חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (12.8.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

גוגל תגבה עמלות נמוכות יותר ממפתחי משחקים בגוגל פלוס (VentureBeat)

לאחר הרבה ספקולציות מצד מתכנתים שגילו כל מיני רמזים לפלטפורמת משחקים חברתית בגוגל פלוס ועמודי עזרה מסתוריים שנעלמו, חשפה ענקית החיפוש את ארסנל הפתיחה שלה הכולל מספר שמות מוכרים כגון זינגה (טקסס הולדם פוקר), פופקאפ (ביג’ולד) וגם את Rovio, שפיתחה בפעם הראשונה גרסה חברתית של Angry Birds. מספר משחקים מפורסמים אחרים כגון זומה בליצ’ ופארמוויל נעדרים מההכרזה, מה שאולי רומז על כך שכרגע פייסבוק מצליחה לשמור על הבלעדיות שלהם.

המשחקים עדיין לא זמינים לכלל המשתמשים וניתן לגשת אליהם דרך כפתור מיוחד שמתווסף לארבעת הכפתורים הקיימים בסרגל הניווט העליון.

מבחינת מפתח המשחקים, העמלה אותה גובה גוגל נמוכה הרבה יותר מזו של פייסבוק : 30% מול 5% בלבד. בעבר מפתחים רבים התרעמו על פייסבוק אשר חייבה אותם להשתמש במטבעות וירטואליים מסוג אחד בלבד, Facebook Credits, ועל הדרך הגדילה מאוד את העמלות אותן דרשה מהם. (הפרשה כמעט וגרמה לזינגה למשוך את כל המשחקים שלה מפייסבוק). לא בטוח שהעמלה תישאר בעתיד כה נמוכה, אבל בגוגל אומרים שהם מתכוננים להיות מאוד אגרסיביים ורומזים כי הם עובדים על הוספת משחקים נוספים שיהיו בלעדיים לגוגל פלוס.

משחקים בגוגל פלוס

אל תתפרעו עם ההרשאות בוובמאסטר טולס (Search Engine Land)

אתר בשם Ripoff Report שבימים רגילים עוסק בתלונות והונאות של צרכנים, מצא את עצמו באופן מעט אירוני מחוץ לתוצאות החיפוש של גוגל עקב בקשה שנשלחה דרך וובמאסטר טולס להסיר אותו מהאינדקס.

בהתחלה נראה שגורם חיצוני מחוץ לחברה אשר יש לו הרשאה לחשבון וובמאסטר טולס של האתר, ביקש את ההסרה הזו במזיד. כיצד דבר כזה יכול לקרות? מסתבר שאם אתם מעניקים הרשאה לוובמאסטר טולס עבור אתר מסוים לאדם נוסף, הוא יכול להעביר את ההרשאה הזו הלאה לכל אדם שירצה. למעשה, גוגל כתבו זאת מפורשות באחד מהפוסטים שלהם בנושא. בניגוד לשירותים אחרים כגון Analytics בהם יש שתי סוגי הרשאות: ניהול וצפייה, בוובמאסטר טולס יש רק סוג אחד של הרשאה והיא מעניקה יכולות ניהול אבסולוטיות.

בסופו של דבר לסיפור היה סוף שמח: האתר חזר לתוצאות החיפוש והסתבר שאחד מעובדי החברה גרם להסרה בטעות. למרות זאת, התקרית הזו העלתה בעיית אבטחה חשובה שכדאי לבעלי אתרים ללמוד אותה, ולא מן הנמנע שעכשיו לאחר ש”הפרשה” נחשפה, גוגל תידרש להוסיף בעצמה עוד רמה אחת של הרשאה אשר תאפשר צפייה בלבד ללא פריבילגיות נוספות.

בתוך החיפוש של גוגל (Blind Five Year Old)

במהלך ראיון מיוחד שהונחה על ידי דני סולימן העורך של Search Engine Land, כונסו בחדר אחד “שלושת המוחות” הגדולים של גוגל – עמית סינגל, מאט קאטס ובן גוואמס. שלושתם אחראים על אספקטים שונים של מוצר החיפוש בגוגל. ההתכנסות עצמה ארכה לא פחות משעה וחצי, אך מספר אתרים ביניהם Blind Five סיכמו את עיקרי הדברים לטובת אלו אשר לא יכולים או מעוניינים לשמוע כל מילה שנאמרה:

  • גוגל מבצעת 20,000 שינויים ו- 500 עדכונים נפרדים בשנה לאלגוריתם, אך אלו מתבססים על מבחנים שרק 3% מהם עוברים לשלב הביצוע.
  • אין טוב בלי רע. כל שינוי באלגוריתם גורם להרבה שאילתות להחזיר תוצאות עדיפות, אך למספר מצומצם יותר של שאילתות להחזיר תוצאות פחות טובות
  • מהירות חיצונית. עם כל הדיבורים על מהירות טעינת האתר עצמו, בגוגל מתכוונים אולי למדוד גם איזו תוצאת חיפוש נלחצה הכי מהיר ולמעשה תפסה את תשומת ליבו של הגולש במהירות המקסימאלית. הכותב מתייחס גם לאחוז הלחיצה על התוצאות, מדד שמעולם לא הוכח שגוגל משתמשים בו לדירוג ולכן ייתכן שמדובר בפרשנות אישית שלו.
  • סינגל רוצה לראות בעתיד חיפוש שמתנהל בצורה דומה לזו של המחשב במסע בין כוכבים: חיפוש קולי ושימוש נרחב באמצעים ניידים
  • גם קאטס מאמין בזיהוי הקולי, אך הוא חושב על שימוש נרחב יותר כמו למשל האפשרות לענות להודעת דואר אלקטרוני על ידי קול וכך לאפשר עבודה שוטפת גם במהלך הנהיגה (נראה שהוא לא שמע את התשדירים של משרד התחבורה).



מנפצי המיתוסים: הדואר האלקטרוני לא מת! (Pew Internet)

אם שמעתם ממכרים או חברים לעבודה שהם כבר לא קוראים מיילים, כנראה שהם בכל זאת קצת הגזימו. מסקר שנערך בארה”ב במשך 9 שנים (מ– 2002) לגבי הפעילויות השונות של הגולשים ברשת, הסתבר כי 92% מן הגולשים עדיין משתמשים בדואר האלקטרוני ומבצעים חיפושים ברשת בתדירות כלשהיא, 76% קוראים חדשות ו- 71% רוכשים מוצרים ברשת.

פעילות ברשתות חברתיות נעשית אמנם על ידי 65% מן הגולשים בלבד, אך זוהי הפעילות שהראתה את קצב הצמיחה הגבוה ביותר: ב- 2004 רק 11% מן הגולשים ביצעו אותה.

הסקר ממשיך ומפרט את הנתונים לפי חתכי גיל ,מוצא אתני ,סוג ההשכלה וההכנסה ,אך המספרים דומים למדי זה לזה. באופן מעט תמוהה, הסקר לא ביצע פילוח של פעילות בזמן העבודה מול פעילות פנאי, מה שהיה יכול אולי להצביע על הרגלים שונים במהלך היום.

פעילויות נפוצות באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למ

טוויטר משתדרגת ודוחקת החוצה שירותי צד שלישי (ניוזגיק)

טוויטר הציגה שני שינויים משמעותיים ביחד עם המעבר לממשק החדש שלה עבור כל המשתמשים (עד כה הוא היה בבטא). מדובר בעצם בשתי תגיות האש (@) חדשות שמחליפות את תגית ה mentions הוותיקה. @username מראה את התגובות האחרונות של המשתמש, מי התחיל לעקוב אחריו ופעולות של Favorite או Retweetעל הציוצים שלו. תגית Activity היא למעשה בעלת אותו תפקוד, אך היא תתייחס לעוקבים של המשתמש.

שינוי חשוב נוסף מתבטא בכך שטוויטר החלה להשתמש בשירות העלאת תמונות פנימי המבוסס על Photobucket והצליחה לעצבן לא מעט חברות שעד כה נהנו מהפופולאריות הגבוהה של השירותים החיצונים שהציעו ונועדו לאותה מטרה בדיוק. המייסד של Twitpic הלך צעד אחד קדימה והחליט להקים שרות מתחרה לטוויטר בשם Heello, ולא, היום לא הראשון באפריל.

האם פייסבוק תרד מהאוויר ב-5 לנובמבר ? (כנראה שלא) (פורבס)

סרטון וידאו שעלה אתמול לרשת הציג איום כלפי פייסבוק וסימן את התאריך 5.11 כיעד שבו תופל הרשת החברתית עקב מתקפה של קבוצת אנונימוס. אנונימוס מוחה על בעיות הפרטיות הידועות ברשת החברתית. בפעם האחרונה שמישהו הסתבך עם אנונימוס, זה הסתיים בהשבתת רשת המשחקים והמדיה של ה– PSN ליותר מחודש ולגניבת מידע אישי של מיליוני לקוחות, כך שלכאורה יש מקום לקחת את האיומים האלו ברצינות.

העניין הוא שלפי תחקיר של פורבס, כנראה שמדובר בסך הכול בניסיון כושל לרכב על איום ישן יותר של אנונימוס שיועד להתרחש ביולי: הוידאו הופיע בגרסה אחרת כבר לפני שלושה חודשים וחדר הצ’אט ברשת ה– IRC בה התכנסה הקבוצה המקורית נזנח על ידי מרבית המייסדים ואוכלס מחדש על ידי משתמשים אחרים שרצו לעשות קצת רעש. לפי דעתו של הכתב מפורבס, כנראה שראו יותר מדי פעמיים את V for Vendetta, אך אין להם את הידע הנדרש על מנת לבצע פריצות של ממש, בטח שלא לאתר כמו פייסבוק שזמין כמעט 99.9% מהזמן למרות כמות המשתמשים האסטרונומית שנמצאים בתוכו בו זמנית.



נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
77
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
97
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
38
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
83
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
68
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105027
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99542
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.