12 שאלות שאני שואל בראיון קידום אתרים (ומה לענות כדי להתקבל)

רועי סקיף
שאלות בראיון קידום אתרים

מחפשים להתחיל את תפקידכם בעולם ה-SEO או לחילופין מחפשים את האתגר הבא שלכם? לפני שאתם ממשיכים, אני ממליץ בחום לקרוא את המדריך שמסביר מה המעסיקים מחפשים. פבל אמנם כתב אותו כבר ב-2008 (כמעט עשור) אבל הוא עדיין מאד רלוונטי , מלבד אולי התייחסות לנושאים קצת פחות רלוונטיים כמו keyword density או אתרי סימניות.

עם זאת, מה שהיה חסר לי במדריך הקודם היה הנושא המקצועי. כן, דובר על מספר נושאים מקצועיים, אך כאמור חלק מהנושאים השתנו ואף התיישנו. בנוסף, קיים גם המדריך למרואיין למשרת SEO JUNIOR שמאד מומלץ בנושא.

אני מראיין כבר קרוב ל-5 שנים מועמדים למשרת SEO JUNIOR ומנהלי פרוייקטים אצלנו בחברה. מאחר שאני שם דגש לא קטן על האספקט הטכני של ה-SEO (כמובן שלא רק, אבל זה חלק מהותי) ואני חושב שזהו הערך המוסף המשמעותי ביותר שאנחנו יכולים לתת ללקוח, חשוב עבורי גם לבטא זאת בשאלות בראיון.

לאחרונה אף חיברתי שאלון עם 20 שאלות בשם SEO HERO שהיה מיועד בראש ובראשונה לבחון בצורה מאתגרת במיוחד מועמדים פוטנציאלים. אם אתם מצליחים לקבל בו מעל 65-70, אתם יכולים לשלוח אלי קו”ח 😉

אז לאחר ההקדמה המעט ארוכה הזאת – להלן 16 השאלות שאני הכי אוהב לשאול בראיונות עבודה.

שאלות חימום – 1-5 (נשאלות בראיון הטלפוני)

לפנ הראיון הפרונטלי, בשיחה הטלפונית הראשונה אני אוהב לשאול 3 שאלות יחסית פשוטות:

שאלה 1 – מהי הפניית 301 ולמה היא מיועדת?

שאלה 2 – מהי הפניית 302 ולמה היא מיועדת?

שאלה 3 – מה ההבדל ביניהן?

מבחינתי, מדובר ב-3 השאלות הטכניות הבסיסיות ביותר.

חומר קריאה רלוונטי: הערך על הפניות ב-Moz

תשובה לא נכונה: “לא התעסקתי אף עם הפניות 302. מכיר רק 301.”

נקודות חשובות: ביטוי שחשוב מאד להזכיר בראיון זה link juice. בנוסף גם העובדה שמדובר בהפניה זמנית לעומת קבועה (נשמע ברור מאליו – זה לא).

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיציין את שינוי המדיניות של גוגל בנושא הפניות 302.

שאלה 4 – מהי תגית הקנוניקל ולמה היא מיועדת?

שאלה 5 – לאיזה הפניה התגית זהה במהות שלה?

חומר קריאה רלוונטי: הערך על קנוניקל ב-Moz

תשובה לא נכונה: “תגיות קנוניקל לא מעבירות link juice”.

חומרי קריאה רלוונטים: חשוב לציין היכן יושבת התגית בקוד, להסביר על לפחות מקרה אחד שבו תעדיפו לבצע הפניית 301 ולפחות מקרה אחד שבו תהיה עדיפות לתגית קנוניקל. וכמובן צריך גם לציין שמדובר בתגית שהינה suggestive בלבד.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיציין את הנושא של cross domain canonical.

ממליץ מאד גם על ה-Whiteboard Friday האחרון של Moz, שמסביר את כל הנושא בצורה מעולה:

שאלה 6 – SEO  בינלאומי

יש לנו אתר בארה”ב, לדוגמא trump.com . אנחנו מעוניינים להקים אתר מקביל לדוברי ספרדית במקסיקו. מה נעדיף לעשות?

  • לבנות את החומה האתר החדש עם ה-tld הלוקאלי – com.mx
  • לבנות את האתר החדש תחת הסאבפולר – com/mx/
  • לבנות את האתר החדש עם הסאבדומיין – mx.trump.com

חומרי קריאה רלוונטים: הערך על אתרים בינלאומיים בגוגל, פוסט על תת-דומיינים ותת-תיקיות ב-SEO Theory

תשובה לא נכונה: “אין שום הבדל בין השלושה”.

נקודות חשובות: לגבי השאלה הזאת, אם תשימו 10 אנשי SEO בחדר, תקבלו 10 תשובות שונות. דווקא כאן, אין תשובה נכונה מובהקת, אלא המטרה היא להסביר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהמתודות.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיציין כי ניתן לטרגט את המדינה גם דרך Google Search Console.

שאלות 7-8 – Crawl Budget וקבצי robots

שאלה 7 – מהו ההבדל בין robots.txt ל-meta robots?

חומרי קריאה רלוונטים: הערך על robots.txt ב-Moz

תשובה לא נכונה: “אתה מתבלבל, אין כזה דבר meta robots” (אמיתי לגמרי).

נקודות חשובות: חשוב להתייחס לכל הנושא של crawl budget (ראו גם שאלה מס’ 8) וכיצד הוא בא לידי ביטוי בשניים, איפה ממוקם הקובץ לעומת התגית, באיזה מקרים נשתמש ב-robots.txt ומתי ב-meta robots. כמו כן, יש לזכור כי כי דפים שחסומים ב-robots.txt חסומים אמנם לסריקה, אבל עדיין לא יורדים מהאינדוקס,לעומת ה-meta robots שמאפשר זאת.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיציין כי ניתן לשים תגית noindex גם בקובץ ה-robots.txt (אבל לא באמת כדאי). 

שאלה 8 – מה זה crawl budget?

חומרי קריאה רלוונטים: Google Crawl Budget: What SEOs Need to Know About Googlebot Crawling

תשובה לא נכונה: “לגוגל אין מגבלה של משאבי סריקה”

נקודות חשובות:  לתת דוגמאות של שני אתרים שונים ולמה ה-crawl budget שלהם יהיה שונה (אתר גדול וותיק עם המון קישורים ומיליוני דפים מאונדקסים, לעומת אתר קטן וחדש עם 100 דפים בלבד) וכן לציין את השימוש בתגית rel=”nofollow” וב-robots.txt בשביל האופטימיזציה של ה-crawl budget.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיציין את ההתייחסות האחרונה של גוגל לנושא.

 

Google graphs

 

שאלות 8-10 – עדכונים אלגוריתמיים

שאלה 8 – מהו עדכון פינגווין?

שאלה 9 – מהו עדכון פנדה?

שאלה 10 – מהו עדכון hummingbird?

חומרי קריאה רלוונטים: Your Google Algorithm Cheat Sheet: Panda, Penguin, and Hummingbird

תשובה לא נכונה: “פנדה זה לקישורים, פינגווין זה לתוכן”

נקודות חשובות:  להסביר באיזה סוגי קישורים פוגע עדכון פינגווין, באיזה סוגי דפים פוגע עדכון פנדה, מושגים כמו real-time ו-core algorithm וכיצד עדכון ה-hummingbird שינה למעשה את האופי של תוצאות החיפוש (חיפוש סמנטי).

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיסביר למה העדכון האחרון של פינגווין שונה משאר קודמיו.

לא סגורים על כל האלגוריתמים? הנה טיימליין נחמד מאתר סוכנות הקידום Cube בו תוכלו להיעזר:

Google Algorithm Timeline

שאלות 11-12 – תגיות מתקדמות

שאלה 11 – מהי תגית ה-pagination?

חומרי קריאה רלוונטים: הערך על paginated content ב-Google

תשובה לא נכונה: “מדובר בתגית a href”

נקודות חשובות:

יש להסביר היכן ממוקמת התגית, כיצד היא בנויה, מה יופיע בדף הראשון, האמצעי והאחרון של כל סדרה, למה נועדה התגית.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיסביר מה עושים עם pagination במקרה של endless scrolling.

שאלה 12 – מהי תגית hreflang?

חומרי קריאה רלוונטים: הערך על תגית hreflang ב-Moz

תשובה לא נכונה: “hreflang עוזר למיקומים של האתר”

נקודות חשובות: יש להסביר היכן ממוקמת התגית בכל אחד מהדפים, האם אפשר לטרגט רק שפה או גם מדינה, וכן מה המשמעות של x-default.

אקסטרא נקודות יינתנו למי שיסביר שאפשר להטמיע את התגית גם ב-sitemap.xml.

סיכום (או: שיהיה בהצלחה בתפקיד החדש!)

אם הצלחתם להגיע עד לכאן, קראתם את הכל ועשיתם את המבחן בהצלחה – אתם כנראה מוכנים. האם יש לכם שאלות נוספות שעלו בעבר בראיונות עבודה? האם יש לכם הערות או תוספות לגבי השאלות שציינתי? אם כן, אשמח לשמוע מכם בתגובות!

נכתב על ידי
רועי סקיף, מקדם אתרים מאז 2010 (אבל מי סופר) בעל ניסיון עשיר בייעוץ אסטרטגי לסוכניות SEO, וכמו כן בתפקידי הקודם ניהלתי את מחלקת ה-SEO בחברת אופרד. כיום עצמאי ונותן ייעוץ ללקוחות ולסוכנויות אחרות ב- TL;DR SEO
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.