הזכות להישכח במספרים, פיצ’ר סקרים חדש בגוגל פלוס, חווית משתמש כסיגנל בדירוגים ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אפשרות חדשה ליצור סקרים בגוגל פלוס

לפוסט המקורי בגוגל פלוס

אופציה חדשה בגוגל פלוס מאפשרת לפרסם סקרים המיועדים לחברים או לעוקבים שלכם עם עד חמש אופציות ולשלב בהם תמונות על מנת להפוך אותם למושכים יותר. למעשה, אפשר להפוך כל פוסט שאותו אתם מדביקים לסקר, ולא משנה אם במסגרת עמוד, קהילה או פרופיל פרטי, זאת בעוד בפייסבוק למשל האופציה הזו מוגבלת רק לשאילת שאלות בתוך קבוצות (מה שכמובן לא מפריע לפרסם סקרים עם תשובות חופשיות).

סקרים בגוגל+

באילו אתרים יש הכי הרבה הסרות בזכות “הזכות להישכח”?

קישור לדוח השקיפות של גוגל (בעברית)

דו”ח השקיפות החדש של גוגל חושף נתונים מעניינים אודות הבקשות של אזרחים אירופאים להסיר תוצאות חיפוש מסוימות מגוגל. לדוגמה, מסך כל הבקשות, רק 41.8% הוסרו, ואילו 58.2% לא הוסרו. נתון מעניין נוסף שאפשר לקבל הוא שאם מחלקים את סך כל הבקשות (145,644) למספר הכתובות שנבדקו (498,737), מקבלים 3.42 כתובות לכל בקשה.

תוצאות חיפוש שהוסרו

מבין חמשת המדינות הגדולות באיחוד, המדינה בה התקבלו הכי הרבה בקשות היא צרפת (29,010), ולאחר מכן גרמניה, בריטניה, ספרד ואיטליה עם 11,429 בקשות בלבד.

גוגל מספקת גם מספר דוגמאות למקרים בהם החליטה להסיר או לא להסיר את הקישורים, וטוענת כי היא לוקחת בחשבון את נושא זכויות האדם מול העניין הציבורי בתוכן. כך למשל, תוצאות המדווחות על תחרות מסוימת בה השתתף אדם מגרמניה בהיותו קטין הוסרו, אך תוצאות המדווחות על מעצר והרשאה של אדם משוויץ בעבירות פיננסיות לא הוסרו.

שלושת האתרים עם מספר ההסרות הגדול ביותר הם Facebook.com, אתר profileengine.com (אתר לחיפוש מידע על אנשים) ואתר Youtube של גוגל עצמה. ראוי להזכיר כי התוצאות מוסרות מאתרי גוגל באירופה בלבד ועדיין אפשר להגיע אליהן דרך google.com. אתר מעניין נוסף שלא היינו חושבים למצוא ברשומה הוא אתר קבוצות הדיון של גוגל, groups.google.com, ואולי זה בגלל שכל אחד יכול ליצור באתר קבוצות ולפרסם בהן הודעות ללא שום פיקוח כמעט.

האתרים שהוסר מהם הכי הרבה

חווית משתמש כסיגנל בדירוג אתרים סלולאריים

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

במהלך כנס Gary Illyes ,Search Marketing Expo East, המהנדס שהבטיח לנו את פינגווין 3.0 (אותו עוד לא קיבלנו…), דיבר גם לא מעט על חווית השימוש באתרים, ובמיוחד באתרים סלולאריים. אם מוסיפים לזאת את העובדה שהיום גוגל בוט יכול “לראות” את הדף שהגולש רואה ולא רק את הקוד שמאחוריו, ברור גם שהיכולת של גוגל לזהות עד כמה אתר הוא ידידותי על גבי מכשיר מסוים, טובה יותר משעבר.

מכאן עולה כמובן השאלה האם גוגל תהפוך את חווית השימוש לסיגנל בדירוגים, או האם היא תהיה מוכנה להודות שהיא מכוונת לשם?  התשובה היא שלא, לפחות לא כרגע, אבל שום דבר לא אומר שזה לא יקרה בעתיד. למעשה, הדובר של גוגל מודה בעצמו שלפי הבדיקות של גוגל, 61% מן הגולשים לא יחזרו לאתר שלא הותאם טוב למובייל (אתר עם שורות שבורות,או פסי גלילה אנכיים , כזה שדורש זום כדי לקרוא אותו בברור וכו’). גוגל לא מתעלמת גם מכך שאחוז החדירה של האינטרנט הסלולארי בארה”ב הוא גבוה למדי ועומד על 50%.

למרות שכאמור אין כרגע מילה רשמית מגוגל, אין ספק שמי שרוצה להיות מוכן לעתיד, צריך להתחיל לחשוב כבר עכשיו על חווית השימוש באתר שלו בסלולר. כזכור, היום גוגל אולי לא בודקת את חווית השימוש בדפים עצמם, אבל אם כל הדפים באתר הסלולארי שלכם מפנים לדף הבית, הסיכוי שלהם להתברג גבוה בתוצאות החיפוש הסלולארי קטן (וגם יש סיכוי טוב שתקבלו אזהרה בכלי מנהלי האתרים).

הפתרון של פייסבוק לבעיות הפרטיות – פוסטים אנונימיים?

לפוסט המקורי ב-Bits (ניו יורק טיימס)

שמועה חדשה מבין עשרות השמועות החודשיות על פייסבוק טוענת שפייסבוק תאפשר בקרוב להדביק פוסטים אנונימים באמצעות אפליקציה נפרדת. לפי השמועה, מנהל הפרויקט הוא ג’וש מילר, שפייסבוק קנתה זה מכבר את הסטארטאפ שלו, Branch אשר התרכז ביצירת מוצרים המיועדים למספר מצומצם של משתמשים.

מה שלא ברור כרגע האם אכן יהיה מדובר באפליקציה נפרדת לחלוטין סטייל Secret, או שהמשתמש יוכל עדיין להדביק סטאטוסים שחבריו יראו, אך לא יידעו בדיוק מי שלח אותן… צעד שנשמע בעייתי משהוא. בכל אופן וכצפוי, פייסבוק טוענת בתגובה לשמועה שהיא לא מגיבה לטענות מן הסוג הזה…

כהערת אגב, מעניין לציין כי בשבוע שעבר חזרה בה פייסבוק מן ההחלטה לאכוף את מדיניות השמות האמיתיים, מדיניות שיצרה על פייסבוק לחץ, בעיקר מצד קהילת הלהט”ב והוכיחה פעם נוספת שלמרות שבעולם אידיאלי (מנקודת המבט של פייסבוק), כולנו היינו רוצים להשתמש בשם האמיתי שלנו ולדעת שאף אחד לא משתמש בכינוי שלנו כשם גנאי, במציאות זה פשוט לא יכול לעבוד…

האקרים יצרו מנוע חיפוש מתמונות סנאפצ’אט שהודלפו

לפוסט המקורי ב-Digits (וול סטריט ג’ורנל)

לכאורה הידיעה הזו לא קשורה למנועי חיפוש באופן ישיר, אבל למעשה היא כן: מסתבר שהאקרים הצליחו ליצור מנוע חיפוש לתמונות שהועלו אל סנאפצ’אט, וזאת למרות שהשרתים של החברה כלל לא אמורים לשמור את הקבצים המועברים.

כיצד בדיוק זה קרה? משתמשים מסוימים אשר הורידו תוכנות צד שלישי מ-Google Play, חשבו שמדובר בתוכנות תמימות שיאפשרו להן לשמור את התמונות וקטעי הוידאו שנשלחו אליהם לשימוש מאוחר יותר (דבר אשר אסור לפי תנאי השימוש של סנאפצ’אט), אבל הם לא לקחו בחשבון שהדבר עשוי לגרום לדליפה של הקבצים לעיניים זרות. וכצפוי, חלק מן התמונות שנשלחו היו תמונות שעצם הפצתן נחשב ללא חוקי ברוב המדינות המתוקנות…

למרות שבינתיים מאגר הקבצים ירד מן הרשת, זוהי עוד הוכחה לכך שגם שירותי ענן שנראים לכאורה מוגנים, עלולים להפוך לחומר נפץ בגלל האופן בה אנחנו משתמשים בהם.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
121
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100249
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99157
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.