חיפושים במובייל עוקפים את הדסקטופ, האם Yelp למכירה, מנתח התנועה ב-WMT ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

Adwords עוברת להצגת מידע בכמה מימדים

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

Adwords עוברת להצגת מידע בכמה מימדים בניסוי שמשפיע כרגע על מספר קטן מן החשבונות באדוורדס ונקרא “עורך הדוחות”. הניסוי מאפשר לראות מידע על גבי מספר גרפים או טבלאות במקביל ובכך לחסוך זמן יקר של הורדת המידע בשיטה הקלאסית.

לדוגמה:

  • גרף עוגה – תצוגה חדשה לגמרי שלא הייתה זמינה קודם לכן
  • בגרפים קלאסיים של ציר X וציר ה – Y, ציר ה – X לא מוגבל יותר לציר הזמן וניתן להציב יותר משני מדדים על גבי הגרף וכמה צירי Y
  • מבין אלו, שני מדדים יכולים להפוך גם לגרף עמודות
  • לטבלאות ניתן להוסיף עמודות בזמן אמת בלי צורך להוריד את הטבלה לתוך קובץ אקסל כפי שהיה בממשק הקודם
  • סגמנטים ופילטרים לא חייבים להיות עמודות בטבלה כדי להשתמש בהם

באמצעות היכולות החדשות, אפשר לראות מידע בדרכים שלא היו אפשרויות קודם. לדוגמה, אפשר לראות באילו ימים ושעות בדיוק, השימוש מהסלולר היה בעל אחוז ההמרה הגבוה ביותר. זאת בלי להסתבך יותר מדי עם טבלאות אקסל או חילוץ של נתונים מהן.

כמו כן, למרות שהניסוי פועל כאמור על מספר קטן של חשבונות ולא ברור מתי הוא ישוחרר לשאר המשתמשים, אפשר כבר לבדוק את התיעוד שלו בעברית ובשפות נוספות.

week_over_week_conversions_by_match_type-800x313

כמה אתרים ניזוקים מ-“הזרקת פרסומות”?

למחקר המקורי של גוגל

מחקר חדש של גוגל ומספר אוניברסיטאות מחקר בארה”ב חושף כמה אתרים נפגעים מ – “הזרקת פרסומות” (“Ad Injection”). מסתבר שלא פחות מ – 3000 אתרים ומפרסמים נפגעים מכך כל שנה. איך בדיוק זה עובד וכיצד יכולים המפרסמים המזיקים לבצע את ההזרקה?

בצורה פשוטה מאוד מסתבר – דרך תוספי כרום, תוספי דפדפן אחרים או תוכנות שונות שמשתלטות על הדפדפן ולמעשה עוקפים את הפרסומות הפנימיות שמציגים אתרים שונים ברשת ובמקום זאת מציגים פרסומות אחרות של הרשתות המזיקות. מדובר במספרים לא קטנים בכלל : יותר מ – 50,000 תוספים שונים לא בטוחים ו – 34,000 תוכנות. מכיוון שאלו מגיעים ממקורת לא מוסמכים, הם גם גורמים לנזקים נוספים כמו למשל גניבת חשבונות או זהות של המשתמשים.

רשת השותפים הפנימית של מזריקי הפרסומות כוללת לא פחות מ – 1000 עסקים שונים שהמטרה שלהם היא לפזר את התוכנות המזיקות בכמה שיותר אופנים וכמה שיותר מהר, לפעמיים דרך הורדות שנפתחות ברשתות חברתיות שם הפיקוח הרבה פחות הדוק מאשר באתרי הורדות מוסדרים. בסך הכול יש 25 ספריות של פרסומות ומקורות להפצה שלהן, אבל 77% מהן מגיעות משלוש רשתות עיקריות : Dealtime.com, Pricegrabber.com ו – Bizrate.com.

ועד כמה הגולשים מושפעים מכך? מסתבר שלא פחות מ – 5.5% מכתובות ה – IP הייחודיות ברשת, כלומר, מיליוני גולשים נחשפים לאתרים ברשת של גוגל עם פרסומות מוזרקות. דוגמה מספרית אחרת היא ש – 192 תוספות כרום מודבקות הספיקו כדי להשפיע על 14 מיליון גולשים בדפדפן, והמחקר איפשר לגוגל לספק אמצעי הגנה וזיהוי טובים יותר כנגדם וכנגד הרחבות דומות.

ג’ון מולר: Mobilegeddon הוא שינוי יסודי, אבל לא קיצוני

לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable

לפי ג’ון מולר מגוגל, אחת הסיבות לכך שלא הרגשנו את עדכון האתרים הניידים של גוגל הוא שמדובר באלגוריתם יסודי ומקיף שמשפיע על הרבה שאילתות והרבה אתרים, אבל הוא לא קיצוני במובן שהוא גורם לאתרים שלמים להיעלם מתוצאות החיפוש, אפילו אם הם לא מותאמים לניידים…  יש אתרים טובים שלא מתאימים לניידים ולגוגל אסור להתעלם מהם כי הם עדיין מאוד שימושיים. בכל מקרה, גם גוגל בעצמם ציפו לראות שינוי קצת יותר גדול בגלל כמות האתרים שעשו את המעבר להתאמה למובייל.

מידע מדויק יותר על שאילתות בכלי מנהלי האתרים

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים

ביחד עם העדכון לאתרים ניידים, גם כלי מנהלי האתרים החל להציג מידע מדויק יותר החל מהעשרים ואחת לחודש (למרות שאת השינויים רואים רק מעכשיו). כלי מנהלי האתרים קיבל גם מעין מתיחת פנים עם “ניתוח חיפושים” שמחליף את דו”ח “שאילתות חיפוש” (אם כי אפשר עדיין לחזור אליו לתקופת מעבר של עוד שלושה חודשים). בדו”ח המחודש אפשר לראות כמה מדדים על גבי ציר הזמן. לדוגמה, מספר הקליקים הכולל, מספר ההופעות, שיעור הקליקים והמיקום הממוצע של כל השאילתות ביחד. קל יותר גם לעבור בין ארצות או בין מכשירים ולהשוות ביניהם (לדוגמה, הצג רק חיפושים מטאבלטים מישראל), או להשוות בין חיפושים שונים בחיפוש האוניברסלי כגון תמונה או וידאו.

מנתח התנועה - כלי מנהלי האתרים

המנייה של Yelp מזנקת לאחר פרסום על כך שהחברה מעוניינת למכור את עצמה

לכתבה המקורית מ – Business Insider

לאחר דיווח ב – WSJ (מוגן בחומת פרימיום) על כך ש – Yelp מעוניינת למכור את עצמה, זינקה מניית החברה לאחר שבוע של נפילות עקב ביצועים מאכזבים. ההערכות הן כי Yelp תוכל לדרוש לא פחות מ-3.5 מיליארד דולר תמורת המכירה. ייתכן גם שהמכירה נמצאת בהילוך גבוה לאחר שהחברה הייתה כבר במגעים עם מספר מוכרים פוטנציאלים ובנקים. הערכת שווי השוק המקסימלית של Yelp כרגע היא כ-3 מיליארד דולר…

בכל אופן, המכירה היא לא בהכרח מיידית אם החברה תחליט שלא לבצע אותה כעת…

גוגל: החיפושים בנייד עברו לראשונה את החיפושים בדסקטופ בעשר מדינות

לידיעה המקורית בבלוג של Adwords

גוגל הודיעה בבלוג אדוורדס שהחיפושים במובייל עברו לראשונה את החיפושים משולחן העבודה בעשר מדינות, ביניהן יפן וארה”ב. בפוסט עצמו גוגל מוסיפה ומרחיבה אודות השירותים השונים של אדוורדס שמאפשרים לעקוב אחרי הנתיב המלא של כל לקוח על פני כל המכשירים בהם הוא משתמש, כולל בתחומים ספציפים כמו מכוניות, מלונות ומשכנתאות.

בין הכלים החדשים שמציגה גוגל, היא מדגישה בין היתר את אלו:

  • AdWords attribution – ניתן לבחור איך להגדיר כל המרה מלבד לחיצה אחרונה על העכבר. ההמרה שאותה יבחר המפרסם תשתקף בדוחות האדוורדס שלו ובהצעות המחיר האוטומטיות שלו. אפשר גם להשתמש במידע הזה על מנת לחשב את התרומה של כל מילת מפתח בודדת בכלל תהליך ההמרה.
  • הצעת מחיר אוטומטית ביחד עם המרה מרובת מכשירים – דרך נוחה יותר לעקוב אחרי המרה שהתחילה במכשיר אחד והסתיימה במכשיר אחר.  בסופה של האינטגרציה הזו בשלב מאוחר יותר במהלך השנה, יהיה אפשר לראות המרות מרובות מכשירים כחלק מטור הההמרות הרגיל באדוורדס.
  • ניסויי שוק כלי חדש שמאפשר למדוד את הגידול בהשפעה הכוללת מפרסומות. אפשר לראות דוגמה למחקר של חברה בתחום התיירות בשם HomeAway כאן.
תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
30
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104993
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99358
מדיה חברתית
דנה רוזן
82456
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.