חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (10.6.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

39 שינויים של גוגל לחודש מאי (Inside Search)

כמו בכל תחילת חודש, גם השבוע גוגל חשפה מספר גדול של שינויים שהתבצעו במנוע החיפוש שלה בחודש החולף (מאי). הפעם ניתן למצוא מספר עדכונים הקשורים בזיהוי קישורים לא טבעיים, שינויים שנועדו לשפר הצגה של תוכן חדשותי ושינויים שמטפלים בכותרות עמודים (Title) לא איכותיים:

  • מספר שינויים נועדו לשפר את ההשלמה האוטומטית, עם השלמות איכותיות יותר וביצועים מהירים יותר בסלולר.
  • שינוי שאמור להביא לדירוגים טובים יותר של תוכן חדשותי וזיהוי אירועים חדשותיים דקות אחרי שהם מתרחשים (אולי באמצעות גוגל פלוס?)
  • זיהוי טוב יותר של קישורים נכנסים “לא אורגניים” גם “בשאר הדירוגים”, כנראה שאין קשר לפינגווין.
  • מספר שיפורים לפינגווין: תיקונים לסיגנלים ומידע מעודכן יותר (כנראה פינגווין 1.1).
  • הצגת Title חליפי לעמודים עם Title קצר מדי או ביטויים לא אינפורמטיביים (go back וכו’).
  • עוד שינוי שאמור לגוון את מספר הדומיינים שמופיעים בתוצאות כתגובה לשאילתא מסוימת.
  • אפשרות לבחור מיקום גם כשגולשים מטאבלטים ולא רק סמארטפונים.
  • הרחבה של “חיפושים אחרונים” בסלולר לעוד שפות ואזורים בעולם (אין פירוט).

בינג מציג תחליף ראוי ליאהו סייט אקספלורר? (Search Engine Land)

במיקרוסופט הציגו החודש מספר שיפורים משמעותיים לכלי מנהלי האתרים של בינג. מעבר לכמה שינויים קוסמטיים בממשק, הם הציגו גם תכונה חדשה שאמור לזהות בעיות SEO  באתר כמו למשל תגיות H1 כפולות או תגי מטה דיסקריפשן חסרים. אבל התוספת המעניינת באמת היא כלי למציאת קישורים נכנסים לכל כתובת ברשת בשם Link Explorer. הכלי מציג את ה– URL המקשר, ה– Title והאנקור של הקישור עצמו. כרגע לא ברור עד כמה הכלי מדויק, אבל תמיד טוב שיש עוד כלי חינמי שיכול לבצע את המשימה הזו.

Bing Link Explorer


מאט קאטס מודה שהקידום נעשה קשה יותר (Site-Reference)

בכנס SMX  בסיאטל המוקדש לשיווק מקוון, מאט קאטס ענה על מספר שאלות מהקהל ועיתונאים, ביניהם דני סאליבן מ – Search Engine Land. סאליבן שאל את קאטס על קניית קישורים, וקאטס השיב שגוגל ממשיכים לפתח כלים לזיהוי של קישורים כאלו, ובמיוחד מתבססים על זיהוי של האתרים המוכרים, ולא רק של האתרים שקונים. קאטס הוסיף באותה נשימה שאחת הסיבות שקידום אתרים ייעשה קשה יותר, היא ששיטות שעבדו לפני שינויים כמו פינגווין, כבר לא עובדות יותר , לפחות לא לטווח הארוך.

שאלה נוספת של סאליבן עסקה בכל ההודעות על קישורים לא טבעיים שבעלי אתרים התחילו לקבל, והוא הוסיף שאלה שהרבה היו רוצים לקבל עליה תשובה: מה עושים אם אין אפשרות להסיר קישורים מסוימים? קאטס השיב שאפשר לפנות לגוגל עם תיעוד של הניסיונות להסיר את הקישורים האלו… בנוסף, בגוגל מקשיבים לבעלי אתרים שרוצים כלי שיאפשר להם לסמן קישורים מסוימים כלא רלוונטיים ובעצם לבטל את הערך שלהם, ובהחלט ייתכן שאפשרות כזו תתוסף בעוד מספר חודשים. לדעתנו, כנראה שגם בגוגל מבינים שכל הדיבורים על “SEO שלילי” ופגיעה יזומה באתרים אחרים לא עושים למוניטין שלהם יותר מדי טוב…

לבסוף, קאטס נדרש לשאלה האם פינגווין הוא “עונש”? כאן הוא הצליח להתחמק מלתת תשובה של ממש ודבק בגישה הידועה של גוגל שלפיה רק פעולה ידנית נחשבת לעונש. פינגויין, פנדה, או כל שינוי אחר באלגוריתם הוא פשוט סיגנל נוסף שמיושם בצורה אוטומטית ולכן לא יכול להיות עונש…

בנוסף לכל אלו, בפוסט המקורי של Search Engine Land יש גם שאלות נוספות, אבל רובן הן פשוט ניפוץ של מיתוסים מוכרים כמו הקשר בין Bounce Rate לדירוג ונתונים מ– Google Analytics, שגוגל ממשיכים לטעון בתוקף שפשוט אינו קיים.

גוגל מפרסמת קווים מנחים לבניית אתרים סלולאריים (בלוג מנהלי האתרים)

באותו כנס של SMX, אנליסט של גוגל לתחום מנהלי האתרים (Webmaster Trends Analyst) בשם Pierre Far, הציג כמה קווים מנחים לעיצוב אתרים בסלולר כפי שגוגל הייתה רוצה לראות. רוב הקווים המנחים האלו הם טכניים, אבל כנראה שעדיין יש להם השפעה על דירוג האתר בגרסת הסלולר של גוגל שהיא מעט שונה מזו המיועדת למחשבי Desktop:

גוגל ממליצה להשתמש באותן כתובות ואותו קוד HTML לכל המכשירים, כאשר החלק היחיד שמשתנה הוא קובץ העיצוב, ה– CSS. עם זאת, היא תומכת גם באתרים ששולחים קוד HTML שונה לכל מכשיר ואפילו באתרים שמציגים גרסה נפרדת לחלוטין למכשירים סלולאריים ומחשבי Desktop.

מבחינת גוגל, קל יותר לאלגוריתם לסרוק את תוכן הדף עצמו פעם אחת במקום להתחיל לסרוק כמה גרסאות שונות של אותו דף או אפילו כמה URLים שונים. הגישה הזו נקראת Responsive web design ולגוגל יש מספר מדריכים נפרדים העוסקים בה. אם זאת, במידה ומשתמשים בגרסאות נפרדות לכל מכשיר, יש לציין ב- Header  של הדף (החלק אותו השרת שולח ולא מופיע בקוד ה– HTML), בדיוק לאיזה מכשיר הוא מיועד. גוגל גם מציעה מספר “הכרזות” שיכולות לעזור לגוגל בזיהוי של אתרים זהים בגרסאות שונות.

הפרסום בפייסבוק על פרשת דרכים (AdAge Digital)

עדכון מעט ישן מסוף מאי, אבל עדיין רלוונטי: מסתבר שבמסגרת משא ומתן בין פייסבוק למפרסמים גדולים ביניהם GM שהפסיקה את הפרסום בפייסבוק, המפרסמים דרשו מפייסבוק לתת להם שטחי פרסום גדולים יותר ואפילו פרסומות בגודל עמוד שלם (כמו שיש ברוב האתרים הגדולים כיום). התשובה הייתה חד משמעית, לא.

אנליסטים רבים סבורים שדווקא בגלל ההתעקשות של פייסבוק לדאוג למשתמשים לפני המפרסמים, היא הצליחה להגיע ל – 900 מיליון משתמשים, אך כעת, נראה שהמודלים הקיימים לפרסום באתר פשוט לא מספיקים. יתר על כך, סקר של סוכנות רויטרס מצא ש -80% מהגולשים שכן לחצו על פרסומות, לא קנו שירות או מוצר מהחברה המפרסמת. הסקר מצא גם כי הגולשים עצמם נאמנים פחות לפייסבוק: 34% מהם מבלים באתר פחות זמן מאשר בעבר ורק 20% מבלים באתר יותר זמן מאשר פעם.

סקר נוסף שפורסם באתר eMarketer חושף נתונים מדאיגים נוספים, ולפיהם, הרבה יותר גולשים עשו לייק לדפים של מותגים מאשר לחצו על הפרסומות הממומנות (יתכן כי אותם מותגים ממש). אולי זוהי הסיבה לכך שפייסבוק השיקה את האפשרות להרחיב את קהל האוהדים שנחשף לפרסומים בדפים תמורת תשלום.

לייקים על מותגים מול הקלקות על פרסומות

לסיכום, נראה כי פייסבוק הגיעה לפרשת דרכים ומשני צידיה עומדים המפרסמים והגולשים זה מול זה. כל צד חשדן לגבי פייסבוק והאינטרסים האמיתיים שלה לאחר ההנפקה. אם פייסבוק לא תמצא את שביל הזהב, התקופה הקרובה עלולה להיות מאוד לא פשוטה עבורה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100262
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99189
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.