6 אמיתות ובדותות שתשמעו ממקדמי אתרים

מיכל כהן

אמיתות ובדודות שתשמעו ממקדמי אתריםכולנו מכירים את: “לי זה עולה יותר”, את “יד ראשונה מרופא”, את “היזהרו מחיקויים” ואת שאר משפטי המחץ של אנשי שיווק ומכירות מתחומים שונים. גם חברות בניית אתרים וקידום אתרים סיגלו לעצמן משפטי מחץ אופייניים.

הלקוחות, שמצד אחד מבינים בתחום בערך כמו בסינית עתיקה ומצד שני אינם תמימים, פונים אליי בפורומים ובמיילים לקבל הבהרות. אז מה נכון ומה לוקש?

לפניכם 6 אמיתות ובדותות נפוצות בתחום, עם הסברים “בגובה העיניים”.

1. “הזהרו ממקדמי אתרים זולים: קידום אתרים בזול עלול להביא להחרמת האתר מצד גוגל ולנזק בלתי הפיך לאתר ולבעליו”

(משפט אופייני למקדמי אתרים יקרים. טוב, נו – גם אני משתמשת בו בניסוח אחר)
נכון/לא נכון: נכון אבל לא מדויק.
הסבר: נכון ששימוש בטכניקות קידום שחור (Blackhat SEO) עלול לפגוע באתר בטווח הרחוק ואף להביא להחרמתו מצד גוגל. לא נכון שדווקא מקדמי אתרים זולים משתמשים בשיטות האלה. דווקא לחברה שגובה סכומים גבוהים ומחויבת להראות תוצאות משמעותיות, נוח יותר להפעיל שיטות קידום אגרסיביות ופסולות. כמו כן, לחברות גדולות יש את המשאבים להשתמש בטכניקות קידום שחור (חוות קישורים, סחר בקישורים וכד’) ונוח להם יותר לקדם אתרים בזבנג וגמרנו מאשר לבצע עבודת עומק.
לסיכום: קידום אתרים בטכניקות פסולות נעשה גם ע”י חברות גדולות ויקרות וגם ע”י חאפרים זולים.
הקבלה לתחומים אחרים: גם תנובה שמה סיליקון בחלב.

המלצה: לבדוק אתרים שקודמו ע”י חברת הקידום. אתר שמפוצץ בקישורים לא רלוונטיים לאתרים אחרים, אתר שמדורג במקומות גבוהים למרות שהתוכן שלו עלוב ולא ראוי – קודם כנראה בטכניקות קידום שחור או לא אתי. צריך לזכור שקסמים, כשפים וקיצורי דרך, אינם מועילים בטווח הארוך. שיפור תכני ומבנה האתר הוא פעולה הכרחית לקידומו של כל אתר.

2. “מסבתובבים בשוק חאפרים שכל הידע שלהם מבוסס על ספר וחצי שקראו”

(משפט אופייני לחאפרים שכל הידע שלהם מבוסס על ספר וחצי שקראו)
נכון/לא נכון: נכון.
הסבר: כמו בכל תחום, גם בקידום אתרים יש לא מעט חובבנים. תהליך קידום אתר דורש עבודת עומק, ניסיון מעשי, עיסוק שוטף במחקר וניסויים ושימוש בכלים לקידום אתרים מקצועיים.
לסיכום: פרויקט משמעותי של קידום אתר, ראוי שיבוצע ע”י חברת קידום או מקדם שעוסק בכך במשרה מלאה למעלה משנה. יחד עם זאת, כשמדובר ביעדים לא גבוהים ובתחומים לא תחרותיים, אין מניעה להיעזר בחובבנים (כל עוד התשלום בהתאם).
המלצה: בדקו מיהו מקדם האתר שלכם, האם הוא עוסק בכך במשרה מלאה ומה ניסיונו. אילו אתרים משמעותיים הוא קידם ומה היו התוצאות.

3. “חשוב להיעזר במקדם אתרים מוסמך”

(משפט של בוגרי קורס קידום בג’ון ברייס)

נכון/לא נכון: לא נכון.
הסבר: אין שום גורם שאושר להסמכה בקידום אתרים. סיום קורס קידום אתרים כזה או אחר אינו מהווה אינדיקציה על רמה מקצועית ובודאי שלא על הסמכה.
הקבלה לתחומים אחרים: זה שעברתי קורס בסיסי בניהול תיקי השקעות, לא אומר שכדאי לכם לתת לי להשקיע בכספים שלכם.
המלצה: ראו סעיף קודם.

4. “התחום שלך מאד תחרותי. גוגל כותב שיש 107,900 תוצאות על המילה הזו”

(משפט אופייני למקדמי אתרים שרוצים להצדיק את המחיר הגבוה)
נכון/ לא נכון: די לא נכון
הסבר: רמת התחרותיות נקבעת עפ”י איכות האתרים הנמצאים בדפי התוצאות הראשונים ולא עפ”י כמות הדפים שעלו בתוצאות. לביטוי “ככה זה בעולם” יש 473,000 תוצאות, אבל אף אחת מהן לא מקודמת וקל מאד לקדם אתר על ביטוי כזה. לעומת זאת לביטוי “שמאי מקרקעין” יש רק 47,000 תוצאות אבל קשה מאד לקדם אתר על ביטוי כזה.
המלצה: ע”מ להבין את רמת התחרותיות של ביטוי מסוים, בדקו מי נמצא בתוצאות הראשונות: האם הוא מקודם ע”י מקדם אתרים, עד כמה האתר נראה איכותי, רלוונטי ומותאם לביטוי. בנוסף, בדרך כלל, ככל שתחום הוא רווחי יותר, כך הוא תחרותי יותר.

ולסיום, שניים מתחום העיצוב והבניה:

5. “עיצוב גרוע משפיע לרעה על קידום בגוגל”

(משפט אופייני למעצבי אתרים מקצועיים)

נכון/ לא נכון: די לא נכון.
הסבר: למנועי חיפוש אין חוש אסתטי והם אינם מדרגים אתרים לפי רמת העיצוב של האתר. כן חשוב שהאתר יהיה מעוצב באופן נעים, אחרת הגולשים יברחו (מה שגם יפגע בעקיפין בדירוג בגוגל). כמו כן, רצוי שהגדרות העיצוב יבוצעו בקבצים נפרדים ולא בקוד המקור אותו קוראים מנועי החיפוש.
המלצה: תפסיקו לפחד ממה גוגל יחשוב על האתר שלכם ותתחילו לחשוב על הגולשים. אם האתר יהיה טוב לגולשים, קל יהיה להפוך אותו לידידותי לגוגל.

6. “האתרים שלנו מקודמים מצוין בגוגל”

(משפט אופייני לחברות בניית אתרים)
נכון/ לא נכון: די לא נכון.
הסבר: האתרים שלהם מקודמים מצוין בגוגל, אם קידמו אותם באופן מקצועי. נכון שבניית קוד קריא למנועי חיפוש, היא תנאי הכרחי לצורך קידום בגוגל, ונכון שקוד ידידותי לגוגל הוא פרמטר חשוב בקידום האתר, אבל ישנם פרמטרים חשובים יותר ובלעדיהם אתר לא יכול להיות מדורג טוב בגוגל עבור מונחים משמעותיים (קישורים נכנסים הוא אחד מהם).
המלצה: אם האתרים של אותה חברה מקודמים יפה בגוגל, כנראה שהחברה יודעת לבנות קוד ידידותי למנועי חיפוש. אבל אם האתרים שלהם לא מקודמים טוב, זה לא בהכרח מעיד על קוד לא ידידותי. מומלץ להתייעץ עם מקדם אתרים לקראת בחירת חברת בניית אתרים.

אשמח לקרוא על משפטים נוספים שנתקלתם בהם, או כאלה שאתם משתמשים בהם בעצמכם…אם נתקלתם באמירות נוספות שתרצו לברר את אמינותן, ספרו לנו וננסה לעזור.

 

נכתב על ידי
מקדמת אתרים, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ’ ת”א). חיה ונושמת קידום אתרים משנת 2007. בעלת חברת WebGuru המתמחה בשירותי קידום אתרים – SEO ו- SEM לעסקים קטנים ובינוניים לקהל היעד הישראלי. בעלת ה’בלוגוגל’- בלוג מקצועי על כל מה שקשור לקידום בגוגל וקצת על מה שלא.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

19 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

19
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.