עולם הפלוס של גוגל – תוצאות חיפוש בפורמט חדש

איתי ברנר

לפני שלושה ימים הודיעה גוגל על מהפכה בצורת החיפוש ב –Google.com עם “Search Plus Your World”. אם עד עכשיו היינו מקבלים תוצאות שחברים שלנו המליצו עליהם ישר בתוך תוצאות החיפוש הרגילות ותוצאות אחרות שמותאמות לנו, הרי שעכשיו נתחיל לקבל גם מידע אישי המשויך לנו וכל זה בתוך אלגוריתם חיפוש אחד.



שילוב תוכן מתוך גוגל פלוס בתוצאות האורגניות

המידע האישי כולל בעיקר תמונות ופוסטים מתוך גוגל פלוס שאותם לא בהכרח סימנו כציבורי. בחיפוש לדוגמה בתמונה למטה, עמית סינגל (מהנדס אלגוריתם בכיר בגוגל) רואה את תמונת הכלב שלו שהוא שיתף למספר מצומצם של משתמשים. עד עכשיו, תוצאות כאלו היו עולות רק בתוך החיפוש הפנימי של גוגל פלוס וכאן בעצם טמון החידוש האמיתי. למעשה, הצפנת החיפושים עבור משתמשים מחוברים לחשבון נעשתה בין היתר כדי לאפשר שליפה של מידע אישי הישר לתוך תוצאות החיפוש. למרבה הצער, מידע אישי מאתרים חיצונים ובראשם פייסבוק וטוויטר לא זמין, וזאת בגלל תנאי השימוש שלהם שלא מאפשר לגוגל “לחפור בהם לעומק”.

תמונות מגוגל פלוס בתוצאות החיפוש

דפי גוגל פלוס כבר מרגע הקלדת השאילתה

שינוי חשוב נוסף המגיע מכיוון גוגל פלוס, מציע לכם להוסיף אנשים או דפים מסוימים מהרשת החברתית למעגלים שלכם, בהתאם למה שהקשתם בשאילתא. אם למשל חיפשתם את “בריטני ספירס”, תקבלו כבר בהצעות לחיפושים של Google Suggest, קישור לעמוד הגוגל פלוס שלה ואותו הקישור יופיע גם בטקסט מתחת לעמוד הבית הרגיל שלה.

דפי גוגל פלוס בהקלדת חיפוש

כאשר תחפשו נושא כללי יותר כמו “מוזיקה”, תקבלו הצעות דומות בצד ימין של המסך,ממש איפה שהייתם מקבלים בדרך כלל פרסומות Adwords…  הדבר המעניין הוא שכל ההצעות האלו מופיעות גם אצל מי שלא מחובר לחשבון שלו!!!

המלצות לתוכן מגוגל פלוס בתפריט הצדדי

אם כל זה נשמע לכם כמו חדשות רעות, חשוב לציין שהחיפוש החדש פועל רק במידה והמשתמש מסמן את האייקון של “תוצאות מותאמות אישית”. אם הוא בוחר להסתיר את התוצאות האלו, הרי שהוא מקבל תוצאות שלא מושפעות כלל מכל גורם אישי, וסוף כל סוף, נוכל לבדוק את המיקום “הטבעי של התוצאות” ללא הסחות דעת! כמובן שלפרמטרים כמו אזור גאוגרפי עדיין תהיה השפעה שלא ניתן לבטל, אך זו בעיה שמקדמי אתרים מתמודדים איתה עוד הרבה לפני עידן התוצאות המותאמות אישית.

לסיום, נוסיף כי כרגע החיפוש החדש פועל ב – Google.com בלבד וזוכה לתגובות מעורבות ברחבי הרשת. לדוגמה, התגובה הרשמית של טוויטר הייתה כי “החיפוש החדש של גוגל רע לכולם” וזאת מכיוון שעכשיו משתמשים עלולים לפספס מידע חשוב בזמן אמת שמתקבל מטוויטר. ביקורות אחרות נוגעות לעניין ההצעות מגוגל + שמופיעות כאמור, גם אצל מי שבכלל לא מחובר לחשבון שלו. הבלוג הטכנולוגי גיזמודו הגדיל לעשות וטען  כי מעכשיו בינג יהיה מנוע החיפוש הטוב יותר.

ומה אתם חושבים על השינוי?

האם מדובר בצעד חיובי להגדלת הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, או שהחיבור אל גוגל + הוא פולשני ומטריד יתר על המידה? האם תשקלו להגביר את הפעילות שלכם ברשת השנויה במחלוקת כחלק מקידום האתרים שאתם מבצעים לאתרים שלכם ואתרים של לקוחות?

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105018
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99474
מדיה חברתית
בן אורן
87771
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.