מנוע החיפוש של Majestic, גוגל יאנדקס אפליקציות, פייסבוק יעקוב אחרינו ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

Majestic משיקים מנוע חיפוש משלהם בשם Search Explorer

לפוסט המקורי בבלוג החברה

שירות Majestic למקדמי אתרים הכריז על מנוע חיפוש עצמאי משלו בשם Search Explorer. לא מדובר אמנם על מנוע חיפוש לכל השאילתות הקיימות כמו גוגל, אבל כאשר מקישים לתוכו מילת מפתח או ביטוי פופולאריים, הוא מציג רשימת תוצאות לפי מידת ההשפעה שלהן על הרשת.

על מנת להשתמש במנוע יש לגשת אל הכתובת למטה, כאשר לאחר q=  יש לכתוב את השאילתא המבוקשת כשסימן + משמש כרווח. עם זאת, מי שאין לו מנוי באתר, יוכל לראות רק את עשר התוצאות הראשונות:

http://www.majesticseo.com/reports/search-explorer?q=your+query

לפי החברה, יש למנוע החדש מספר יתרונות:

  • שקיפות – המנוע אינו מתבסס על שום מנוע חיפוש קיים, אלא על אלגוריתמים שפותחו על ידי Majestic. כמו כן, אין בו פרסומות.
  • ממשק מפתחים (API) לחשבונות בחבילת פלנטיום ומעלה – מאפשר לשאוב נתונים מן המנוע ללא צורך “לגרד” אותם באמצעות תוכנות חיצוניות.
  • אובייקטיביות – המנוע מציג תוצאות אובייקטיביות ללא הטיה על סמך חיפושים קודמים או עוגיות.
  • מיון – ניתן למיין את התוצאות לפי דומיין, סאב דומיין או אפילו URL

נכון להיום המנוע אינו מציג תוצאות עבור ביטויי זנב ארוך או תוצאות שאינן באנגלית, אבל הוא בהחלט מציג תוצאות מעניינות. הנה למשל התוצאות עבור “matt cutts”:

majestic search explorer

לפי Majestic, המנוע יכול ללמוד ביטויים חדשים לאחר שהוא אוסף עליהם מידע, ולכן ככל שיעבור יותר זמן, כך האינדקס שלו יהיה גדול ומקיף יותר. כמו כן, בחברה לא שוללים אפשרות להרחיב את היכולות שלו גם לשפות שאינן אנגלית באמצעות הטמעת טכנולוגיות תרגום או מילון מחברה חיצונית בעתיד.

גוגל פלוס מוסיפה אפקטים אוטומטים לתמונות וקטעי וידאו

לפוסט המקורי ב- Firstpost

באירוע של גוגל שנערך ביום שלישי בסאן פרנסיסקו, חשפה החברה מספר תכונות חדשות שמשפרות את האופן בו מוצגים תמונות וקטעי וידאו בגוגל פלוס. התכונות החדשות מאפשרות לבצע תיקונים אוטומטיים על תמונות, למחוק אנשים, ליצור אנימציות תנועה בתמונות מסוג GIF ועוד. בתחום הוידיאו, ניתן יהיה ליצור קליפ קצר בהתבסס על מספר קטעי וידאו או תמונות. כמו כן, התשובה של גוגל לאיסטגרם, Snapseed, תכלול פילטרים טובים יותר לתמונות של מבנים ופני שטח.

 התכונות הללו אמנם קיימות כבר שנים כמעט בכל תוכנה לעיבוד תמונה או בחלונות (Windows Movie Maker), אבל הן עדיין לא נפוצות כל כך ברשתות חברתיות.

(דרך זהר עמיהוד)

גוגל יאנדקס גם אפליקציות

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

אחת מתופעות הלוואי המרגיזות ביותר של התפתחות שוק האפליקציות בשנים האחרונות מתבטאת במעברים הלא ידידותיים בין גלישה באתרי אינטרנט רגילים ובין דפי האפליקציות השונים של אפל, אמאזון וגוגל או האפליקציות עצמן (כאשר אתר האינטרנט מפנה לאפליקציה שלו). גם בגוגל מודעים לבעיה הזו, ולכן הם הכריזו על אפשרות חדשה לאנדקס גם אפליקציות ולא רק אתרי אינטרנט.

מה הקאץ’?

השירות החדש עובד רק על אפליקציות של אנדרואיד ורק אם למשתמש כבר יש את האפליקציה מותקנת על המכשיר שלו. במקרה כזה, גוגל יציג קישור “עמוק” (Deep Link) לתכנים מתוך האפליקציה עצמה כמו למשל עמוד של מלון מסוים. הקישורים העמוקים עצמם צריכים להיות מצורפים אל מפת האתר או כאלמנט LINK בתוך האפליקציה (במבנה XML).

אינדוקס אפליקציות

האם נפילת המניה של בבילון מסמנת את הסוף של סרגלי הכלים?

לכתבה המקורית בכלכליסט (טקסט + וידאו)

לטור פרשנות נוסף בדה מרקר

אז כולם כבר יודעים שאחת הסיבות העיקריות לנפילה של מניית בבילון היא ההחלטה של גוגל שלא להמשיך לספק לחברה את שירותי סרגל הכלים שלה בטענה שהסרגל פוגע בחווית השימוש בדפדפן כרום. ואם הזאפטה שבבילון חטפה מגוגל לא הייתה מספיק גרועה, מסתבר שלפי היריבה יאהו, בבילון לא בחנה מספיק מקרוב את שותפות הפרסום שלה, וחלקן השתמשו בשיטות פסולות כגון הונאות קליקים ושתילת פרסומות נסתרות על מנת לסחוט כסף מן המפרסמים או שותפים עסקיים אחרים  מבלי לספק להם תמורה.

בניגוד לבבילון שכמעט 80% מהכנסותיה מגיעות מסרגלי הכלים, גוגל ויאהו נלחמות אחת בשנייה בעיקר בתחום המובייל והן יכולות לשמור על רווחיות גם ללא ההכנסות העצומות מסרגלי הכלים. לעומת זאת, שיתוף הפעולה השנוי במחלוקת עם חברות סרגלי הכלים בהחלט פוגע במוניטין שלהן בתקופה רגישה  בלאו הכי, שבה הן נאלצות להגן על מנוע החיפוש שלהן ולהתעמת עם טענות מצד מנועי חיפוש מתחרים ורגולטורים הטוענים לתחרות בלתי הוגנת.

עם זאת, ישנם גם פרשנים הסבורים כי לבבילון יש עדיין ערך רב : אם בשל המידע הרב שהיא צברה אודות אופן השימוש של הגולשים ברשת, ואם בגלל המיזוג הצפוי עם חברת Iron Source (חברה ישראלית גם כן) המתמחה בשילוב סרגלי כלים ואפליקציות לדפדפן בתוך תוכנות חינמיות להורדה בהתאם להרגלי הגלישה הספציפיים של כל משתמש.

פייסבוק מתכוונת לאסוף מידע התנהגותי נוסף על הגולשים

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

מנהל תחום האנאליטיקס בפייסבוק, קן רודין ציין כי החברה מתכוונת לאסוף מידע נוסף על המשתמשים ולהגיע לרזולוציות גבוהות יותר כגון משך הזמן בו סמן העכבר משתהה מעל נקודה מסוימת או האם פיד החדשות של המשתמש פתוח באפליקציה הסלולארית.

בכל מקרה, חשוב לזכור שמדובר בסך הכול בהצהרת כוונות ולא בהכרזה רשימת, כך שהסיכוי שהמידע הנ”ל יהיה חשוף למפרסמים הוא קטן יחסית, ולמעשה בחודשים האחרונים פייסבוק מנסה לפשט כמה שיותר את המידע שזמין למפרסמים ולא להעמיס עליהם יתר על המידה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
66
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100242
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99147
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.