עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [1.4.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • Google +1 – התשובה של גוגל ללייק של פייסבוק – תכירו את המוצר החברתי החדש של גוגל – כפתור +1. השבוע גוגל הכריזה על המוצר החדש ומעתה כל אדם עם פרופיל ציבורי בגוגל יוכל להצביע לאתרים שהוא אוהב, כך שאנשי הקשר שלו יוכלו לראות זאת בתוצאות האורגניות. החזון של גוגל זה להטמיע את הכפתור החדש בכל אתר ברשת. אחרי שתפעילו את הכפתור, תוכלו להתחיל לדרג איתו תוצאות חיפוש, פרסמנו כאן הסבר קצר איך להפעיל את הכפתור גוגל 1+.
  • מיקרוסופט מתלוננת על גוגל לנציבות האירופאית (Search Engine Land) – מיקרוסופט מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות הטוענות כלפי הנציבות האירופאית כי גוגל היא מונופול ומגישה תלונת אי אמון כנגד גוגל:
  1. מאז הרכישה של יו-טיוב ב2006, גוגל הקשתה על מנועי חיפוש אחרים לשאוב מידע על קטעי וידאו מהאתר לצורך שילובים בתוצאות החיפוש.  בנוסף, החל מ2010, טלפונים מסוג Windows Phones לא יכולים לגשת למידע מתוך יו-טיוב כמו טלפונים מבוססי אנדרואיד ואייפונים.
  2. גוגל חוסמת גישה לתכנים השייכים למפיצי ספרים (הכוונה כנראה לשילוב תוצאות מ – Google Books).
  3. גוגל לא מאפשרת למפרסמים לשתף את הפרסומות שלהם באדסנטר של יאהו ובינג
  4. גוגל מונעת מאתרים אירופאים גדולים לשלב תיבות חיפוש של מנועים מתחרים
  5. לבסוף, מיקרוסופט מצטרפת לתלונות האחרות על כך שגוגל מקשה על מפרסמים להשיג מיקומים טובים בתחומיים מסוימים, לא ברור האם הכוונה לחיפוש אורגני או ממומן, אך הטענות הללו בדרך כלל הצביעו על כך שמוצרי גוגל מופיעים בראש התוצאות האורגניות

יש לציין שזו הפעם הראשונה בה מיקרוסופט מציגה תלונות שכאלו. גוגל אמרה בתגובה שהטענה לגבי יוטיוב ותוצאות החיפוש של בינג לא נכונה ושבנוגע לטלפונים, היא בכלל החליטה להשתמש בתקן HTML 5 ולא ליצור גרסאות שונות של האתר לכל טלפון. גוגל גם טוענת טענת נגד שמיקרוסופט לא התייחסה לעניין הניטרליות בדפי התוצאות (SERP) במפורש  מכיוון שבינג עצמו מטה תוצאות והיה יכול להיות מואשם באותם האשמות בהן מאשימים את גוגל.

  • בעלי עסקים “חוטאים” זוכים למחילה מפייסבוק (Inside Facebook) – כל בעל עסק מכיר את ההתחבטות האם לפתוח דף עסק או להשתמש בפרופיל אישי על שם העסק (פעולה שבעיקרון אסורה על פי תנאי השימוש של פייסבוק). הכלי החדש שפייסבוק הציגה השבוע מאפשר לבצע המרה מפרופיל אישי לדף תוך כדי שמירת חלק מהתכנים שהיו קיימים על גבי הפרופיל. לאחר ההמרה, הפרופיל האישי יהפוך לחשבון עסקי, חשבון המוגבל לניהול דפים בלבד. על מנת להשתמש בכלי יש ללחוץ כאן.
  • גוגל ירתה לעצמה ברגל וסימנה את גוגל מקומות כחוות תוכן (טקראנצ’) – כחודש לאחר עדכון הפנדה, מסתבר שבמהלך השעות הראשונות שלאחר העדכון, עמודי העסקים שנוצרו על ידי Google Places סומנו כחוות תוכן. הסיבה? הרבה תוכן מועתק מאתרים אחרים 🙂
    העניין הזה מעיד בעיקר על חוסר תיאום בין קבוצות פיתוח שונות בתוך גוגל. למעשה, כאשר מאריסה מאייר (שכרגע אחראית על Google Places), התבקשה להגיב על העניין, היא הגיבה בצורה לא מאוד פוליטקלי קורקט “צוות הוובספאם יכול ללכת לעזאזל, זה לא כאילו שאנשים יתחילו להשתמש עכשיו בבינג”.
  • וואלה הפסיקה להשתמש במנוע החיפוש מבוסס יאהו (חופש החיפוש) – כמה ימים לאחר סגירת השרות המתחרה לאדוורדס, Walla Advantage, הסתבר שוואלה הפסיקה גם את שיתוף הפעולה עם יאהו ושילבה את מנוע החיפוש של גוגל בתוך האתר שלה. עמודי החיפוש מציגים יותר פרסומות מאשר בחיפוש הטבעי של גוגל (בדומה למנועי חיפוש מותאמים אישית שבעלי אתרים יכולים להשתמש בהם) וההכנסות יתחלקו בין גוגל וואלה. חשוב לציין שלאתרי אינטרנט שרוצים בכך, ישנה אפשרות לשלם לגוגל ולהציג תוצאות חיפוש ללא פרסומות כלל.
  • מי צריך מסך בבלקברי?! (ZDnet) – רים מציגה מכשיר בלקברי ללא מסך שעובד באמצעות חוש המישוש ומשגר רטט בקוד מורס. המכשיר גם יעזור לכם לנהל נכון את הזמן שלכם ויהפוך את ההודעות הדחופות מטקסט לדיבור. כל שאר ההודעות האחרות ימחקו אוטומטית… גרסה מיוחדת של המכשיר תכלול גם מקרן כתחליף למסך. כמה חבל שכבר אחרי כמה שעות הודיעו באתר שמדובר במתיחה לכבוד הראשון באפריל 🙂
  • ואם כבר מדברים על הראשון באפריל, איך אפשר בלי גוגל? בבלוג הלא רשמי הזה שעוקב אחרי גוגל פרסמו את רשימת כל המתיחות של גוגל השנה. בין היתר תוכלו להשתמש ב- “גוגל פרות” כדי לחקור  את האנטומיה הפנימית של חברותינו מלחכות העשב, לנסות את גוגל טלפורטר כדי לנוע במרחב ובזמן או פשוט לצפות בסרטונים הויראלים ביותר ביוטיוב שלפני מאה שנה (וכידוע, יוטיוב נוסד ב-1911).

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99096
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.