ניסוי קידום אתר ע”י תנועה – התוצאות

מיכל כהן

בפוסט האורח הבא, מיכל כהן מסכמת את תוצאות הניסוי שעשינו בשיתוף פעולה עם קוראי הבלוג ומקדמי אתרים בתעשיית ה-SEO בארץ. תודה לכל המשתתפים! בקרו ב”מעבדה” לקריאה על ניסויים ומחקרי SEO נוספים.

שישה שבועות חלפו מאז התחלנו בניסוי קידום אתר באמצעות תנועה. שישה שבועות במהלכם התינוק שלי למד להתהפך, להושיט יד ולצחוק. שישה שבועות בהם קידמתי אתרים והעליתי אותם מתהומות אל הדף הראשון בגוגל על ביטויים תחרותיים. ומה עשה ביטוי הנישה המאד לא תחרותי: ‘מונית שירות חיפה’ בשישה שבועות האלה? כלום.
כולנו שילבנו זרועות ונרתמנו למאמץ לקדם אותו ביחד ע”י יצירת כניסות איכותיות. כולנו (או לפחות אני) האמנו (ועדין מאמינה) שתנועה איכותית באתר משפיעה על דירוגו. ובכל זאת, האתר לא זז ממקומו…

נסתכל על תוצאות הניסוי, נתוני ההשתתפות וננסה להבין יחד מה קרה פה ומה המסקנה הנובעת מהניסוי, אם בכלל.

נתוני התנועה באתר בעקבות הניסוי

תוצאות מתוך ניסוי קידום אתר ע"י תנועה

למה לדעתי הנתונים האלה לא דגדגו לגוגל?

  • על אף שה- Bounce Rate וכמות הדפים הנצפים עלתה, זמן השהייה באתר ירד כך שלא ניתן לקבוע באופן מובהק שנתוני ההתנהגות שופרו. יתכן וכמות דפים נצפים גבוהה תוך זמן שהייה קצר מאד בכל דף, מהוה דווקא אינדיקציה להתנהגות שלילית.
  • בתקופה קצרה קפצה כמות הכניסות מתוך הביטוי פי 22! יתכן שגוגל לא מתחשב בהתנהגות גולשים כאשר הוא מזהה עליה לא הגיונית בכמות הכניסות.
  • מדובר בביטוי חיפוש שמהוה אחוז קטן ביותר מכלל הכניסות לאתר. במשך שנה שלמה היו רק 50 כניסות שנובעות מחיפוש הביטוי מתוך למעלה מ 170,000 כניסות לאתר כולו. לכן, הוא לא הצליח לשפר את ה- Bounce Rate הממוצע של אותו דף ושל האתר כולו. בכל ביטויי החיפוש האחרים, כולל אלו הקרובים לביטוי זה, לא היה שינוי משמעותי בנתוני הגלישה.
  • כפי שכתבו מס’ מגיבים, נדרש הרבה יותר בשביל להעלות אתר ממקום שני למקום ראשון.

לכן, אי אפשר להסיק מהניסוי שתנועה לא מקדמת. אפשר כן להסיק שכשזה נעשה באופן חובבני ובקטן, זה לא מספיק…

תוצאות ניסויים דומים

בניסוי שערכה חברת visio לפני כשנתיים, יצרו תנועה של כ 100 כניסות דרך ביטוי תחרותי ותנועה של כ 65 כניסות דרך ביטוי לא תחרותי. תוך שבועיים עלה הדירוג של הביטוי הלא תחרותי ואילו הביטוי התחרותי לא זז ממקומו.
מכך הם הסיקו שלכמות כניסות יש השפעה על הדירוג, אולם מדובר בהשפעה חלשה.
בניסוי נוסף שנעשה ע”י אותה חברה, נבדקה השפעת התנהגות הגולשים באתר: 100 משתתפים נכנסו לאתר דרך גוגל וגלשו בו מעל 30 דקות.
תוך שבוע וחצי קפץ דירוג האתר ממקום 80 למקום 33. אחרי סיום הניסוי, כשהתנהגות הגולשים חזרה למצבה הקודם, נפל חזרה דירוג האתר…
מניסוי זה הסיקו שלהתנהגות גולשים באתר יש השפעה על דרוג האתר בגוגל, אולם ההשפעה באה לידי ביטוי רק בתקופה בה היה שינוי.

מסקנות

סתם להקליק על עצמכם בגוגל ולבקש מהחברים והלקוחות שייכנסו אליכם דרך גוגל – ככל הנראה לא יעזור לכם.
לעשות את זה באופן “מקצועי” ובגדול – לא ברור. בשביל זה צריך לעשות ניסוי מקצועי יותר.
ובכל מקרה, גם אם תצליחו לקדם אתר ע”י יצירת תנועה איכותית מלאכותית, דירוג האתר ייפול ברגע שהתנועה המלאכותית תופסק.
הרבה יותר פשוט והרבה יותר אפקטיבי לשפר את ה- Bounce Rate באופן טבעי ע”י שיפור האתר. צריך לזכור ששיפור הדירוג הוא אמצעי ולא מטרה. אז, כמו תמיד, המסקנה המתבקשת היא ליצור אתרים איכותיים ולא לרמות את גוגל.

תודה רבה ל- 172 החברים שהשתתפו בניסוי, נכנסו לאתר וניסו לגלות עניין. תודה לגוגל שלא החרים לי את האתר. בינתיים. תודה לפבל שסיפק לי במה שאפשרה לי לבצע את הניסוי. ותודה לאל (ולגוגל) שיש צדק ושיטות קידום מפוקפקות שוב מסתברות כשיטות לא אפקטיביות, בעוד השיטות הלגיטימיות עושות פלאים!

נכתב על ידי
מקדמת אתרים, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ’ ת”א). חיה ונושמת קידום אתרים משנת 2007. בעלת חברת WebGuru המתמחה בשירותי קידום אתרים – SEO ו- SEM לעסקים קטנים ובינוניים לקהל היעד הישראלי. בעלת ה’בלוגוגל’- בלוג מקצועי על כל מה שקשור לקידום בגוגל וקצת על מה שלא.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

17 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

17
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.