חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (10.6.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • בינג מתרחב גם לקונסולת האקס בוקס 360 (וידאו) – בתערוכת E3, אחת התערוכות הנחשבות בעולם למוצרי בידור אלקטרוני, הציגה מיקרוסופט כיצד בינג מאפשר לבצע חיפוש קולי בתוך הרשת הפנימית של קונסולות האקס בוקס, רשת הלייב. בעוד בארץ נהוג לקשר את הקונסולה בעיקר עם משחקים, הרי שבחו”ל היא מאפשרת להוריד גם תכני בידור כללים יותר כגון סדרות, סרטים ומוזיקה. (התכנים מופיעים גם למי שמתחבר מהארץ ומציין כתובת בחו”ל , אך הם חסומים ברמת הIP). בוידאו לא הוצג חיפוש ברשתות חברתיות, אך נראה כי הוא גם כן יהיה אפשרי לפי רשימת הפריטים למעלה. החיפוש “יתמוך” גם בג’סטות מסוימות באמצעות מצלמת הקינקט.
    חשוב להבהיר שכרגע החיפוש אמנם אינו מתבצע בכלל הרשת, אך השימוש המסיבי בבינג יכול לעזור למיקרוסופט מבחינה שיווקית ותדמיתית ובעתיד אין מניעה  שהוא יאפשר לגלוש גם לאתרים נוספים.
  • גוגל מוסיפה תמיכה בתקן לסימון כותבים (וובמאסטר סנטרל בלוג) – גוגל הודיעה בבלוג שלה שהיא מוסיפה תמיכה בהרחבות HTML ו – XFN לזיהוי כותבים. התג מאפשר לשייך מאמרים לכותב מסוים בלי קשר לאתר בו הם מפורסמים דרך קישור לעמוד הכותב עם ציון המאפיין rel=”author” או rel=”me”. גוגל כבר החלה לשתף פעולה עם אתרי חדשות גדולים כמו The New York Times ו – CNET. למרות שגוגל לא ציינה זאת מפורשת, סביר להניח שהתמיכה המורחבת נועדה בין היתר לעזור למנוע החיפוש למצוא אילו אתרים משתמשים בתכנים מסוימים בצורה חוקית ואילו פשוט מעתיקים אותם.
  • גוגל יוצאת מקזחסטן (אורי ברייטמן, חופש החיפוש) – הקזחים אמנם התעצבנו על בוראט שלדעתם הציג אותם כמדינת עולם שלישי, אבל כנראה שיש לקזחים עוד הרבה מה ללמוד בכל הקשור לצורה בה עובדים אתרי אינטרנט : גוגל הודיעה שבגלל דרישה רגולטורית חדשה המחייבת את כל האתרים בסיומת KZ להפעיל שרתים מתוך המדינה, היא אינה יכולה עוד לספק שירותי חיפוש מקומיים ובמקום זה מפנה את התנועה מקזחסטן לגוגל.קום בשפה הקזחית. הפעלה של שרתים מקומיים היא יקרה יותר, אך החשש הגדול של גוגל הוא כנראה שהממשל יוכל לצנזר , להפעיל ולכבות את השרתים במדינה כאוות נפשו. יש לציין כי השלטון הקזחי הוא למעשה דיקטטורה.
  • טוויטר תאפשר שיתוף וחיפוש תמונות אינטגרלי (טוויטר בלוג) – הסוף לשירותים כמו TwitPic? טוויטר הודיעה על אפשרות להעלאת תמונות ישירות מתוך Twitter.com והגרסאות הניידות של השרות. התמונות ישולבו גם במנוע החיפוש המשודרג ויאוחסנו בשרתי PhotoBucket, אחד האתרים הגדולים בעולם להעלאת ושיתוף תמונות. המנוע החדש יציג כנראה גם קטעי וידאו שצורפו כקישור. (אחרת קשה להסביר את הדמיון החשוד של נגן הוידאו לזה של יו-טיוב).

  • עדכון פנדה משני נוסף (Search Engine Land) – מאט קאטס אישר עדכון משני לפנדה (2.2 ליתר דיוק): מדובר בעדכון שנועד לטפל בבעיית הדירוגים של אתרים שמעתיקים תכנים מאתרים אחרים ומדורגים גבוה יותר מהם… בנוסף, קאטס אישר שהאלגוריתם עצמו עדיין עובר שינויים ואין בניתים תאריך מדויק להשקתו באתרי גוגל שאינם באנגלית. למעשה, לא רק שהוא עדיין עובר שינויים, אלא שגם תדירות הסריקה שלו אינה קבועה ונפרדת מאלגוריתמים אחרים של גוגל. במילים אחרות, אי אפשר לדעת מתי אתר מסוים ייצא מעונש שמקורו בפנדה מכיוון שאי אפשר לדעת מתי תתבצע בדיקה חוזרת.
  • פורסם הסקר השנתי של SEOmoz – הסקר השנתי של SEOmoz משקלל את דעתם של 132 מומחים לגבי מידת ההשפעה של גורמים שונים על דירוג אתרים לטובה או לרעה. השנה בוצעה לראשונה גם בדיקה בפועל של חלק מהגורמים כך שהתקבל מדד מספרי הנותן קורלציה שיכולה לתאר את הקשר (אבל לא את הסיבה) בין גורם מסוים להופעה טובה יותר או פחות של אתר בתוצאות. (כאשר הקורלציה היא מעל 0 וחיובית, ההשפעה היא חיובית וכאשר היא מתחת ל0 היא שלילית).
    תמצית הסקר יפורסם כאן אצלנו בתחילת השבוע הבא, אך כבר עכשיו ניתן לשים לב לכמה נקודות מעניינות במיוחד:
    – בעוד הנשאלים חשבו שלמידת החשיפה של אתר בטוויטר יש השפעה חזקה יותר מאשר פעילות בפייסבוק, הקורלציה הראתה בדיוק את ההפך (למרות שיכול להיות שאתר שמשותף יותר גם מקבל יותר קישורים טבעיים…).
    – באופן דומה, למרות שבסקר היה יתרון קטן לשימוש בקישור עם טקסט עוגן מדויק, הקורלציה הראתה שדווקא שימוש בטקסט עוגן שאינו מדויק הוא בעל הקורלציה הגבוהה יותר.
    – נראתה קורלציה שלילית (השפעה לרעה) כאשר מרבית הקישורים שהובילו לאתר מסוים היו Dofollow.
    – מדדים הקשורים לטיב התנועה באתר כגון CTR ו – Bounce Rate עדיין קיבלו חשיבות גדולה בסקר למרות שהם שנויים במחלוקת בשנים האחרונות.
  • נתונים ראשוניים לגבי ההשפעה של +1 (Brafton) – חברת שיווק אינטרנטית מהולנד בשם SEO Effect טוענת שלאחר ש73 נבדקים ביצעו פעולת “+1” באתר שלה, נראה שינוי לטובה בתנועה ממנועי חיפוש והמיקום של חלק מהעמודים. הניסוי עצמו נעשה באפריל ולכן הוגבל לסימון תוצאות בתוך עמודי התוצאות החיפוש ולא באמצעות הכפתור החדש. את השינויים כפי שנראו בוומבאסטר טולס אפשר לראות בגרף הבא (מקור – הדו”ח המלא). עוד נתון מעניין הוא ש+1 לא עובד על עמודים שעברו הפניית 301 וההצבעות הקודמות פשוט נמחקות.
    ב – SEO Effect יודעים שהניסוי לא מושלם והם מציינים בעצמם רשימה ארוכה של גורמים מפריעים, אבל בסך הכול הם ראו השפעה חיובית, במיוחד כאשר תוצאות החיפוש הושפעו מהמעגל החברתי של הגולש. בנוסף, הם מציינים שאף פעם אי אפשר לראות יותר משלושה פרצופים ליד תוצאת החיפוש.

השפעת כפתור + 1

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100244
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99151
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.