עדכון PR מפתיע, הפנדה של פייסבוק, שגיאות סריקה לסמארטפונים ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל משפרת את החיפוש וכלי מנהלי האתרים לאתרים ואפליקציות סלולאריים

להכרזה על החיפוש בתוך אפליקציות בבלוג Inside Search של גוגל

להכרזה על סימון שגיאות באתרים סלולאריים בתוך כלי מנהלי האתרים

שתי הכרזות חדשות מגוגל עוסקות באתרים ואפליקציות סלולאריים.  ההכרזה הראשונה מודיעה על כך שמעכשיו החיפוש של גוגל במכשירי אנדרואיד יציג גם קישורים לאפליקציות רלוונטיות בנוסף לקישור לאתר האינטרנט המבוקש. הקישור לאפליקציה יוביל בדיוק למידע המבוקש בהנחה שהאפליקציה כבר מותקנת על המכשיר של המשתמש. אם האפליקציה אינה מותקנת, יצורף הקישור להתקנתה.

ההכרזה השנייה מתייחסת אל שגיאות סריקה באתרים סלולאריים : אם האתר שלכם מחזיר שגיאות מסוג 404 או קוד שגיאה אחר בגרסה הסלולארית, וגם אם ההפניות שלו לא תקינות, תוכלו לראות זאת בטאב חדש בתוך תפריט הסריקה בכלי מנהלי האתרים. אגב, כאשר גוגל מתייחסים אל הפניות לא תקינות, הם מתייחסים גם למצב שבו כל העמודים באתר שלכם מפנים לאותו דף בית סלולארי.

שגיאות סמרטפון בוובמסטר טולס

בפוסט עצמו אמנם לא כתוב בצורה ישירה שאתר שלא יתקן את השגיאות עלול להיפגע בדירוגים, אבל ההכרזה הקודמת של גוגל בנוגע לשינויים באלגוריתם הסלולארי, רומזת על כך שאתרים שיש בהם פחות שגיאות עלולים לזכות לעדיפות בדירוגים.

אינדוקס אפליקציות

רשת שותפים חדשה בישראל מבוססת תשלום על סמך שיחות נכנסות

לאתר הרשת – Talkmarket

רשת Talkmarket היא רשת שיווק שותפים חדשה בה המפרסמים משלמים רק עבור שיחות נכנסות מלקוחות רלוונטיים. בניגוד לרשתות אחרות בהם ליד הוא לחיצה או שליחת טופס, ב – Talkmarket  כל שותף מקבל מספר טלפון מיוחד אותו הוא יכול לפרסם במגוון אמצעים כגון רשתות חברתיות, פרסום ממומן או קידום אורגני, וכאשר לקוח מתקשר אל מספר הטלפון, הוא מתוגמל בתשלום כספי לפי העמלה אותה קבעו המפרסמים. המפרסמים עצמם יכולים לקבוע את המחיר פר שיחה ואת התקציב החודשי אותו הם מעוניינים לשלם.

בין החברות שכבר מפרסמות ברשת ניתן לציין את חברת הביטוח הראל,יס, הוט, itrader ועוד.

הפנדה של פייסבוק?

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

לפוסט ההכרזה הרשמי ב-Facebook

ביום שני השבוע הכריזה פייסבוק על שינוי באלגוריתם הדירוג שלה עבור פיד החדשות שידאג להביא תוכן איכותי יותר לגולשים ברשת החברתית ובכלל זאת עדכוני חדשות שיסתמכו על תגובות של גולשים. למעשה, תוכן שיקבל יותר תגובות עשוי להיות מוקפץ שוב פעם לראש הפיד ממש כמו שמקובל בפורומים מסוימים. לעומת זאת, תוכן פחות איכותי כגון “ממים” ידחק החוצה.

רבים השוו את השינוי הנ”ל לאלגוריתם פנדה המפורסם של גוגל מ-2011, ועכשיו מסתבר שגם האחראי על הפיד של פייסבוק, לארס בקמן (כן, יש תפקיד כזה…), מקבל את ההשוואה הזו: לדבריו, למרות שהוא לא בדיוק יודע כיצד פועל אלגוריתם פנדה, השינוי באלגוריתם של פייסבוק מתייחס בעיקר למקור של הפוסט, כך שאם צירפתם קישור מאתר X, כנראה שהוא יהיה אמין יותר מקישור מאתר Y. מצד שני, פייסבוק לא תטרגט אתרים ספציפיים ותסנן אותם.

מעבר לכך, מסתבר שגם הדחיקה של הממים היא לא גורפת: בקמן מסביר שהכוונה היא לא להוריד את הערך של כל הממים באופן גורף, אלא לדאוג לכך שממים עם פוטנציאל ויראלי גבוה במיוחד כמו למשל תמונות של חתולים שמקבלים הרבה מאוד לייקים לא יציפו לכם את הפיד… למרות שמשתמשים מסוימים דווקא כן עלולים לראות אותם יותר אם הם ביצעו איתם אינטראקציות בעבר.

כמו כן, כחלק מהנסיון להציג תוכן רלוונטי בניוזפיד, פייסבוק בודקים פיצ’רים חדשים כגון: הצגת מאמרים רלוונטיים נוספים למאמר שזה עתה קראת. ברגע שלוחצים על מאמר מסוים, יוצגו מתחת לסטטוס מאמרים רלוונטיים נוספים כפי שניתן לראות כאן בתמונה:

פוסטים קשורים בפייסבוק

אפל רוכשת את Topsy

לכתבה המקורית בכלכליסט

אפל ביצעה השבוע רכישה לא אופיינת לה של חברת Topsy, המציעה סט כלים לניתוח תנועה מרשתות חברתיות ובראשן Twitter. שווי העסקה מוערך בכ- 200 מיליון דולר. גם האנליסטים הטכנולוגיים לא בדיוק בטוחים מהי מטרתה של אפל, אבל בין יתר ההשערות שהועלו על הפרק ניתן לציין את itunes, סירי ופלטפורמת הפרסום הסלולארי לאפליקציות iOS , iAD. הערכה ספציפית יותר של סוזן אלינגר מ – Altimeter Group מדברת על כך שאפל תוכל לאגור מידע בהיקף רחב במיוחד (Big Data) וכך להמליץ למשתמשיה על סרטים, שירים וסדרות טלוויזיה מדוברות.

יש עדכון PR או שאתה סתם שמח לראות אותי?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

אחרי שהספידו את ה- PR ובעיקר לאחר הפוגה של יותר מעשרה חודשים (העדכון האחרון היה ב-4 בפברואר) נראה שגוגל שיחררו עדכון PR לקראת סוף השנה והשמועות על מותו היו בכל זאת מוגזמת. למרות שלפי מאט קאטס עצמו, לא היה אמור להתרחש עדכון נוסף השנה, הוא התייחס לעדכון בטוויטר וציין שקבוצת הספאם של גוגל ביצעה תיקון בשרות קצה כלשהו ובאותה הזדמנות עדכנה גם את ה – PR…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100215
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99109
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.