קידום אתרים » סקירת כלים למקדמי אתרים » SEMrush: מערכת מחקר מתחרים שכל מקדם אתרים חייב להכיר [סקירה]
מערכת SEMrush

SEMrush: מערכת מחקר מתחרים שכל מקדם אתרים חייב להכיר [סקירה]

חלק עיקרי מעבודת קידום האתרים היא לדעת מה המתחרים עושים, השאיפה העיקרית היא ממש להיכנס לתוך הקרביים של האתרים המתחרים ולגלות עליהם את כל ה insights שיוכלו לסייע לכם לתרגם את כל הנתונים של המתחרים לaction items נכונים ומועילים לפרויקט שאתם מקדמים. אז איך מגלים את כל הנתונים האלו? ישנן תוכנות רבות שיוכלו לסייע לכם בחקירת המתחרים ובביצוע מחקר מילות מפתח כדוגמת Keywordtool.io, Keyword Eye ,Planner Keyword של גוגל ועוד. בפוסט הבא אני אציג סקירה מעמיקה של מערכת SEMrush (גילוי נאות: קישור אפיליאייט שמקנה לך 30 יום חינם), כלי פרימיום שמסייע במחקר מתחרים ובמחקר מילות מפתח, אני עובדת עם הכלי הזה מעל שנה ואני יכולה להגיד שהוא לחלוטין כלי שמשנה את חיי מתודות העבודה. לפני שמתחילים, צפו בסרטון ההדגמה הבא:

מבט כולל על דומיין – Overview

המסך הראשון ב-SEMrush הוא למעשה מבט מקיף על כל דומיין שתסרקו, הנתונים שהוא מציג הם מילות מפתח אורגניות המובילות לדומיין, מילות מפתח ממומנות [קמפיין אדוורדס] כמות קישורים חיצוניים, מתחרים של הדומיין, ומיקום הדומיין אל מול המתחרים שלו (הדו"ח מוצג בצורה מאד יפה ונחמד להציג זאת מול לקוחות):

מבט על

מתחרים אורגניים במבט על

מילות מפתח אורגניות

עכשיו אחרי שסרקתם את הדומיין, תוכלו לקבל כמות מידע עצומה על האתר, כל פרמטר נפתח לטבלה מקיפה שמספקת לכם נתונים. תחת מילות המפתח האורגניות המובילות לאתר תוכלו לקבל סריקה של כל מילות המפתח עם המיקומים של האתר, נפח חיפושים וכתובת URL אליה מילת המפתח מובילה, אחוז המרה, CPC ועוד. כמובן שאת טבלה זו תוכלו לייצא לאקסל ולשבת ולחפור בה בהנאה:

שינויים במיקומים

ככה תוכלו לראות בדיוק כמה מילות מפתח מובילות לאתר, איזה מילות המפתח הן המובילות וכמובן, שאם אתם מבצעים מחקר על כמה אתרים תוכלו לזהות מגמות מובהקות (למשל סריקה של מספר אתרים שפונים לאותו קהל, אך לא באמת יושבים על אותה הנישה). כך תוכלו להסיק עוד אינפורמציה הן בנוגע לאתר שאתם מקדמים והן בנוגע למתחרים שלכם. דבר נוסף שתוכלו לגלות הוא על אילו ביטויים האתר שלכם למשל בכלל לא מטורגט. בדיקה של כמה מתחרים אל מול האתר שלכם תסייע לכם להבין מה המצב הנוכחי אצלכם באתר ולאן אתם שואפים להגיע.

שינויים במיקומי מילות המפתח

בדומה למערכת הדירוגים של Rankranger, כאן תוכלו לראות שינויים במיקומי מילות המפתח עבור הפרויקט שלכם, אבל בעיקר של המתחרים שלכם, כך למשל תוכלו לראות מה השינויים שקרו באתרים של המתחרים בתקופה האחרונה, כמה מילות מפתח התקדמו, כמה דירוגים בכלל הלכו לאיבוד וכמה ירדו במיקומים. הסקירה תאפשר לכם לראות נתונים של החודש האחרון, חצי השנה האחרונה, השנה האחרונה או כל התקופה שהאתר קיים:

שינויים במיקומים

השוואת מתחרים

דוח המתחרים של ה-SEMrush סורק את כל האתרים שפוטנציאלית יכולים להתחרות באתר שלכם ומראה לכם השוואה של כמות מילות מפתח משותפות, מילות המפתח העיקריות שמובילות לאתר של המתחרים וכמות הטראפיק שהן מכניסות לאתר. זה ממש mind blowing מבחינת אינפורמציה שאפשר להסיק על המתחרים שלכם. כמו כן, הדוח מייצר השוואה ויזואלית שמדמה היכן האתר שלכם עומד בייחס למתחרים שלכם. הקלקה על Competitors תייצא עבורכם את הדוח המדהים הזה:

השוואת מתחרים

דו"ח עמודים

תחת הדוח הזה תוכלו לראות את כל העמודים הכי מובילים לאתרים של המתחרים שלכם, כמה תנועה הם מביאים ועל כמה מילות מפתח כל עמוד מטורגט. חידוש שנוסף באחרונה הוא האופציה לראות את דוח העמודים עבור דסקטופ ועבור מובייל. הדוח הזה דומה לדוח מילות המפתח רק שהוא הפוך, כיוון שהוא סורק ומביא לכם את העמודים הכי חזקים עבור כל אתר. כך למשל תוכלו לבצע את אותו התהליך שהציע הדוח הקודם רק ההפך, לבדוק את העמודים החזקים ביותר של המתחרה, לבדוק על אילו מילות מפתח הם מטורגטים ולבחון את מבנה העמודים מבחינת SEO ואלמנטים של on page בכל אחד מהעמודים האלו:

מיפוי עמודים

קישורים חיצוניים

השלב הבא שתרצו לגלות במהלך מחקר המתחרים שלכם הוא כמה קישורים חיצוניים יש למתחרים שלכם, כמה מהם follow ו-no follow, מה האנקור עבור כל קישור ולאיזה עמודים הקישורים הללו מובילים. תוכלו לפלטר את הדוחות הללו לפי כל הדומיין או לפי URL ספציפי שמעניין אתכם בתוך האתר. כמובן שיש כלים אחרים המספקים את אינפורמציה זו כדוגמת Majestic או aherf, אבל ה-SEMrush מבטיחה סריקה והבאת נתונים הייחודית למערכת שלה. או אם לחילופין אתם מתלבטים על רכישה של כלי אחד בלבד, ה-SEMrush מבטיחה לכם מעטפת מקיפה למחקר מילים ומחקר מתחרים. הקלקה בסרגל על backlinks תוציא עבורכם את הנתונים הבאים, שבדומה לכל אחד מן הדוחות ניתן לייצא לאקסל:

קישורים חיצוניים

דו"ח אנקור טקסט

בהמשך לדוח הקישורים החיצוניים, ישנו גם דוח אנקור טקסט שמאפשר לכם להוציא נתונים על כל אנקור טקסט בנפרד ולראות כמה קישורים חיצוניים, כמה דומיינים מקשרים אליו, ומהיכן הם מגיעים. הדוח הזה יסייע לכם בביצוע מחקר פרופיל הקישורים של המתחרים וכך תוכלו לקבל המון תובנות והארות בנוגע לבניית פרופיל הקישורים עבור האתר שלכם.

דו"ח Referring Domains

בדוח הזה תוכלו לראות את כל הדומיינים שמפנים לאתר של המתחרים, כתובת ה-IP שלהם, וכמות הקישורים שיוצאת מכל דומיין. הנתונים הללו יסייעו לכם להבין מה החוזק או החולשה של פרופיל הקישורים.

דו"ח Referring IP’s

בדומה לדוח הקודם, כאן תוכלו לראות את כל כתובות ה-IP עליהן יושבים הדומיינים מהם מובילים הקישורים לאתר של המתחרים. כמו כן, תוכלו לראות מאילו מדינות מגיעות כתובות ה-IP הללו וכמובן את כמות הקישורים. הדוח הזה בשילוב עם הדוח הקודם יכול לתת לכם המון תובנות בנוגע לאופי פרופיל הקישורים: חוזקות וחולשות שלו.

דו"ח עמודים מאונדקסים

דרך ה- SEMrush תוכלו להוציא דוח של כל העמודים המאונדקסים של המתחרים שלכם, כך תוכלו לבדוק כמה עמודים באמת מאונדקסים באתר של המתחרים.

מחקר קמפיינים ממומנים

אחרי שסיימנו לסקור את הפונקציות שיש בגזרת ה-SEO, הגיע הזמן לדבר על יכולות המערכת בהקשר של קמפיינים ממונים. גם כאן, ה-SEMrush תאפשר לכם לראות המון נתונים שייסעו לכם לקבל תובנות על הקמפיינים של המתחרים שלכם. במבט ראשוני תקבלו את כל הנתונים בנוגע לעלות הקמפיין, כמות מילות המפתח המופיעות בקמפיין והערכה של העלות החודשית שלו. הייחודיות העיקרית של הדוח הזה היא שהוא מראה באופן מאד מסודר סריקה של כל המודעות הרצות בקמפיין. עוד הוא מכיל את מילות המפתח של הקמפיינים, מיקומים, נפח תנועה, CPC, URL, כמות תנועה (באחוזים) שכל ביטוי מוביל לאתר, עלות לקליק, SERP:

8

דו"ח קופירייטינג Ads Copies

בדוח הזה תוכלו לראות את הקופי עבור כל אחת מהמודעות של המתחרים שלכם ואת כל מילות המפתח שיובילו לכל מודעה ספציפית. בעזרת הדוח הזה תוכלו לקבל באופן מאד מרוכז את כל מה שקורה בקמפיין של המתחרים שלכם.

9

פיצ'רים ייחודיים

  • חלוקה לפרוייקטים: בחבילת הפרימיום של SEMrush יש אופצייה של הכנסת פרוייקטים, המערכת תסרוק כל אתר שתגדירו לה, (במקרה הזה עדיף שזה יהיה האתר אותו אתם מקדמים) והמערכת גם תסרוק עבורכם את כל הנתונים של האתר בנוגע למילות המפתח המובילות אליו, תראה לכם אילו מילות מפתח עלו ואילו ירדו במיקומים.
  • פעילות חברתית: כמו כן, יש אופציה גם לעקוב אחר כל פעילות הסושייל של האתר שלכם, ניתן לחבר למערכת את הנתונים של הפייסבוק, טוויטר והגוגל+ של האתר אותו אתם מקדמים.
  • המלצות SEO: הבשורה הגדולה היא ה-SEO Ideas שנכון לכרגע קיים בגרסת בטא ומאפשר לעשות Site Audit, הפיצ'ר הזה ייראה לכם תובנות בנוגע לאופטימיזציה של עמודים באתר, מילות מפתח נוספות שכדאי לכם לשקול לטרגט, הופעה של הביטוי בתוך העמוד, תגית H1 ועוד תובנות רבות בנוגע לאופיטימיזציה של עמודים הרלוונטיים לפרויקט:

10

כמה עולה לנו כל התענוג הזה?

1. חבילות PRO

הגרסה הבסיסית מכונה PRO והיא מאפשרת 10,000 תוצאות פר דו"ח ועד 3000 דו"חות ביום, מעקב אחר 5 פרויקטים, 500 מילים למעקב, 100,000 דפים לסריקה ו-5 דו"חות קבועים שישלחו מהמערכת לאן שתבחרו בתיזמון שאתם תקבעו מראש, כל זה בעלות של 69.95$ בחודש.

 

2. חבילת Guru

הגרסה המומלצת מכונה GURU והיא מאפשרת 30,000 תוצאות פר דו"ח ועד 5000 דו"חות פר יום, מעקב אחר 50 פרויקטים, 1500 מילים למעקב, 300,000 דפים לסריקה, ו-20 דו"חות קבועים שישלחו מהמערכת לאן שתבחרו בתיזמון שאתם תקבעו מראש, עוד תכלול גרסה זו דוח"ות היסטוריים ודו"חות ממותגים, כל זה בעלות של 149.95$ בחודש.

 

3. חבילת Business

הגרסה הכי גדולה מכונה BUSINESS והיא מאפשרת 50,000 תוצאות פר דו"ח ועד 10,000 דו"חות ביום, מעקב בלתי מוגבל אחר פרויקטים,6,000 מילים למעקב, 1,200,000 דפים לסריקה ו-50 דו"חות קבועים שישלחו מהמערכת לאן שתבחרו בתיזמון שאתם תקבעו מראש, עוד תכלול גרסה זו דוח"ות היסטוריים ודו"חות ממותגים, מערכת ניהול משתמשים ופרטים על מודעות מסוג קמפיין קניות, כל זה בעלות של 549.95$ בחודש.

לפרטים נוספים ואופציות התשלום עבור ה-SEMrush מומלץ לקרוא כאן (הקישור מקנה 30 יום חינם ללא התחייבות)

לסיום מומלץ לצפות בוובינר הבא שמציג יכולות נוספות של המערכת:

אודות מיכל לסמן

מיכל לסמן
מיכל לסמן עוסקת בקידום אתרים והמדיה הדיגיטלית משנת 2011. סמנכ"לית מחקר ואנליזה בחברת אלפיניסט 301.

עשוי לעניין אותך גם...

ריטרגטים תוסף

RetargetIM: התוסף שילחם בעגלות הנטושות ויגדיל את המכירות [סקירה]

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןהנה סיטואציה שאתם מכירים מקרוב: נגיד שאתם ...

סקירת Buzzsumo

Buzzsumo: הכלי שיגלה איזה תוכן הכי מעניין את הקהל שלכם [סקירה]

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאני יודעת, אני יודעת שאתם מוצפים בכלים ...

9 תגובות

  1. עופר לנגר

    קראתי הרבה מאוד סקירות על SEMRush וזו ללא ספק הסקירה הכי מקיפה והמקצועית שקראתי.
    תודה מיכל על הירידה לפרטים הקטנים! :)

  2. נמרוד דקר
    נמרוד דקר

    מיכל ,

    תודה על ההשקעה !

  3. פוסט מעולה, אני רוצה גם להמליץ על תוכנה ישראלית, שאני בניתי מתוקף שנותיי כמקדם אתרים, באמצעות התוכנה, שנקראת kidumi , כל בעל אתר או מקדם אתרים יכול ליצור קישורים לאתר שאותו רוצים לקדם, אספתי בתוכנה כמה עשרות אינדקסים,פורומים ועוד אתרים בדירוג גבוה מאוד

  4. מערכת נהדרת לקידום אתרים!
    מומלצת מאוד

  5. בהחלט אחת המערכות הטובות בשוק !

  6. תותחית! סקירה מעולה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים