Yahoo Answers שודרג, עוד מידע על קישורים ב-WMT, טוויטר תנפיק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

שדרוג משמעותי למערכת השאלות והתשובות של יאהו

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

יאהו הכריזה על שדרוג משמעותי למערכת השאלות והתשובות שלה (Yahoo Answers) שנחשבת לאחת מן האתרים הפופולאריים ביותר באינטרנט בקטגוריה. השדרוג הופך את המערכת לחברתית יותר עם יומן פעילות לכל משתמש ומשתמש ועם התאמה טובה יותר לסלולר. בנוסף, יהיה ניתן להעלות תמונות וקטעי וידאו ולא רק תשובות טקסטואליות.

למרבה האירוניה, כפי שמדגישים ב- SEL, הרבה מאוד עמודים מ- Yahoo Answers מופיעים דווקא בגוגל במקומות גבוהים בתגובה לשאילתות שכתובות בצורה שאלה (למשל – “כמה זמן לוקחת טיסה מלונדון לתל אביב?”).

גוגל מבטיחה מידע רב יותר על קישורים ב- WMT

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

גוגל מודה כי עד כה, כלי מנהלי האתרים הציג תמונה חלקית ביותר של מערך הקישורים הכולל של כל אתר, וזאת מכיוון שהקישורים נרשמו לפי סדר האלף בית. מעכשיו מבטיחים בגוגל, הכלי יציג קישורים עם דגש על גיוון בדומיינים ובכלל זאת דומיינים מדרגה ראשונה (TLD), למרות שהקישורים עצמם עדיין יהיה מסודרים לפי סדר האלף בית.

חדש בגוגל טרנדס: תצוגה נוחה יותר של טרנדים בהתהוות

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

למרות שכבר בעבר היה ניתן לראות טרנדים בהתהוות דרך שירות Insights for Search שאינו קיים עוד, רק עכשיו הוסיפו ל – Google Trends אפשרות דומה, ועבור חיפושים בארה”ב בלבד. בעוד הטרנדים הרגילים מצביעים על מגמות חזקות בחיפושים של מותגים או מילות מפתח מסוימות, “הטרנדים המככבים” (Trends top Charts) מחולקים לשניים : הכי מחופשים וטרנדים בעליה. בניגוד לטרנדים הרגילים, את הטרנדים המככבים  אפשר לראות רק לפי חודש בודד ולא לפי תקופות זמן ארוכות יותר.

כך למשל, אם בתצוגה הרגילה של “הכי מחופשים” בקטגוריית המכוניות מככבת פורד מוסטנג, בטרנדים בעליה מככבת דווקא טסלה רוודסטר. יש גם קטגוריות שאין עבורן מספיק מידע עבור טרנדים בעליה ולכן האייקון לא מופיע לצידן.

לדעתנו, אפילו עם התצוגה המושכת והפשוטה להבנה של טרנדס שממשיכה להשתבח,  Insights for Search היה כלי חזק יותר ואולי אחד היחידים שבעזרתם היה ניתן לראות טרנדים אמתיים בעליה גם בגוגל ישראל.

גוגל טרנדס משודרג

טוויטר מתכוננת לקראת הנפקה בבורסה

לפוסט המקורי בגייקטיים

ציוץ יוצא דופן של טוויטר אישר כי החברה מתכוננת להנפקה אפשרית בבורסה והגישה את המסמכים הנדרשים באופן חשאי לבורסה האמריקאית, כמו כן, טוויטר הבהירה שהציוץ לא נועד לרמוז על הצעת רכישה מצד אתר או גוף גדול יותר. מכיוון שלפי חוק JOBS האמריקאי, רק חברות שהרווח שלהן הוא פחות ממיליארד דולר בשנה יכולות להגיש את המסמכים בצורה חשאית ומבלי להצהיר על רווחיהן המדויקים, ניתן להניח כי רווחי טוויטר לא הגיעו לסף הזה (לפני כשנה פורסם כי רווחיה עמדו על 350 מיליון דולר).

כמו כן, למרות שטוויטר הצליחה לגייס 1.16 מיליארד דולר, היא רכשה לא מעט חברות בסכומים של מאות מיליוני דולרים בסך הכול, וביניהן TweetDeck,Vine ,וממש לאחרונה גם את MoPub, חברת פרסום סלולארית.

לפי אתר בלומברג, בית ההשקעות שעתיד להוביל את ההשקעה הוא גולדמן זאקס, אותו בית השקעות שהוביל את הנפקת פייסבוק הבעייתית משהו. עם זאת, סביר להניח שבטוויטר הפיקו מספיק לקחים ממקרה פייסבוק וגם עצם ההתמקדות שלהם בפרסום סלולארי נראית הגיונית יותר.


הטמעת פוסטים ו- Authorship אוטומטי בגוגל פלוס

לפוסט המקורי בגוגל פלוס

צוות גוגל פלוס הודיע השבוע על שני חידושים מרכזיים לרשת החברתית שתהפוך אותה במובנים מסוימים דומה קצת יותר לפייסבוק : החידוש הראשון מאפשר זיהוי אוטומטי של הכותב אם הוא משתמש ב – WordPress.com או Typepad.com, כאשר בקרוב צפויה להתווסף תמיכה גם ב – About.com,Wikihow ו – Examiner. מי שיבצע את האינטגרציה, למעשה לא יצטרך כלל להתעסק עם תג ה – Authorship בעצמו.

החידוש השני מאפשר להטמיע פוסטים מתוך גוגל פלוס ששותפו באופן ציבורי בכל אתר באינטרנט באמצעות סניפט פשוט של Javascript. לא ברור האם גוגל מזהה את הסינפט כקישורים מכיוון שהקריאה לפוסט הספציפי נעשית באמצעות תגית data-href החדשה יחסית של HTML 5 (ראו תמונה), אבל בעתיד בהחלט ייתכן שהתשובה לכך תהיה חיובית. בנוסף לכך, בפוסט הרשמי של גוגל פלוס יש רשימה ארוכה מאוד של אתרים שכבר עושים שימוש בתכונה החדשה.

אמבד לפוסטים של גוגל פלוס

מעתה ניתן לגשת לציוצים של כל המשתמשים מכל הזמנים

לפוסט בבלוג של Topsy

טופסי, מערכת פופולארית לניתוח פעילות ברשתות חברתיות, הודיעה כי מעתה ניתן יהיה לגשת לכל הציוצים החל משנת 2006 במסגרת חשבון ה-PRO שלהם. ניתן לפתוח חשבון PRO בחינם למשך 14 יום ללא צורך בהזנת כרטיס אשראי.

לאחר שמתחברים לחשבון, יש להקליד בשורת החיפוש from:שם משתמש, לבחור All time בתפריט הצדדי ולאחר מכן לבחור “sory by oldest”.

המערכת מאפשר למצוא את הציוצים הכי ישנים על בסיס מילת מפתח מסוימת, לדוגמא זה הציוץ הראשון באינטרנט משנת 2007 שהזכיר את ברק אובמה:

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
29
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
71
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105061
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99624
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.