חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (07.01.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>


30 שינויי אלגוריתם משניים בגוגל (Inside Search)

גוגל מפרסמת רשימת שינויים נוספת באלגוריתם החיפוש שלה לחודש דצמבר , בין השינויים אפשר למצוא אפילו התייחסות אלינו! מסתבר שהזיהוי של מילים נרדפות בעברית התבסס בחלקו על תרגום מאנגלית שהביא לתוצאות שגויות. אפשר להבין שהשינוי ישפיע על חיפושים זרים שמתורגמים מעברית או לעברית, אך ההיגיון הפשוט אומר שהוא ישפיע ישירות גם על חיפושים בעברית

בין שאר השינויים החשובים : התחשבות בעמודי בתוכן עמוד הנחיתה כאשר מחפשים תמונות וזיהוי טוב יותר של תמונות ספאם, השלמה אוטומטית טובה יותר לתחילית של השאילתה, זיהוי טוב יותר של תאריכי מסמכים,זיהוי טוב יותר של שאילתות קשורות, חיפוש מוצפן גם בגרמניה, צרפת ואנגליה  ו– Sitelinks  רלוונטיים יותר.

באופן כללי, אפשר לראות כי גוגל לא עוסקת (או לא חושפת) שינויי דירוגים ממש, אלא מנסה ליצור חיפוש חכם יותר וכמו כן מתמקדת בניקוי ספאם בחיפוש תמונות.

צניחה במספר המצטרפים לפייסבוק (ניוזגיק)

אם לפני כמה שבועות נראה היה כי הדיווחים על ירידת מספר המשתמשים בפייסבוק הם מעט קטנוניים, הרי שעכשיו מתחילים להצטבר יותר ויותר עדויות שהשיאים אותם שברה פייסבוק בשנים האחרונות כנראה לא עומדים לחזור על עצמם. קצב ההצטרפות של משתמשים מאמריקה הצפונית אמנם נמצא בהאטה כבר שנה, אך קצב ההצטרפות הגובר ממדינות אחרות הצליח לפצות על כך עד כה. כעת נראה כי קיימת מגמת האטה כללית בכל העולם.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו שבגוגל + דווקא ניכרת עליה בקצב הצטרפות המשתמשים החדשים, אך זמן השהייה בפייסבוק הוא עדיין גדול יותר ולמעשה נמצא בעליה למרות הירידה בכמות המצטרפים. בהחלט ייתכן כי פייסבוק הופכת להיות מעט אליטיסטית יותר ומצליחה לשמור על קהל גולשים איכותי ובעיקר נאמן.

Google TV – עוד לא נאמרה המילה האחרונה (Marketing Land)

למרות כל הבאזז סביב Google TV, המוצר עצמו מדשדש למדי בארה”ב כאשר כרגע סוני היא היחידה שממשיכה ליצר טלוויזיות משולבות בממיר  מספר ספקי תוכן מתחרים הקשו עוד יותר על גוגל וחסמו את האתרים שלהם לגישה מתוך ממירי Google TV.

אבל גוגל לא עומדת לוותר כך כל בקלות מסתבר, ובתערוכת CES של שבוע הבא היא תציג מודל מחודש בשיתוף פעולה עם LG, מודל שיהיה מלווה בשלט דומה יותר למקלדת מחשב רגילה. למרות זאת, באתר Marketing Land סבורים שהבעיה לא טמונה בהכרח בשלטים, אלא במערכת ההפעלה אנדרואיד 3 שפשוט לא מתאימה למכשירים כמו Google TV…

בכל מקרה, אף כי המצב לא נראה מזהיר, גוגל מנסה לשדר לעולם שהיא עדיין עומדת מאחורי הפרויקט ואפילו מצליחה לקבל תמיכה מחברות צד שלישי.

8 תחזיות ל– SEO  בשנת 2012 (SEOmoz)

רנד פישקין מ– SEOmoz חוזה שמונה שינויים מרכזיים שיעבור עולם ה- SEO בשנה הקרובה ובוחן אילו מן התחזיות שלו מ – 2011 התממשו.

בין היתר הוא חוזה כי מקדמי אתרים יהפכו גם לאנשי מדיה חברתית בעל כורחכם ולא יהיה ניתן יותר להפריד ממש בין שני התחומים האלו, זאת מכיוון שלאלגוריתם החיפוש נכנסים יותר ויותר סיגנלים חברתיים. מעבר לכך, גוגל תתחיל לשלב את גוגל פלוס בעוד ועוד מוצרים ותהפוך את השימוש “הנקי” במוצרי גוגל לכמעט בלתי אפשרי.

עוד הוא חוזה כי גוגל תהיה חייבת להילחם בקישורי ספאם באיכות נמוכה ממש כמו שהתחילה להילחם בתוכן באיכות נמוכה. גם בחו”ל יש לא מעט אתרים שמצליחים לשמור על מקומם למרות שפרופיל הקישורים שלהם מאוד לא טבעי.

תחזית מעניינית נוספת היא שהפרסום המוגזם בגוגל יתחיל לפעול לרעתה. פישקין נותן דוגמה לחיפוש של מכונת אספרסו בו מתקבלת רק תוצאה אחת אורגנית לפני שגוללים את המסך:

תוצאה אורגנית אחת

לבסוף, הוא מעריך שנראה יותר ויותר חיפושים מוצפנים כך שבחלק מהאתרים עד כ– 25% מן השאילתות לא יהיו ניתנות לפענוח. זה מספר הרבה יותר גבוה מהנתונים עליהם מתעקשת גוגל. (אחוז חד ספרתי של גולשים). הוא מדגים זאת כבר עכשיו על האתר של SEOmoz, אך חשוב לזכור שמדובר באתר שקהל היעד שלו מורכב בעיקר מאנשי שיווק באינטרנט דוברי אנגלית שמשתמשים הרבה בחשבונות גוגל.

מיקרוסופט אופה עוגה לכבוד מותו של אינטרנט אקספלורר 6 (Tech World)

ואיך אפשר לסיים בלי קוריוז? מיקרוסופט חגגה את העובדה שפחות מאחוז אחד מן המשתמשים בארה”ב ממשיכים להשתמש ב – IE6, ואפתה עוגה מיוחדת עם הלוגו של HTML 5 והכיתוב “להתראות IE6” . בעיות אבטחה רבות שהתגלו בדפדפן הוותיק עשו צרות צרורות למיקרוסופט למרות שהיא עצמה האיצה במשתמשים לעבור לגרסאות חדשות יותר. גם פייסבוק הסירה את התמיכה ב – IE7 ומטה כאשר מנסים לגשת אל ה – Timeline החדש.

ולמרות השמחה, במדינות מסוימות כמו סין, ל – IE6 יש עדיין נתח שוק של 25%, אולי בגלל התקנות פיראטיות של Windows שקשה יותר לעדכן ואולי בגלל תאגידים גדולים שלא טורחים לבצע עדכוני תוכנה מרוכזים בכל המחשבים בארגון.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
77
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
97
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
38
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
83
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
68
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105027
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99544
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.