קידום אתרים » סקירת כלים למקדמי אתרים » Pro Rank Tracker: כלי חדש לבדיקת מיקומים [סקירה]

Pro Rank Tracker: כלי חדש לבדיקת מיקומים [סקירה]

Pro Rank Tracker הוא כלי חדש לניתוח מיקומים המצטרף לשוק צפוף מאוד של שירותים דומים ומעניין לראות מהם התכונות העיקריות אותן הוא מציע.

בראש ובראשונה, חשוב לציין שמדובר בשירות הפועל בענן ומבצע את כל הבדיקות מהשרתים שלו, כך שהוא יכול להפיק דוחות 24 שעות שבעה ימים בשבוע ללא תלות בתוכנה או החומרה המקומית שלכם. באופן זה אתם גם לא מסתכנים בכך שתקבלו הודעות אזהרה מעצבנות בגלל כתובת ה-IP שלכם כשתנסו לחפש משהו בגוגל.

שנית כל, הוא תומך לא רק בגוגל, יאהו ובינג, אלא גם במנועי חיפוש כמו Yandex, Ask ו-Lycos במידה וחשוב לכם לבדוק את הדירוגים גם בהם. בנוסף, הוא תומך בתוצאות חיפוש מקומיות עד לרמת העיר/האזור ובפורמט של Google Maps (בלוקים של שבע תוצאות מקומיות שונות).

אפשרות מעניינת נוספת היא האפשרות לבדוק דירוגים של קטעי וידאו ביוטיוב או בגוגל עצמו.

מה ניתן לקבל חינם?

כמו שאפשר לראות, בחבילת הבסיס ניתן לקבל דירוגים בלתי מוגבלים של עד 50 מונחים שונים באופן יום יומי כאשר מונח הוא דירוג למילת מפתח אחת על URL אחד במנוע חיפוש אחד. בנוסף לזאת, ניתן לקבל דוח נוסף אחד לפי דרישה.

ככל שעוברים לחבילה יקרה יותר, כך גם מספר המונחים גדל ובחבילות היקרות יותר (החל מ – 49$) גם מספר העדכונים המידיים לפי דרישה שניתן לקבל גדל (עד שלושה, בנוסף לעדכון האוטומטי היומי של כל מונח). בשתי החבילות היקרות ביותר ניתן גם לגשת לכלי ה – API של השירות.

הבדל חשוב נוסף בין החבילה החינמית לכל החבילות בתשלום הוא שבחבילות בתשלום אין מיתוג של PRT על הדוחות וניתן להשתמש בכתובת שולח מותאם אישית, מה שבוודאי יתאים למי שירצה להשתמש בשירות על מנת להפיק דוחות ללקוחותיו.

מחירים

בכל מקרה, כפי שאפשר לראות, ניתן בהחלט להתחיל עם החבילה החינמית ולאחר מכן לעבור לחבילת הברונז או הסילבר שאמורות להספיק לחברות SEO או אתרים בסדר גודל קטן עד בינוני.

לוח המחוונים הראשי ודוחות עבור אתרים ספציפיים (תפריט Dashboard)

כמו שאפשר לראות, בלוח המחוונים הראשי ניתן לראות תמונת מבט כוללת על כל המונחים שאתם עוקבים אחריהם : כמה מהם עלו, ירדו או נשארו במקום במשך היום, השבוע והחודש האחרון.

כמו כן, אפשר לראות חלוקה של המונחים לפי קבוצות מיקומים שונים (מקום ראשון, טופ 3, טופ 10 וכך הלאה) כשכל קבוצה צבועה בצבע אחר.

דשבורד

חשוב לשים לב שלמרות שהלשונית פילטר מאפשרת לכם ליצור פילטר בהתאם לפרמטרים שונים (כמו לדוגמה מנוע חיפוש או חלק ממילת המפתח), אם ברצונכם לשמור פילטר לשימוש עתידי, עשו זאת דרך תפריט Settings -> Predefined Filters, אז תוכלו לגשת אליו דרך תפריט Quick View במהירות.

מתחת לדאש בורד אפשר לראות סיכום של כל אתר שאתם עוקבים אחריו, כולל מדד אלקסה שלו, ה-PR (שדי מת בינתיים) ומספר הקישורים הנכנסים אליו (מתוך MajesticSEO). אם אתם רוצים להריץ בדיקת מיקומים כרגע, סמנו את כל האתרים (URLs) שאתם רוצים לבדוק ובחרו ב – Schedule to Run Now מתוך Bulk Actions

בדיקת מיקומים של אתרים מסוימים

את הדירוגים עבור כל המונחים לאתר מסוים על גבי גרף אפשר לראות באמצעות לחיצה על הכפתור Reports & Graphs, אלא אם כן אתם משתמשים במובייל, אז תצטרכו להסתפק בתצוגה מקוצרת כפי שאפשר לראות בצילום מסך (למרות שתמיד תוכלו להוריד את הקובץ המלא בנפרד).

תצוגת דירוגים במובייל

חלוקה לפי תגים וקבוצות (תפריט Groups & Tags)

אופציה מעניינת היא לסדר את המונחים אותם אתם בודקים לפי קבוצות או תגים. ההבדל בין מונח לתג הוא שבקבוצה חייבים לשים אתרים מסוימים או כתובות של קטעי וידאו (שכל אחד מהם נחשב לאתר בפני עצמו) ואילו תחת תגים אפשר לערבב בין מונחים מאתרים שונים. (שימו לב לשם האתר באדום).

חלוקה לקבוצות

גישה מהירה לדוחות עבור קבוצה או תג ספציפי אפשר למצוא גם כן תחת תפריט Quick View או הלשונית Filter בתוך הדאשבורד.

דירוגים מיקומיים

האפשרות לבדוק דירוגים מקומיים דומה למדי לאפשרות לבדוק דירוגים רגילים, רק שבמקרה זה יש לציין גם פרמטרים מקומיים כגון מדינה ואזור / עיר. במקרה זה התוצאה כוללת הן ערך מספרי והן את הערך של האות בתוך הבלוק. הנה למשל טבלת מיקומים של הביטוי "אינסטלאטור" בגוגל קנדה במונטריאל.

כמו שאפשר לראות, למרות שהדירוג המספרי לא השתנה במהלך החודש, הדירוג בתוך הבלוק דווקא כן השתנה מספר פעמיים.

דירוגים מקומיים

דירוג וידאו בתוך Youtube

דירוגי וידאו הם פשוטים אפילו יותר מדירוגים מקומיים וכל מה שעליכם לעשות על מנת לראות אותם הוא להקליד את כתובת ה – URL המלאה בתוך אתר Youtube ולבחור את Youtube כמנוע החיפוש.

דירוג ביוטיוב

אם ברצונכם לבדוק את הדירוג של הקטע בגוגל עצמו, פשוט בחרו בגרסה המקומית של גוגל…

שליחת דוחות אוטומטים והתראות (תפריט Reports)

למרות שאנחנו תמיד יכולים להיכנס אל הדאשבורד של האתר על מנת לראות את הדוחות, לפעמיים נרצה ליצור דוחות מותאמים אישית ולשלוח אותם אל כתובת הדואר שלנו או של אחד מן הלקוחות שלנו.  אפשרות מעניינת אחרת ב – PRT היא ליצור התראה במקרה ואחד המונחים שקבענו דרך הפילטר מגיע למקום ראשון, נופל או עולה בדירוגים מעבר לסף מסוים.

התראות

את כל הדוחות וההתראות אותם אנחנו שולחים אפשר להתאים באופן אישי, כאמור רק בחשבונות הלא חינמיים, זאת באמצעות תפריט Settings –> Customize Templates :

התאמת דוחות

בתפריט Settings –> Cloud Storage אפשר גם להגדיר חשבונות Dropbox או Google Drive אליהם נשלח את הדוחות אם נרצה בכך:

אחסון בענן

עזרה בכל רגע (Help)

תחת תפריט זה תוכלו למצוא סדרה מקיפה של קטעי וידאו אשר ילמדו אתכם כיצד להשתמש בכל אחת מתכונות המערכת צעד אחר צעד. בנוסף לזאת, קיים גם Knowledge Base בו תוכלו לקבל גישה למדריכים טקסטואליים ושאלות נפוצות אחרות.

לסיכום – בהחלט שווה לנסות

לסיכום, למרות שאני חייב להעיד על עצמי שמעולם לא הייתי פריק גדול מדי של בדיקת מיקומים בדרך המסורתית (מכיוון שכל גולש מקבל סט שונה למדי של תוצאות ובניגוד למיקומים הממוצעים שמופיעים ב – Webmaster Tools), הממשק של PRT הופך את העבודה הקשה של מעקב אחרי מיקומים וטיפול בדוחות להרבה יותר פשוטה. יותר מכך, ניתן להתנסות בו בחינם או במחיר זול מאוד מבלי לאבד הרבה מן הפונקציונאליות שלו.

בנוסף , גם אם המיקומים עצמם לא משקפים את מה שהגולש עצמו רואה בשל ההתאמה האישית של התוצאות (PRT טוענים שהדירוגים שלהם מקבילים למה שמקבלים אם משתמשים ב – Incognito Mode בדפדפן), היכולת לעקוב אחרי מספר גדול של ביטויים על פני תקופות ארוכות יחסית, יכולה להצביע בקלות על מגמות עליה או ירידה של ביטויים ספציפיים או קבוצות של ביטויים (לדוגמה, ביטוי ראשי + כל ביטויי הזנב הארוך שלו).

לכן, בהנחה שזה מה שאתם מחפשים כאשר אתם מקדמים עמודים מסוימים באתר שלכם, PRT בהחלט מספק את הסחורה.

Search Console

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן, שותף במיזם מקום טוב – ערוץ תוכן אזורי של אזור זכרון יעקב – פרדס חנה.

עשוי לעניין אותך גם...

מערכת SEMrush

SEMrush: מערכת מחקר מתחרים שכל מקדם אתרים חייב להכיר [סקירה]

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןחלק עיקרי מעבודת קידום האתרים היא לדעת ...

מערכת דירוגים rankranger

Rank Ranger: מערכת בדיקת דירוגים למקדמי אתרים [סקירה]

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןלמי שלא מכיר,Rank ranger (גילוי נאות: קישור אפיליאייט ...

11 תגובות

  1. מעניין. תודה על הסיקור!

  2. "חדש"
    קיים בערך 4 שנים ושינה שם ועיצוב לפני שנה בערך
    אבל סיקור מצויין, תודה

  3. נראה כלי נחמד תודה על העבודה הסיקור (:

  4. אני משתמש בכלי הזה מהיום שהם התחילו.
    הם התחילו את השירות לפני די הרבה זמן תחת שם אחר עם עד 1000 מונחים בחינם ד"א.
    אישית אני מאוד מרוצה. מחיר סביר מאוד ביחס לכלים אחרים ולרוב הוא די מדוייק למעט כמה מקרים שנתקלתי בהם.

  5. ממליץ לכולם לקרוא גם את מאמרו של זהר עמיהוד בנושא המכשולים שהמערכת של גוגל מערימה בפני אפליקציות אוטומטיות לבדיקת מיקומים: http://www.askpavel.co.il/blog/google-ranking-check-relevancy.

    • המאמר שצירפת כבר לא רלוונטי (הוא מתייחס לתחילת 2013).

      ב-MOZ יש Rank Tracker

      היום (אולי בניגוד לפעם) לכלים האלה יכולות של בדיקה לוקלית עד לרמת העיר / איזור וגם אני מצאתי את הכלי מאד מדוייק.

        • מדוייק ביחס לבדיקה ידנית נכונה – נטולת השפעות פרסונלזציה, מה שמחזיר דירוג נכון לרוב הגולשים (לפי החיפוש שהוגדר)

        • מה פתאום? כדי לבדוק זאת עשינו סימולטנית בדיקת מיקומים ידנית משני מחשבי PC סמוכים, המחוברים ברשת פנימית לאותו חשבון אצל ספק האינטרנט, ולאחר ניקוי ההסטוריה האישית וכל שאר העיוותים האפשריים, וקיבלנו תוצאות שונות במקצת. הסיבה לשוני היא כפי הנראה, וכמו לפני שנים, מרכז הנתונים השונה שסיפק נתונים לכל אחד מהמחשבים.

          ואגב, בשבועות האחרונים התרשמתי שדי בכניסה אחת ויחידה לתוצאות חיפוש כדי להקפיץ אותה קרוב מאד לצמרת (IE8 לביטוי [קידום אתרים]).

          ובנושא המאמר של זהר עמיהוד מ-2013 – האם לכלי שאיתי ברנר הציג פה יש חסינות מפני היכולת הקיימת, או העתידית, של גוגל לחסום את פעולתו בתוך המערכת של גוגל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים