכרזה של גוגל בבלוג למנהלי אתרים

עדכון חשוב נוסף של גוגל השבוע מנחה בעלי אתרים באופן מפורש לא לחסום קבצי JS, CSS או תמונות מהזחלנים של גוגל, זאת הודות לעובדה שהזחלנים יכולים כעת לראות דפי אינטרנט כמו דפדפנים מודרניים ולא רק את הגרסה הטקסטואלית. ההנחיה גם מציינת שמי שייבצע חסימה כזו, עלול לראות ירידה בדירוגים עקב אינדוקס לא אופטימאלי.

בנוסף, גוגל ממליצה מאוד לעשות שימוש בפרקטיקה של Progressive enhancement, כלומר, לדאוג לכך שהפונקציונאליות הבסיסית של האתר תעבוד היטב על כל סוגי הדפדפנים עם פונקציות משופרות לדפדפנים משוכללים יותר ולדאוג לכך שהאתר יעלה מהר ככל האפשר (באמצעות איחוד וכיווץ של קבצי ה – CSS וה – JS).

מהי המשמעות של ההכרזה על עמודים מקומיים בגרופון

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

לפני קצת יותר משבוע הכריזה גרופון על אופציה חדשה לעסקים לפתיחה של עמודים עסקיים באתר. עמודים אלו מאפשרים לעסקים לנהל את הנוכחות המקוונת שלהם באמצעות הוספת תמונות, עדויות של לקוחות מרוצים או הצעות מיוחדות ללקוחות כמו למשל Happy Hours, מבצעים לשעות הלילה, מועדוני חברים או חבילות המתומחרות במחיר מוזל (לעומת רכישה בודדת). כמו כן, הלקוחות מצידם יכולים להשאיר פידבק מיידי לבעל העסק או לבקש ממנו “דיל” (וזו אולי התשובה למבקרים של גרופון הטוענים שהחברה הובילה לאינפלציה בשוק הקופונים ויצירת לחץ לא הוגן על בעלי העסקים).

למרות שגרופון יצרה מספר אסטרונומי של שבעה מיליון עמודים שהתחילו מניסוי פשוט בחמש ערים בלבד, היא לא הסכימה לציין מהו מספר העמודים שבעלי עסקים אימתו ולמעשה קיבלו עליהם שליטה.

בכל אופן, נראה שהמטרה של גרופון ביצירת העמודים הללו היא כפולה : הראשונה, לקבל נוכחות חזקה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ובמיוחד בכל הקשור בחיפוש המקומי (אחרי הכול, העמודים האלו בוודאי יוסיפו הרבה מאוד תוכן לאתר) ובעצם להפוך לאתר חיפוש מקומי בפני עצמו שלא יציע רק דילים, אלא גם מידע מקיף יותר על עסקים לגולשים (בדומה ל – Yelp ודומיו)

המטרה השנייה היא ליצור לעצמה לידים מבעלי עסקים, אם באמצעות מכירה של חבילות הקופונים עצמם ושירותים אחרים (כגון כלים לניהול מוניטין) ואם באמצעות הצעת גרסה משודרגת של העמודים עצמם הכוללת מספר תכונות נוספות כמו לדוגמה התממשקות מול האפליקציה של גרופון והטאבלט המיוחד שלה לעמדות מכירה (Gnome).

בכל אופן, חשוב לזכור שהשירות החדש פועל כרגע רק בארה”ב ולא הגיע לגרסאות המקומיות של גרופון כמו למשל גרופון הישראלי.

עמודים מקומיים בגרופון

מארק צוקרברג רוצה לענות על השאלות שלכם בשבוע הבא

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

מארק צוקרברג הכריז שביום חמישי הבא בשעה 11 בלילה (לפי השעון שלנו) הוא יענה על שאלות מהקהילה העולמית של פייסבוק הכוללת נכון להיום 1.35 מיליארד איש. האירוע עצמו שואב השראה מימי שישי בהם מתקיימים שסנים של שאלות ותשובות לעובדי פייסבוק.

לפי צוקרברג, מדובר בחלק חשוב מהמסורת של פייסבוק שבה העובדים שואלים מדוע החברה הולכת בכיוונים מסוימים, מה הוא חושב על אירועים המתרחשים בעולם ואיך אנחנו יכולים להמשיך ולשפר את השירותים שלנו. לדבריו, הוא לומד לא פחות מהשאלות הללו בנוגע לשיפור השירות מאשר קהל השואלים עצמו.

על מנת להתמודד עם שטף השאלות והתשובות הבלתי פוסק, פייסבוק הקימה עמוד אירוע מיוחד בו הגולשים יכולים להצביע לשאלות שנראות להן החשובות ביותר וכך לדחוף אותן אל ראש הרשימה. כמו שאפשר לצפות, חלק מהשאלות הן מהותיות יותר (למשל, “למה הכרחתם אותנו להתקין את המסנג’ר”), בעוד שאלות אחרות הן היתוליות יותר (“איזו בירה שתית כשיצרת את פייסבוק?”).

מסתבר שגם לאתרי קניות יש אלגוריתמים

לכתבה המקורית בכלכליסט

מחקר חדש של אוניברסיטת נורת’איסטרן גילה שלא רק למנועי החיפוש יש אלגוריתמים להתאמה אישית של התוצאות, אלא שגם אתרי קניות רבים מבצעים התאמה אישית של המחירים עבור גולשים שונים (הסקר הקיף 16 אתרים שונים בארה”ב). בין יתר הפרמטרים שמשפיעים על המחיר אפשר למנות את השעה בה ביקר הגולש באתר, מנוע החיפוש ממנו הגיע, סוג המכשיר בו  הוא משתמש והאם הוא רשום לאתר או ביצע חיפושים קודמים.

הפערים הגדולים ביותר נמצאו באתרי התיירות והגיעו להבדלים של עד 100$, אך החוקרים ציינו שהתמרון הוא בדרך כלל לא גורף ויותר בבחינת ניסיון ללמוד את השוק.

כמו כן, לפעמיים הממצאים היו סותרים. לדוגמה, בחלק מהאתרים מי שמחק את הקבצים הזמניים וקבצי הקוקי מהדפדפן שלו קיבל מחירים נמוכים יותר, ואילו באתרים אחרים דווקא גולשים רשומים קיבלו הנחות. מנגד ובאופן לא מפתיע, היו מקרים שבהם מי שחיפש מלונות יקרים יותר, קיבל גם מחירים גבוהים יותר.

לסיכום ציינו החוקרים שכאשר אתה מחפש מוצר באתר מסוים, אתה לא תמיד חשוף לכל המידע ולא יודע אם המחיר שאתה מקבל הוא הזול ביותר מכיוון שקיימת בעיית שקיפות באלגוריתמים הללו והם משתנים בתדירות גבוהה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104782
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100239
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99139
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.