תחרות קידום אתרים בחסות Showme – “שלי”

פבל ישראלסקי

תחרות קידום אתרים - קידום המילה שלי
בהמשך לפוסט האחרון בו כתבתי על הצעד השיווקי החכם של גוגל, הנה עוד מהלך מבריק. מדובר בדרך מקורית לחדור לשוק הרשתות החברתיות, באמצעות תחרות קידום האתרים הייחודית אותה יזמה הרשת Showme.co.il. תחרות קידום אתרים זו שונה בתכליתה מתחרויות אחרות שנעשו בעבר. לרוב מקובל לבחור ביטויי שאינו מניב כלל תוצאות חיפוש בגוגל ואז כעבור פרק זמן מסוים לראות מי הגיע למקום הקרוב ביותר לראשון עבור ביטויי זה (כך למעשה כולם מתחילים מנקודה שווה). אלא שבמקרה של showme, יש לקדם את הכרטיס האישי שלך (מתוך האתר שלהם) תחת המילה “שלי” בתוצאות החיפוש של גוגל. ב-15 לאוגוסט 2008, בשעה 12 בצהריים בדיוק יבוצע בגוגל חיפוש עבור המחרוזת “שלי“, ומי שהכרטיס שלו יופיע במיקום הכי גבוה – זוכה!

מה זה בכלל שואומי – Showme?

ראשית התאכזבתי שאין כלל דף “אודות” בסיסי באתר – טריוויאלי.
מצד אחד כתוב בדף “פרסם אצלנו”: “אתר שיתוף התמונות הגדול בישראל”. מצד שני בכותרת הראשית בדף הבית כתוב: “פורטל אלבומי התמונות, הרשתות החברתיות והקהילות של ישראל”. דעתי האישית היא שמדובר פשוט ברשת חברתית ישראלית ממוקדת נוער. ממבט ראשון שואומי נראית כמו עוד רשת חברתית “טיפוסית”. אך לאחר בדיקה קצרה, ניתן לגלות כי מעבר להיותה ממוקדת עבור קהל יעד ספציפי, היא גם מכילה מספר פיצ’רים חדשים בהם עוד לא יצא לי להיתקל כגון: אפשרות לראות מי ביקר בכרטיסים אחרים (לא רק בכרטיס שלי), אפשרות להוסיף לפרופיל playlist שניתן לשמוע בזמן הגלישה, אפשרות לנהל בלוג וידאו (לצד בלוג רגיל במקביל), משחקי הימורים על נקודות (הימורים כמו “מי ינצח ביורו 2008?”) וכמובן עוד מגוון אפשרויות דומות לאלו שכבר קיימות כיום ברשתות חברתיות אחרות. אגב, כל הכבוד על השימוש ב- oovoo.com :

שיתוף פעולה עם oovoo - שואומי שלי

יש גם מספר נקודות שליליות: טעות תפיסתית קטנה – נכון לעכשיו בכל כרטיס יש אפשרות לכתוב “בלוגים” חדשים, וזו טעות – צריך לתקן את זה ל”פוסטים” (יש בלוג אחד ובו הרבה פוסטים), מעבר לכך הייתי גם מפחית את כמות האובייקטים בעמוד הבית או מרווח אותם איכשהו כדי שיראה פחות צפוף, יש יותר מדי גופנים וצבעי גופנים באתר (יוצר הרגשה של חוסר סדר).

כולם מרוויחים מתחרות קידום אתרים

למרות שהפרס הראשון למי שיזכה בתחרות הקידום הוא פרס מכובד על סך 3000 ש”ח, חשוב לציין שמי שמרוויח יותר מכולם מהתחרות הזאת הוא – אתר שואומי עצמו. באמצעות תחרות הקידום הוא הצליח לפתור מספר בעיות:

  • הבאת תנועה מאתרים אחרים – פרמטר מרכזי לקידום אתרים במנועי החיפוש הוא קישורים נכנסים. לכן כחלק מהנסיון להביא את הכרטיס לעמוד הראשון במילה שלי, יש צורך בקישורים ממקורות חיצוניים – בעיית הטראפיק ממקורות חיצוניים נפתרה בחלקה!
  • הפיכת היוזרים לאקטיביים – אחת הבעיות המרכזיות ברשתות החברתיות היא הפיכת היוזרים שבה לאקטיביים, כך שידאגו לחידוש התוכן באתר. מכיוון שידוע כי הוספת תוכן רלוונטי הוא פרמטר מרכזי בדירוג האתר, ועשויי לקדם את דף הפרופיל לעמוד הראשון – הרי שכל מתמודדי תחרות הקידום “שלי” יוסיפו תוכן עשיר ורלוונטי לדף שלהם – בעיית התוכן נפתרה בחלקה!
  • פרסום המותג והעלאת מודעות – התחרות רק התחילה וכבר כתבו עליה במספר מקורות מרכזיים.
  • רישום משתמשים חדשים – כמובן שכל שלושת הסעיפים שכתבתי מסייעים בגידול הנרשמים לאתר בסופו של דבר.

כפי שבזמנו כתבתי על מיתוג אישי בפייסבוק, גם רשת שואומי מהווה שער ליצירת קשרים חברתיים וקידום המיתוג האישי באינטרנט (גם אם הסיכויי לקשרים עסקיים במקרה של שואומי הוא קלוש). בדיוק מהסיבות הללו גם אני החלטתי להוסיף את הפרופיל שלי למאגר המשתמשים שלהם, כדי לזכות בחשיפה של קהל צעיר (ואולי גם ב-3000 ש”ח 🙂 ).

עדכון: בסוף לא ניצחתי בתחרות, אבל הסקתי הרבה מסקנות מעניינות על שיטת הדירוג של גוגל.

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

34 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

34
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.