עדויות ראשונות לפינגווין 3.0, ירידה בלחיצות על מודעות גוגל, פרסומות בסנאפצ’אט ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עדויות ראשונות על פינגווין 3.0

לפוסט המקורי ב-Searchengine Roundtable

עדויות ראשוניות גורסות כי גוגל שיחררה במהלך סוף השבוע את עדכון פינגווין 3.0 וברחבי הרשת ניתן למצוא אינספור דיונים כמעט בכל אתר גדול שמתעסק ב-SEO וגם במדיה החברתית על שינויים חדים מאוד בתוצאות החיפוש. גם אצלנו כאן מדווחים על תזוזה רבה במיקומים ועל התחזקות נוספת של מותגים לעומת האתרים הקטנים יותר כפי שהייתה בעדכונים הקודמים. עם זאת, יש גם מקרים שבהם אתרים שנפגעו על ביטויים ספציפיים דווקא התחזקו בתוצאות החיפוש.

בכל מקרה, גוגל עדיין לא אישרה את העדכון וכרגע רב הנסתר על הגלוי, כך שנצטרך לחכות עוד קצת לפני שנדע בדיוק מה באמת התרחש.

גוגל משיקה עדכון חדש נגד פיראטיות

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

לא הרבה אנשים זוכרים את “אלגוריתם הפיראטים” של אוגוסט 2012, עדכון של גוגל שהיה אמור לתפוס אתרים שמציעים תכנים פיראטיים ולהוריד את הדירוגים שלהם. אחת הסיבות לכך היא כנראה שהעדכון לא היה מאוד אפקטיבי, ואין כמעט ישראלי שלא יודע כמה קל למצוא תכנים להורדה ולצפייה ישירה… מעבר לזאת, מכיוון שהאלגוריתם לא עבר שום רענון, כל אתר שלא נתפס בפילטר ב – 2012, לא סבל ממנו…

התפנית חלה בחודש שעבר, כאשר ניוז קורפ תקף את גוגל על כך שהיא לא עושה מספיק על מנת להילחם בפיראטיות, ובגוגל החליטו להגיב בעדכון ראשון של האלגוריתם מזה כשנתיים. העדכון החדש יתמקד באתרים שיקבלו תלונות רבות על הפרת זכויות יוצרים ויצמצם את ההשלמות האוטומטיות של “חיפושים פיראטיים”.

תוספת אחרת היא הצגת פרסומות שיפנו את הגולשים ישירות אל מקורות חוקיים לצפייה בתכנים או רכישה שלהם. לעיתים הן יופיעו מעל לתוצאות האורגניות ולעיתים הן יופיעו בצד כחלק מגרף הידע.

פיראטיות בגוגל

העלייה בנפח הלחיצות על המודעות  בגוגל – הנמוכה מאז 2010

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

גוגל שיחררה את הדוח הרבעוני שלה לרבעון השלישי של 2014 וממנו עולה שהעלייה בנפח הלחיצות הכולל היא הנמוכה ביותר מאז 2010, 17% בלבד מתחילת השנה ו – 2% מהרבעון הקודם.

אנליסטים מ – Macquarie Securities סוברים שהסיבה לכך היא ההתחזקות של שוק האפליקציות מצד אחד ושל פייסבוק מצד שני. שני אלו פוגעים בפעילות הליבה של גוגל, החיפוש. למעשה, לפייסבוק יש יתרון בולט בכל הקשור לחיבור בין רכישות אופליין ורכישות און ליין, שהוא כרגע אחד הטרנדים החזקים ביותר בשוק הפרסום העולמי.

כצפוי, גם הירידה במחירי הלחיצות עצמן ממשיכה זה הרבעון ה-12 ברציפות, אך הסיבה לכך לא ברורה : ייתכן שדווקא בגלל שיש יותר פרסום במובייל שהוא זול יותר מאשר הפרסום המקביל ב – Desktop, הוא גורר את כל הממוצע למטה, אך ייתכן שמדובר גם על התרחבות שוק הפרסום של גוגל למדינות נוספות בהן עדיין יש תחרות מועטה.

בצד החיובי יותר, הרווחים הכוללים של גוגל עדיין עלו ב – 20% מאז שנה שעברה ואם מבודדים את העליה במספר הלחיצות רק לתוך קבוצת אתרי גוגל (מנוע החיפוש, יו-טיוב, גוגל מפס, ג’ימייל וכו’), הרי שגם כאן נראתה  עליה של 24% בסך הכול.

סנאפצ’אט מתחילה לפנות למפרסמים בארצות הברית

לפוסט המקורי בבלוג של סנאפצ’אט

סנאפצ’אט הודיעה שהיא תתחיל לשלב פרסומות ברצף העדכונים עבור משתמשים מארה”ב ולא מסתירה את העובדה שהיא עושה זאת מכיוון שהיא צריכה מודל עסקי שאיתו תוכל להמשיך ולפתח את השירות. המשתמש יוכל למעשה לבחור האם הוא מעוניין לצפות בפרסומת וזו תעלם בכל מקרה לאחר 24 שעות, כמו שאר הסיפורים. הפוסט מדגיש שהפרסומות עצמן לא יופיעו בתוך הודעות שמשתמשים שולחים אחד לשני מכיוון שזה יהיה “גס רוח”. למעשה, הפרסומות אפילו לא יהיו ממוקדות על מנת שהמשתמשים לא יקבלו תחושה כאילו מישהו עוקב אחריהם…

יש לציין שיש כבר לא מעט חברות אשר משתמשות בסנאפצ’אט לצרכי מיתוג מבלי לשלם על כך כסף, למשל, טאקו בל, מקדולנד’ס, אאודי וג’נרל אלקטריק, ומעניין יהיה לראות האם הן יהיו מוכנות להשתמש בשירות החדש על מנת לבלוט יותר.

האם מפרסמים בווידיאו באמת התחילו לעזוב את יוטיוב לטובת פייסבוק?

לפוסט המקורי ב-socialbakers

סקר חדש של אתר SocialBakers שהקיף 180,000 קטעי וידאו על פני 20 אלף עמודים שונים מגלה שמפרסמים לא רק מפנים גב אל Youtube, אלא הם ממש רצים בספרינט לכיוון השני ומתחילים להשתמש בפייסבוק בתור פלטפורמת הווידיאו המועדפת עליהם. נראה שאם ב-2012 המפרסמים היו מעלים קטעי וידאו ליוטיוב ורק לאחר מכן משתפים אותם בפייסבוק, היום הם מעלים אותם ישירות לפייסבוק, כנראה בגלל התכונה החדשה יחסית שבמהלכה הקטעים מתחילים להתנגן בתוך הפיד ללא צליל ותופסים את תשומת ליבו של הגולש.

כמו שאפשר לראות בגרף, השינוי הגדול ביותר נראה בערך בחודש מאי, אז מספר ההעלאות של קטעי הוידאו ביו-טיוב מתחיל לדעוך לאיטו ואילו מספר ההעלאות אל פייסבוק מתחיל לעלות. אם המגמה תימשך בקצב הזה, נראה שבסוף השנה מספר הקטעים החדשים שיועלו אל פייסבוק יהיה גדול יותר מאלו שיועלו אל יוטיוב…

ממצא מעניין נוסף הוא שלא רק מספר ההעלאות ביוטיוב קטן, אלא גם מספר האינטראקציות עם המשתמשים. פייסבוק אמנם תמיד הייתה האחראית לאחוז האינטראקציות הגדול ביותר (58% בינואר 2014), אבל חלק זה המשיך לגדול על חשבון יוטיוב והגיע לכ-65% לערך בחודש ספטמבר השנה.

פרסום סרטוני וידאו

גוגל בוחנת אפשרות לספק סיוע רפואי מיידי למשתמשים

לפוסט המקורי ב-Search Engine Watch

שמענו הרבה על הרצון של גוגל לתרום לרפואה דרך שירותי רשת שונים, רצון אשר לא תמיד נשא פירות, אך כעת נראה שהחברה הולכת צעד אחד קדימה ומוסיפה תכונה חדשה למנוע החיפוש שמטרתה לעזור לאנשים בהתמודדות עם מצבים רפואיים ואולי תקל במעט על זמני ההמתנה הארוכים לרופאים והחיפוש אחר עצה רפואית טובה באתרים הקיימים ברשת : כאשר משתמש מקליד שאילתא מסוימת כמו “כאב ברכיים”, מוצע לו לבצע שיחת וידאו עם רופא, והעלויות של השיחה מכוסות על ידי גוגל… בעתיד ייתכן שהעלויות יכוסו גם על ידי חברות ביטוח שבוודאי ישמחו לקפוץ על המציאה ולפרסם את שירותיהן.

מכיוון שכרגע מדובר בניסוי ולמרות שהוא נסמך על פלטפורמת Helpouts המוכרת, גוגל לא הכריזה עליו באופן רשמי וכנראה שהיא רוצה קודם כל לקבל פידבק מן הגולשים.

3-knee-pain-image

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
42
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
30
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104989
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99355
מדיה חברתית
דנה רוזן
82453
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.