חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (1.10.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

פלישת הגפילטע (לחצו כדי לשחק)

חברת K/Logic מצאה דרך מקורית לברך את קהל לקוחותיה לשנה החדשה: גרסה של משחק הוידאו העתיק Space Invaders (פולשי החלל) בה החייזרים מורכבים מרימונים, צנצנות דבש וגפילטע פיש.

חברות רבות בארץ מתחום השיווק הדיגיטאלי משתמשות במשחקים על מנת לפרסם מותגים ידועים (במבה, קוקה קולה), אבל זו אחת הפעמים הראשונות בהן חברה מנסה למתג את עצמה דרך משחק. בנוסף, כרזת הפרסום של המשחק אותה ניתן לראות למטה היא למעשה שחזור מדויק כמעט לחלוטין של העטיפה המקורית למכשיר האטארי הנושן  (VCS / 2600).

פלישת הגפילטע

המטרה האמיתית של פייסבוק (דה מרקר)

גדי להב, עורך אתר וואלה מתארח באתר דה מרקר (הטור הופיע גם במהדורה המודפסת) ומסביר מהי לדעתו המטרה הסופית של פייסבוק לאור כל השינויים בתקופה האחרונה. בטור הוא טוען שני טיעונים מרכזיים:

  1. ההתממשקות של פייסבוק מול רשתות חברתיות נישתיות (כדוגמת Spotify המוזיקלית) נועדה בעצם להפוך את פייסבוק לסוג של צומת חברתית השולטת בזרימת המדיה בין האתרים השונים ברשת.
  2. הטיימליין החדש (ציר הזמן) אמור להוות את מרכז החיים הדיגיטלי שלנו ולמעשה נפתח אליו קשר רגשי חזק ביותר.

בסופו של דבר, הצעדים האלו מאיימים על ההגמוניה של גוגל הדוגלת בקישורים כמרכז הקשרים ברשת כאשר פייסבוק בעצם אומרת שעכשיו המרכז מתמקד בקשרים בין אנשים באמצעות שיתוף, לייק וכו’. יתרון משמעותי נוסף הוא המידע הרב שנאסף על כל גולש גם מחוץ לפייסבוק (בדיוק כפי שגוגל אוספת מידע מכל האתרים ברשת השותפים שלה). כך מקווה פייסבוק כנראה לזכות בעוד נקודות יתרון בשוק הפרסום והשיווק ברשת.

פיירפוקס 7 מבטיח להיות מהיר יותר (Newsgeek)

השקת פיירפוקס 7 מבטיחה כי הדפדפן החדש יהיה מהיר יותר ובכך קרן מוזילה קוראת תיגר על כרום שמסע השיווק שלו מתמקד במהירותו הגבוהה. כמו כן, הגרסה החדשה אמורה לטפל בזליגות הזיכרון הידועות של הדפדפן גם כאשר לא מותקנות עליו שום תוספים.

ואם אפשר להוסיף בקשה אישית שלנו: לא מספיק שהדפדפן עצמו יהיה מהיר יותר, חשוב גם שזמן האתחול יתקצר ולא יגרום לכל כך הרבה הפעלות בלתי נראות שיש לכבות ממנהל המשימות…

לארי פייג’: האיום הכי גדול על גוגל היא גוגל עצמה (Searchengine Land)

בכנס Zeitgeist של גוגל לשותפים ומפרסמים גדולים, נשאל לארי פייג’ (מנכ”ל גוגל הנוכחי) מהו האיום הגדול ביותר על גוגל. פייג’ לא התבלבל וסירב כנראה לתת את התשובה המתבקשת “פייסבוק”. במקום זאת הוא אמר שגוגל עצמה היא האיום הגדול ביותר. אריק שמידט (היו”ר הנוכחי) שהיה נוכח גם כן מהיר והסביר שבחברות בסדר גודל של גוגל, הבעיות הן תמיד פנים ארגוניות. לבסוף פייג’ הוסיף גם שאין חברות עם החלטות איטיות טובות, אלא רק חברות טובות עם החלטות מהירות. האם בכך הוא ניסה לתרץ את קצב השינויים המטורף של מוצרי גוגל בחודשיים האחרונים? יכול מאוד להיות.

שאלה דומה נשאלה בנוגע לטעות הגדולה ביותר ועליה השיב פייג’ שבזמנו הם לא חתמו על דיל לקניית מערכת הפרסום של יאהו מכיוון שלא היה להם כסף. שמידט טען שתמיד יש ניצחון משמעותי שמחפה על כישלונות ולכן אין לגוגל שנים רעות.

פייג’ התייחס במהלך הכנס גם לגוגל + ואמר כי המטרה של הרשת החדשה היא להפוך את חווית הגלישה לכזו שתהיה כמה שיותר דומה לחיים האמתיים (ואם הייתם זקוקים לעוד הוכחה לרלוונטיות של המאמר בדה מרקר, עכשיו קיבלתם אותה).

איך חיפוש בגוגל הופך ראיה לרצח (חופש החיפוש)

מעבדה לאחזור מידע שעבדה בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, הצליחה לשחזר נתוני חיפוש מגוגל דרך מחשבו האישי של דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו. הכונן הקשיח של המחשב אמנם עבר תהליך של פרמוט, אך הסתבר כי כמו במקרים רבים אחרים, התהליך הזה היה הפיך וניתן היה לשחזר את המידע והיסטורית הגלישה. בין היתר מצאו החוקרים כי מעוז חיפש “סרטוני הדרכה” של מעשי רצח ומידע על רציחות לאומניות על מנת למנוע מהרצח להיראות כמו אירוע פלילי. בבלוג מצוטט האתר של מקו, אך ידיעות דומות הופיעו גם בעיתונות המודפסת. למעשה כותב אורי ברייטמן בפוסט שגוגל מאפשר לחוקרים לעשות דבר מופלא והוא לעקוב אחרי מחשבותיו הפרטיות של אדם ברגעים האינטיימים ביותר, זאת בעוד האזנה לשיחות טלפון, איתור הודעות SMS ואפילו פעילות בפייסבוק הן כולן אינטראקציות של אדם מול אנשים אחרים.

מודל מעניין להפצת מאמרים: עשרת הדיברות (קישור)

אתרי מאמרים חדשים צצים כל יום גם בארץ, אך נראה שלאט לאט, גם המודל הקלאסי של מאמר לקידום אתרים ב – 300 או 500 מילים משתנה ומתפתח. אתר 10 Dibrot מציע מאמרים שהגוף שלהם מורכב מרשימה קצרה של טיפים בנושא מסוים. כל טיפ נמצא בפסקה קצרה משלו עם כותרת משנה ולכן לא מדובר בסתם רשימה של עשר שורות, כך שעדיין יש במאמרים האלו לא מעט טקסט. לפי מייסדי האתר, המטרה היא לתת לגלוש ערך אמיתי ולהתגבר על הבעיה הידועה של מאמרים משוכפלים או חסרי ערך שנכתבים רק לצורך קידום. בכל מקרה, לנו נותר רק לאחל להם בהצלחה!

הוספנו את האתר לרשימת אתרי המאמרים המומלצים שלנו.

סוד הצמיחה של פייסבוק טמון בקרדיטים, לא בהכרח בפרסום (Advertising Age)

טבלאות הרווחים של פייסבוק ותחזיות לשנים הקרובות מראות כי בעוד ההכנסות מפרסום עדיין צומחות, הרי שהסגמנט המראה את הצמיחה הגדולה ביותר הוא בכלל שוק המטבעות הוירטואליים של פייסבוק, פייסבוק קרדיטס. הקרדיטים משמשים בעיקר לקניית סחורות וירטואליות במשחקים ואפליקציות (החל ממעדר בפארמוויל ועד לצ’יפים בפוקר). כיום כל מפתחי האפליקציות חייבים להשתמש במטבע זה ולא יכולים לגבות את התשלום בעצמם דרך אמצעים חיצוניים כדוגמת PayPal. העמלה הגבוהה אותה דורשת פייסבוק תמורת הזכות להשתמש במטבע כבר כמעט וגרמה לנתק מול מפתחת האפליקציות ובעיקר המשחקים הפופולאריות ביותר בפייסבוק, זינגה. למרות שגוגל + מציעה מודל דומה תחרותי הרבה יותר (5% בלבד), מבחר האפליקציות של פייסבוק הוא עדיין גדול פי כמה וכמה ומרבית המשתמשים הכבדים נמצאים שם.

קניות חברתיות סטייל פייסבוק: הכירו את Sortal (קישור)

סורטל היא פלטפורמה חברתית הלוקחת את הכוח החברתי הטמון בפייסבוק ומיישמת אותו על המודלים הקיימים של סחר אלקטרוני ואתרי קניות חברתיות. סורטל מציעה סוג של קניון וירטואלי בו המשתמשים יכולים להתארגן ולקנות במשותף, לקבל התראות על ירידות מחירים, להשתתף במכרזים ולשלוח קופונים זה לזה. כך למעשה מתבצע גיוס לקוחות מתמשך למען המותג כאשר המשתמשים הופכים להיות השגרירים עם היתרון הברור של הכרה אינטימית יותר של חבריהם והרגלי הקניות שלהם.

חשוב לזכור שכיום מרבית אתרי הקופונים מתבססים על רשימות תפוצה סגורות והפעילות החברתית שלהן מוגבלת בעיקר לפרופיל הפרטי של המשתמש. יותר מכך, לאתר הקופונים עצמו יש לעיתים אינטרס ברור למדי להשאיר את הגולש דווקא בתוך האתר על מנת שלא יזלוג לפייסבוק. לעומת זאת, סורטל היא אפליקציה שהמהות שלה היא פייסבוקית וניתן אף להטמיע אותה בעמודי מותגים וחברות. נכון להיום, חברות מכובדות מאוד במשק הישראלי כמו אורנג’ והדקה ה-90 כבר עובדות עם המערכת, מה שבהחלט מראה על הפוטנציאל הרב הטמון בה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104984
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99352
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.