פבל ישראלסקי

מיתוג אישי בפייסבוק

מאת: | 06.05.2008 29 תגובות  

קידום בפייסבוק באמצעות רשתות חברתיותקבלו את הטרנד הכי חם היום באינטרנט – רשתות חברתיות! ללא ספק רשתות חברתיות זה אחד התחומים בעלי קצב הצמיחה וההתפתחות הגדול ביותר בעולם ה- web כיום. מעבר לעובדה שמדובר בכלי תקשורת ושיתוף חברתי מועיל ונוח, זהו גם כלי בו ניתן להשתמש לקידום המיתוג האישי ואף סיוע בגיוס לקוחות חדשים.

יש כל כך הרבה רשתות חברתיות – החל מרשתות רחבות קהלי יעד אשר מיועדות לכלל הגולשים, וכלה ברשתות נישתיות ממוקדות נושא, שחלקם אף סגור ומותנה בהזמנה ייעודית. כמובן שלא אוכל להציג את כולן, אך בכוונתי להקדיש פוסטים לכמה מהאהובות עלי, היעילות ביותר – בהם אני פעיל על בסיס קבוע. בכוונתי להתמקד בתועלות שניתן להפיק מהרשתות החברתיות וכיצד ניתן למנף אותן לטובת חיזוק התדמית האישית והעסקית של המשתמש.

איך למתג את עצמי בפייסבוק?

קודם כל להירשם! "כל העולם בפייסבוק"…לאחרונה נדמה כאילו פייסבוק הפך לאיזשהו סוג של תנאי סף להיותך פעיל חברתי באינטרנט. לפעמים אני תוהה איך מארק הגיח לפתע פתאום, לעולם רווי ברשתות חברתיות, ויצר את הרשת שכבשה את כולם. העובדה שמדובר ברשת כה פופולרית אליה נרשמים רבים, יוצרת ערך מוסף שאותו ניתן לנצל לטובת הקידום האישי והעסקי שלכם. בדרכים הבאות:

פתיחת קבוצה/קבוצות בפייסבוק (Group)

בפייסבוק לכל אחד יש אפשרות לפתוח קבוצה, כך שמשתמשים אחרים גם יוכלו להירשם אליה (אלא אם כן הוגדר כי זו קבוצה פרטית ואז ניתן להירשם אליה רק בקבלת הזמנה). הקבוצות הן לרוב ממוקדות נושא והגולשים שנרשמים אליהן מתעניינים/עוסקים/מזדהים עם הנושא של הגרופ. חשוב לדעת לבחור שם מתאים שימשוך גולשים מהתחום. לדוגמא: יהיה זה מעט שטחי לפתוח גרופ הנושא את הכותרת "Pravdam.com", אבל הכותרת בה כפיר (Pravdam.com זה האתר שלו) משתמש בהחלט מושכת ומסקרנת את העוסקים בתחום:
"Internet TV, Vbloggers and media disruptors"
מה שכל כך יפה בפיצ'ר הזה הוא שפתאום אתה מגלה כי ישנו קהל שלם המרוכז בקבוצה אחת. קהל אשר עוסק בתחום בו אתה עוסק ומתעניין בו (אחרת אין סיבה שהיה נרשם מלכתחילה לקבוצה). מעבר לאינטראקציה עם קולגות מהתחום והחלפת ידע מקצועי (מה שקורה לעיתים נדירות בתחום ה-SEO :) ) מאד נוח ליצור שתפ"ים למיניהם ואף לגייס לקוחות חדשים. בנוסף, ניתן לקדם את האתר/בלוג באמצעות הוספת פוסטים ותכנים בתוך הגרופ עצמו. העצה שלי היא לפתוח גרופ שיעסוק בתחום עיסוקכם. ואם כבר קיים גרופ שכזה, פשוט לנסות לייחד ולהבדיל אותו מהאחרים באמצעות מתן דגש על נקודות, שאין להן התייחסות בקבוצות האחרות. לפני זמן מה, כאשר פתחתי קבוצה בנושא קידום אתרים בפייסבוק, גיליתי שכבר קיימות מספר קבוצות כלליות שקשורות לנושא. לכן החלטתי למקד אותה ספציפית לנושא של קידום אתרים בגוגל. אז לסיכום:

למה כן? דרך נוחה לקדם את העסק/אתר/בלוג, יצירת שיתופי פעולה, חיזוק התדמית האישית בקרב הרשומים לגרופ, פלטפורמה לשיווק תכנים מהאתר/בלוג, אינטראקציה והכרות עם אנשים מהתחום (נטוורקינג ממוקד), פתח כניסה מצד לקוח פוטנציאלי.
למה לא? דורש שיווק ראשוני כדי להביא את האנשים (שליחת הזמנות/מסרים) יש לתחזק את הגרופ ברמה של: הוספת תכנים, מתן מענה וביקורת על דיונים שמתפתחים בפנים, סינון ספאמרים (כן, גם לשם זה הגיע..) בקיצור יש צורך בזמן לניהול הגרופ.
איך עושים? יש להיכנס בתפריט מצד שמאל ל- Groups, ובפנים ללחוץ על הכפתור הזה:

לינק לפתיחת גרופ בפייסבוק

לאחר מכן יש לעקוב אחר הוראות המילוי של פרטי הקבוצה ולבסוף ליצור אותה (לא לשכוח להזמין אליה את האנשים הרלוונטיים, אחרת איך ידעו על קיומה?).

שימוש בשורת סטטוס (Status)

כך זה נראה בכרטיס המשתמש (לא להיבהל, בלי העיגול האדום כמובן):שורת הסטטוס בפייסבוק

בשורת הסטטוס ניתן לרשום בטקסט חופשי כל דבר העולה על דעתכם. לרוב אנשים משתמשים בה בכדי לתאר את המצב בו הם נמצאים כרגע (סטטוס) או מה הם עושים. זה אומנם נשמע קצת מוזר אך ישנם אנשים (כולל אותי) שעוקבים אחר השורה הזו. זו הסיבה שמומלץ לנצל שורה זו לצורך העברת מסר לאותם אנשים שנוהגים לעיין בה.
למשל שורה כמו "סוף סוף עלה העיצוב החדש באתר שלי… מזעזע או מבריק? :) " בהחלט יכולה למשוך הרבה גולשים סקרנים (לאלו שלא מכירים את הכתובת, יבדקו בפרטים האישיים בכרטיס). בנוסף אפשר גם לקדם פוסטים יחידים בבלוג תוך שימוש בשורה כמו "מבקש מראש לא להתעצבן עלי בעקבות הביקורת בפוסט האחרון…" (בהנחה שבאמת יש שם ביקורת).

פרט לקידום האתר או הבלוג, יש גם אפשרות לקידום אישי – פשוט מה שצריך לעשות זה לשתף בפעילויות המקצועיות והעסקיות שלכם מחיי היומיום. דוגמא: לקראת פגישה עם לקוח חשוב? משפט כמו "מתארגן לקראת פגישה עם לקוח חשוב", יכול בהחלט להמחיש את רמת הרצינות והמסירות שלכם.

טיפ – אני מציע לכתוב את שורות הסטטוס באנגלית. כך זה יוצר רושם שהתקשורת היא גם מול דוברי אנגלית ולא רק עברית.

למה כן? לוקח מקסימום 60 שניות, משפט אחד שווה אלף…..(או שזאת תמונה אחת….? :) ) , פשוט כדי לשתף אחרים, עוד אחת מאותן הדרכים להגיד – אני קיים! (חשוב שמעסיק פוטנציאלי ידע זאת)
למה לא? לא כל אחד אוהב לשתף אחרים, נראה קצת מוזר לדווח מה אני עושה (כאילו איפה הגבול בדיוק על מה לדווח ועל מה לא?), אם זה לא נעשה נכון יכול להראות מזוייף ולא השתקפות אמיתית של הדמות
איך? פשוט ליד הסטטוס (ראה תמונה למעלה), לוחצים על edit וזורמים עם הדמיון…

עיצוב והשקעה בכרטיס האישי (Profile)

חשוב מאד להקדיש מחשבה ותכנון לדף הפרופיל האישי, מכיוון שזהו הדף הראשון שאליו מגיע גולש. ולמה זה חשוב? כי סביר להניח שהוא ישהה שם לא יותר מחצי דקה. לכן זה הזמן שיש לי בעצם להעביר לו את מי שאני באמת, במה אני עוסק, היכן עבדתי בעבר, מי הם חברי, כיצד ניתן ליצור איתי קשר ובנוסף – מה טוב אם גם אגרום לו להיכנס לבלוג שלי משם :)
חשוב לעצב את מיקום הרכיבים בהתאם לנתיב מובנה (ניתן לשנות את מיקומו של כל רכיב), בו מעוניינים להוביל את הגולש שהגיע זה עתה לכרטיס. אם קיבלתם פנייה אישית? כנראה שזה היה מוצלח!
אגב, לכל מכורי האפליקציות למיניהם – אני אישית לא ממש מתחבר לזה אבל מי שכן, זה לא יזיק אם הן יישארו בדף הפרופיל האישי אם כי הייתי ממליץ פשוט למזער אותן. עושים זאת ע"י לחיצה של העכבר על הכותרת של כל אפליקציה (מי שירצה לראות אותן פשוט ילחץ על הגדלה).

למה כן? הרושם הראשוני קובע, יצירת פוטנציאל לאינטראקציה מן הצד השני.
למה לא? האמת שהסידור הראשוני קצת מעייף (התחזוקה לאחר מכן מצריכה מאמץ אפסי).
איך? לאט ובזהירות…אם יש בלוג, הייתי ממליץ בנוסף להתקין את האפליקצייה Flog Blog, שתציג פוסטים בתוך הכרטיס עצמו.

Posted Items

זה כנראה אחד הכלים בעלי העוצמה הגדולה ביותר בפייסבוק. מדובר סך הכל במודול בו ניתן לפרסם לינק לכתובת מסויימת בצירוף הערה אישית. אבל כאן בא לידי ביטויי הערך המוסף של פייסבוק (היום כבר כולם אימצו את הרעיון) – שיתוף בין חברים! כידוע, ישנו מסך שנקרא "Home", הייחודיות במסך זה היא שבו ניתן להתעדכן מכל שלל הפעילויות של חבריי – מה עשו, מי, מתי וכו'.. כך שכאשר אני מתחבר לחשבון שלי, אני תמיד מתחיל מצפייה במסך זה. לפיכך, גם כאשר יפורסם לינק באמצעות Posted Items, כל החברים שלי ייחשפו אליו במסך ה- Home שלהם. אגב יש אפשרות לעשות זאת גם בתוך Group, כך שבעת הוספת לינק בתוך הגרופ רק הרשומים בו ייחשפו אליו. כמו כן, גם שורת הסטטוס עליה דיברתי מקודם, מופיעה בדפי Home אצל חברים שלכם.

למה כן? חשיפה גבוהה, סוג של פרסומת לגיטימית
למה לא? אם זה ייעשה בתדירות גבוהה ויפנה למקורות לא מעניינים אנשים יתחילו להתעלם
איך? בכרטיס האישי יש ריבוע בו כתוב Posted Items, להיכנס ולהוסיף כתובת תחת Post a link

סיכום

אומנם דיברתי רבות על בלוגים ואתרים, אך גם אדם ללא שום אתר או בלוג יכול לעשות שיווק בפייסבוק. סך הכל נדרשת תעוזה ליזום, ליצור ולהשתתף בתוספת של חוש יצירתיות.

אני בטוח שיש עוד דרכים, אבל הפוסט הזה פשוט צריך להיגמר מתישהו :)

מכירים עוד דרכים לקידום התדמית האישית או העסקית בפייסבוק? אשמח לשמוע.

     

קראו פוסטים נוספים שקשורים לנושא

הצטרף אל 4,500+ מקדמי אתרים ומקצועני שיווק באינטרנט, הזוכים לקבל עדכון שוטף על תוכן עדכני ובלעדי שמתפרסם כאן בבלוג AskPavel:




29 תגובות הוסף תגובה

  1. גיא לוי

    פוסט מעניין

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  2. אלברט אמיר

    לדעתי האישית (לרוב האוכלוסיה יקח עוד זמן לקלוט), פייסבוק עניין גמור , לא חם ולא ה WAW כפי שחושבים.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  3. פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    אני גם חושב שמדובר בתופעה חולפת, בסופו של דבר גם יקום מי שימוטט את גוגל. שום דבר לא נצחי.
    אם כי נכון לשלב זה, פייסבוק דווקא מאד "חם" בארץ. אבל גם זה ייגמר…
    כאן בישראל יש לנו יתרון עצום – הרי כל דבר מגיע לארץ באיחור, לכן ניתן לצפות אחר הצלחה של מוצר כלשהו בחו"ל ואז להתכונן לבואו בידיעה שיצליח גם כאן. כך ניתן כבר מראש לתכנן איך להשתמש בו לטובת אינטרסים אישיים מלבד השימוש הייעודי שלו.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  4. גיא לוי

    לפייסבוק יש 60 מיליון גולשים. לגוגל יותר. קל ופשוט לחשוב שגוגל זה אופנה ופייסבוק אופנה. לדעתי גם פייסבוק וגם גוגל מציעים ערך מוסף שלא היה לפני כן.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  5. דליה

    לדעתי לפייסבוק יש עוד הרבה פוטנציאל לקידום ושיווק של אתרים שאנשים עוד לא עלו עליו.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  6. פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    גיא:
    כבר היום ישנן סטטיסטיקות שמדברות על ירידת כמות הגולשים בפייסבוק. אני חושב שגם פייסבוק זה עוד סוג של אופנה, וחבל לא להפיק ערך מוסף מהטרנד כל עוד הוא בשיאו.

    דליה:
    את אומרת את זה כי את מכירה כמה דרכים כאלו? :)
    כי אם כן, את מוזמנת לשתף…

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  7. לידור בק

    כתבה נחמדה, יש לשים לב שלא מציפים את החברה/מוצר/ שירות או כל דבר אחר בצורה אגרסיבית בכך שתפרסמו כתובות URL בקבוצות בעלות הרבה חברים, האדמינסטרציה של פייסבוק משעה לעיתים תכופות חברים כאלו.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  8. פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    צודק בהחלט לידור, מה גם שמהלך הצפה "ספאמי" מדי שכזה עלול לפגוע במיתוג והתדמית של העסק.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  9. רונן

    תודה!!!

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  10. לעיא

    לי זה רושם שלא ניתן לרשום אותי לפייסבוק ואז אני לא יכולה להירשם.למה???

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    האמת שפעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה… את לא מצליחה להירשם לפייסבוק??

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  11. יולי דסיאטניקוב
    יולי דסיאטניקוב

    אני חושבת שאחד היתרונות הגדולים ביותר של המדיה החברתית במהלכים של מיתוג ושיווק באינטרנט, נובע מהנכונות של הגולש לצרוך תוכן במדיה הזו וממידת האמון שאנו מייחסית, באופן טבעי, לתכנים שמגיעים אלינו מ"חברים" ולא ממפרסמים עלומי שם וזהות.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  12. נורית

    מה ההבדל בין FAN לבין קבוצה?
    מה עדיף מבחינה עסקית?
    ושאלה נוספת כיצד מוסיפים תמונה עם לינק לקבוצה כתמונה זה עובר ללא הלינק "לחץ כאן" תודה נורית

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    היי נורית. זו שאלה מעולה!
    בעצם קבוצה group ו- fan אלו 2 דברים שונים במהותם (למרות שיש כמה קווי דמיון). בד"כ קבוצה קמה סביב רעיון\קונספט\דעה קולקטיבית\הצעה וכו'. כלומר האנשים שמצטרפים לקבוצה חשים הזדהות עם הדבר שמוצג שם (זה גם יכול להיות למשל משהו ממש דבילי ומצחיק ואנשים מצטרפים כי הם מזדהים עם המסר). אבל fan לעומת זאת מדבר על מותג – אתה מותג ולכן יש לך אוהדים שמעריצים אותך. המותג יכול להיות כל אדם, חפץ, שם של חברה וכו'. תספרי לי מה בדיוק את רוצה לפרסם ואסייע לך להחליט מה יותר מתאים לך.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    דוד כהן

    שלום לכולם ולפבל (עם האתר המצויין שלו).

    אמנם יש הבדל מהותי בתפיסה של פייסבוק בהבדלים בין fan page לבין group, אבל בפועל פייסבוק לא הצליחו להסביר את ההבדלים ומה שיצא זה שרוב האנשים/החברות פותחים או זה או זה (או אפילו יש חברות שפותחות עמוד אישי רגיל על שם החברה).
    בנוסף לעיל, פייסבוק (משום מה), לא מאפשרים לשנות שמות דפים של מעריצים ובהדרגה פייסבוק הופכת למזבלה של דפים ותוכן רע. חברה פותחת עמוד אישי על שמה, ואז מבינה שזה לא טוב כי לא ניתן לפנות ישירות לאנשים, או כי יש את מגבלת 5000 החברים ועוברת לפתוח עמוד. ואז מגלה שהשם שלו לא טוב, ושוב פותחת עוד עמוד, ואז עוברת לקבוצה. ב-ל-ג-ן!
    היה עדיף לכולנו (וגם לפייסבוק) אם הכל היה זהה: בין אם עמוד אישי, עמוד מעריצים, או קבוצה.

    ובכל זאת, מספר הבדלים מהותיים בין דף מעריצים לקבוצה:
    1. דרכי יצירת קשר – בעמוד מעריצים פשוט רושמים על הקיר, וכולם כבר יראו את זה אצלם בחשבון. בקבוצה פשוט שולחים מייל לכולם.
    2. מי עומד מאחורי החשבון – בעמוד מעריצים לא רואים את שם ה admin. מעבר לכך, אם העמוד גדל בצורה משמעותית פייסבוק יצרו איתכם קשר לוודא שה-admin אכן מייצג את מושא ההערצה. אני לא יכול סתם למשל לפתוח דף מעריצים עבור "פבל ישראלסקו" ולהיות בו ה admin (למרות שהייתי שמח להיות מעריץ לדף כזה. יש?)
    3. מגבלות כמות – בדף מעריצים אין. בקבוצה/בעמוד-אישי יש עד 5000 איש.
    4. חיבורתיות לאתר שלכם – מכל אתר רגיל ניתן באמצעות מספר שורות קוד בקלות להטמיע תמונת מצב מדף המעריצים של הפייסבוק (ראו אצלי באתר בעמוד צור-קשר). כידוע לי, זה בעייתי לעשייה בקבוצה.

    לסיכום, לדעתי מתישהו בעתיד, השיקולים השונים יובילו את פייסבוק לאחד את כל צורות התקשורת לאחת, כאשר יהיו אופציות לבחירה כ-settings (למשל: האם לחשוף את שם האדמין או לא).

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  13. אילנה

    שלום לכולכם, יישמתי את האמור לעיל ובהחלט עובד ! תודה על הטיפים (:

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  14. תמיר אשכנזי

    חיפשתי באינטרנט הסבר מפורט על מיתוג עצמי בפייסבוק, אודות לך השכלתי…

    תודה

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  15. רמי

    נחמד מאוד, אך השאלה הנשאלת היא איך לגרום לכל אותם מעריצים להירשם לקבוצה.

    קל לבנות אתר, קשה להביא טרפיק. כנ"ל גם לגבי פייסבוק, קל ליצור קבוצה, קשה ליצור קהילה מסביב לקבוצה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  16. טלי

    היי פבל, יש לי דף עיסקי בפייסבוק בו אני מנסה לקדם את העסק שלי. פתחתי לשונית שקראתי לה "קורסים" ופתחתי את האפשרות ל"תגובות". וכאן קרה דבר שלא ציפיתי לו – מישהו (בזדון!!!) השאיר לינק עם חומרים של המתחרים שלי!!! כצעד ראשון דיווחתי עליו וחסמתי אותו, אבל בעייתי נשארה בעינה – אינני מצליחה למחוק את התגובה הנ"ל שללא ספק הושארה שם במטרה לפגוע בעסק שלי. האם ניתן לעשות משהו בעניין? האם ישנה בכל זאת דרך כל שהיא למחיקת ההודעה? אודה לעזרתך.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    למה את לא מצליחה למחוק את זה? אם זה דף שאת פתחת אמורה להיות לך שליטה מלאה על זה.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    אלברט אמיר

    זה קורה מידי פעם בפייסבוק שאתה לא יכול למחוק כלום, גם משהו שפרסמו אצלך ב WALL

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    טלי

    אינני מצליחה משום שהתגובה איננה על הקיר שלי אלא בלשונית חדשה שפתחתי, ושם אין לי אפשרות למחוק או לגעת.
    אני מצרפת לך לינק ללשונית, התגובה למטה:
    http://www.facebook.com/alon.numero?v=app_4949752878&ref=ts

    תודה,

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    דוד כהן

    היי,

    לא אמורה להיות בעיה למחוק את התגובה, כל עוד את מנהלת את דף המעריצים. ליד התגובה אמורה להיות לך אופצייה למחיקה.
    האם יתכן שלא את פתחת בפועל את דף המעריצים ולמעשה המנהל שלו הוא מישהו אחר? אם כן, בקשי ממנו שיתן לך הרשאת ניהול…

    דוד

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  17. רוזין

    אשמח לעזרה,
    אני מנסה להוסיף אפשרות של תגובות לאחת הלשוניות בעמוד העסקי שלי בפייסבוק ולא מצליחה.
    האם אפשר לקבל הסבר פשוט על הדרך לעשות זאת?
    תודה

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  18. יויו

    פבל שלום,
    שאלה קצת מוזרה…. מעולם לא היה לי חשבון בפייסבוק ואני מעוניינת שזה ישאר ככה. העיניין הוא שאני כן רוצה לפתוח קבוצה. האם זה אפשרי ? ואיך ?

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    שאלה לגיטימית לחלוטין. בחלק התחתון של עמוד הבית של פייסבוק יש קישור שאיתו תוכלי לפתוח דף (מבלי לפתוח חשבון משתמש). הקישור מוביל לכתובת הזו:
    http://www.facebook.com/pages/create.php

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  19. אמסל

    פבל שלום
    רציתי לשאול האים במקום קבוצה לא כדאי לפתוח דף עיסקי? כל מי שאני מכיר ממליץ לי לפתוח דף עיסקי. בנוסף רציתי לשאול אתה יודע מה זה trackback? היתי שמח אים תרשום בלוג שמסביר מה זה ואך אפשר להשתמש בזה לקידום האתר.
    בתודה מראש
    דרור שתיוי

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

    פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    היי אמסל,

    לגבי דף או קבוצה, זה מאד תלוי ולכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות. אפנה אותך לפוסט מצויין של גילה גדעון שבו היא סיכמה את ההבדלים: http://gilagideon.co.il/?p=1524

    טראקבק (trackback) זה בעצם הודעה אוטומטית שנוצרת בפוסט כאשר מקשרים אליו. נניח אם מישהו יקשר לפוסט הזה אז המערכת תיצור כאן הודעה שבה יהיה כתוב מי קישר אלי. בעל הבלוג יכול להגדיר שזה לא יופיע אוטומטית (זה גם מה שאני עושה), כי אז הרבה ספאמרים יכולים לנצל את זה וליצור טראקבקים אוטומטיים מאתרי ספאם וכך בעצם לגרום לי לקשר לאתרי ספאם.

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  20. קרן

    פייסבוק בשבילי זה כלי שיווק נהדר! אני יכולה להגיד שעשרות לקוחות סגרו עסקאות דרך הפייסבוק , קריאת תגובות הלקוחות בדף אוהדים, תיק עבודות, מבצעים ועוד..
    תודה על הפוסט מעניין ומקצועי כרגיל :)

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

השאר תגובה





* תגובות שנכתבות לצרכי SEO בלבד עם מילות מפתח במקום שם המגיב\החברה - לא יאושרו

XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>