חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (17.6.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • חיפושים משודרגים בגוגל – גוגל הכריזה השבוע על שלושה שדרוגים נפרדים למנוע החיפוש. השדרוג הראשון שיהיה זמין רק בדפדפן כרום, מאפשר לכם לראות את תוצאת החיפוש הראשונה באופן מיידי מכיוון שהיא מתחילה להיטען מרגע שאתם צופים בדף התוצאות. לפי גוגל, התכונה הזו היא סלקטיבית ופועלת רק כאשר האלגוריתם מזהה שהסיכוי שתבחרו בתוצאה זו הוא גבוה במיוחד (כנראה כשמדובר בשם של מותג או אתר מוכר מאוד בדומה לאופן בו אתרים מסוימים מציגים יותר משתי תוצאות חיפוש).
    גם השדרוג השני מיועד לדפדפן כרום בלבד ויאפשר לכם לבצע חיפוש קולי באנגלית. כמו שאפשר לראות בוידאו, במקרים מסוימים זה יכול להיות הרבה יותר מהר מאשר להקליד.
    השדרוג השלישי הוא חיפוש תמונות הפוך. במקום להקליד שאילתא ולקבל תמונות, אתם מטעינים תמונה מסוימת לגוגל ומתחילים לחפש תמונות שמזכירות חלקים מסוימים בתמונה המקורית. למעשה לא חייבים להעלות קובץ מהמחשב ואפשר להקליד URL של תמונה קיימת. האפשרויות החדשות כבר מובנות בתוך חיפוש התמונות באנגלית – images.google.com. להלן סרטונים שמציגים את שלושת החידושים:

  • גוגל בוחנת הצגה של מספר לחיצות במודעות ממומנות (Search Engine Land) – לפני מספר ימים, סיפרנו לכם על תוצאות חיפוש אורגניות במבנה חדש, אבל עכשיו מסתבר שגוגל בוחנים באופן רשמי תוספת גם לתוצאות החיפוש הממומנות. השינוי מתבטא בהוספת מספר הלחיצות מתחת לכל מודעה, כאשר המספר מייצג את סך הלחיצות על כל המודעות של אותו מפרסם.
    כרגע ידוע שכמו השינויים בתוצאות האורגניות, מדובר בניסוי שרק חלק זעיר מן המשתמשים רואים ובכל מקרה, הוספת תצוגת “+1” גם לתוצאות הממומנות נראית הגיונית הרבה יותר בשלב זה בו גוגל רוצה להפוך את מנוע החיפוש שלה לסוג של רשת חברתית. ייתכן שהמטרה היא להציג את מספר ההקלקות רק כאשר מפרסמים בודקים בעצמם את תוצאות החיפוש ורוצים לראות היכן הם עומדים יחסית למתחרים.

מספר קליקים במודעות ממומנות בגוגל

  • שינוי נוסף אותו בוחנת גוגל הוא הוספת מודל של תשלום לפי ליד (Search Engine Land) מודל שהיה מוגבל עד עתה רק למפרסמים במגזר הפיננסי. הסיפור מאחורי הניסוי הזה הוא די מוזר: חברת קונגרס רפובליקנית שמה לב למודעה של אובמה שקוראת למשתמשים להכניס כתובת מייל, ולמרות שהמודעה לא הייתה בכלל שייכת לרשת הפרסום של גוגל ,היא התקשרה לנציג של גוגל שאמר לה שהאופציה הזו לא זמינה עדיין לכולם, מה שהוביל אחר כך להודעה רשמית שמדובר בניסוי. מספר אתרים שבדקו מסמכים מודלפים ישנים של גוגל, הצליחו לאתר מצגת שבה נראו המודעות החדשות.
    הלקוח מכניס את מספר הטלפון או המייל שלו, אבל המפרסם מקבל אותם מוצפנים (מספר גישה מיוחד או כתובת מייל שמפנה לכתובת האמיתית). למרות שהמצגת עצמה הודלפה, מסתבר שגוגל דווקא כן פרסמה שאלה שנוגעת לפרטיות של המשתמשים באופן ציבורי.

מודעות ממומנות על בסיס תשלום לפי ליד

  • מודל אחרון שגוגל בוחנת הוא מודעות קופונים (Search Engine Watch) – מדובר במודעה רגילה שבחלק התחתון שלה יש קופון עם כפתור שמוביל לדף של Google Offers , מה שאולי רומז על כך שהיא מתכוונת להציע קופונים לתקופות ארוכות ולא רק הצעות יומיות.
    מכל זה, אין מנוס אלא להסיק שלמרות היתרון הבולט שיש לגוגל בשוק הפרסום המקוון, היא מודעת לכך שמודלים ושחקנים חדשים בשוק בהחלט יכולים להוות איום לטווח הארוך.

מודעות קופונים בגוגל

  • עדיין סומכים יותר על ספר הטלפונים (PRNewswire) – סקר שבוצע בארה”ב על ידי המוציאה לאור של ספרי הטלפונים הנקראים שם Yellow Pages (בדומה לדפי זהב אצלנו), חושף ממצאים מפתיעים: מרבית האמריקאים עדיין משתמשים בהם יותר (84%) מאשר במנועי חיפוש (76%) או רשתות חברתיות (32%). למרות זאת יש לסייג שאם בוחנים רק את המדריכים המודפסים (ללא אתרי האינטרנט שלהם), הפער מול מנועי החיפוש מצטמצם ל2% בלבד (78%). חשוב לציין שבסקר לא נכללה קטגוריה של “אתרי אינטרנט אחרים” כדוגמת  Yelp.
    כאשר מסתכלים על רמת האמון , למדריכים המודפסים בלבד עדיין יש יתרון קל על פני מנועי חיפוש של בערך 5% , רמת אמון נמוכה במיוחד של 1%-2% בלבד ניתנה לרשתות חברתיות. האם ייתכן שיותר מדי חברות ועסקים משתמשים במסרים בוטים מדי במדיה החברתית (“לחצו LIKE כדי לשמוע על המבצע המטורף שלנו!”) במקום פשוט לספק פרטי יצירת קשר?
    מעניין לציין גם סקר אחר אשר ייצג את נקודת המבט של אנשי שיווק לעסקים קטנים: הרבה יותר מהם היו מעדיפים דווקא לפתוח פרופיל בפייסבוק מאשר לפרסם באתר Yellow Pages או במהדורה המודפסת (40% מול 20%).
  • פחות משתמשים פעילים בפייסבוק בארה”ב וקנדה (Inside Facebook) – אחרי יותר מ-650 מיליון משתמשים, פייסבוק עדיין ממשיכה לצמוח בעיקר במדינות “מאחרות”. למרות זאת, מסתבר שלא רק קצב הצמיחה כולו נעשה איטי יותר, אלא שבארה”ב וקנדה פייסבוק אפילו הצליחה לאבד מספר לא קטן של משתמשים במהלך מאי: שישה מיליון בארה”ב  ו- 1.52 מיליון בקנדה. חשוב להדגיש שהמדידות של Inside Facebook מתבססות על מדד MAU (משתמשים פעילים בחודש), ולכן הם לא מספקים מידע מדויק על מצטרפים חדשים. למרות זאת, יהיה מעניין לעקוב ולראות האם מדובר במגמת נטישה בטווח הארוך.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99462
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.