חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (13.10.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

יוטיוב מוסיפה את זמן הצפיה בסרטונים כמדד דירוג

לפוסט המקורי בבלוג של יוטיוב

באתר יוטיוב הודיעו השבוע שזמן הצפייה בסרטונים יהפוך להיות גורם בדירוג סרטונים ביוטיוב, כך שסרטונים שצופים בהם בממוצע זמן רב יותר, יופיעו במקום גבוה יותר. לפי יוטיוב, הניסוי נעשה קודם כל רק על הסרטונים המוצעים (Suggested Videos) ולאחר שהתוצאות היו חיוביות, הוא הורחב גם לשאר הסרטונים.

ביוטיוב מצפים שבעקבות העדכון, משך הצפייה באתר יעלה ואנשים יזפזפו פחות בין סרטונים. בנוסף לכך, הם הוסיפו לתוך מסכי ה- Analytics הפנימיים של מי שמעלה קטעי וידאו, את זמן הצפייה בכל הסרטונים ביחד ובכל סרטון בנפרד (כפי שניתן לראות בתצלום המסך).

משך צפייה בסרטון ביוטיוב

פרשת דונבט – מספר נקודות למחשבה

למאמר המקורי באתר “עניין מרכזי”

פרשת אתר דונבט חשפה רשת של הימורים ברשת אשר כספי המהמרים בה הולבנו על ידי גורמים עבריינים. בין 44 החשודים שנעצרו עד כה, היו גם שני מנכ”לים של חברות הייטק אשר הקימו ותמכו באתר. העובדים בחברות אלו מספרים כי לא ידעו שבאתר הולבנו כספים, אך משום מה, אף אחד לא טורח לציין את העובדה שהפעלת כל אתר הימורים אשר מאפשר לישראלים להמר, הינה עברה על החוק, גם אם גביית הכספים לא נעשית דרך הרשת . קשה להאמין כי העובדים לא ידעו כי האתר מיועד לישראלים וכי למעשה הם עוברים על החוק. מעניין יותר מדוע אף עיתון כלכלי לא טרח לציין את העובדה הפשוטה הזו. בכל אופן,  כרגע כל הידוע על העובדים הללו הינה העובדה שחלק מהם הם כנראה יוצאי יחידה 8200 של חיל המודיעי וכי כחלק מהמאמצים להסוות את אי חוקיתו של האתר, חלק מן השרתים מוקמו מחוץ לגבולות המדינה.

אבל האם באמת קשה כל כך לאתר מידע על אותם אנשים? מסתבר שלא: חיפוש קצר של “דונבט” בגוגל, מעלה לפחות שם אחד של אדם שהיה מעורב בהקמת האתר. אגב, לא מן הנמנע שחלק מן האנשים שתמכו באתר היו אנשי מדיה חברתית שהפיצו את האתר בפורומים וערוצים שונים ברשת. חברות רבות בתחום הגיימינג בארץ משתפות פעולה זו עם זו ומספקות שירותים אחת לשניה. כאשר יותרו לפרסום שמם המלא של החשודים, לא מן הנמנע שתיפתח תיבת פנדורה גדולה במיוחד.

דיווח: גוגל רוצה להימנע מסנקציות באמצעות “מיתוג” תוצאות

לפוסט באתר Search Engine Land

עיתון הפייננשינל טיימס מדווח כי גוגל מתכוונת לסמן בצורה בולטת יותר פריטי מידע המפנים לשירותים שלה וזאת על מנת להימנע מסנקציות שהאיחוד האירופאי עלול להטיל עליה עכב תחרות בלתי הוגנת.

ארגון FairSearch המתנגד למהלך טוען כי סימון תוצאות מיוחדות לא מטפל בשורש הבעיה והוא העדיפות שגוגל נותנת לעצמה בתוצאות החיפוש. אנחנו נוסיף שאם גוגל תתחיל להבליט את המוצרים שלה בתוצאות החיפוש, בעצם יהיה קל יותר לראות כמה מעט תוצאות הן אכן אוביקטיביות… (לתוצאות שלקוחות ממוצרי גוגל יש להוסיף גם את התוצאות הממומנות הרגילות).

פתרון אפשרי אחר הוא פשוט לא לתת לתוצאות של גוגל עצמה עדיפות בתוצאות החיפוש. למשל, כאשר מחפשים עסק מקומי, התוצאות שבדרך כלל מרכיבות את “הגוש המקומי” בתוצאות, לא יופיעו יותר כגוש, אלא בין האתרים השונים. עד עכשיו, גוגל שפטה את עצמה רק כאשר היה מדובר באתרים חיצונים כמו דף הבית של כרום או האתר של גוגל יפן.

תוצאות ממומנות בגוגל

לא רק גוגל רוצה להרוג את הפלאש, גם מיקרוסופט

לפוסט המקורי ב- Newsgeek

חדשה מפתיעה ומעניינת מאוד מגיעה מכיוון מיקרוסופט – מסתבר שבגרסת הסופית של Internet Explorer 10 במצב “מטרו”, אתרים לא יוכלו להריץ אפליקציות פלאש כברירת מחדל, אלא יצטרכו לבקש אישור מיוחד ממיקרוסופט או לגרום לדפדפן לרוץ בממשק ה – Desktop הרגיל.

בעוד התכונה “החדשה” לא אמורה להשפיע על שירותי גוגל שגם כך עוברים להשתמש ב- HTML 5, היא בהחלט יכולה להשפיע על אתרים שעושים שימוש נרחב בפלאש, ובכלל זאת, פורטלים של “משחקים ברשת” שכיום מתבססים כמעט לחלוטין על פלאש ומושכים דווקא משתמשים לא מנוסים שעושים בדרך כלל  שימוש בדפדפן המגיע עם מערכת ההפעלה.  ניתן אמנם לפתח אפליקציות דמויות פלאש גם ב – HTML 5, אבל לא בפרק זמן של שבועיים…

לסיכום, מעניין יהיה לראות כיצד המהלך של מיקרוסופט ישפיע על השוק הזה וכיצד אנשי ה- SEO יימצאו דרכים יצירתיות להתמודד עימו.

קווים מנחים גם ל- Rich Snippets

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים

בחודשיים האחרונים הדגישה גוגל את היתרונות שבשימוש ב- “מידע מובנה” על מנת שאתרים יוכלו להציג לגולשים מידע נוסף כבר בתוצאות החיפוש. מסתבר שביחד עם היתרונות שיש למידע המובנה, גוגל גם טורחת לעדכן את בעלי האתרים מהם הפעולות שאסור לבצע איתו:

  • הכללה של מידע מובנה שלא נראה למשתמש
  • הכללה של מידע מובנה שלא קשור לעמוד הספציפי באתר
  • מידע מובנה שמתייחס למוצר ספציפי, אך מופיע בעמוד של רשימת מוצרים
  • הכללה של מידע לא מעודכן
  • “משחק” עם המידע, כך שלמשל במקום שם הכותב, יהיה סלוגן
  • מידע פרסומי מובהק באירועים (קונצרט ב- 50% הנחה במקום שם הקונצרט עצמו)

הדבקה אוטומטית לפייסבוק? לא בבית ספרנו

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

פייסבוק מתחילה לפעול נגד אפליקציות אשר מדביקות תכנים אוטומטית על הקיר של המשתמש ומעתה מגדירה רשימה של פעולות שמותר לבצע באמצעות “הגרף הפתוח”, בינהן:

  • לייקים
  • מעקב אחרי פרופיל (הכוונה כנראה למעקב חד כיווני)
  • הקשבה לשיר
  • קריאת מאמר
  • צפיה בסרט או סדרה

כרגע לא בטוח מה יעלה בגורלן של אפליקציות שעושות שימוש בפידים של RSS, אבל אפליקציות וותיקות לא יצטרכו לקבל אישור מחדש.

מעבר לכך, אפליקציות כבר לא יוכלו להדביק שום עדכונים על קירות של חברים, גם אם אלו מוחבאים בצורה כולשהיא, זאת למעט עדכונים שנעשים באמצעות כפתור “אני רוצה” החדש או עדכונים על מעבר של שלבים במשחקי פייסבוק. כפתור אני רוצה מיועד להכריז על קניות ברשת, אך הוא עדיין נמצא בשלב הבטא.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99073
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.