חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (16.9.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

ימי המשיח: פלאש בלי פלאש במכשירים של אפל (Computer World)

המאבק בין אדובי, מפתחת פורמט הפלאש, לבין אפל ומדיניות הגן הסגור שלה לא התחיל היום והביא למתיחות רבה בין שתי החברות: כל פעם שאדובי הייתה מנסה להשביע את רצונה של אפל, אפל הייתה מוצאת תואנה נוספת לחסימה של קבצי פלאש במכשירים שלה. לכאורה היה מדובר בדרישה שנועדה להגן על המשתמשים מפני יישומים ואתרי אינטרנט זוללי משאבים וזמן סוללה, אבל מתחת לפני השטח, היה ברור לכולם שמדובר לא פחות גם במשחקי כוח בין שתי החברות.

בסיבוב הנוכחי, אדובי החליטה לתקוף את הבעיה מכיוון חדש ולמעשה מצאה דרך להפוך כל קובץ פלאש לקובץ רגיל של iOS (מערכת ההפעלה למכשירים ניידים של אפל). התרגום נעשה בזמן אמת ולמעשה מתגבר על אותן בעיות טכניות שהיו נוצרות אם המכשירים היו מנסים להריץ את הקבצים המקוריים. התרגום אינו מושלם , אך נראה כי בינתיים מדובר בפתרון הטוב ביותר לשתי החברות. כעת, אם אפל תנסה לשלוף עוד שפן מהכובע גם עכשיו, יהיה לה קצת יותר קשה לשכנע את המשתמשים שמדובר בצעד שנעשה לטובתם.

אנליטיקס לחשבון הטוויטר שלכם (Mashable)

טוויטר מנסה לכבוש עוד שוק שעד עתה נשלט על ידי חברות צד שלישי ומשחררת כלי אנליטיקס רשמיים לחשבונות טוויטר. הכלי פותח על ידי חברה אותה רכשה טוויטר בשנה שעברה, BackType. כרגע הכלי זמין רק למספר מצומצם של מפתחים, אך נראה כי הוא יהיה יחסית פשוט ויאפשר לראות חתך של כל הלחיצות על URL מסוים, את מספר הלחיצות על הכפתור של טוויטר בתוך אתרי אינטרנט חיצונים ולבסוף, את מספר השיתופים של תוכן מסוים שמקורו בתוך טוויטר. כרגע לא ממש ברור כיצד ייעשה החיבור לאתרי אינטרנט חיצונים והאם תהיה אפשרות לקשר יותר מאתר אחד לכל חשבון. השרות ייפתח לכלל המשתמשים במהלך השבועות הקרובים.

תג חדש בגוגל לזיהוי תוכן מחולק לעמודים (Search Engine Land)

מעתה, כאשר אנחנו יוצרים מספר עמודים באתר שלנו השייכים לאותה קטגוריה (Paginated Content) ומוסיפים גם עמוד בו ניתן לצפות בכל הקטגוריה בבת אחת, גוגל לעיתים יחליט להתעלם מהעמודים הנפרדים וידרג בתוצאות החיפוש רק את העמוד הראשי מכיוון שלפי מחקרים שונים, זו האפשרות המועדפת לדפדוף על ידי משתמשים (הפוסט המקורי של גוגל). למרות זאת, בעלי האתרים יוכלו לשלוט בהתנהגות הזו ידנית באמצעות שני תגים חדשים : rel=next ו- rel=prev אשר יסמנו את הקישורים לעמודים הבאים או הקודמים (לעמוד האחרון והראשון יהיה רק תג אחד כזה). כל העמודים שמקושרים ביניהם יילקחו בחשבון והעמוד המדורג ביותר הוא זה שיוצג בסופו של דבר בתוצאות. בעבר היו משתמשים בתג Canonical  לפיתרון בעיות דומות, ועדיין אפשר להשתמש בו בלי קשר לחלוקה הזו.

איך גוגל כותבים משמאל לימין? (Google Webmaster Central Blog)

בבלוג למנהלי אתרים של גוגל פורסם פוסט המסביר כיצד החברה מצליחה לתרגם את רוב עמודי העזרה שלה לכ– 40 שפות שונות. הנקודה המעניינת באמת היא ההתייחסות הספציפית לתרגום של דף לשפות הכתובות משמאל לימין, עברית וערבית. הפוסט גם מסביר כיצד קובעים כיווניות במקרים בהם התוכן לא נמצא בתוך תג HTML רגיל (לדוגמה, במקרים בהם מדובר בפונקציה ב– Javascript). למרות שעבור מי שכבר התנסה בתרגום של אתרים ויצירת תמונת מראה שלהם, אין כאן הרבה חדש, נחמד לראות התייחסות ישירה כזו לנושא שבדרך כלל מעניין רק חלק קטן ממנהלי האתרים ברשת.

פייסבוק רוצה להיות טוויטר (ניוזגיק)

אלו מכם שנכנעו לזרם החברתי והעבירו את רוב הפעילות החברתית שלהם מטוויטר לפייסבוק (כמו כותב שורות אלו), בוודאי מכירים את התחושה הלא תמיד נעימה שכאשר אתם נעשים חבר של מישהו, הוא למעשה עוקב אחרי העדכונים שלכם באותו אופן בו אתם עוקבים אחריו. מעתה תוכלו לעקוב אחרי מישהו בצורה חד כיוונית בדומה לטוויטר, ההבדל הוא שפייסבוק קוראת לפעולה זו בשם Subscribe (הירשם) ולא Follow  (עקוב).

האפשרות החדשה מאפשרת לקבוע גם כמה תוכן יוצג מאותו המשתמש. מהצד של המשתמש, הוא יכול לקבוע כמה תוכן לחשוף למשתמשים שבוחרים להירשם אליו אך אינם מוגדרים כחברים שלו. כמו כן, משתמשים שלא יתעניינו באפשרות החדשה לא צריכים לעשות כלום ובלי שישנו את הגדרות הפרטיות בחשבון שלהם, לא ניתן יהיה להירשם אליהם בצורה החדשה. הפוסט של ניוזגיק מרחיב ומדגים את האפשרויות השונות ומסביר למי כדאי להשתמש באפשרות החדשה.

עדכון: טיפים נוספים להצגת הדפים שלכם כרשימות (SEOmoz)

הפורמט החדש של חלק מתוצאות החיפוש מעורר הדים גם בבלוגספירה העולמית ו- SEOmoz מציגים מספר דוגמאות נוספות לתוכן שיכול להפוך לרשימות בתוצאות החיפוש. מסתבר שלא צריך בהכרח טבלה או רשימה מעוצבת באמצעות CSS, מספיק ליצור רשימה באמצעות תגי ה- HTML הבסיסים לרשימות כגון UL/LI. גם DIVים מקוננים (Nested) יעשו את העבודה מסתבר.

אם אתם עדיין לא רואים רשימות בעמודים המסודרים במבנה היררכי ברור, אל דאגה –  אתם בחברה טובה! ייתכן כי תאלצו לבצע פעולות קצת יותר קיצוניות כגון הסרה של קוד מיותר או אפילו הסרה של תגי המטה דסקריפשן מעמודי המטרה. לפני שאתם רצים לעשות זאת, זכרו שמדובר בתכונה חדשה ועדיין לא ממש ידוע כיצד היא משפיעה על אחוזי ה – CTR.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104982
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99350
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.