תובנות מתחרות קידום האתרים של Showme

פבל ישראלסקי

המנצח בתחרות קידום האתרים - xrayראשית כל, ברצוני להגיד מזל טוב לעידן – שניצח בסופו של דבר בתחרות קידום האתרים של שואומי, אדם שאני מאד מעריך ומכבד!
אפשר להגיד שלאורך כל הדרך עיקר התחרות הייתה ביני לבין עידן. רק הכרטיסים שלנו הופיעו בתוצאות החיפוש, והתחלפו במיקומים לעיתים תכופות. התחרות הזו שונה בהרבה היבטים מתחרויות קידום אתרים אחרות, לכן איתגר אותי מאד להשתתף כדי ללמוד ממנה על אופן הפעולה של גוגל. היא שונה גם בגלל שמדובר על מילה שכבר הייתה קיימת בתוצאות החיפוש תרם תחילת התחרות (“שלי”), וגם משום שלא היה מרחב פעולה גדול דיו לביצוע אופטימיזציה בדף הנחיתה המיועד לקידום (on-site optimization). הדף המיועד הוא כרטיס ברשת חברתית בעל מבנה קבוע ומוגדר כך שאין יותר מדי אפשרות לשחק עם טייטל, כותרות וכו’. לפיכך, הפאקטור המשמעותי ביותר בקידום דף הנחיתה במקרה הזה הוא – קישורים נכנסים איכותיים! ועדיף כמה שיותר…

בסופו של דבר תחרות קידום זו לא ממש בודקת את יכולות ה-SEO אלא יותר עד כמה למתחרה יש קשרים עם בעלי אתרים אחרים, מהם יוכל לקבל קישורים. אני ועידן הבנו את זה די מוקדם ומשם התחילו הטלפונים והאימיילים…. 🙂

כפי שאמרתי, שום דבר לא לחינם ואפשר להתייחס לתחרות זו כאל ניסויי SEO. כל התובנות והניסויים הבאים שאציג מתבססות על תנאי המעבדה הבאים:

  • מדובר על גוגל.ישראל בלבד.
  • נתונים שני דפים פנימיים באתר כלשהו בעלי אותה רמת אופטימיזציה (אפילו אותה כתובת למעט מילה אחת שונה).
  • משך הניסוי הוא כ- 3 חודשים.

1. כאשר מקדמים שני דפים פנימיים שונים מאותו אתר, על אותה מילת המפתח – הם יכולים פשוט להתחלף.

סביר להניח שאם יש שני דפים פנימיים באתר כלשהו, אשר רלוונטיים עבור ביטויי\מילה כלשהי (כאשר אחד מהם פחות רלוונטי מהשני), אז כאשר הפחות רלוונטי יחוזק, הוא יעלה בהדרגה עד שיגיע לראשון ויתחבר אליו (או אפילו יעקוף אותו). אלא שבפועל קרה דבר אחד לגמרי – הם פשוט התחלפו!
דוגמא מהתחרות: דף A נמצא בעמוד ראשון במקום חמישי ודף B נמצא בעמוד שני במקום חמישי. לאחר שדף B חוזק (באמצעות קישורים נכנסים), שני הדפים פשוט התחלפו במיקומים.

2. כאשר שני דפים פנימיים באתר כלשהו מתחרים על אותה מילת המפתח – בתקופה הראשונה אחד מהם פשוט יכול להיעלם.

ולא, לא מדובר בארגז החול משום ש:
א. מדובר בדף פנימי ולא אתר שלם.
ב. גם אם זה עובד על דפים פנימיים, שניהם היו אמורים להיעלם, לא? 🙂
לדעתי זו איזושהי פונקציה באלגוריתם שמטרה להחליט מי מבין שני הדפים רלוונטי יותר עבור מילת המפתח. כלומר, בגלל שאלו שני דפים פנימיים מאותו האתר המתחרים על אותו הביטויי, יש סוג של וויכוח עצמי של גוגל במטרה להחליט האם שניהם רלוונטיים או שרק אחד מהם. (הרי אם דף פנימי מייצג נושא מסוים בעיני גוגל, יהיה קצת מוזר מצד בעל האתר ליצור שני עמודים ולקדם כל אחד בנפרד על אותו הנושא בדיוק).

3. קישורים נכנסים בכמות עצומה ובטווח קצר, מורידים את האתר בתוצאות ולאחר זמן מה הוא חוזר וממשיך להתקדם…

גוגל מתיימר לראות בקישורים הנכנסים מעין תהליך טבעי עד כמה שניתן. תהליך בו לאט לאט יותר ויותר אתרים מתחילים לקשר (קישור חיצוני בעיני גוגל הוא סוג של המלצה) לאתר מסוים ולא בבת אחת. לכן שמתי לב שכאשר במקרה שלנו נוספו הרבה קישורים נכנסים בבת אחת לאחד משני דפי הפרופיל שלנו, הם זזו אחורה ורק כעבור זמן מסוים התקדמו מהמקום הראשוני בו היו. דוגמא לתרחיש נפוץ מהתחרות:
דף A היה במקום 5 בעמוד שני–>התווספו הרבה קישורים בבת אחת מאתרים חיצוניים שמפנים לדף A–>הקישורים הללו התאנדקסו–> דף A זז למקום 7 בעמוד שני–>כעבור כמה ימים דף A זז למקום 2 בעמוד 2.

4. קידום דף A במונח X יקדם את דף A גם במונח Y (בתנאי ש-Y רלוונטי לדף A).

או במילים אחרות: אם אני אקח דף כלשהו שהוא רלוונטי גם עבור המילה “מכונית” וגם עבור המילה “צעצועים”, ואדאג לקדם אותו במילה “מכונית” (באמצעות קישורים נכנסים בלבד), מסתבר שהוא יתקדם בהדרגה גם עבור המילה “צעצועים”. מבולבלים??! גם אנחנו!

האמת שאני ממש לא בטוח לגבי הממצא הזה, פשוט אין לי שום דרך אחרת להסביר התופעה המוזרה הזו שנוגדת את ההגיון (היו דברים מעולם…). בסופו של דבר, משום מה לאחר התחרות כאשר אני מחפש את השם שלי בגוגל, הכרטיס שלי בשואומי מופיע כמעט בראש התוצאות, למרות שמספר דפים מתחתיו הרבה יותר רלוונטיים (ומותאמים יותר מבחינת אופטימיזציה) לביטויי “פבל ישראלסקי”. תבדקו גם אצל עידן – אותו הסיפור.

5. תוצאות החיפוש שונות כאשר מחוברים לחשבון בגוגל.

טוב האמת שזה די טריוויאלי והיה מוכר לי עוד לפני, אך יצא לי להשתמש בו פעמים רבות במהלך התחרות (נאלצתי כל פעם להתנתק כדי לראות תוצאות אובייקטיביות). למי שלא מכיר – כאשר מחוברים לחשבון, התוצאות מוצגות באופן שונה מכיוון שיש התאמה להרגלי הגלישה של המשתמש.

6. קישורים פנימיים עם הביטויי A שמפנים לדף B יחזקו את דף B גם בביטויים שהם לא A

אחד הטריקים בהם אני ועידן השתמשנו בתחרות היא השגת קישורים פנימיים רבים ככל האפשר. איך משיגים קישורים פנימיים ברשת חברתית? פשוט מאד – משתתפים בסקרים, מדרגים תמונות של אחרים, מצטרפים לקבוצות, מגיבים לבלוגים וכו’. בכל פעולה שכזו, נוצר לינק שמפנה לכרטיס האישי שלי. אלא מה? בלינק כתוב הכינוי (במקרה שלי askpavel) ולא המילה אותה ניסינו לקדם (“שלי”), לכן ההגיון אומר שבמילה “שלי” הכרטיס שלי לא יקודם כתוצאה מלינקים שכאלו – בפועל מסתבר שזה עזר משמעותית.

זהו בינתיים, יצא קצת ארוך.
למי שקרא עד פה, אני יכול להגיד שני דברים: אתה אדם סקרן שמאד שאוהב אתגרים (תפור עליך עבודה ב-SEO) וכנראה שהעיניים שלך מעט דומעות. 🙂

אני מניח שפיספסתי עוד כמה תופעות מהניסוי, אם אזכר אוסיף אותן כאן בהערות למטה. כמובן שכל מי שהשתתף (כולל אותך עידן), מוזמן להוסיף בתגובות כל תגלית או מסקנה שעולים לכם בראש. שהרי אם לא נחלוק מסקנות מניסויים שכאלו, לא נוכל לקדם את התחום הזה בארץ…

תודה רבה לכל האנשים הטובים שעזרו לי במהלך התחרות עם הקישורים!

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.