חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (15.9.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

הערה : בשל סיבות אישיות, לא פורסם הטור בשבוע שעבר. כפיצוי, הטור השבוע יהיה מעט יותר ארוך מאשר בדרך כלל.

דליפה נוספת של הקווים המנחים של גוגל למדרגים האנושיים.

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

מסמך מעודכן של הקווים המנחים של גוגל למדרגים האנושיים דלף לרשת. התאריך החתום על המסמך הוא ה – 22 ביוני והוא כולל 16 עמודים במקום 12 שהיו קיימים בדליפה הקודמת. כזכור, גוגל טוענת כי המדרגים האנושיים אינם מדרגים עמודים בזמן אמת, אלא מספקים משוב לשיפור האלגוריתם של גוגל.

מהגרסה החדשה, עולה כי גוגל מתייחסת לאיכות הדף בלי קשר לשאילתא הספציפית שהוקלדה. כמו כן, ישנם כמה איכויות, החל מ – “הנמוך ביותר” , ועד “הגבוה ביותר”. בין היתר, העמוד הכי פחות איכותי מוגדר ככזה שבו נעשה שימוש מופרז במילים על מנת להעביר רעיונות או עובדות בסיסיות…

למרות שבמסמך לא מוזכר אלגוריתם פנדה, התיאור הנ”ל מזכיר מאוד את חוות התוכן, וגם הדוגמאות שמתייחסות לדפים איכותיים במיוחד מזכירות את ההנחיות שגוגל שחררו לבעלי אתרים לאחר עדכון פנדה. גם פרופיל ברשת חברתית מוזכר ברשימה הזו, אך רק אם הוא מתעדכן לעיתים קרובות בפרטים חדשים.

לבסוף, גוגל מבקשת מהמדרגים למצוא אתרים סמכותיים על ידי כך שיחפשו עליהם תלונות או ביקורת ברשת [כתובת האתר + המילה “תלונות” או “ביקורות”).

אתגר הבינג של מיקרוסופט

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

אתר חדש שפתחה מיקרוסופט בכתובת bingiton.com (האתר אינו פועל מהארץ), קורא לגולשים לבחור איזה סט של תוצאות הם אוהבים יותר : את זה של גוגל או את זה של בינג, כאשר שני הטורים אינם מזוהים. המהלך של מיקרוסופט מזכיר את זה של פפסי שבמהלכו היא ביצעה מבחני טעימה במטרה להוכיח כי גם אנשים שחושבים שהם מעדיפים קוקה קולה, למעשה אוהבים יותר את הטעם של פפסי.

לפי הפרסומת החדשה שמתלווה למהלך, היחס של בינג מול גוגל עומד כרגע על 2:1, אבל חלק גדול מהתגובות לפוסט פשוט לא מאמינות שהמדגם של מיקרוסופט הוא באמת מייצג. אחת הטענות היותר רווחות היא שלא ניתן להשוות רק את עמודי התוצאות עצמם, אלא יש להשוות את חווית הגלישה הכוללת בשני האתרים.

נחשו מי עקף את פייסבוק בפרסום בניידים…

לדו”ח המקורי של eMarketer

אתר eMarketer פרסם בשבוע החולף ניתוח מעניין המבוסס על חיזוי שוק הפרסום בסלולרי לשנים הקרובות  ולפיו כבר כיום (2012),  יש לטוויטר נתח שוק עודף על פני פייסבוק בפרסום לניידים 5% מול 2.8%). מדובר אמנם בשוק מצומצם יחסית של 2.6 מיליון גולשים בלבד, אך כל התחזיות והנתונים מראים כי האינטרנט הסלולרי יהפוך להיות דרך הגישה העיקרית של הגולשים לרשת בשנים הקרובות.

למרות הנתון המעניין הזה, מובילת הטבלה היא עדיין גוגל עם נתח שוק של לא פחות מ – 54%, לאחריה פנדורה ורק לאחריה טוויטר. פייסבוק מדשדשת אי שם במקום השישי עם נתח שוק של 2.8% בלבד, אם כי התחזיות גורסות שהיא תעשה קפיצה משמעותית ל – 8.8% במהלך 2013 ולמעשה תעקוף את טוויטר!

חשוב לזכור שלעומת פייסבוק, טוויטר מובילה בגישה מניידים, אם בגלל הרצון לעדכן 24 שעות ביממה את החשבון, ואם בגלל הממשק הפשוט יותר שמתאים לסלולר. (ובואו נודה על האמת, הגלישה מפייסבוק מסלולר אינה נוחה במיוחד). בנוסף לכך, בגרסה הסלולארית של פייסבוק יש הרבה פחות פרסומות ותוכן מקודם, אם בכלל, מאשר בגרסה הסלולרית של טוויטר.

גוגל רוצה שתחפשו בצורה חכמה יותר

ניסוי חדש של גוגל בוחן שינוי משמעותי לעמודי התוצאות, כאשר האפשרויות לחיפושים ממוקדים (תמונות, וידאו וכו’) יופיעו מעל תוצאות החיפוש ולא בצד.  כל פריט בתפריט החדש ייפתח לעוד תפריטי משנה.

אם אכן מדובר בניסוי ולא בגחמה חד פעמית, הרי שמדובר בשינוי דרסטי בעיצוב של גוגל שעד כה תמיד הדגישה את הממשק הנוח והפשוט. הממשק החדש לעומת זאת, נראה יותר כמו אפליקציה של ממש ולא מבייש את הממשק מרובה הפעולות של פייסבוק.

ממשק חיפוש חדש בגוגל

מקור: Search Engine Land

עדכון חדש של גוגל אמור לשפר שונות של דומיינים בתוצאות החיפוש

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

בשבועות האחרונים החלו להופיע עמודי תוצאות מעט משונים הכוללים אתר אחד עם Sitelinks ולאחר מכן מספר מצומצם יחסית של תוצאות, 4 או 7 בעמוד. עמודים אחרים, כללו כמות מוגזמת של תוצאות מאותם דומיינים, בעיקר אם היה מדובר בעמוד שני והלאה של תוצאות החיפוש.

השבוע מאט קאטס הגיב לראשונה על העניין והכריז על שינוי אלגוריתמי “קטן” שנועד לשפר את רמת השונות של הדומיינים בתוצאות. אנחנו שואלים האם יש בכלל הצדקה לעדכון כזה בזמן שעמודים מסוימים מחזירים רק ארבע תוצאות?!

הריאיון הראשון של מארק צוקרברג מאז ההנפקה

לסיכום המלא באתר TechCrunch

מארק צוקרברג אמנם לא ידוע בחיבה שלו לראיונות, אבל בכנס של אתר TechCrunch שנערך בסאן פרנסיסקו, הצליח מייסד האתר, מייקל הארינגטון לתפוס אותו לריאיון של 20 דקות.

מעבר לירידה של מעל 50% במניה מאז ההנפקה, נשאל צוקרברג גם על שוק הסלולר, הבחירה להתמקד ב – HTML 5 באפליקציית הסמטארפון של פייסבוק,  הרכישה של אינסטגרם והתחושה הכללית במשרדי פייסבוק לאור הנתונים הלא מעודדים.

הנה סיכום של עיקרי הדברים הישר מהוידאו אותם פרסם האתר (אלו לא ציטוטים מדויקים) :

  • על המניה: הביצועים שלה מאכזבים, אבל אנחנו נעמוד במשימה שלנו לבעלי המניות – לבנות עולם חברתי ומחובר יותר.
  • על שוק הסלולר: אנשים מבלים יותר זמן בגלישה דרך הסלולר ואנחנו חושבים שבסופו של דבר נעשה מהערוץ הזה יותר כסף מאשר בגלישה נייחת (Dekstop). כעת הקוד של כל המוצרים החדשים יותאם למובייל. לאחר מכן, צוקרברג הוסיף שכבר כיום רוב האפליקציות הפופולאריות באפסטור כבר מתקשרות עם פייסבוק ובאנדרואיד עוד לא התחלנו לראות את מה שאפשר לעשות…
  • על המורל בחברה לאחר הסיקור התקשורתי הלא אוהד לאחרונה: אם כותבים דברים טובים, אני אומר לאנשים שאנחנו לא טובים כמו שהם רושמים. אם כותבים דברים רעים, אני אומר שאנחנו לא רעים כמו שהם חושבים. חשוב שאנשים יבינו את זה.
  • על גיוסים: זה זמן טוב להצטרף לפייסבוק ולאלו שכבר בפנים, לעשות אפילו יותר.
  • על הטעות הגדולה ביותר: לא היינו צריכים לבחור בתקן HTML 5 בשביל הסלולר, סתם בזבזנו שנתיים, אבל עכשיו דברים הולכים ומשתפרים, למשל, עם האפליקציות החדשות ל – iOS ו – Android.
  • על הארגון החדש של המוצרים: בניגוד לעבר, כרגע יש מנהל לכל פרויקט בנפרד ולא מדובר באוסף של אנשים מכל המחלוקת בחברה. כתוצאה מכך, בחצי השנה או תשעת החודשים הקרובים, נראה הרבה יותר מוצרים חדשים מפייסבוק (הערה אישית – בהחלט, ואולי קצת פחות פרסומות בבקשה!).
  • שאלה ישירה – האם אתה עדיין מתכנת 😉 ? יש לנו חוק בפייסבוק שאם אתה כותב קוד, אתה חייב לתחזק אותו. אז התשובה היא שכן, אני מתכנת עדיין, אבל זה בעיקר בשביל הכיף וכדי לכבד גם מתכנתים אחרים. לאחר מכן אהרון שאל את צוקרברג בצורה ישירה אם הקוד שלו נשבר, צוקרברג אמר בהססנות שכן והוסיף ש – “כל דבר שאני עושה נשבר” (באנגלית – מתקלקל). הקהל מחא כפיים.
  • על אינסטגרם: אנחנו חושבים שזו תוכנה מדהימה שצריכה יותר משתמשים. אין לנו אג’נדה ספציפית ואנחנו לא רוצים לדחוף שינויים בכוח. אנחנו פשוט נתייחס אליהם כמו עוד שותפים של “הגרף הפתוח” (פלטפורמת המפתחים של פייסבוק) – אבל בעדיפות גבוהה יותר.
  • על פייסבוק פון (לאחר שאהרון התוודה שהוא מציק לצוקרברג על זה כבר שנים…): זו לא אסטרטגיה נכונה למרות שכביכול זה אמור להיות משהו ממש עסיסי.
  • שאלה – האם אתה עדיין נהנה? (סוף הריאיון) אני פשוט רוצה לבנות דברים טובים. אם נסתכל על החברה בעוד 20 שנה, החזון שלנו היה להפוך את העולם למקום בו אנשים יהיו יותר מחוברים זה לזה וישתפו יותר. לפעמיים זה מרגש, לפעמיים זה קשה , ולפעמיים זה כיף.

“זהות גנובה – עכשיו הספר”

לטור המקורי של עידו קינן ב- Walla! Tech

בתור מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט – אנחנו מכירים מקרוב (ואולי יותר מדי מקרוב) את התופעה של רכישת קישורים או ביקורות מפוברקות לצרכי קידום אתרים. אבל מסתבר שזה יכול לקרות גם בעסקי הספרים, ובפרט, באמאזון.

הסופר אר.ג’יי אלורי כנראה לא שמע שכל שקר סופו להתגלות, ולכן לא רק שפתח מספר משתמשים פיקטיבים שהמליצו לכאורה על ספריו בצורה אותנטית, אלא גם החל להשמיץ סופרים מתחרים.

התרמית נחשפה על ידי סופר אחר של ספרי בלשים שגילה שני משתמשים ששניהם כתבו ביקורות על כל ספריו של אלור. הדברים הסתבכו יותר כאשר אלורי עצמו הצטרף לדיון, אך בטעות השתמש פעם אחת בשמה של אחת הדמויות הפיקטיביות שיצר. הסופר אגב, לא הושמץ על ידי אלור, אבל מבחינה אתית ומוסרית, הדבר מן הסתם הציק לו מאוד.

סופו של הסיפור: הביקורות נמחקו מאמאזון ובין היתר התגלה כי בעבר אמאזון סגרו אתר אינטרנט בשם GettingBookReviews.com שהציע מכירת של ביקורות ספרים עבור סופרים שרצו לפאר את שמם.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99520
מדיה חברתית
בן אורן
87776
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.