קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » 69 דברים (לא גסים) שלמדתי על שיווק באינטרנט בכנס ה- SES בניו-יורק

69 דברים (לא גסים) שלמדתי על שיווק באינטרנט בכנס ה- SES בניו-יורק

לפני כשבועיים חזרתי מכנס ה-SES הראשון שלי בניו יורק ואני שמח לספק לכם כאן הצצה למספר דברים מעניינים שלמדתי בכנס. למי שלא יכל להגיע לא נורא, ריכזתי כאן עבורכם את כל המידע העסיסי והטרנדים האחרונים בתחום. מכיוון שהחלטתי להרחיב את מטריית התוכן בבלוג, הרשימה הבאה כוללת מגוון טיפים, כלים וטכניקות בנושא שיווק באינטרנט ולא רק מעולם ה-SEO.

ראשית כל, רציתי להתנצל שזה לקח שבועיים אבל היה חשוב לי לא לפספס שום פרט ולכן לקח קצת זמן לערוך את הכל עבורכם. חשוב לי לשתף אתכם כדי לקבל פידבק, אז אם חלק מהדברים שאציג כאן עובדים לכם מעולה או שאתם מכירים אלטרנטיבות – אתם מוזמנים לשתף. בסופו של דבר, הפידבק הזה שווה זהב כי רק ככה נוכל ללמוד ולהעשיר את הידע המקצועי שלנו. למי מכם שביקש ממני לשאול בכנס שאלות ספציפיות, השתדלתי לענות על כולן בתגובות בפוסט שפרסמתי לפני הכנס.

אגב, אם אתם רוצים להתעמק בנושאים שאציין כאן, אני ממליץ לקרוא את הסיכומים המלאים של כל ההרצאות מהכנס שפורסמו ב-SearchEngineWatch:

טוויטר

1. את הכנס פתח דאנקן וואטס, מדען מחקר ראשי ביאהו, עם הרצאה מרתקת על מדיה חברתית. החלק המעניין ביותר בהרצאה היה חשיפת מחקר גדול על טוויטר שעשה במסגרת עבודתו ביאהו. המחקר סופר מרתק ואני ממליץ לרפרף במסמך ה-PDF המלא שמופיע בקישור. בתחילת ההרצאה ציטט דאנקן משפט של הארולד לאסוול משנת 1940, אשר הפך ליסוד של מדע המדיה החברתית:

The key to understanding what’s going on in communications science is ‘who talks to whom about what, through which channel and to what effect?

2. המסקנה העיקרית מהמחקר הייתה שלא ניתן לחזות האם טוויט מסוים יהפוך לויראלי על סמך סטטיסטיקה או נסיון העבר.

3. למרות שמקובל לחשוב ככה, לא משתלם מבחינת ROI לשלם לסלבס כדי שיצייצו בטוויטר על ברנד מסוים או כל ציוץ מסחרי שמטרתו לשווק עסק או מוצר. זו הייתה עוד אחת מהתובנות של המחקר מהסעיף הקודם.

4. סטטיסטית, כ-50% מהאנשים יעקבו אחריך בחזרה אם תעקוב אחריהם.

פייסבוק

5. ה- PPC בפייסבוק משמעותית שונה וקשה יותר מה-PPC בחיפוש, משום שהגולשים שמקליקים על הפרסומות בפייסבוק:

  • לא מבצעים חיפוש אלא צורכים תוכן.
  • אין להם כוונת רכישה.
  • ייתכן שלא ירצו לנטוש את החוייה בפייסבוק.

6. פייסבוק מדווחים שיש כ-30 ביליון שיתופים לעמודי תוכן ביום באמצעות לחיצה על "לייק". מבחינת פייסבוק, כשאתה עושה לייק אתה הופך לאוהד של אובייקט. כל עמוד תוכן ברשת שיש בו כפתור לייק הופך אוטומטית לעמוד מעריצים.

עדכון הפנדה של גוגל

7. בעקבות עדכון פנדה האחרון, גוגל הוסיפו אלגוריתם דקדוק (Grammar) ואיות (Spelling) שמשפיע על הדירוג. יש חשיבות באיזה אלמנט בדיוק מופיעות השגיאות וככל שהוא קריטי יותר בחשיבות שלו, כך לשגיאות יש משקל רב יותר. לדוגמא: הרבה יותר חמור אם יש שגיאות איות\דקדוק בטייטל מאשר בטקסט.

8. אם האתר שלכם נפגע מעדכון הפנדה, סביר להניח שייקח לו לכל הפחות חודש להתאושש (בהנחה שהבעיות תוקנו).

9. מלבד תוכן משוכפל\דל, מסתבר שישנו עוד גורם שהפיל אתרים בעדכון הפנדה: קישורים פנימיים לא טבעיים (לדוגמא: מספר שווה של קישורים לכל העמודים). גוגל רוצה לדעת מהם ה- money pages, לכן חייבת להיות היררכייה ברורה של קישוריות פנימית שתבליט אותם.

10. גלגלי קישורים נחשבים ל- Link Farms באלגוריתם החדש.

SEO בגוגל

11. בקרוב גוגל ייאנדקסו טקסטים מתוך סרטוני וידאו ביוטיוב באמצעות טכנולוגיית זיהוי קול שהם פיתחו. ולמה זה מדהים? כי אם גוגל ידע מה הטקסט שמופיע בסרטון, זו תהיה דרך נוספת להעשיר את התוכן בדפי האתר שלו במילות מפתח רלוונטיות (באמצעות אמבד לסרטון) ובכך לשפר את הדירוג שלו. כבר היום יש אפשרות להוסיף ביוטיוב משהו מעניין שנקרא interactive transcript. במסגרת האפשרות הזו יוצרים לסרטון קובץ transcript בפורמט מוגדר מראש וגוגל יודע לתזמן את הטקסט שנאמר בסרטון כך שיוצג למשתמשים.

Interactive Transcript ביוטיוב

12. טיפאני אוברוי מגוגל אימתה את הסוגיה המפורסמת של שכפול תוכן בין דומיינים מקומיים (cross-country duplicate content), שמטרגטים שווקים שונים באותה שפה. לטענתה זה בסדר כל עוד: מגדירים כל דומיין למדינה אחרת בוובמסטר טולס ובונים קישורים לאותו דומיין מאותה מדינה. לדוגמא: אם האתר שלכם פונה לשוק הקנדי, אמריקאי ואנגלי, זה בסדר ליצור את שלושת הדומיינים הבאים ושיהיה בהם תוכן זהה (בתנאי שכל אחד הוגדר בנפרד לשוק אחר דרך הוובמסטר טולס):

  • mybrand.ca
  • mybrand.com
  • mybrand.co.uk

13. תג קנוניקל מעביר Link Juice באותה המידה בדיוק כמו הפניה 301. כלומר אם מפנים קישורים לעמוד Y והקנוניקל שלו מכיל עמוד X, הכוח של הקישורים יעבור ל-X.

14. דומיין שנענש בגלל סיבה כלשהי ע"י גוגל, לא יוכל להעביר את ה- Link Juice שאגור בו לדומיין אחר באמצעות הפנייה 301.

15. בקרוב מאד כנראה שאפשר יהיה לטרגט תיקייה מסוימת באתר למדינה מסוימת (באמצעות הווב מסטר טולס). כיום ניתן לעשות זאת רק לסאב דומיינים או דומיינים.

16. מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בסין הוא Baidu (נתח שוק חיפוש של 85%). להלן 4 כללי "אל תעשה" חשובים שמשפיעים על הדירוגים ב-Baidu:

  • לא לשלב בתוכן JS או פלאש.
  • לא להשתמש ב- AJAX בניווט.
  • לא להשתמש ב-iFrames בכלל.
  • לא לאחסן מחוץ לסין (אפשר אבל הוא ייסרק וייאונדקס פחות טוב).

17. אריק אנג', הנשיא של StoneTemple, טוען ש- Synonym Substitution כבר לא עובד יותר. מדובר בטכניקה של שכפול טקסט למספר גרסאות ייחודיות, ע"י החלפה של מילים במילים נרדפות בכדי שהתוכן לא ייחשב משוכפל בעיני גוגל.

18. מרבית השאילתות בגוגל מתחלקות ל-2 קבוצות עיקריות: מחקר (Research) ורכישה (Shopping) כאשר לכל קבוצה יש סוגי תוצאות חיפוש שונים. מסתבר שכ-80% מכל ביטויי החיפוש מכילים ביטויי מחקר כגון: guides, tips, information וכו' (ולא ביטויי רכישה כמו buy, purchase וכו'). לפיכך ברוס קליי טוען ששילוב ביטויי מחקר בתוכן של דפי האתר יגדילו את הטראפיק האורגני של הדומיין (גם עבור קבוצת האנשים שרוצים לרכוש, כי לפני רכישות הם עושים חיפושי מחקר). מעבר לכך, הוא ממליץ לשלב את האלמנטים הבאים אם רוצים לטרגט קהל מסוים יותר:

רכישות מחקר
טקסטים ופסקאות קצרות טקסטים ופסקאות ארוכות
יותר תמונות אבל קטנות פחות תמונות אבל גדולות
רשימות (lists) תוכן מגוון (מצגות, סרטונים וכו')

19. עכביש (spider) וזחלן (crawler) הם 2 דברים שונים ולכל אחד מהם יש משמעות אחרת בתפקוד האינדקס של גוגל. העכביש יוצר שכפול לדף חדש באינדקס, כאשר הדף נכנס לשם ללא מילות תוספת (ו, או, ב…) וזאת לאחר שהתוכן עובר דרך פילטר ספאם. לאחר מכן הקישורים שהיו במסמך שאונדקס נכנסים למחסנית ודרכם הזחלן עובר לדפים חדשים וכך התהליך חוזר חלילה. אני אישית הייתי בטוח שהזחילה מתבצעת עוד לפני שהמסמך הוכנס לאינדקס.

20. העכביש לא יעדכן דף מסוים באינדקס אם התוכן בו השתנה בפחות מכ-20%. המשמעות היא – אם חשבתם להוסיף אלמנט של "מאמרים אחרונים" בתפריט הצדדי בכל עמודי האתר, במטרה לגרום לגוגל לחשוב שהתוכן כל הזמן מתעדכן בכל הדפים – זה לא יגדיל את קצב האינדוקס.

21. מהנדס בגוגל ממליץ לא לשלב מספר מפות אתר XML בקובץ אחד.

22. מהנדס מגוגל אמר שלפני מספר שנים הסיגנל שהכי השפיע על הדירוגים היה האנקור טקסט של הקישורים, בעוד שהיום זה סרגל הכלים של גוגל. במילים אחרות, התנהגות גולשים היא הפרמטר שהכי משפיע באלגוריתם של גוגל בשנת 2011. לא קישורים, לא הדומיין, אלא אך ורק ריאקציה לתוכן. כמובן שהכוונה כאן היא לא רק לסרגל הכלים, אלא לכל אמצעי של גוגל שאוסף נתוני פעילות גולשים כגון: אנליטיקס, כרום ועוד. איזה פרמטרים לדעתכם כוללים התנהגות גולשים?

23. ובהקשר הזה נאמר משהו מעניין. אחד המרצים טען של-PR האמיתי (זה שנע בסקלה לוגריתמית ומוסתר מעיני כל) יש משמעות באלגוריתם אך לזה שמופיע בסרגל הכלים של גוגל אין משמעות כלל. הוא הוכיח את זה באמצעות נוסחאות מתמטיות ופטנטים שונים של גוגל. בפועל המספר האמיתי שמייצג את ה-PR מתקיים באינסוף סקלות, בהתאם למספר מילות מפתח ובסיסי חזקה שונים (כלומר ה-PR 3 שיש לי הוא לא בהכרח ה-PR 3 שיש לך). הוא אמר שה-PR בסרגל הכלים משקף את המצב שלך לעומת Ebay.com למשל או Amazon.com – זה אתה בהשוואה לכולם ולא בייחס למתחרים שלך ולכן אין לו שום משמעות. הסיבה היחידה שגוגל ייצרו את המדד הזה היא כדי לגרום לכמה שיותר אנשים להתקין את סרגל הכלים שלהם בכדי שאפשר יהיה לעקוב אחרי הרגלי הגלישה.

24. ברוס קליי הציע לגוגל תג חדש ולטענתו ייתכן שיחליטו לאמץ אותו – Nofollow עבור קישורים נכנסים שמגדירים אותו אצלנו באתר. איך לא חשבו על זה קודם? 🙂 ככה אפשר למנוע השפעה שלילית של קישורים נכנסים שלא אנחנו בנינו.

25. גוגל בוודאות מאנדקס טקסט בתמונות. באחד הפנלים הוצג ניסוי מעניין שבו סרקו קטע מעיתון לקובץ JPG והוסיפו אותו לגוגל. אחרי שהתאנדקס אפשר היה למצוא אותו אם היו מחפשים קטעי טקסט שהופיעו בעיתון.

26. המלצה לא רשמית של גוגל: לשים בתג ה- Meta Keywords שגיאות כתיב נפוצות שקשורות למותג או לביטויים המרכזיים שלכם. אומנם ידוע שגוגל כבר לא מייחסים לזה חשיבות בתהליך הדירוג, אך מכיוון שהתג הזה מצוי בגרסת המטמון גוגל יכול להיעזר בו.

27. למרות שמומלץ להשתמש בכותרת H1 רק פעם אחת בדף, במקרה של עמוד הבית אפשר להשתמש יותר מפעם אחת (לא אומר שזה רצוי אבל זה בסדר).

28. במפת אתר לא מומלץ להשתמש בכתובות רלטיביות.

29. גרעין אלגוריתם הרלוונטיות של גוגל מבוסס על עקרונות של מסמכי מחקר מעולם האופליין. אתר לא יכול להיחשב בתור אתר מוסמך/מומחה אם הוא לא מקשר החוצה לאתרים מוסמכים/מומחים אחרים. ממש כמו בתזה בה חייבים לספק סימוכין. בעבר כתבתי על החשיבות של הוצאת קישורים מהאתר, אך כעת קיבלתי לתופעה הזו אישרור ממישהו שעובד בגוגל.

30. שיטת ענישה חדשה ויצירתית מבית גוגל: אם הם חושדים מאד שאתר מסוים מוכר קישורים, הם יציגו עבור האתר הזה PR מסוים בסרגל הכלים, כאשר בפועל הוא לא יעביר PR כלל לאתרים אליהם מקשר. ככה מי שקונה קישורים בעצם נדפק כי הוא ימשיך להוציא כסף בלי תמורה – מתוחכם 🙂

31. זו הייתה סוג של שמועה עם חילוקי דעות, עכשיו זה סופי: אם משתמשים בדומיין עם פרטי בעלים חסויים לצורך יצירת אתרי תמיכה, גוגל יכול לדעת מי רשם את הדומיין.

32. למרות השמועות, גוגל לא מאנדקס תוכן מתוך אייפריימים (כמו במקרה של מודעות אדסנס).

כללי על מנועי חיפוש

33. אומרים שהאיחוד של יאהו עם בינג בתחום ה-Search הוא זמני וכרגע יאהו עובדים על מוצר חיפוש משלהם. מטרת המהלך של יאהו הייתה לחסוך את משאבי תחוזקת האינדקס זמנית ובתמורה לאפשר לבינג להנות מנתח החיפוש. אני אישית חושב שזה לא נכון, אבל אם זה כן, לדעתי בינג קצת מפסידים מהסיפור כי לא כל מי שמחפש ביאהו בוודאות יודע באותו רגע שזה האלגוריתם של בינג ולכן המיתוג לא יישמר כשליאהו יהיה מוצר חיפוש משלהם.

SEO בבינג

34. לבינג יש שירות מתחרה לשירות התרגום של גוגל אשר נקרא Microsofttranslator. לא ניסיתי להשתמש בשירות הזה, אך אומרים שיש לו מספר פיצ'רים שאין בשירות של גוגל, לדוגמא: אם מותקן באתר שלי פלאגין תרגום וגולש תרגם עמוד מסוים לשפה מסוימת, הוא תמיד יראה את אותו העמוד בשפה אליה תרגם בכל פעם שיגיע אליו (זה זוכר את התרגום פר יוזר, פר עמוד).

35. הפרמרטר שהכי משפיע על סריקת האתר מבחינת בינג הוא – מפת אתר שעומדת בתקן. אז מהו התקן אתם שואלים? ארכיטקט התוכנה הראשי של בינג עונה: "חייב להיות לא יותר מ- 1% של URLים בעייתיים". כלומר אם למשל יש לי באתר 100 דפים ואחד מהם בעייתי, זה בסדר. אבל אם יותר מ-1, הם פשוט מפסיקים לבטוח באתר ומפחיתים את תדירות הסריקה שלו. מבחינתם אין הצדקה להציג אתר כזה לגולשים כי אין בו ערך. ההגדרה שלהם לדף בעייתי זה כל דף שלא מחזיר קוד 200OK (כלומר: 301, 302 ו-404). לכן ההמלצה הראשית שלהם היא להשקיע בבניית מפת אתר איכותית.

36. מבחינת בינג תוכן איכותי הוא "תוכן סופי". כלומר כזה שאחרי שצורכים אותו, לא נדרשים להמשיך לחפש עוד (בגלל זה, להבדיל מגוגל, הם ממצבים את עצמם בתור מנוע חיפוש המסייע בקבלת החלטות). לא הרחיבו הרבה לגבי כל סוגי התכנים, אבל במקרה של תוכן טקסטואלי נאמר שהוא צריך להכיל יותר מ-300 מילים וליצור העמקה סמנטית לנושא המרכזי. לדוגמא אם כתבתי מאמר על אופניים, כדי שהמאמר יסייע למשתמש לקבל החלטה כלשהי, המאמר חייב להתייחס להרבה היבטים שקשורים לאופניים כגון: שיעורי רכיבה באופניים, ההיסטוריה של האופניים, מבנה מכני של אופניים, סוגי ספורט עם אופניים או כל דבר אחר שיעמיק את הנושא.

37. בבינג כמו בגוגל יש אפשרות כזו שנקראת URL Submission. אנחנו יודעים שבמקרה של גוגל, אין לאפשרות הזו הרבה חשיבות משום שגוגל מעדיף לגלות אתרים באמצעות קישורים חיצוניים. אך להבדיל מגוגל, המהנדסים של בינג דווקא ממליצים להשתמש בכלי הזה כדי לאנדקס עמודים שלוקח להם הרבה זמן להתאנדקס. דרך נוספת להשתמש בכלי הזה, היא לבדוק האם דף מסוים עונה על כללי האיכות של בינג. תוסיפו את כתובתו ואם הוא מתאנדקס מהר, סימן שהוא עונה על הכללים. מותר לבדוק איתו עד 10 עמודים ביום.

פרסום ממומן

38. באביב הקרוב מפרסמים ב- adCenter יוכלו למנף מדד חדש שנקרא, כמה מפתיע, Quality Score. באמצעות המדד ניתן יהיה לעשות אופטימיזציה לקמפיינים ממומנים בחיפוש ממומן ביאהו ובינג. הסבר נוסף על המדד החדש אפשר לקרוא ב- adCenter Blog.

39. למי שעושה פרסום מקומי במנועי חיפוש ומעוניין לשלב מספר טלפון במודעות הממומנות, כדאי לדעת שגוגל מציעים מספר טלפון חינם הכולל שירות מעקב וניטור לשיחות (במסגרת שירות ה- Google Voice שלהם). השירות מוצע למפרסמים מסוימים אז כדאי לבדוק את האפשרות. את מספר הטלפון אפשר גם להטמיע באתר או בעמוד נחיתה.

פרסום וחיפוש במובייל

40. רוב החיפושים בסלולאר מתבצעים בשעות הערב.

41. החיפושים מתבצעים בדרך כלל בזמן הפרסומות בטלויזיה, לכן דרך טובה למנף את זה היא להשקיע בקמפיין ממומן שירוץ בזמן שידור תוכניות פופולאריות כמו האוסקר, סופרבול וכו'. ככה גם מרוויחים חשיפה גבוהה וגם אפשר להתאים את הפרסומת לתוכנית בה צופים ובכך להגדיל את יחס ההמרה.

ווב אנליטיקס

42. כדי לשפר את חווית המשתמש חפש עמודי שגיאה 404 באמצעות גוגל אנליטיקס, לא רק וובמסטר טולס. וובמסטר טולס מציג את עמודי השגיאה שרק גוגל מצא ולא הגולשים.

43. ממחקר מקיף שעשתה חברת SAP, נובע כי לטראפיק ממדיה חברתית היה יחס המרה גבוה יותר לליד פי 2.5.

44. שימוש בוידאו בעמודי מוצרים יכול להגדיל את ייחס ההמרה בכ-9% בממוצע (הנתון הזה מבוסס על ניסויים שעשו על למעלה מ-150 דפי מוצרים באתרים אמריקאיים).

45. הדגשת Tax Free (אם בכלל אפשרי) בעמודי נחיתה מגדילה בממוצע את יחס ההמרה בכ-12%.

46. לא בטוח אם זה נכון: ברוס קליי טוען שיש באג בגוגל אנליטיקס בגלל Google Instant. לטענתו אם תקלידו אות מסוימת ואז ב- Drop down תרדו עם החץ לביטוי מסוים, תקישו אנטר ותכנסו לאתר כלשהו, ה- Referrer ייחשב בתור האות הראשונה שהוקלדה ולא הביטוי שנבחר. הוא אמר שפשוט ללקוח שלו (Ebay) יש הרבה מאד טראפיק מהאות E למרות שלא מדורג בה וכך הסיק זאת. שאלתי כמה אנשים וזה לא נראה להם נכון – מה דעתכם?

שיווק באינטרנט באופן כללי

47. כשמדובר במכירות באינטרנט, קל יותר להמיר גולשים בתוצאות הממומנות מאשר באורגניות בכל מנועי החיפוש. כאשר גולש מחפש באזור האורגני הוא מחפש אתר סמכותי יותר שאפשר לסמוך עליו ברכישה, בעוד שאם מחפשים בחלק הממומן הגולש כבר בתוך ה-Funnel ויש לו מוכנות לשלם.

48. מספר חברות מחקר טוענות שכיום יש טרנד חיפוש חדש – אם הגולש לא מוצא את מה שחיפש בעמוד התוצאות הראשון, הוא יקליד שאילתה חדשה במקום לעבור לדפי התוצאות הבאים. זו גם הסיבה שגוגל משלבים רק בעמוד התוצאות הראשון את התוצאות המגוונות (rich snippet): תמונות, סרטונים, מפות וכו'. המגמה לטענתם רק גדלה וכך רק עמוד התוצאות הראשון יישאר רלוונטי.

49. טקטיקת השיווק האפקטיבית ביותר באתרי מסחר אלקטרוני בעלי אחוז נטישה גבוה מעגלת הקניות היא – Behavioral retargeting (או בשמה האחר Behavioral Remarketing). בעבר גוגל הציעו קורס רימרקטינג במסגרת מוצר האדוורדס שלהם.

כלים ואפליקציות מגניבות שגיליתי

כחלק מהעבודה היומיומית שלי אני משתמש בהרבה כלים ואפליקציות שחוסכות לי הרבה עבודה. לפניכם מספר כלים חדשים שנחשפתי אליהם בכנס מחולקים לתחומים שונים.

טוויטר:

50. Twitturly – ניטור ומעקב אחרי פופולאריות של כתובות דפים מסוימות שמוזכרות בטוויטר. הכלי מאפשר לדעת עד כמה עמוד מסוים פופולארי בטוויטר, בהתאם למספר הקישורים שנוצרו.

51. Klout – חישוב ההשפעה שיש לך בטוויטר על סמך 35 פרמטרים שונים. הכלי גם מציג את האנשים שמשפיעים עליך והמושפעים ממך ובנוסף מסווג אותך בהתאם להרגלי שימוש. יש להם גם מדד שמשקף את רמת ההשפעה אשר נקרא Klout Score והוא נע בין 1 ל-100.

52. Rowfeeder – אפשרות להוריד מילות מפתח ו- Hash Tags מתוך טוויטר. יכול להרחיב את רשימת הביטויים במחקר מילות מפתח שאתם עושים במדיה חברתית.

מדיה חברתית

53. Social Mention – בערך כמו Google Alerts, אבל רק במדיה חברתית. כלי מעולה שדרכו אפשר לגלות בזמן אמת מה חושבים על מותג, מוצר או כל נושא בבלוגים, מיקרובלוגים, תגובות, סרטוני וידאו, רשתות חברתיות ועוד (מתבססים על 100 אתרים).

54. NextBigSound – למי מכם שמתכנן איזשהו קמפיין ויראלי ושוקל לשלב סלב מעולם המוזיקה, הכלי הזה יעזור לאתר מועמדים בהתאם לפופולאריות שלהם בעולם. פשוט מקלידים שם של זמר או להקה ואפשר לראות טרנד של המעריצים על ציר הזמן, פופולאריות ברשתות חברתיות ועוד.

55. WildFireApp Monitor – מטרת הכלי הזה היא לענות על שאלה אחת פשוטה – איך אני בייחס למתחרים שלי בטוויטר ופייסבוק. אפשר גם להירשם להתראות כשמישהו עוקף אותך.

56. Export.ly – ייצוא נתונים לאקסל מתוך טוויטר, פייסבוק וג'ימייל. אם אתם רוצים לעשות אופטימיזציה לדף המעריצים בפייסבוק, הכלי הזה יכול לספק מידע מועיל כמו: מי האנשים שמגיבים הכי הרבה, הסטטוסים שזוכים להכי הרבה לייקים ועוד.

קידום אורגני

57. Google Export Tool – רוצים להרחיב את העסק לשווקים נוספים? הכלי החדש של גוגל יסייע לזהות פוטנציאל במדינות מסוימות, עבור הביטויים המרכזיים שלכם. זה בעצם שילוב של 3 כלים של גוגל: כלי מילות מפתח, כלי תרגום ותחזית טראפיק. מכניסים מילת מפתח, גוגל מתרגם אותה לשפות שונות, בודק בכלי מילות המפתח באותן מדינות מהו נפח החיפושים ומציג בחזרה את כל המספרים:

כלי לחיפוש הזדמנויות בשווקים גלובאליים

58. Wordtracker Strategizer – כלי מעולה למחקר מילות מפתח ומציאת ביטויי זנב ארוך.

59. Spyfu Recon Files – הכלי החדש של Spyfu מספק נתוני מחקר מתחרים. השיפור של ה- Spyfu המקורי בא לידי ביטוי בדוחות ויזואליים וגרפים מרשימים.

60. Yahoo Clues – הכלי הזה אומנם לא חדש, אבל אפשרות מעניינת במיוחד שלא הרבה מכירים היא מה שמופיע בחלק התחתון של כל חיפוש – Previous/Next Queries. הטבלה הזו מכילה את הביטויים שחיפשו לפני ואחרי הביטוי הנבדק, מתוך המידע המשולב מהחיפושים ביאהו ובינג. המידע הזה יכול ללמד אותנו הרבה על הלקוחות שלנו ולספק רעיונות לביטויי זנב ארוך שנרצה לכלול במחקר מילות המפתח.

ווב אנליטיקס

61. Clicky – שירות ווב אנליטיקס איכותי ופשוט שמספק מידע על האתר בזמן אמת. יש 3 יתרונות מרכזיים להשתמש בו:

  • מספק נתונים בזמן אמת ועבור כל גולש.
  • מכיל פיצ'רים שאין בגוגל אנליטיקס.
  • זה לא גוגל 🙂

62. BTBuckets – אפליקצייה חינמית לפרסונליזציה ו- Behavioral Targeting בעמודי האתר. אפשרות לעשות סגמנטציה למשתמשי האתר והגשת תוכן ייעודי לכל קבוצה בכדי להגדיל את יחס ההמרה. מוגבל ל-5 מליון Page Views בחודש פר אתר. אפשר לעשות סגמנטציה בהתאם לסוגי ההתנהגות הבאים:

  • מקורות טראפיק – מדיה חברתית, אתרים מפנים מסוימים, אורגני וממומן.
  • תבניות ניווט בעמוד – כתובות מסוימות, מילת מפתח בטייטל או בדסקריפשן.
  • Web Events – וידאו, פלאש, AJAX והמרה.
  • מידע גאוגרפי – מדינה, מחוז ועיר.
  • מידע טכני – סוג וגרסת דפדפן, סוג וגרסת מערכת הפעלה וסוג מכשיר סלולארי.

BTBuckets - כלי לפרסונליזציה בדפי האתר

פרסום ממומן

63. BoostCTR – כלי שמסייע באופטימיזציה למודעות טקסטואליות במטרה להגדיל את יחס ההקלקה (CTR). לאחר התממשקות לחשבון האדוורדס, הכלי ינסה ואריאציות שונות של מודעות במטרה למצוא את הגרסה המוצלחת. הטקסט של המודעה נכתב ע"י קופירייטרים שמתוגמלים אם המודעה שלהם מצליחה.

כלים נוספים למשווקים באינטרנט

64. Smush.it – עוד כלי יעיל של יאהו, המאפשר להקטין את גודל התמונות ע"י הסרת פיקסלים מיותרים שממילא לא נראים לעין, כל זאת מבלי לפגוע באיכות התמונה. אפשר להעלות קובץ תמונה או פשוט לציין URL. כידוע, גודל התמונה משפיע מהירות טעינת דף (שהפך בשנה האחרונה לפרמטר שמשפיע על הדירוגים).

65. Jigsaw – מאגר חינמי אדיר של למעלה מ-30 מליון אנשי מקצוע וחברות. אפשר לחפש שם אנשי מקצוע במדינות שונות וליצור איתם קשר. כמובן זה לא מתקרב לגודל של לינקדאין, אבל מצד שני בלינקדאין אי אפשר ליצור קשר עם כל אחד.

66. Sitonomy – כלי שחושף באילו מערכות וטכנולוגיות אתר מסוים משתמש. עבור כל אתר אפשר לגלות באילו תוכניות שותפים הוא רשום, אחסון, שירות אנליטיקס ועוד.

67. Spokeo – פשוט לגלות הכל על מישהו. מפחיד!

68. UpTrends – מאפשר לבדוק כמה זמן לוקח לאתר להיטען בהתאם למיקום שבו נמצא הגולש בעולם. הכלי מציג את כל האלמנטים שנטענים וכמה זמן לוקח לכל אחד מהם ואם גוללים למטה אפשר לראות את הזמן המלא שלקח להיטען – Total time.

69. Treepodia – יצירת וידאו אוטומטי לכל דפי המוצרים באתרי מסחר אלקטרוני, על סמך פיד מוצרים. לאחר מכן ניתן לעשות מפת אתר XML לוידאו באתר.

ולסיום הצצה קטנה למסיבת ה- Black Hat White Hat שבה כל אחד היה צריך לבחור כובע:

מסיבת כובע שחור-כובע לבן

אז במה אנחנו באמת צריכים להתמקד השנה?

ללא ספק למדתי הרבה דברים חדשים בכנס ואני מקווה שגם חידשתי לכם כאן כמה דברים 🙂

הרבה טרנדים והתפתחויות קרו בשנה האחרונה וכל הנתונים מצביעים על סינרגיה הדוקה שנוצרת בין עולם החיפוש למדיה החברתית והתנהגות הגולשים. המשפט "התוכן הוא המלך" כבר לא מספק בפני עצמו ויש צורך לגבות אותו במעשים בשטח.

לאור כל הדברים שהוצגו כאן ומה שאתם רואים בשטח – במה לדעתכם עלינו להתמקד יותר מכל? איך יראה עולם השיווק של המחר? אשמח לשמוע את דעתכם.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

TVM מדברים שיווק דיגיטלי

TVM – מיזם חדש יספק הצצה בוידאו לתעשיית הדיגיטל הישראלית (+ סרטון על אנגורה מדיה)

זה לא סוד ששיווק דיגיטלי הוא אחד המקצועות התוססים, החדשניים והדינאמיים ביותר בעולם בשנים האחרונות ...

ועידת MAD 2017

ועידת MAD 2017: הסיכום המלא עם עיקרי ההרצאות, הדוגמאות והמסקנות

יום רביעי ה-12 ביולי, 9 בבוקר, דיוויד אינטרקונטיננטל. ועידת MAD של 2017 יצאה לדרך וצוות ...

73 תגובות

  1. תודה פבל,

    חידשת לי לא מעט….

    אין ספק שאתה אחד האנשים שלוקח את המקצוע:
    קידום אתרים או בכלל שיווק באינטרנט למקום שלא רואים לעיתים קרובות…

  2. איתי ברנר

    22 זה מהנדס מגוגל או מהנדס לגוגל לשעבר?! תקן אותי אם אני טועה, אבל זו בעצם הודאה בכך שהם אוספים עלינו מידע מאוד פרטני, הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים או רוצים לדעת…

  3. אהלן,

    אחלה רשימה, נראה לי הפוסט הכי טוב שלך.

    כמו שאמרתי בעבר, להתקבל לדבר בכנס כזה, זה לא חכמה גדולה, לכן הייתי ממליץ להתייחס בערבון מוגבל.

    הנה דברים שקפצו לי לעין:
    14. לא נכון, מניסיון אישי.

    18. מה עם אלה שלא חוקרים? ולא רוצים לקנות? סתם כאלה שמשועממים ומחפשים מידע. יש לי על זה הרצאה באונ' תל אביע.

    22. אני טוען את זה כבר הרבה זמן. במיוחד לאור אלגוריתם הפייג'רנק המקורי – מודל המשתמש האקראי.

    23. מסכים לגמרי! נגנב לי עכשיו חומר מהספר שאני כותב. פייג'רנק זה מערכת דירוג של עמודים באינטרנט. הפייג'רנק על הטולבאר הוא סה"כ ערך ייצוגי.

    38. זה אחד הסודות שלי, אבל בAdcenter יש משהו שנקרא היום QBR, Quality Based ranking. זה בערך ה-QS, רק שאף אחד לא מציג אותו.

    47. מאשר 🙂 בסה"כ מהניסיון שלי, אותה מילה מביאה את אותה הכמות מכירות מהמקום הראשון האורגני והמקום הראשון באדוורדס. למרות הפרשי הטראפיק.

    61. ממליץ. אני לא משתמש באנאליטיקס בכלל. קליקי מצויין ולא משתף מידע עם האוייב.

    62. יש גם פלאגין לוורדפרס 🙂

    אחלה רשימה, הפוסט הכי טוב כמו שאמרתי.

    שמח שנהנת.

    לילה טוב.

  4. תודה על הפוסט המושקע
    ללא ספק הבלוג המוביל בארץ

  5. הי פבל,לגבי שאלה 13,
    האם יש תשובה לשאלה האם הכוח של קישור נשמר במלואו גם אחרי הפניית 301 או שחלק ממנו נאבד בדרך ?

    מעבר לזה הפוסט הזה בהחלט מעולה,האתר הזה הוא ללא ספק מקור המידע הטוב ביותר לקידום אתרים בעברית – שאפו גם לגוגל שהבינו את זה 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה דן.
      ולשאלתך, אני לא יודע כמה כוח בדיוק נשמר וגם האנשים ששאלתי לא ידעו להגיד במדוייק. מה שכן, אני חושב שבוודאות לא כל הכוח נשמר וחלק ממנו נאבד בדרך. מה השימוש שלך בהפניה הזו?

      • תודה על התשובה פבל,
        עיקר הרלוונטיות מבחינתי בשאלה הזאת היא לגבי קנוניקל ולא 301 (מכיוון שהתשובה שלך היתה שהם עובדים אותו דבר התייחסתי ל301).
        ישנם מקרים שבהם צריכים לקשר אלי לכתובות קנוניות ורציתי להבין האם ישנו ערך SEO ללינקים האלה ואם כן,כמה ממנו נשמר או נאבד.

  6. מיכל כהן

    בלי ספק, ידענו את מי לשלוח לכנס. פוסט מאד מאד מעניין, גם אחרי שלוקחים בחשבון שיש דברים שנאמרים משיקולים אינטרסנטים. מבחינתי 22 הוא המעניין ביותר. גם אם ההגיון שלי תמיד אמר שהתנהגות גולשים צריכה לקבל משקל חזק, עד היום היו רק הכחשות, כולל מהנציג הישראלי של גוגל שהתייחס לשאלה אצלך בבלוג.

    • פבל ישראלסקי

      אני מסכים איתך מיכל שזה סעיף סופר חשוב. השאלה מה זה בעצם אומר? כלומר לקישורים עדיין יש משקל ומשקל די גדול, זה לא שהתנהגות גולשים מבטלת אותו. השאלה היא איך את היית מחלקת את המאמצים שלך? שאלה נוספת היא מה ההגדרה להתנהגות גולשים מבחינתך?

      • מיכל כהן

        ההגיון הוא למדוד את התנהגות הגולשים באופן יחסי לתוצאות האחרות עבור אותה שאילתה. כלומר, אין מה להשוות התנהגות עבור ביטוי כמו שער הדולר לביטוי כמו הברון רוטשילד. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון בכמה תוצאות הגולש כבר ביקר. לדעתי חשוב לראות שזמן שהיה בדף תואם את כמות הטקסט בו. לא צריך לשבור את הראש איך בדיוק נמדדת ההתנהגות. פשוט צריך ליצור אתר טוב ולראות שהתנהגות הגולשים טובה בפרמטרים שלנו.

  7. קודם כל – תודה! המון מידע מועיל.

    עבורי, כמישהו שמנסה לשמר הבנה של העקרונות אבל לא בהכרח מתכוון לעסוק בכל הפרטים, התובנה העיקרית שאני לוקח מכל זה היא שבסופו של דבר, האינטרנט מממשיך במגמת ההתבגרות שלו כשוק. כל הטריקים והאמצעים הטכניים לא עומדים בטווח הארוך מול אותו הדבר שמבטיח הצלחה בכל מסחר, באינטרנט או מחוצה לו – והוא לתת ללקוחות את מה שהם באמת רוצים.

    כלומר, להתמקד בעקרונות הקלאסיים של שיווק נכון ואז לממש אותם על פי כללי המדיה הזו, ולא לנסות להתמקד בכללי המדיה ומתוכם לייצר את התוכן.

    • פבל ישראלסקי

      אני מסכים איתך לחלוטין דוד. מעבר לכך, אני חושב שהעקרונות הבסיסיים ביותר של גוגל יישמרו במהותם תמיד ומה שיתשנה זה רק המעטפת. אם יש לך יכולת להבין מה הופך עמוד לרלוונטי יותר על פני עמודים אחרים, אפשר להסיק את הפרמטרים לבד ולהבין אינטואיטיבית לאיזה מהם יש משקל גדול יותר.

  8. היי פאבל,
    כמה שאתה תותח זה לא ייאמן!

    מספר 24 מבחינתי הוא הצעה חשובה וקריטית. ראינו כבר כמה מתחרים בעבר (שנכון לעכשיו עפו מהעמוד הראשון) שעשו שימוש באתרי ספאם וחוות קישורים כדי לפגוע במתחרים שלהם. וכמו שציינת, איך לא חשבו על זה?

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה שגיא.
      בהנחה שהתג הזה אכן יצא לאור (זה עדיין לא סופי, הוא בסך הכל המליץ להם), איך בעלי אתרים יוכלו להתנהל איתו בצורה אפקטיבית? הרי מבחינת גוגל אם התג הזה יהיה קיים אז האחריות על המקורות המקשרים עוברת לבעל האתר, הם מבחינתם מניחים שכל עוד התג הזה לא הוגדר אז בעל האתר אחראי לקישור הזה שנכנס אליו. אבל מה קורה אם בעל האתר למשל לא שם לב שהתווסף אליו קישור? זה כאילו מאלץ אותו לעקוב אחריהם כל הזמן כדי לא לפספס. ומה קורה אם במכה אחת נכנסים מאות קישורים? ייקח הרבה זמן להגדיר אותם. מה שהייתי מציע לגוגל לעשות זה ליצור לכל דומיין שמופיע בוובמסטר טולס סימון שאיתו אפשר לאשר את הקישורים שנכנסים ממנו. כלומר כל עוד לא אישרתי דומיין מסוים עם הסימון הזה אני לא אחראי עליו. ואז ככה אם למשל אני רואה שעמודים כלשהם מצביעים אלי מדומיין X והקישורים הללו מקובלים עלי – אני יכול לסמן אותו בתור מאושר. מה דעתך על השיטה הזו?

      • כשאני חושב על זה יותר לעומק, אני מניח שהדבר הזה כמעט בלתי אפשרי. הרי מה שברוס הציע להם זה לתת לבעל האתר כוח לקבוע מה רלוונטי עבורו ומה לא וכפועל יוצא להשפיע על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

        דמיין לעצמך בעל אתר שמנסה לקדם את האתר באמצעות תוכנה כלשהי, למשל X-rumer, ולאחר שהאתר נענש, הוא מחליט להסיר את קישורי הזבל שהוא קיבל בטענה "שלא הוא ביצע זאת אלא מתחריו" (באמצעות תגית מסויימת). ולגרום לגוגל לשנות מהלך אלגוריתמי (אולי?) ולהחזיר אותו בחזרה לאינדקס כאתר לגיטימי.

        לפי דעתי גוגל לא ילכו על השיטה הנוכחית שהוצעה כי נקודת המפתח הבעייתית שלה היא מתן לגיטימיציה או כוח לגולש להשפיע על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

        חוץ מזה, אני מניח שמותגים גדולים כמו חברות תרופות וכדומה יפעלו למנוע כל אזכור \ קישור שלילי שמגיע לאתר שלהם בהנחה ומחקר אחר (לגיטימי לחלוטין) הראה שהתרופה שלהם לא עובדת. במקרים כאלו, הקישורים הנכנסים הם ולידיים לחלוטין (מבחינה מחקרית\לימודית וכו'), אבל סביר להניח שכל חברה תרצה למנוע אותם בכל מחיר על ידי הסרת המקור המקשר בווב מאסטר טולס.

        תהליכית, זה נראה לי בעייתי. אבל אני בטוח שגוגל ישלפו איזה שפן מהכובע.

  9. שאלה בקשר לשגיאות כתיב:
    יש מצבים בהם מחקר המילים מראה שאנשים מחפשים מילים בצורה שגויה, ואז צריך לקדם עליהן בצורה השגויה.

    האם מספיק להוסיף את השגיאות רק בתגית מילות מפתח, ולא בשאר חלקי הדף (טייטל, תיאור, תוכן)?

    • פבל ישראלסקי

      לדעתי לא כדאי להוסיף את שגיאות הכתיב בטקסט בעמוד בגלל:
      1. כפי שנכתב לגוגל יש כעת אלגוריתם שמתייחס לדקדוק ואיות ולכן אם יהיו שגיאות כתיב זה יכול לפגוע באיכות התוכן (ובצדק – זה פוגע בחווית המשתמש).
      2. כיום כשיש את האפשרות "האם התכוונת ל…", זה מגדיל את הסיכויי שאנשים ייתקנו את השאילתה.
      3. בכל מקרה אם אתה מספיק רלוונטי לביטוי "קידום אתרים" סביר להניח שגם תהיה רלוונטי לביטוי "קידום אתרם" (גוגל יודע לשייך את שגיאת הכתיב לביטוי המקורי). לראייה, תנסה להריץ מספר חיפושים כאלו.
      4. בשביל זה אתה יכול להשתמש בתגית מילות המפתח.

  10. פוסט פשוט פצצה, מזמן לא נהנתי ככה מפסוט…. אשכרה חסכת לי טיסה…

    הרבה דברים מעניינים למדתי עכשיו… אשכרה כל שנה זה נהייה יותר ויותר קשה לעבוד עליהם. מעניין איך יראה התחום עוד 10 שנים.

  11. פאבל, היה נחמד לפגוש אותך בכנס,
    אין ספק שהכנס תרם מאוד,
    אם אתה רוצה יש לי גם סיכומים של הרצאות אחרות שלא היית בהן, דבר איתי.

    רונן

  12. בהחלט למדתי הרבה ממאמר זה, אני לא מקדם אתרים (חוץ משלי) אבל תמיד נחמד להתעדכן, פבל כל הכבוד גם על הנסיעה וגם על הסיקור המרתק. תודה

  13. שבועים לקח לך לכתוב את זה? אתה חייב להיות יותר מרוכז!!! 🙂

    סתם, כל הכבוד. הבסיס לשיווק טוב ברשת טוב הוא הקפדה על הפרטים הקטנים, ויש פה כמה טיפים חשובים שלקחתי.

    גוגל עשו ויעשו שימוש בכל שביב מידע שניתן להם עלינו, ויש להיערך בהתאם.

  14. טל פריהר

    מידע מרתק, אמנם כל השינויים שאנשי גוגל מציינים הם יותר בגדר משאלות הלב שלהם לעתיד מאשר המציאות בשטח לשנת 2011 אבל משעמם לא יהיה פה זה בטוח 🙂

    לגבי הנושא של התנהגות גולשים ותנועה חברתית זה משהו שאישית שמתי עליו דגש בשנה האחרונה ואני בהחלט חושב שזה יתחיל להוות פקטור ברגע שלגוגל יהיה מספיק מידע שהוא אסף עלינו. וכמה דברים נקודתיים:
    13 – חיכינו לזה הרבה זמן 🙂
    14 – לא חדש.
    22 – רוצים שנחשוב זאת, אך לצערנו- לא האמת בשטח.
    24 – המצאה משעשעת – אך לא פרקטית ל-90% מהאינטרנט.
    29,30 – מידע ותיק.
    31 – לא אמת.
    32 – יש לי לא מעט תוכן כזה שמאונדקס יפה מאוד.

    המון חומר למחשבה 🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה טל!
      אכן צריך לקחת דברים בערבון מוגבל, אבל אני עדיין חושב שאפשר להבין מהם כיוון כללי לפחות.

      לגבי 22 – הרי זה מה שכתבת בהתחלה ששמת דגש על התנהגות גולשים לא? אני דווקא כבר כן רואה ניצנים ראשונים לדבר הזה, לפחות ב- google.co.uk. אתרים עם כמות גדולה של קישורים איכותיים ממוקמים מתחת לאתרים בעלי רמת פופולאריות גבוהה (תגובות לתכנים, קישורים ממדיה חברתית וכו'…), עם כמות קטנה יותר של קישורים.

      למה 24 לא פרקטית ל-90% מהאינטרנט? לא הבנתי. תקרא את התגובה שלי למעלה לשגיא מדרונט (#8), מה דעתך על המודל שהצעתי שם?

      לגבי 30 – אין מצב שזה ותיק. כל אדם שסיפרתי לו את זה (כולל האנשים הראשונים שעוסקים בתחום) היה מופתע. אולי אתה מתכוון שדיברו על זה בעבר? עכשיו פשוט הודיעו על כך שהתחילו להפעיל את העונש הזה.

      לגבי 31 – איך אתה יכול לדעת שגוגל יודעים או לא יודעים משהו? 🙂 זה שהם יודעים מידע מסוים לא בהכרח אומר שהם משתמשים בו לרעת האתר כשזה מתגלה, זה סך הכל מידע שנרשם ברקורד.

      לגבי 32 – אשמח אם תתן לי דוגמא. גם לי זה נראה מוזר בהתחשב בעובדה שהם יכולים לאנדקס JS, פלאש ואפילו טקסט בתמונות, אז אייפריים לא יוכלו? שלח לי כאן איזו דוגמא רק כדי שאדע אם זה באמת נכון או לא.

      • טל פריהר

        היי פבל תודה על התגובה,

        22 – אכן אני שמתי על זה דגש ברמת הניסויים והעדכונים – מכאן עד ולומר שזה הפרמטר המשפיע ביותר בשנת 2011 , המרחק עדיין גדול.
        שכן לאורך כל הניסויים בלי יוצאים מן הכלל הוכח שתמיד אסופה של קישורים תהיה חזקה יותר מהכל (לצערנו או שמחתנו) יש כמובן דוגמאות כפי שציינת אך הייתי מתקשה להסכים שזאת עיקר המגמה נכון להיום (אם כי הכוון מתחיל לנטות לזה ואשמח מאוד אם כך יהיה זה מתאים מאוד למתודות קידום יותר רציניות מאלו שעובדות היום בשטח)

        24 – קראתי עכשיו את התגובה שרשמת לשגיא, ובדיוק בגלל מה שרשמת אני חושב שזה לא פרקטי, אין אפשרות לכל אחד לעקוב כל הזמן על הדומיינים שמקשרים אליו, לא ברמת ההתעסקות ולא ברמה הטכנית (בעיקר בגלל העובדה שאין כלי של גוגל שמדווח על כל הקישורים אליך אלא רק דיווח חלקי ב WMT….) שלא לדבר על לאשר אותם במיוחד במקרה שתשלח אל מישהו במכה אחת קישורים מ 30 אלף דומיינים שונים… לכן הרעיון מגניב ויהיה נחמד אם הוא יהיה קיים אך לא פרקטי.

        30 – אני חוזר ואומר העניין הזה ותיק, ביצעתי אינספור ניסויים בנושא הזה אשמח לשתף אותך בעניין דבר איתי במייל אם מעניין אותך. בכל מקרה מדיון שהיה בנושא פה: http://actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=1941 , כנראה שעיקר הבלבול הוא שיש אבחנה בין "פילטרים שונים" לבין "עונשים". מה דעתך?

        31 – זה פשוט תעמולה זולה מבית מאט קאטס, להגיד שגוגל מכירים פרטי דומיין שקניתי בטיאיוון ורשמתי על מישהו מאפגניסטן או השתמשתי מאחד משירותי הסתרת הפרטים זה ממש, אבל ממש עוד תעמולה של גוגל, וכרגיל.

        32 – שולח לך מייד דוגמא במייל (מכוון שמדובר באתר פרטי), אתה מוזמן אח"כ לרשום פה אם הדוגמא תקפה או לא… זאת פשוט טענה מגוכחת מטעם גוגל, IFRAME מאונדקסים מצויין. ואני מניח שגם ניסוי מאוד פשוט יוכיח את זה מעבר לדוגמא שאשלח לך עכשיו. 🙂

        חוץ מזה מסכים איתך לגמרי לגבי הבנה של "הכוון הכללי" ולאן גוגל היו רוצים שתנשב הרוח… ולכן זה אחלה חומר למחשבה ואף מחזק כיוונים מסויימים שלקחתי בחשבון השנה.

        • טל פריהר

          סליחה תיקון קטן מה שרשמתי שמתייחס לסעיף 30 , התכוונתי לסעיף 14.

          לגבי סעיף 30 – אולי עכשיו הודיעו על זה, אבל העניין של "פילטר" על העברת Link Juice של אתר קיים כבר מזמן, עשיתי על כך הרבה ניסויים, סתם לשתף בכמה מעניינים:
          מרשת שלמה של אתרים מאונדקסים ובעלי PR גבוה וחסרי דירוג, שהם די חוות קישורים הוצאו קישורים אל אתר אחד חדש בהדרגה במשך זמן של מעל חודש, האתר אפילו לא התאנדקס.
          ניסוי 2 – רכישה של קישורים רבים מרשת של Link Brokers למיניהם מאתרים בעלי PR גבוה, ללא שום תגובה של האתר לקישורים על טווח של כמה חודשים.
          ניסוי 3 – קניות של קישורים באופן אישית ממוכרי קישורים אישית בפורומים כמו DP מאתרים בעלי PR גבוה שמוכרים קישורים במופגן וגם נראים ככה, ללא שום תוצאה על האתרים המקושרים (ניסוי שנמשך חודשים).
          ובאופן כללי כל הנושא של אתרים "מפולטרים" הוא ממש לא חדש… אני מאמין שפשוט רצו להזכיר לנו לקחת את זה בחשבון כי יש הרבה בעולם שעדיין מתייחסים לPR כמשהו משמעותי.

  15. פבל עוד פוסט מושקע ואיכותי.
    ללא ספק האתגר של מקדמי אתרים הוא להיות בפוקוס, יש כל כך הרבה מידע וכלים שאין לזה סוף, בסופו של דבר צריך להתמקד ביצירת אתר שימושי ואיכותי שישרת את המטרות העסקיות של הלקוחות

  16. לגבי 33, אני הייתי בהרצאה של ד"ר שעבדה בגוגל חיפה ולמעשה המציאה את "גוגל סג'סט". עד לאחרונה עבדה ביאהו חיפה.
    אז הסיפור הוא פשוט: מיקרוסופט שילמה ליאהו (!) מיליארדים כדי לקבל גישה לDB שלהם כי כל מנועי החיפוש הגדולים תלויים בהגדרה ב DB גדול ועדכני ולבינג לא היה סיכוי אם אין להם DB מוכן. ההסכם ידוע ומפורסם לעשר שנים (כבר עברו אולי שנה שנתיים)

    • פבל ישראלסקי

      אז בעצם יאהו מחוייבים לספק גישה לבסיס הנתונים רק ל-10 שנים?

      • כן, אך זה רק סימלי כמובן.
        פשוט מריצים את ה DB של יאהו
        על מכונות בבעלות מיקרוסופט.
        כשייתנתקו (אם יתנתקו…) פשוט
        ישכפלו ל data centers חדשים

    • לגבי נקודה 33:
      מבדיקה בסיסית שעשיתי (חיפשתי היום 'iphone 5' בשני אתרי החיפוש) עולה שתוצאות החיפוש ב-yahoo שונות מהותית (הן באיכות – סדר התוצאות, והן בכמות – הבדל של למעלה מ-2 מליון תוצאות…) מאלה של בינג.

      מכאן, לדעתי, עולה ש-yahoo כנראה לא עושים שימוש בבינג, לפחות לא כמנוע חיפוש…

  17. אני חושב שהסעיף הכי משמועתי הוא סעיף 22. אני חושב גם שהוא מאוד נכון. אני לא מוצא הרבה דיונים עליו בחו"ל ובטח לא בעברית. לדעתי פבל הוא שווה פוסט נפרד.

    • פבל ישראלסקי

      כן האמת שהרבה כאן אמרו שהוא מעניין במיוחד והייתי שמח להרחיב עליו בפוסט נפרד, רק שבקושי יש לי זמן 🙂
      רוצה להרים את הכפפה ולפרסם אצלי פוסט אורח מורחב על הנושא? יכול להיות מאד מעניין אם תרחיב מהם הסיגנלים שקשורים להתנהגות גולשים שכדאי להשקיע בהם וזה גם יכול להפוך לדיון פתוח בתגובות ואנשים יוכלו גם להוסיף משהו משלהם.

  18. 1. מהתנסות אישית – כשאתה כותב לבני אדם, מגיעים בני אדם (מה שהם קוראים 'יחסי המרה'). כשאתה כותב רק למנועי חיפוש, מגיעות סטטיסטיקות. זה טוב כדי להחזיק/להגדיל תקציב שיווק, אבל לא הרבה מעבר. לפעמים גם זה מספיק.

    2. בשיווק כמו בשיווק – בטווח הקצר אגרסיביות זה טוב, בטווח הארוך צריך לענות על צורך. אם אין צורך, אפשר ליצור אותו, אבל בשביל זה לא מספיק סטטיסטיקות וכלים טכניים, צריך להבין בהתנהגות אנושית.

    3. להגיד שיש שאילתות מחקר ושאילתות רכישה ושיש יותר שאילתות מחקר, זה סוג של הודאה בכישלון. כישלון של השיטה. לא בגלל שיש יותר שאילתות מחקר אלא בגלל שאומר את זה אדם בכיר, שנים אחרי שזה ברור לכל גולש ממוצע. גם את העובדה שגולשים מנסים חיפוש חדש ולא מגיעים מעבר לדף ראשון יודע כל גולש ממוצע. הוא עושה את זה. איפה האנשים האלה חיים, במאדים? אין להם שכנים? קרובי משפחה? הם רק יושבים ומנתחים סטטיסטיקות כל היום?
    זאת הודאה בכישלון – זה להגיד: 'אני לא מבין ולא מפנים שיש כאן בני אדם וגורם אנושי, אני מבין רק בנתונים'.

    • פבל ישראלסקי

      תודה על התגובה מאיה.
      רק אני לא ממש מסכים איתך לגבי זה:
      "גם את העובדה שגולשים מנסים חיפוש חדש ולא מגיעים מעבר לדף ראשון יודע כל גולש ממוצע"

      בדיוק ההיפך הוא הנכון – מאז ומתמיד היה נהוג להמשיך לחפש מעבר לדף התוצאות הראשון (גם אם זה רק אחוזים בודדים). פשוט מה שנאמר כעת זה שהאחוזים הללו הצטמצמו משמעותית ולכן יש הרבה יותר חשיבות לדף הראשון ממה שהיה בעבר.

  19. נהניתי מכל מלה – תודה

  20. פבל, שוב שיחקת אותה עם פוסט מצוין!
    תודה

  21. מאור קפלנסקי

    תודה פבל, חידשת לי הרבה.
    תובנות יהיו לי בהמשך.
    עוד פוסט של לגזור (כלומר, להדפיס) ולשמור

  22. מעולה
    תודה פאבל חידשת לי הרבה
    במיוחד הפתיעו אותי סעיפים 23 ו24

  23. היי לא היה דיונים על מנועי חיפוש ממוקדי נישות כמו מנועי חיפוש רק לרפואה.

    ומה חושבים על מנוע חיפוש של פייסבוק גם לא ראיתי שהזכרת את זה

  24. ורד חורי

    מדהים!
    האמת, אני מבסוטה כי יצאתי מחוזקת…
    הרבה ממה שכתבת כחידושים הם דברים שאני עושה ומלמדת כבר מעל שנה.

    אז ככה…
    לגבי קישורים- אין ספק שהמדד החשוב ביותר הוא CTR פחות טקסט העוגן כמו הנתון הקובע בו הגולשים מחליטים על הרלוונטיות של הקישור.

    לגבי כלים מגניבים- עדיין יש לנו מעט מאוד כלים לחקר מילות מפתח ומתחרים בעברית.

    חידשת לגבי ההבדל בין זחלן לעכביש 🙂

    נתון מעניין נוסף הוא ההמרות של לידים מטראפיק שמגיע מרשתות חברתיות. מפתיע, לא? דווקא חשבתי שמי שמגיע מרשת חברתית רוצה רק לברוח מהאתר ולחזור לרשת… מעניין מאוד! אולי זה נובע מזה שהטראפיק הוא כאילו מהלצה של חבר.

    אז תודה מותק על עוד פוסט משובח עם לא ה….

  25. איזה יופי, תענוג לעיניים, כל הכבוד פבל.
    אהבתי את כל שיתוף הידע הזה שלך, דרך אגב, סעיף 11 הוא מהפיכה של ממש. עד שזה יתאים לעברית בטח נעבור דור שלם 🙂
    תודה רבה.

    • פבל ישראלסקי

      אני אישית גם הכי הופתעתי מסעיף 11. למרות שהידיעה הזו בערך מלפני שנה, כמעט ולא דיברו על זה ברשת. מבחינתי, זה באמת אומר הרבה על יכולות האינדוקס של גוגל וגם מאפשר לנו להשתמש בסרטונים מהסוג הזה כדי להעשיר את הטקסט בדף במילות מפתח נוספות.

  26. ראשית תודה פוסט משובח מקצועי ומעורר מחשבות
    לגבי סעיף 5 – צודק ב100 אחוז
    במשך חודש וחצי היה לי קמפין בפייסבוק
    הנתונים הם:
    1.805.047 הופעות
    417 קליקים
    שיעור הקלקה באחוזים 0.023
    5 לידים
    bounce rate קפץ ל 76.49 %
    time on site ירד ל 1:28

    מקווה שעזרתי
    עמי

  27. פוסט יפה וסחתיין ענק

  28. היי,

    רשימה מעניינת.

    11. מדהים.
    14. אני סקפטי לגבי זה.
    15. כבר קיים ופעיל מזה כמה חודשים.
    21. הרבה יותר נוח לעבוד עם כמה מפות מסוגים שונים.
    22. גוגל משתמשים בכל פיסת מידע שהם אוספים, לכן הגיוני שירצו להשתמש בנתונים אודות התנהגות הגולשים כפרמטר לקביעת הדירוגים. אין ספק שטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים אינו משמעותי כפי שהיה בעבר.
    29. מסכים עם כל מילה. עכשיו לך תשכנע מקדמי אתרים ובעלי אתרים להוציא קישור רלוונטי מבלי לקבל קישור בחזרה.
    31. נכון בארה"ב אולי.
    36. תפיסה לא ברורה בעיניי.

    יופי של פוסט.
    תודה.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה יניב.

      15 – איך בדיוק מגדירים את זה?
      31 – למה דווקא ארה"ב?
      36 – תראה, בעקרון בינג שואפים להגיע למצב כזה שבו אם אתה צריך לקבל החלטה מסוימת, השירות שלהם יוכל לסייע לך בצורה הטובה ביותר. למשל אם אתה מחפש מסעדה טובה, האינטרס הוא שלא תתחיל להתחיל לשוטט בין האתרים השונים במילת המפתח שחיפשת (כי איפשהו זה מתיש) אלא להיכנס לתוצאה אחת שהיא הכי מורחבת\אינפורמטיבית\מקיפה\רלוונטית ובה תמצא את התשובה. אני לא חושב שלגולש זה הכיוון האידיאלי כי לעולם לא תהיה תוצאה אחת שתכלול הכל וגם כזו שתכלול משהו שאין בתוצאה אחרת. כל היופי הוא שהאתרים בתוצאות משלימים אחד את השני.

      • 15 – מגדירים ב-WMT כתובת של אתר חדש, כולל הספרייה בדומיין אותה רוצים לטרגט (למשל: http://www.example.com/folder). לאחר האימות, ניתן להגדיר מיקוד גיאוגרפי ספיציפי לאותה ספרייה.
        31 – גוגל מוגדר כרשם דומיינים מורשה בארה"ב לדומיינים מסוג .biz, .com, .info, .name, .net, .org, .pro. האם בכל זאת הם מצאו דרך לאתר פרטים נסתרים של דומיינים שונים?

  29. מאמר מעולה! עשיר במידע אמיתי.. אהבתי תודה

  30. היי פבל,
    חיכיתי הרבה זמן לפוסט הזה, למרות שהייתי במנהטן בזמן הכנס לצערי לא התאפשר לי להגיע. סעיף 22 כפי שזיו ציין הוא שינוי מהותי אך צפוי, אשמח מאוד אם תרחיב על סעיף זה ותנסה להביא עוד מידע מאותו מהנדס בגוגל שהוביל את הדיון? דרך אגב מה שמו ?

    • פבל ישראלסקי

      וואי, חבל שלא אמרת לי, אפשר היה להיפגש. שמח שאהבת את הפוסט ולגבי סעיף 22 – לדעתי זה מצריך פוסט נפרד שאני אכתוב עליו בהמשך.

      לגבי שמו של המהנדס, אני לא זוכר, אנסה לבדוק את זה.

  31. הי פאבל, כתבת סיקור מעולה ממש אשר חידש לי המון. כל הכבוד על ההשקעה המתמשכת.
    כמה הערות לסעיפים הספציפיים בהתאמה:

    5- מדיה חברתית בעיקרה הינה מדייה שבה המסר "עובד" ב-Pull. ברגע שהמסר "נדחף" Push בדרך של פרסום מודעות זה פחות מתאים לקהל היעד אשר מסתמך בעיקר על דעות החברים לא על מסר בו המפרסם אשר לא יצר קשר אמיתי מול הלקוח הפוטנציאלי, מעיד רק על עצמו. זו הסיבה מדוע זה יכול לעבוד אולי במסרים ויראליים אבל לא אחרים.
    6- נדרשות התאמות טכניות מסוימות לדפים אשר מאפשרות לכל דף אינטרנט פשוט להתקיים כיישות חברתית (on the social graph) לא מספיק להוסיף קוביית Like.
    8- מידע מעניין- מה המקור?
    10- טוב זו הייתה בהחלט שאלה של זמן כמו כל דבר אחר שניתן להגדיר בתחום האפור.
    11- פשוט מדהים. מידע חשוב ביותר. יחד עם העובדה כי וידאו עשוי היטב יכול לסייע הרבה להמרות, אפשר להבין לאן הכל הולך.
    12- יחסוך לבעלי אתרים המון משאבים- טוב לדעת.
    17- התשובה לזה היא בדיוק כפי שכתבתי ב-10 :-). למה לבחור באסטרטגיה של דברים שעובדים רק היום בכלל בידיעה שמחר הם יכולים להרוס? אף פעם לא הבנתי את זה…
    20- מידע חיוני למי שנוקט באסטרטגיית שימוש במידע דינאמי – שוב מי המקור?
    22- כל הזמן דיברנו על זה אל מול ההכחשות של גוגל- מעניין איך יגיבו בהמשך על פליטת הפה הזו…
    24- אבל מה לגבי התייחסות גוגל לשאלה האם קישורים יכולים להזיק? להבנתי גם ברוס קליי טוען שכן אבל עם כל הכבוד זה דורש הוכחה ולא הצגת מקרים ספציפיים.
    26- מעניין וחשוב. עניין זה מראה שבהחלט תיתכן התייחסות כלשהיא לתג ומכאן גם ההנחיה החשובה להמנע מ-keyword stuffing בתגית זו.
    30- חסימת ערך קישור לקישור קנוי מוכרת כקונצנזוס בין מקדמי אתרים כבר זמן רב. האם יש פה אישור של גורם מטעם גוגל?
    39 – טוב לדעת שניתן להשתמש במספר חינם. זה בהחלט יכול לשפר את ההמרות לבעלי עסקים שאינם מרשים לעצמם קניית מספר 1-800.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה על כל ההערות איתן!

      6 – זה נאמר מבחינה קונספטואלית, כמובן שאין הרבה פיצ'רים שיש בעמודי מעריצים. למעשה בהתחלה פייסבוק שאפו ממש ללכת עם זה עד הסוף והוסיפו פיצ'ר שימושי בטירוף – לינק אדמין ליד כפתור לייק. ככה אפשר היה לשלוח סטטוס שרק האנשים שעשו לייק לעמוד ספציפי היו רואים אותו. זו הידיעה המקורית: http://www.allfacebook.com/huge-facebook-releases-admin-interface-to-contact-likers-2010-10

      8 – נשיא של סוכנות קידום בעלת 14 סניפים ברחבי העולם שאמר שמישהו שעובד בגוגל אמר לו.

      17 – אם הביזנס שלך זה לא לקוחות אלא אתרי אפילייט למשל, זו יכולה להיות אחלה אסטרטגיה לגידול מהיר בטווח הקצר. אני בספק אם יש חברת קידום שמשתמשת בתכנים מהסוג הזה עבור הלקוחות שלהם. מצד שני, אם ישנן שיטות מהסוג הזה שיכולות להוביל לענישה ולא רק לפילטור, אולי כדאי לוותר עליהן בכלל כדי לא להסתכן 🙂

      20 – זה מידע סופר חשוב כי אני רואה הרבה מאד אתרים שמוסיפים כל מני ווידג'טים בדפי האתר שמושכים תוכן ממקום אחר וזה נעשה רק משיכולי עדכון תוכן. כאילו אם התוכן ברכיבים האלו משתנה אז מבחינת גוגל התוכן בדף השתנה – הטענה למעשה מבטלת את האפשרות הזו. המקור במקרה הזה הוא ברוס קליי. אני לא יכול לדעת אם זה בוודאות נכון, אבל בהחלט נשמע הגיוני שעמודת "פוסטים אחרונים" שהשתנתה בכל עמודי האתר לא אומרת שהתוכן בעמודי האתר השתנה.

      24 – בעקרון אם גוגל אכן ייקבלו את התג הזה (או ייצרו אחד משלהם) זו תהיה ההורכחה שקישור שלילי ממקור חיצוני יכול לפגוע לך בקידום. אני האמת קצת מבולבל בעניין הזה כי מצד אחד אין שום הגיון למה שזה יוכל לפגוע (כי ככה כל אחד יוכל להפיל את המתחרה) ומצד שני אני עד למספר מקרים בהם זה קרה בהצלחה. במקרה הזה ברוס טוען שאפשר לעשות את זה ולכן הציע את התג הזה, נחייה ונראה…

      30 – לא אישור מגוגל לצערי.

      שוב תודה רבה, הערות לעניין! 🙂

  32. תודה רבה!

  33. סעיף 24 – תג NOFOLLOW לקישורים נכנסים – עד כמה שידוע לי קישורים חיצוניים אינם משפיעים על דירוג שלך, אלא אם בוודאות בוצעו על-ידך, אחרת מתחרים היו מפילים אחד את השני ועל כך יש דיונים סוערים בעקבות העדכון האחרון ואתרים אחרים במיקומים גבוהים

    סעיף 28 – לא להשתמש בכתובות יחסיות במפת אתר – אני ממליץ להשתמש בכתובות מוחלטות בכל עמודי האתר וזאת על סמך מספר מקרים, בהם כתובות יחסיות גרמו לכפילות תכנים מאוד רצינית.

    • פבל ישראלסקי

      תודה על ההערות. מה הכוונה לכפילות תוכן בעקבות כתובות יחסיות? תוכל לפרט?

      לגבי סעיף 24, אני מסכים איתך. זה גם מה שכתבתי לאיתן בתגובה הקודמת. אבל מצד שני, יצא לי לראות כמה פעמים בעבר מקרים שסותרים את זה אז אני מניח שנצטרך לחכות ולראות אם גוגל יאמצו את התג הזה (אם כן, זו תהיה ההוכחה לכל הסוגייה הזו).

  34. פוסט מעולה
    תודה

  35. הי פבל היקר, לאחר שהייתי בכנס PubCon האחרון, אני בוש ונכלם שלא סיכמתי את הכל בצורה כה מקצועית כפי שאתה עשית. יישר כוח. בכל מקרה, שאלתי: כתבת בקצרה בסעיף 10: . גלגלי קישורים נחשבים ל- Link Farms באלגוריתם החדש. כמה שאלות? 1. האם אני היחיד שקורא את השורה הקצרה הזו ככזו שמטילה סוג של "פצצה" האומרת שגלגלי קישורים "לא עובדים"? 2. אני מבין שהגלגלים הללו כן עובדים בגוגל ישראל (אולי זמנית?). 3. מה ההיגיון בפסילת שיטה שברמה המהותית אין בה פסול – המאמרים מקוריים, התרומה לגולש ברורה (בהנחה שזה כך) – או במילים אחרות, האין זו רק הצהרה "מפחידה" שאין מאחוריה כלום?

    • פבל ישראלסקי

      זה בסדר, בכנס הבא שלך אתה מוזמן לפרסם את פוסט הסיכום כאן 🙂

      לגבי השאלות שלך:
      1. בעצם במילים אחרות זה בדיוק מה שנאמר. אבל, וזה אבל גדול, זה מאד תלוי בסוג של גלגל הקישורים. יש היום מערכות קישורים מורכבות שלא ניתנות לזיהוי קל כל כך. לדעתי הכוונה הייתה למבנים הבסיסיים ביותר.
      2. כן, הם עובדים נכון לכתיבת שורות אלו (לפחות על סמך המקרים שאני מכיר, אולי מישהו ראה שלא?)
      3. תכלס, אם תיכנס לנעליו של הגוגלבוט ולא נעליו של מקדם האתרים, לא היית רוצה שהשיטה הזו תעבוד. הרי תחשוב על זה – מדובר כאן במשהו מלאכותי ולא המלצה אמיתית שנובעת מסיפוק של הגולשים מהאתר. בדיוק מהסיבה הזו לדעתי הערך של הקישורים ה"מלאכותיים" ירד עם הזמן(לדוגמא אתרי מאמרים). לעומת זאת, קישורים בתגובות בפורומים או בבלוגים בעייתיים יותר לפסילה, כי גוגל יכולים לטעון שאם הם בעייתיים או לא מועילים – בעל האתר\פורום היה יכול לבחור שלא לפרסם אותם.

  36. לגבי גלגלי הקישורים וגם לגבי סעיף 24 על ההצעה לחסום לינקים נכנסים שלא מועילים לי.

    לאחרונה אני מנסה לקדם אתר והאמת היא שאני מרגיש ממש מיואש כשאני רואה כמה זמן לוקח להעלות מאמר (וכמה שזה טכני…) ומצד שני אני מרגיש כ"כ מזוייף כשאני נכנס לכל מיני בלוגים בנושאים שלא ממש מעניינים אותי ומתחיל לזייף עניין במה שהם כתבו כדי שיהיה עוד קישור נכנס (אפילו בלי מילת מפתח, כי זה רק משם המשתמש שלי בראש התגובה) או יותר מזה – לנסות לשלב פנימה לתוך התגובה גם לינק לאתר שלי בצורה "טבעית". פשוט גורם לי להרגיש רע. אני אדם ישר, מה אני צריך עכשיו לזייף כ"כ?

    אז מצאתי אתר ששולח פינגים עם כותרת ולינק לאתר שלי ב 80 שרתים בערך בצורה אוטומאטית. (זה נחשב כובע שחור?)

    עכשיו, שאני אבין, לינקים כאלה זה מהסוג ה-לא רצוי? כלומר, האם עדיף שאני אפסיק עם זה ולא אשלח את הפינגים הנ"ל?
    תודה
    לירן

    • פבל ישראלסקי

      היי לירן,

      סורי שלא הגבתי, רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך.

      מה הכוונה פינגים עם כותרת ולינק לאתר? האתר הזה יוצר לך בעצם 80 קישורים באתרים שמאוחסנים על 80 שרתים שונים? תוכל לשתף כאן את האתר הזה?

  37. אחלה מאמר עזר לי מאוד בנושא שקשור להבנה של קידום בגוגל.

  38. היי,
    פוסט מעניין וממצא.
    לגבי סעיף 46. מוזר לקרוא על זה שמקדם של איביי מעלה ספקולציה כזו לגבי אינסטנט ואנליטיקס ועוד בכנס כזה. נתחיל בזה שזה טעות. בדיקה פשוטה של ה HEADER מראה שגוגל עובר קודם כל על כל מה שגללנו בדרופ דאון והקוורי שנשלח כריפרר כולל את הביטוי שבחרנו במדוייק ולא רק את המילה או האות הראשונה שהקלדנו בחלון. ניתן לבדוק זאת בעוד דרכים כמובן אבל בכל אופן, גוגל מושך את הביטוי המלא.

    יום טוב

  39. היה ארוך אך בהחלט שווה.
    למדתי כמה דברים חדשים, חיזקתי ישנים. התוכן הוא עדיין המלך,
    though.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים