חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (11.8.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל מתחילה להפלות לרעה מפירי זכויות יוצרים

לפוסט הרשמי בבלוג החיפוש של גוגל

פוסט קצר אבל משמעותי בבלוג החיפוש של גוגל חושף כי אתרים שקיבלו מספר גדול של בקשות להסרת דפים עקב הפרת זכויות יוצרים, “יזכו” להורדה בדירוגים. גוגל לא מהססת להצהיר כי מטרתה היא שיותר ויותר גולשים יגיעו אל אתרים חוקיים כגון Hulu. בנוסף, היא חושפת את כל בקשות ההסרה כולל הדומיינים הבעייתים ובעלי זכויות היוצרים בדף מיוחד.

בארץ המצב מעט שונה וככל הידוע לנו, ארגון זיר”ה שנלחם בשנה האחרונה במפירי זכויות היוצרים לא פונה אל גוגל בבקשות הסרה, אלא מעדיף להילחם ישירות נגד האתרים המפרים זכויות יוצרים. התוצאה היא שגם בישראל קל מאוד למצוא תכנים פיראטיים מכיוון שעל כל אתר אחד שנסגר, צצים שלושה או ארבעה אתרים חדשים.

בנוסף לכך, אתר Search Engine Land מציין כי גוגל מפלה לטובה את אתריה שלה כגון בלוגר ויו-טיוב : לא ניתן לדווח על הפרות זכויות יוצרים באתרים אלו באמצעות הטופס שנוגע לחיפוש, אלא רק באמצעות טופס מיוחד שכנראה אין לו השפעה על דירוג האתר עצמו. דובר של גוגל ממשיך וטוען כי גוגל מתייחסת לאתרים אלו כמו כל אתר אחר, אבל עקב ההפרדה בטפסים, זה פשוט לא נשמע הגיוני מבחינה טכנית.

86 שינויים בגוגל בחודשים יוני – יולי

לפוסט הרשמי בבלוג החיפוש של גוגל

רשימת השינויים של גוגל מופיעה הפעם בפורמט דו חודשי ולכן כוללת רשימה של לא פחות מ -86 שינויים בשני החודשים שחלפו. לא נוכל לציין את כל השינויים, אך הנה אלו שנראו לנו משמעותיים במיוחד:

יוני

  • שינוי לסדר הצגת “התוצאות המובילות” באמצעות שילוב של מספר סיגנלים קיימים (אולי הכוונה לעשר התוצאות הראשונות?).
  • מספר שינויים שנועדו לזהות תוכן באיכות גבוהה באתרים עם אמון גבוה.
  • זיהוי טוב יותר של תמונות הקשורות לנושא הכללי של העמוד בו הן מופיעות.
  • הסרה של תבניות חוזרות מה – Sitelinks.
  • מספר שינויים שנועדו להציג כותרות מדויקות יותר לעמודים, כולל בשפות שאינן לטיניות… (האם שמתם לב לכותרות לא שגרתיות בגוגל ישראל?).

יולי

  • שיפור למקרים בהם מוצגת ההררכיה הפנימית באתר במקום הכתובת המדויקת של הדף.
  • הרחבת הצגה של היסטורית החיפוש מעבר לגוגל.קום (כפי שדיווחנו בשבוע שעבר).

שינויים חשובים נוספים שהוכרזו בנפרד כוללים מתן מידע מדויק יותר כאשר מחפשים שאילתא המחזירה תשובות דרך מובייל או טאבלט (לדוגמה, שערי מטבעות או מזג האוויר). השינויים האלו זמינים כרגע רק בגוגל.קום באנגלית.

טיסות גוגל

רודפי האמבולנסים של פייסבוק

לכתבה המקורית באתר דה מרקר

מוסף סוף השבוע של דה מרקר מעלה נקודה מעיניינת והיא שעל מנת שסטטוס בפייסבוק יזכה לכמות חשיפות גדולה במיוחד ואפילו יגיעה לעיתונות המודפסת (בארץ), עליו לעבור דרך “סוכני סטטוסטים”.  סוכני הסטטוסטים הם אותם אלו שבוחרים בפינצטה את הסטטוסטים המעניינים ביותר ולמעשה אחראים לכך שהפיד שלנו לא מלא רק בתמונות של תינוקות או חתולים…

לתחביב של אותם “סוכנים” יש גם קשר לזכויות יוצרים ברשת, וזאת מכיוון שלעיתים קרובות הם מעדיפים לצלם אתר אינטרנט או פוסט בצורת תמונה, על מנת שכותב התוכן המקורי לא יוכל לבצע בו שינויים ולחזור בו ממה שכתב. כמו כן, מסתבר שפייסבוק מעדיף תוכן גרפי מאשר סתם טקסט על ה- Wall של המשתמשים שלו.

גרים באנגליה? מעתה תוכלו להמר על כסף אמיתי בפייסבוק

לפוסט המקורי בניוזגיק

זעזוע בעולם ההימורים המקוונים? פייסבוק תאפשר לראשונה למשתמשיה להמר על כסף אמיתי במדינות בהן ההימורים ברשת הם חוקיים. פעילות ההימורים תהיה זמינה רק במדינות מסוימות ותושבי מדינות אחרות לא יוכלו לראות עדכונים מאפליקציות ההימורים. בנוסף, המשתמש ייאלץ לפתוח חשבון נפרד ולציין בו כתובת פיזית אמיתית. כרגע מדובר אמנם בספק בריטי בודד של משחקי בינגו, אך אין מניעה כי הרשימה תתרחב גם למפעילים נוספים.

הצעד החדש של פייסבוק עלול להיטב עם בעלי המניות שלה, אבל מאיים על אתרי ההימורים המקוונים המסורתיים ברשת שעד כה נאלצו לפתח משחקי פייסבוק ללא הימורים אמיתיים בעיקר על מנת לחזק את המותג שלהם בצורה עקיפה. מרבית אתרי ההימורים העצמאיים ברשת כוללים אמנם אלמנטים חברתיים, אך רחוקים מלהיות אטרקטייבים כמו פייסבוק. יש גם כאלו שסבורים שפייסבוק מנסה לנקוט עמדה בשאלת ההימורים המקוונים בארה”ב שנלחמת בתופעת אתרי ההימורים הבלתי חוקיים במדינה (בין היתר עקב לחץ מכיוון הלובי המפותח במיוחד של חברות קזינו לא וירטואליות).

התפתחויות נוספות ביחסי האהבה שנאה של אפל וגוגל

לפוסט הרלוונטי בניוזגיק

התפתחות נוספת ביחסי האהבה שנאה בין גוגל לאפל: אפליקציית YouTube למערכת ההפעלה iOS לא תוצע החל מגרסה 6.0. למרות שקל לחשוב שמדובר בצעד שמקורו בהחלטה של אפל, ייתכן כי דווקא גוגל היא זו שיזמה את המהלך : בעוד משתמשי יו-טיוב באנדרואיד ובמחשב האישי נחשפים לפרסומות המפיקות רווחים נאים עבור גוגל ואמנים הכללולים בתוכנית השותפים שלה , האפליקציה המקבילה ב – iOS אינה מורשית להציג פרסומות ואמנים מסוימים אף חוסמים את הגישה לסרטונים דרכה.

הצפי הוא שגוגל תציע אפליקציה להורדה בנפרד או תעודד משתמשים להשתמש ביו-טיוב דרך הדפדפן, שם היא לא מחויבת לסנן את הפרסומות.

אבל אם בכל הקשור לפרסום בוידאו גוגל מתרחקת מאפל, הרי שבכל הנוגע לחיפוש, היא דווקא מתקרבת אליה: אתר Search Engine Land מדווח כי אפליקציית החיפוש המשופרת של גוגל הגיעה לראשונה דווקא למכשירי אפל ולא למשתמשי אנדרואיד. האפליקצייה משלבת בין שרות התשובות המתפתח של גוגל ובין החיפוש הקולי, כך שניתן לקבל את תחזית מזג האוויר באמצעות פקודה קולית פשוטה, וזאת ללא “הפרעה” של תוצאות חיפוש נוספות כפי שהיה עד כה.

יותר מכך, גם כעת, לאחר שהאפליקציה הגיעה לאנדרואיד, היא מוגבלת למשתמשי 4.1 בלבד ומי שמשתמש במכשיר שמפעיל את גרסה 4.0 ומטה, נאלץ להסתפק באפליקציה הקודמת והמשוכללת פחות. נקודה מעניינת נוספת היא  שהשרות החדש של גוגל מתחרה ישירות בסירי (שמשתמש במקורות מידע אחרים שאינם גוגל), ולמרות זאת, לא נראה כי אפל מנסה כרגע להסיר אותו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99508
מדיה חברתית
בן אורן
87775
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.