חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (17.3.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

תקלות זחילה – הדור הבא (הבלוג של גוגל למנהלי אתרים)

גוגל הכריזו על תצוגת שגיאות חדשה בכלי למנהלי האתרים. התצוגה החדשה מפרקת את השגיאות לשניים : שגיאות ברמת האתר ושגיאות ברמת העמוד (URL). שגיאות ברמת האתר הן שגיאות כלליות כמו בעיה בשרת ה– DNS וקובץ Robots.txt. שגיאות ברמת העמוד, הן שגיאות ספציפיות לעמודים מסוימים.

מעבר לחלוקה הזו, התצוגה החדשה מציגה את השגיאות לפי סדר החשיבות שלהן ולפי היכולת של בעל האתר לתקן אותו בעצמו. כך למשל, שגיאה שהאתר לא זמין תוצג במקום מאוד גבוה מכיוון שמדובר בבעיה קריטית שבעל האתר צריך לפתור בעצמו באופן מיידי. לעומת זאת, שגיאה שמופיעה בגלל שמישהו קישר לאתר בצורה לא נכונה ויצר קישור שבור, תופיע במקום הרבה יותר נמוך, גם בגלל שהיא לא מאוד חשובה, וגם בגלל שלא תמיד ניתן לעשות הרבה בקשר אליה.

מי שיש באתר שלו הרבה שגיאות, יוכל גם לראות את מספר השגיאות הכולל על גבי ציר זמן, וכך לדעת אם הוא מצליח להתגבר עליהן ולהקטין את מספרן. אפשר גם להעלים שגיאות לאחר שפותרים אותן ואין צורך לחכות שגוגל יסיר אותן בעצמו.

אגב, לא כולם מרוצים מהשינויים החדשים. ונסה פוקס העלתה פוסט תגובה ובו היא מפרטת את כל המידע שהלך לאיבוד ברגע שהתצוגה החדשה נכנסה לתוקף. לדוגמה, כבר לא ניתן לראות מה בדיוק קורה כאשר האתר מחזיר דף שגיאה “רך” (בלי קוד 404).  גם רשימת הכתובות שנחסמו ב– Robots.txt כבר לא מופיעה ובגוגל רק מסרו שהם יעבירו אותה למקום אחר בממשק, אבל בניתים פשוט העלימו את המידע החשוב הזה…

סטטיסטיקת זחילה

מהפכה בתוצאות החיפוש של גוגל או פשוט סמנטיקה? (Search Engine Land)

כתבה שפורסמה בוול סטריט ג’ורנל וגרמה ללא מעט אנשים בתעשיית ה– SEO להרים גבה, טענה כי גוגל עובדים במרץ על שיפורים למנוע החיפוש שיהפכו אותו ממנוע שמציג רק קישורים בכחול, לכזה שיכול לספק תשובות לשאלות אנושיות. המנוע החדש יעשה שימוש בחיפוש סמנטי ואמית סנגל (מהנדס חיפוש בכיר בגוגל) כבר מסר שהמנוע החדש תוכנן בצורה כזו שיוכל להתייחס לכל ישות בעולם בנפרד : מקומות, אנשים ובעצם כמעט כל דבר.

אבל האם באמת מדובר בחדשות מהפכניות?!

דני סוליבן, המייסד של Search Engine Land, טוען שממש לא בטוח. בראש ובראשונה, הוא טוען שהחיפוש הסמנטי של גוגל התחיל בכלל ב – 2003, כאשר גוגל החל לספק חלופות נרדפות למילות מפתח שהמשתמש הקליד. גם היכולת לספק תשובות לשאלות קיימת באופן רשמי כבר מ – 2009 ובפועל הרבה לפני כן. (גם בארץ תוכלו לחפש “סרטים בחיפה” ולקבל רשימה נפרדת של סרטים מעל התוצאות האורגניות). גם את היכולת לשלוף מידע עובדתי מדפי אינטרנט גוגל הטמיעה כבר ב – 2010 ולעיתים מתקבלת רשימה של חלקי משפטים עם הפניה לאתרי אינטרנט מסוימים בתצוגה שונה מהתצוגה האורגנית הקלאסית. לסיום, גם עדכון המחלות מלפני חודש הוא בעצם סוג של חיפוש סמנטי.

ההשערה כרגע היא שגוגל ניפחה מעט את עניין החיפוש הסמנטי כדי להשכיח את הביקורת המרובה מסביב  לחיפוש החברתי החדש שלה. מדובר גם במעין סגירת מעגל מכיוון שבשנה שעברה, הוול סטריט ג’ורנל הצליח לחלץ מאריק שמידט הצהרה ולפיה בינג עושה עבודה קצת יותר טובה מגוגל בכל הקשור לאספקת תשובות ישירות לשאלות. ספק אם ההצהרה הזו הייתה בכלל נכונה, אבל היא לא הוסיפה לתדמית הציבורית של גוגל. עניין נוסף – אפליקציית סירי של אפל לדגם האייפון האחרון כבר מסוגלת לשלוח שאלות שנקלטו בזיהוי הקולי שלה אל אתרים כמו Yelp ומנוע החיפוש וולפארם אלפא על מנת להחזיר תשובות לשאלות, וגוגל בוודאי שלא רוצה להישאר מאחור גם אחרי אפל…

לאחר הפוסט המקורי של סוליבן,  עמית סנגל העלה סטטוס בגוגל פלוס בו הוא מודה בעצמו שהיכולת להפוך תוצאות חיפוש לידע שמנועי חיפוש יכולים להבין , נמצאת עדיין בחיתוליה.

סגן הנשיא לפיתוח בגוגל הודף את הטענות על גוגל פלוס (ניוזגיק)

בריאיון שהעניק ויק גונדוטרה , סגן נשיא לפיתוח בגוגל לאתר ניוזגיק, הוא הודף את הטענות שלפיהן גוגל פלוס מראה ביצועים עלובים לעומת פייסבוק. הוא טוען בין היתר שהמדידות שלהם עוסקות באספקטים שקומסקור לא התייחסו אליהם , כמו למשל גלישה מהסלולר. עוד הוא טוען שהם מודדים בנפרד את האינטראקציה בין מוצרי גוגל האחרים לגוגל פלוס, כמו למשל האפשרות לגשת למעגלים הישר מתוך ה – Gmail. לסיום, הוא שב ומדגיש שמדובר בסוג חדש של גוגל שאי אפשר לסכם עוד פשוט בשלוש דקות שימוש בחודש שהן סוג של אבסורד.

באופן בלתי שגרתי, אני רוצה לציין שאישית, התשובה של גונדוטרה לא סיפקה אותי , במיוחד לאור העובדה שהוא דיבר באופן תיאורטי לחלוטין וגוגל עצמה מעולם לא סיפקה (בפועל) את הנתונים המסתוריים האלו שעובדיה כל כך אוהבים לנפנף בהם לאחרונה. אפילו בלוג המדיניות הרשמי של גוגל לא הזכיר בשום פוסט מאז תחילת השנה את גוגל פלוס. לדעתי מדובר בעוד עדות ללחץ המסיבי שבו גוגל נמצאת לאחרונה ובעקבותיו היא לא מהססת לירות לכל הכיוונים בכל מה שקשור לזירה החברתית ברשת.

יותר מכך, בזמן שגונדוטרה ממשיך להרעיף על גוגל פלוס שבחים, מהנדס בכיר אחר בחברה , פורש ממנה ,מוציא את כל הכביסה המלוכלכת החוצה ותוקף את הניסיון של לארי פייג’ לקרוא תיגר על פייסבוק בכל מחיר. את עיקרי הדברים שלו תוכלו לקרוא בפוסט של אורי ברייטמן מחופש החיפוש.

גוגל בתפקיד המורה המעניש, שוב… (Search Engine Land)

האם גוגל באמת מענישה אתרים שעושים over optimization לעצמם? אם תשאלו את מאט קאטס של 2009, הוא יגיד לכם שלא, אבל אם תשאלו את מאט קאטס של מרץ 2012, הוא יגיד לכם שהם בדיוק עובדים על שיפור לאלגוריתם שנועד לבצע זאת. החדשה המעט מפתיעה הזו נאמרה מפיו של קאטס במהלך כנס SXSW האחרון (כנס בינלאומי העוסק בין היתר בטכנולוגיות חדשות). למרות שקאטס טוען שמדובר בפיתוח חדש שהם עובדים עליו ממש כעת, הוא נותן כדוגמה אתרים שדוחפים יותר מדי מילות מפתח או מבצעים יותר מדי החלפות קישורים, פעולות שמקושרות כבר זמן רב לענישה קונקרטית מצד גוגל.

דובר גוגל לא מסר ל- SEL תגובה רשמית להצהרה הזו, אך הם מעריכים שמדובר במגמה שהתחילה כבר עם העדכון שנועד לתת דירוג נמוך יותר לאתרים עם פרסומות בחלק העליון של הדף.

מיקרוסופט בקמפיין מקורי לאקספלורר 9 (האתר הרשמי)

מיקרוסופט יוצאת בקמפיין מקורי שאמור להחזיר משתמשים סוררים הביתה אל חיקו של דפדפן אקספלורר 9 (שזמין רק ב- Windows 7 ו- Vista). האתר מציג עדויות של משתמשים “שחזרו בתשובה” וכולל גם סרטון וידאו משעשע במהלכו בחור ממושקף יושב אצל פסיכולוגית והיא מנסה להוציא ממנו את הזעם שצבר כלפי משתמשי אקספלורר לא מנוסים במטרה להסתיר את הבעיות האמיתיות שלו בחיים…



אגב, בדיקה של מגזין PCMag מהשבוע האחרון טוענת שכרגע IE9 הוא אכן הדפדפן המהיר ביותר, אבל התמיכה שלו ב- HTML 5 לוקה בחסר.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99490
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.