חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (19.5.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

מהפכה בגוגל? משיקה את “גרף הידע” (Search Engine Land)

זה היה מהיר : כשבוע לאחר שהחלו להופיע דיווחים על תוצאות מסוג חדש בגוגל, היא חשפה באופן פומבי את השרות הנקרא “גרף הידע”. כפי שמסרנו בשבוע שעבר, מדובר בעצם על מאגר עובדות גדול במיוחד המופיע בתוצאות החיפוש בהתאם לחיפושים מסוימים כמו שמות של אנשים או אתרים מפורסמים (למעשה מקומות, אבל לא בהכרח עסקים כמו Google Places). השימוש במונח גרף, נועד לציין את ההקשרים בין ישויות המידע השונות, וכנראה מהווה סוג של קריצה ל -“גרף החברתי של פייסבוק”. המשמעות של הגרף היא שאם למשל תחפשו מידע על ארכיטקט מפורסם, יופיעו גם מבנים מפורסמים אותם תכנן. לעומת זאת, אם תחפשו מידע על סופר, תקבלו במקום זאת, רשימה של הספרים שכתב.

עם זאת , מבחינת המשתמשים, לא בטוח שהשינוי יורגש במידה כה רבה כבר עכשיו – התוצאות החדשות לא משתלטות על התוצאות האורגניות ומופיעות בצד ימין של המסך (בגוגל.קום). חלק מפריטי המידע הם קישורים לפריטי מידע אחרים כמו מקומות לידה של אנשים או העיר שבה חיו. יתר על כך, אם למשל מתבוננים על מוזיאון מסוים, עדיין לא מופיע קישור לרכישת כרטיסים באופן מקוון, כך שהתצוגה החדשה היא בעיקרה עדיין פסיבית. בינתיים, אפשר לדווח לגוגל על מידע בעייתי או לא מדויק.

בנוגע לפגיעה אפשרית בתנועה לאתרי מעריצים או מאגרי מידע אחרים שהם לא בהכרח ויקיפדיה (משם לוקח הגרף חלק מן העובדות), אמית סנגל, אחד המתכנתים היותר מוכרים בגוגל, טוען שהפגיעה לא תהיה משמעותית. הוא גם מסביר זאת בשאלה רטורית – “למה אם אני מחפש כמה זה 2+2, אני צריך להגיע לאתר אינטרנט אחר שיגיד לי את התשובה ולא לקבל את התשובה ישירות מגוגל?”. בעניין הוספת מידע מאתרים ספציפיים, כרגע אפשר לשלוח את המידע לפרויקט Freebase עליו מתבסס חלק מגרף הידע, אבל חלק מהמאגר של הפרויקט מתחיל בעצמו להתמלא בספאם אן לפחות מידע לא מדויק… (מה עושה בלוג על ציפורים בקטגורית בלוגים טכנולוגים?)

כבולים בקישורים (Search Engine Land)

אם כל מיני אנשים מסביבכם התחילו לדבר על תביעת אתרי אינטרנט שמקשרים אליהם עם קישורים כאלו ואחרים, כנראה שהם לא לגמרי מגזימים : מסתבר שהסברה שעדכון פינגווין החל להעניש על קישורים נכנסים לא טבעיים הלחיצה לא מעט חברות שהחליטו לדרוש בתוקף מכל מיני אתרים ברשת להסיר את הקישורים אליהם. חלק אף איימו בתביעות משפטיות.

לדעתנו האישית, יש עם הסיטואציה הזו שתי בעיות עיקריות :

  1. קשה מאוד להוכיח שהקישורים גורמים לנזק אקטיבי ולא מדובר פשוט בקישורים שערכם ירד בצורה חדה והביאו לפגיעה במיקומים של אתרי האינטרנט המדוברים.
  2. באותו הקשר, קשה לדמיין איך אפשר לבסס תביעה על אלגוריתם שאף אחד לא ממש יודע איך הוא פועל.

ב- SEL מוסיפים שבארה”ב אפשר לתבוע על קישורים רק במקרה והם מקשרים לתוכן גנוב או מועתק, ממש כמו שבארץ החלו להינקט צעדים משפטיים נגד אתרי שיתוף קבצים למרות שאלו “בסך הכול” קישרו לאתרי הורדה ישירה (megaupload,rapidshare וכו’)

לסיכום, כרגע נראה שאין מקום לדאגה, אם כי לדעתנו מומלץ להסיר את הקישורים הבעייתיים כדי לרצות את הצד השני, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי תצטרכו ממישהו טובה בחזרה (בטח בקהילת הקידום המקומית הקטנה יחסית).

“שתף ברשת החברתית או צא מהאתר” (Newsgeek)

עוד מקרה מסתורי בגוגל שהפעם הגיע אלינו דווקא דרך ניוזגיק : מסתבר שאחד השירותים של גוגל שנועד לגרום לגולשים לענות על סקרים כדי לצרוך תוכן של מו”לים מסוימים, החל לדרוש מהם גם לשתף את המידע בגוגל פלוס!

בגוגל טוענים שמדובר בתקלה, אבל לאור העיתוי המוזר והרצון הידוע והברור של גוגל לדחוף את גוגל פלוס כמה שיותר, יש כאלו שטוענים שמדובר בעצם בתקלה מכוונת.

בניוזגיק מוסיפים כי האפשרות של גוגל לחסום תכנים נועד כנראה לעזור למו”לים להתגבר על ההפסדים הצפויים להם עקב המעבר מהמדיה הכתובה למקוונת ובאינטרנט, כידוע, רוב הגולשים עדיין יוצאים מנקודת הנחה שהתוכן הוא לא רק המלך, אלא הם גם ניתן בחינם…

מלחמת גוגל השלישית – ועכשיו נגד אתרי אינדקסים לא איכותיים? (Search News Central)

משתמש מסוים בפורומים של WebmasterWorld טען שלא פחות מ – 50% מאתרי האינדקסים החינמיים (Free Directories) החלו להעלם מגוגל. הטענה הזו גררה בדיקה של בחור בשם Terry Van Horne שמצא שאמנם מדובר באחוזים נמוכים יותר ממה שנטען, אך עדיין מדובר על סדר גודל של קצת פחות מ – 16% באינדקסים באיכות נמוכה וקצת יותר מ – 5% באינדקסים באיכות גבוה יותר.

למרות שלכאורה נראה שיש כאן חיזוק לטענה שמאז פינגווין, קישורים לא טובים יכולים ממש לפגוע באתרים (אולי אפילו קישורים יוצאים), צריך לזכור שהמדגם שנבדק כלל פחות מ – 500 אתרים, חלק קטן מאוד מכל אתרי האינדקסים ברשת.

פרמטר להחזרת תוצאות פינגווין אחורה (SEO Roundtable)

עדכון אחרון בנוגע לפינגווין להיום :-), מסתבר שאם מוספים לשורת החיפוש את הפרמטר -amazon, אפשר לקבל במקרים רבים את התוצאות עבור השאילתא לפני עדכון פינגווין. כרגע נראה שזה עובד בגוגל.קום ואולי גם בשפות אחרות.

נסו בעצמכם, האם שמתם לב להבדלים?

היום הראשון של פייסבוק בבורסה (כלכליסט / YNET)

בסיום יום המסחר הראשון של מניית פייסבוק בוולסטריט, נמכרו מניות בשווי של לא פחות מ – 565 מיליון דולר, מחזור גדול יותר מהשיא של מניית ג’נרל מוטרוס. עם זאת, המניה עצמה נסגרה בסוף יום המסחר בעליה של  – 0.6% בלבד לאחר שבמהלך יום המסחר עצמו היום היא הגיעה כבר לשיא יומי של 12%….

ההערכות הן כי משקיעים רבים עדיין נמצאים על הגדר ומחכים לראות את הפוטנציאל של פייסבוק אכן יוכיח את עצמו גם בעוד שנתיים או חמש שנים. בנוסף לכך, ההחלטה של ג’נרל מוטורס להודיע באופן פומבי על הפסקת כל הפרסום בפייסבוק בשווי של 10 מיליון דולר מכיוון שלפרסום אין כמעט השפעה על הצרכנים, לא תורמת למניה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

15 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105019
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99490
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

15
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.