חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (15.12.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

קמפיין הבחירות הדיגיטלי של 2012 הוא בכלל לא אמיתי…

לטור המקורי בדה מרקר

לפני כמה ימים, גולשים רבים בארץ ובינהם, גם עבדכם הנאמן, החלו לשים לב לקמפיין משונה למדי של מועמד בשם אולג פטרשוקה: אולג הגיח משום מקום והציג קמפיין שהציץ אלינו מכל אתר באינטרנט הישראלי. המסרים בקמפיין היו פשוטים עד אימה וכל סגנון העריכה נראה יותר כמו פארודיה על תשדירי הבחירות המסורתיים מאשר חזון של מועמד אמיתי. בין יתר הפרטים הפיקנטיים שחשף אולג על עצמו, הוא טען שעבד ב- KGB לפני פירוקה של ברית המועצות…

וובכן, אלו שטענו שמדובר במתיחה, יכולים לטפוח בחיבה על העכבר שלהם: לא מדובר במועמד הזוי שאיחר את סגירת הרשימות (ביום ראשון), אלא בקמפיין מסוג אחר של משרד הדיגיטל D-say שנוצר עבור ועדת המדרוג של האינטרנט, והיה אמור להוכיח את האפקטיביות של מודעות ה- Display ברשת הישראלית.

מבחינת קידום ושיווק (נו, אנחנו בכל זאת באינטרנט), אנשי D-say שתלו מידע בפורומים ברוסית, כך שמי שחיפש את שמו של אולג בשפה זו, אכן ייקבל תוצאות. הם גם דאגו לצרף לאולג מספר לא מבוטל של חברים בפייסבוק ופתחו בעבורו ערוץ יוטיוב עם 11 סרטונים. ואולי יותר מפתיע, כל הקמפיין עלה בסך הכול 700,000 ש”ח. לנו זה אולי נשמע הרבה, אבל לפי אנשי D-say, מדובר בתקציב “שבקושי מגרד את התקציב של מאפרת לתשדירי הבחירות של המפלגות הגדולות” .

ואם יותר לנו להגיד מילה אישית , וואו!


בצל הסילבסטר, גוגל כופה על האמריקאים “חיפוש בטוח”

לידיעה בניוזגיק

עוד כותרת לא נעימה לגוגל השבוע: מסתבר שלאחרונה היא החלה לצנזר לא רק אתרים להורדות קבצים המפרים זכויות יוצרים, אלא גם מושגים שונים שקשורים לאזור הכחלחל ברשת… מסתבר שהיא פשוט הפכה את המצב “הבטוח” של חיפוש תמונות למצב ברירת המחדל. עיקר הביקורת שעלתה באתר Reddit, נוגעת לשאלה אם גוגל באמת יכולה לדעת האם המשתמש אכן מחפש תכנים מיניים, או שאולי דווקא מחקרים ומידע. העובדה שהצנזורה הזו מופעלת כרגע בעיקר על תמונות ולא על תכנים טקסטואליים, לא הצליחה כנראה להרגיע את המשתמשים.

לעזאזל עם המנייה! האמריקאים עדיין רוצים לעבוד בפייסבוק

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

למרות המנייה המדשדשת, עובדי פייסבוק עדיין עומדים מאחורי החברה והמנכ”ל צוקרברג, ופייסבוק דורגה כמקום העבודה שהכי כדאי לעבוד בו בסקר השנתי של אתר המידע העסקי Glassdoor. עם זאת, לא צריך לדאוג לגוגל יותר מדי, היא עדיין ממוקמת במקום השישי. שאר החברות שאתם בוודאי מכירים : לינקידין נמצאת במקום 14, אינטל במקום ה – 31, אפל במקום ה – 34, ומיקרוסופט , לצערו של סטיב באלמר, אפילו לא מופיעה ברשימה (אשר מוגבלת ל – 50 מקומות)…

מקום העבודה הכי טוב 2013

ובאותו זמן בממלכה המאוחדת: הגארדיין סוגר את האפליקציה שלו

לטור המקורי בכלכליסט

האמריקאים אולי אוהבים את פייסבוק, אבל הבריטים ממשיכים לעקם את האף : עיתון הגארדיין החליט לסגור את אפליקציית הפייסבוק שלו, ולמעשה להכריח את הגולשים לקרוא את המהדורה המודפסת… למרות שהאפליקציה איבדה את הפופולאריות שלה במשך השנים, מ – 12 מיליון קוראים ל  – 2.5 מיליון בלבד,  בגארדיין טוענים  בכלל שהסיבה העיקרית לכך שהם רוצים לסגור אותה, היא השליטה האגרסיבית מדי של פייסבוק בתכנים שמציגות האפליקציות בתוך הרשת שלה…

טרומן קפוטה הופיע בתוצאות החיפוש בתור כותב למרות שנפטר לפני 28 שנה

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

לפני כמה שבועות חשפנו כאן מקרה ספק משעשע ספק מטריד, בו גוגל ניוז הציג ידיעה שאינה קיימת, ולרוע מזלה של גוגל, השבוע התסריט הזה כמעט חזר על עצמו כאשר מאמר של הניו – טיימס שויך לסופר והמחזאי המנוח טרומן קפוטה. לא רק שקפוטה מת לפני 28 שנים, הוא מעולם לא כתב בניו טיימס עצמו… הידיעה המביכה נחשפה על ידי כתב העיתון שעוסק בסיקור תחום הוויקי, נועם כהן (ישראלי לשעבר? האמת שאין לנו מושג…).

הדבר המעניין הוא שלא מדובר במישהו שחמד לצאן, אלא דווקא בתקלה בתוך האלגוריתם של גוגל, שהחליט לקשר את הידיעה לקפוטה רק בגלל שורות הקרדיט הזו בסוף המאמר עצמו:

“Emily Bazelon, a contributing writer, is a senior editor at Slate and the Truman Capote law-and-media fellow at Yale Law School.

הסברה של אתר SEL היא שמכיוון שגוגל לא הצליח למצוא פרופיל גוגל פלוס של אמילי בזלון, הוא החליט ללכת על הניחוש הכי קרוב… יותר מפתיעה היא העובדה שגם עמוד הגוגל פלוס שמישהו הקים לטובת קפוטה (וכעת הוסר מהרשת), לא מקשר אותו כלל לעיתון ה – NY Times.

לסיכומו של דבר, נראה שבגוגל ניסו להוסיף לאלגוריתם שעוסק ב- Authorship סוג של בינה מלאכותית שתזהה כותבים גם כאשר אין להם קישורים ברורים ברשת, אך כמו תמיד, חבלי לידה בסדר גודל כזה, עשויים להפיל את התינוק ביחד עם המים… וגוגל למדה זאת השבוע בדרך הקשה.

טרומן קפוטה

מאריסה מאייר מציגה פורמט מודעות המשלב בין אורגני לממומן

לפוסט המקורי בבלוג הפרסום של יאהו

מאריסה מאייר מציגה פורמט מודעות חדש בשם “תשלום עבור הפניה” (Cost per Lead) אשר יוצג מתחת לאתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש של יאהו. המודעות הן למעשה שורת סלוגן שמתחתיה טופס קצר עם כמה שדות (גם הוא בשורה אחת). הטופס יכול לשלוח את הגולש לעמוד נחיתה, או אפילו לחיפוש פנימי בתוך אתר, כמו במקרה של אתר ההכרויות match.com בתמונה.

שלם לפי ליד

חייבים להודות שמדובר בפורמט מאוד לא שגרתי שבבסיסו נראה מאוד מוצלח משתי סיבות עיקריות:

  1. הוא חוסך את הצורך לחפש בעמוד הנחיתה של האתר (כמו שקורה כמעט בכל אתרי ההיכרויות בארץ ובעולם)
  2. הוא עוזר להבליט תוצאות אורגניות בצורה ממומנת, ובכך עונה על הצורך של בעלי אתרים להשקיע בשני ערוצי הפרסום האלו בו זמנית.

עוד הבדל חשוב מפורמטים אחרים, הוא שהמודעות החדשות מקושרות לדומיינים ולא למילות מפתח, אך בכל עמוד תוצאות, יכול להיות רק אתר אחד שזוכה למודעה המודגשת , בהתאם לסכום אותו מוכן המפרסם לשלם.

למרות ההתלהבות שלנו מהפורמט החדש, אסור לשכוח שכל עוד נתח השוק של יאהו ימשיך לדשדש במקום אחרי גוגל ואפילו בינג, ליאהו יהיה קשה יותר ויותר לגייס מפרסמים חדשים, וכמו שתמיד קורה בתחום, ייתכן שגוגל כבר עובדת על מודעות דומות משלה (והרי עיקר הטענה כלפי גוגל בשנתיים האחרונות, ונאמרה לא מעט בכנס קידום האתרים האחרון, שהיא רוצה לקבור את התוצאות האורגניות…).

Outbrain הישראלית מבצעת רכישה שנייה

לפוסט המקורי בניוזגיק

אאוטבריין הישראלית היא חברה אשר פיתחה מודל מיוחד להמלצות על תכנים בין אתרים שונים ברשת או בתוך מאגר הדפים הפנימי של האתרים עצמם. החברה אותה קנתה אאוטובריין, Scribeit, מספקת פתרון דומה. זוהי הרכישה השנייה של אאוטבריין, לאחר שלפני כמעט שנתיים, רכשה את החברה המתחרה מבית AOL Surphace.

למרות שההודעה הרשמית מדברת כמו תמיד על “שיפור החוויה הקיימת”, בדה מרקר גורסים שהרכישה אמורה לעזור לאאוטבריין להתמודד מול אתרים שמנצלים את המערכת לרעה, כמו גם לפנות יותר בקלות אל השוק הלוקאלי שצובר תאוצה ברשת בשנים האחרונות.

מפות גוגל מגיעות לאייפון ופייסבוק עושה עליה לאנדרואיד

השבוע קרו גם שני דברים מעניינים בשוק האפליקציות: אפל אישרה סופית את אפליקציית המפות של גוגל, ופייסבוק הוציאה לאנדרואיד אפליקציית “נייטיב” שלא מתבססת יותר על תקן HTML 5.

במקרה של פייסבוק, היא כבר הוציאה אפליקציית נייטיב בעבר ל- iOS, כאשר ההבדל העיקרי מתבטא במהירות והסרה של באגים שתקעו בעבר את האפליקציה, כמו גם טעינה מהירה יותר של הזיכרון המטמון ואפשרות לטעון רק את העדכונים האחרונים במקום את האפליקציה כולה.

במקרה של גוגל, אפליקציית המפות שלה מציעה את מה שחסר בזו של אפל: בתי עסק, נתיבי תחבורה ציבורית, דיווחי תנועה וניווט Turn by Turn. עם זאת, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, היא זמינה בחנות האמריקאית בלבד ועדיין לא הפכה לאפליקציה אוניברסאלית.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
124
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99073
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.