פרצת אבטחה ב-Yoast, פייסבוק רוכשת את מנוע החיפוש TheFind ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

התגלתה פרצת אבטחה חמורה בתוסף הפופולארי Yoast

לפוסט המלא בבלוג The Hacker News

לאחרונה התגלתה פרצת אבטחה חמורה בתוסף – Yoast (שנקרא גם בשם WordPress SEO). לתוסף היו עד כה מעל 14 מליון הורדות, מה שהופך אותו לאחד התוספים הפופולאריים בעולם. הפרצה מאפשרת לעשות SQL Injection דרך התוסף ובכך להזיק לבסיס הנתונים ולגרום לדליפת בסיס הנתונים. ההמלצה היא לעדכן בהקדם את התוסף לגרסה האחרונה 1.7.3.3 בה יש מענה לבאג הזה.

מעתה תוכלו לראות משאבים חסומים בכלי מנהלי האתרים

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

דו”ח חדש בכלי מנהלי האתרים של גוגל יאפשר לכם לראות אילו משאבים באתר שלכם חסומים: לדוגמה, תמונות, קבצי CSS וקבצי Javascript. כזכור, גוגל משתמש במשאבים האלו על מנת לנתח את העמוד ולראות כיצד הוא מוצג בצורה ויזואלית.

לצד כל מקור חסום (יכול להיות גם הדומיין של האתר עצמו), מופיעה רשימה של דפים המושפעים ממנו בתוספת הערות מתאימות כיצד אפשר לתקן את הבעיה.

גם כלי האחזור של Googlebot שופר וכעת הוא יכול להציג שתי גרסאות של העמוד : אחת שמראה כיצד המשתמש הפשוט רואה אותו והשנייה שמראה כיצד גוגל רואה אותו (ביחד עם כל האלמנטים החסרים). אם יש מקורות שהרבה מאוד אתרים משתמשים בהם, כמו למשל שירותי Analytics שונים, הדו”ח לא יראה אותם כי לרוב בעלי האתרים פשוט אין גישה אליהם…

משאבים חסומים בוובמסטר טולס

יותר מ – 80% מהדפים בתקן HTTPS מופיעים כ – HTTP בגוגל

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

Gary Illyes מגוגל, שאחראי על זיהוי טרנדים בקרב מנהלי אתרים, הציג נתון מפתיע בפוסט בגוגל פלוס. לפי הפוסט הנ”ל, יותר מ – 80% מן הכתובת ב- HTTPS מופיעות ככתובות HTTP  בגלל קונפיגורציה לא נכונה, כך שאם בעל האתר רצה לקבל דירוגים גבוהים יותר (אף על פי שמדובר בסיגנל עם אחוז השפעה זניח), הוא בעצם לא השיג את מטרתו.

אגב, גם כשמדובר על 80%, הרי שבספירה נלקחו רק כתובות שאינן חסומות לזחילה דרך robots.txt ואין להן בעיות אחרות כמו תגי noindex.

מבני טקסט עשירים גם בגוגל אדוורדס

לפוסט המקורי ב – Search Engine Journal

גוגל מציגה מבנה טקסט חדש למודעות Adwords באופן דומה לזה של התוצאות האורגניות. השורה החדשה כוללת מידע אודות מוצרים ושירותים נבחרים של מפרסמים בקטגוריות טיסות, מלונות וקמעונאים (Retail). המודעות החדשות יופיעו בחיפושים במחשבי Desktop ובטאבלטים בגרסאות בשפה האנגלית של גוגל וקטגוריות נוספות יתווספו עם הזמן.

למרות שהמפרסם לא חייב להשתמש בהרחבה האוטומטית הזו, כדאי לדעת שההרחבות הללו ישפיעו בעתיד על ה – Ad Rank ויש להן השפעה חיובית על ביצועי המודעה. בנוסף לזאת, התוכן עצמו נלקח גם מהמידע המופיע באתר אליו מפנה המודעה, כך שחשוב לשמור עליו עדכני ורלוונטי.

מבנה חדש למודעות אדוורדס

יותר ויותר מותגים זונחים את פייסבוק לטובת אינסטגרם

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

לפי חברת המחקר L2, החל מהרבעון השלישי של 2014, מותגים רבים החלו אט אט לזנוח את פייסבוק לטובת אינסטגרם, כך שמספר הפוסטים הממוצע פר מותג באינסטגרם עלה לראשונה על זה של פייסבוק. ההבדל אמנם לא גדול, אבל בגרף ניתן לראות בברור את מגמת הירידה החדה בפייסבוק כבר מסוף 2013 והמגמה ההפוכה באינסטגרם.

הסיבה לכך היא כמובן העובדה הפשוטה שכיום פחות קל לקבל חשיפה אורגנית בפייסבוק לעומת אינסטגרם, שם העוקבים רואים אחוז הרבה יותר גדול מן הפוסטים. כמו כן, אפשרויות הפרסום הממומנות באינסטגרם הן הרבה פחות פופולאריות, לפחות כרגע.

מבחינת התעשיות שזכו להכי הרבה מעורבות, ניתן לציין את תעשיית הרכב עם מותגי יוקרה כמו אאודי או פורשה (1.52%) ולאחר מכן תעשיית המשקאות עם מותגים כמו סטלה וג’ק דניאלס (1.32%). 200 הפוסטים בעלי הביצועים הטובים ביותר הם עדיין אלו המציגים מוצרים (65%), ולאחר מכן כאלו המציגים תמונות לייפסטייל (43%). פוסטים הכוללים הכרזות מטעם נציגים או בעלי השפעה היוו רק 29% מכלל הפוסטים הללו.

עוד נתון מעניין הוא שפוסטים הכוללים וידאו מקבלים פחות לייקים מאלו הכוללים תמונות ומידת המעורבות הכללית שלהם נמוכה יותר, אבל הם מעוררים יותר תגובות בקרב הגולשים. כמו כן, פורמט ה – Hyperlapse לא מצליח להתרומם ומידת המעורבות שלו נמוכה יותר מזו של וידאו רגיל. גם אחוז השימוש בו בקרב מותגים נמוך מאוד (2.4% החל מחודש אוגוסט).

עליית אינסטגרם

פייסבוק רוכשת מנוע חיפוש בשם TheFind לשופינג דרך הרשת

לפוסט המקורי באתר Marketing Land

עם כפתור קנייה או בלי כפתור קנייה, פייסבוק הודיעה כי היא רוכשת את מנוע החיפוש TheFind הכולל אינדקס של 500 מיליון מוצרים הנמכרים ב – 500,000 חנויות שונות. המנוע כולל גם התממשקות לפייסבוק המאפשרת לרוכשים לקבל המלצות למוצרים על סמך הלייקים שלהם בפייסבוק.

לאחר הרכישה, TheFind עצמו יפסיק לתפקד כאתר מכירות עצמאי ובעזרת כוח החישוב העודף של פייסבוק ואנשי מפתח שיעברו לפתח בתוך Facebook, יוכל להציע לגולשים מוצרים שונים דרך פרסומות ממוקדות להעדפותיו של כל גולש כגון מותגים מסוימים, חברות וכמובן מוצרים ספציפיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105049
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99564
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.