הסרת תוצאות שליליות מגוגל, מחיקת אזכורים – תשכחו מזה

פבל ישראלסקי

הדחקת אזכורים שליליים בגוגללמי מאיתנו לא יצא לחפש בגוגל את השם שלו לפחות פעם אחת? כיום, כאשר גוגל “שולט” בכל המידע שנכתב ברשת, כל אזכור ולו הכי קטן של השם המלא שלכם – עשוי לככב בתוצאות החיפוש. אומנם אזכורים חיוביים זה משהו שתמיד נעים להתגאות בו, בין אם זה הרושם הראשוני שמעסיק פוטנציאלי מקבל עליך ובין אם הבחורה שמוצאת חן בעיניך חיפשה את השם שלך בגוגל. אך מנגד, יש גם את המקרים הפחות נעימים, בהם השם מופיע תחת אזכור שלילי, או שפשוט מדובר על מידע אישי שכתבתם פעם באיזה אתר בטעות וכעת הוא חשוף לעיני כל.

גוגל עצמם לא ימחקו אזכורים שליליים

אם עד כה התנחמנו בקיומו של דף בקשות ההסרה שגוגל יצרו, הרי שכעת אפשר לשכוח מזה סופית. למאט קאטס נמאס לענות את אותה התשובה לגולשים שמבקשים ממנו להסיר תוצאות חיפוש מסוימות. מהסיבה הזו הוא בחר לפרסם השבוע פוסט בו הוא מבהיר חד משמעית כי המקרה היחיד בו גוגל ימחקו תוצאות בצורה ידנית, זה בהוראה מפורשת של בית המשפט בלבד. הטיעון של מאטט פשוט והגיוני למדי – “אם אדם A שונא את העמוד B, הסרת עמוד B מתוך תוצאות החיפוש בגוגל לא ישפר את המצב משום שעמוד B עדיין קיים ברשת (אפשר להגיע אליו ישירות באמצעות הקלדת הכתובת של הדף או באמצעות חיפוש במנועי חיפוש אחרים). לפיכך, הקיום שלו באינדקס של גוגל משקף את העובדה שהוא קיים ברשת עצמה”.

אז מה כן אפשר לעשות? לדחוק

כל עוד אתם לא מקושרים לשופטים בכירים במערכת המשפט, סביר להניח שאין הרבה מה לעשות. כרגע אני רואה רק 3 אפשרויות:

1. לפנות לבעל האתר – האפשרות המקובלת והפשוטה ביותר היא פשוט לבקש מבעל האתר. אני מניח שאף אחד לא ירצה להשאיר תוכן שפוגע בכם מתוך פרנציפ באתר שלו. פשוט תפנו בצורה מנומסת ועדינה ותבקשו ממנו להסיר את הדף\תוכן שפוגע בכם. לאחר ההסרה תצטרכו להמתין עד לפעם הבאה שהזחלנים ייסרקו את הדף ולאחר מכן – לקוות שהשינוי יתעדכן בתוצאות החיפוש בהקדם (לרוב זה תהליך שלוקח זמן).

2. לדחוק את התוצאות השליליות – אז אם בעל האתר לא זמין או סתם מתעקש להשאיר את זה מתוך פרנציפ, הדרך היחידה היא לדחוק את האזכורים השליליים או יותר נכון – העלאת החיוביים על פני השליליים. הטכניקה אינה מסובכת לביצוע אך דורשת מחשבה מעמיקה ותכנון אסטרטגי מקדים, אכתוב על זה פוסט נפרד בהמשך. בעצם עליכם ליצור תכנים חיוביים (או ניטרליים) שנושאים את שמכם ולקדם אותם באמצעות דרכים שונות. דוגמאות לתכנים: מאמרים מקצועיים, כרטיסים ברשתות חברתיות, בלוג ועוד.
אגב, כך נולד לו עולם שלם שנקרא ניהול מוניטין בגוגל אשר משלב בתוכו יחסי ציבור, SEO ו-SMO (אופטימיזציה ברשתות חברתיות). העולם הזה הוא חלק בלתי נפררד מהתחום הכל כך חשוב מיתוג אישי באינטרנט.

3. תנו לאיש מקצוע לעשות זאת במקומכם – מכיוון שהנושא כה קריטי ובעל השלכות לטווח הארוך, חשוב לעשות את זה נכון. אז לעסוקים מבינכם שזקוקים לתוצאות מיידיות, יש אנשי מקצוע שיוכלו לעשות זאת עבורכם. דוגמא למומחה שאני מכיר בתחום הוא מאור קפלנסקי, שכותב בלוג מקצועי על כל נושא המיתוג האישי ואפשר להגיד שבעצם התחיל אותו בישראל, ממליץ מאד.

תהיו זהירים…

בסופו של דבר, תמיד חשוב לזכור שגוגל מאנדקס כמעט כל מידע אפשרי (אפילו אתרי פלאש), כך שכל מה שאתם כותבים ברשת מתועד. חישבו היטב לפני שאתם מגיבים עם שמכם המלא בתוכן כלשהו שעימו אתם לא רוצים להיות מזוהים. רגע אחד של חוסר מתן תשומת לב יכול להשפיע ולגרום לנזק בלתי הפיך בטווח הארוך.

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

33 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

33
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.