בלוג קידום אתרים - 70 כותבים, 8,500 קוראים | AskPavel

  ברוכים הבאים לבלוג AskPavel - בלוג SEO אבל לא רק. כאן תוכלו לקרוא על עדכונים וחדשות, מדריכים שימושיים, טיפים פרקטיים ליישום, הנחיות אופטימיזציה ותוכן נוסף בנושא מעולם השיווק באינטרנט - קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב אנליטיקס ועוד.

פוסטים אחרונים:

 

5 הבדלים בין סאב דומיין לתיקייה (ובמה מומלץ להשתמש)

פעמים רבות יוצא לי להתקל בשאלה וההתלבטות הבאה: "במה כדאי לי להשתמש, סאב דומיין או סאב דירקטורי?" האמת שאי אפשר להצביע על תשובה חד משמעית. תשובתי היא שכל מקרה לגופו, לכן אין פתרון מוחלט! סאב דומיין (תת דומיין) נראה לרוב בצורה כזו: subdomain.sitename.co.il , כלומר לפני שם האתר מופיעה מילה כלשהי. כשמו כן הוא – מדובר באתר נפרד לחלוטין מהאתר הראשי. סאב דירקטורי (תיקייה) לעומת זאת, מופיע בצורה הבאה www.sitename.co.il/subdirectory והיא חלק אינטגרלי מהאתר הראשי (שהוא ...

קרא עוד »

תובנות מתחרות קידום האתרים של Showme

ראשית כל, ברצוני להגיד מזל טוב לעידן – שניצח בסופו של דבר בתחרות קידום האתרים של שואומי, אדם שאני מאד מעריך ומכבד! אפשר להגיד שלאורך כל הדרך עיקר התחרות הייתה ביני לבין עידן. רק הכרטיסים שלנו הופיעו בתוצאות החיפוש, והתחלפו במיקומים לעיתים תכופות. התחרות הזו שונה בהרבה היבטים מתחרויות קידום אתרים אחרות, לכן איתגר אותי מאד להשתתף כדי ללמוד ממנה על אופן הפעולה של גוגל. היא שונה גם בגלל שמדובר על מילה שכבר הייתה קיימת ...

קרא עוד »

הצלחתה של cuil עלולה להשפיע על עולם ה-SEO

קצת קשה לנסות ולהצדיק חודש שלם ללא כתיבה, אך האמת שרוב זמני הוקדש לסטארט אפ שאני עובד עליו זה מספר חודשים. מדובר על Looky – מנוע לחיפוש הכרויות באינטרנט, אשר מציג תוצאות חיפוש מאתרי הכרויות ישראלים במסך אחד. כמובן כרגע הוא בבטא והעיצוב+ממשק משתמש עדיין חלקיים, אך כאשר הסיפור יושלם נתחיל בשיווק מאסיבי. ללא ספק אחת הידיעות הבולטות ביותר בחודש שהיה, היא הידיעה על כך שפורשי גוגל הקימו מנוע חיפוש חדש בשם cuil. מה כל ...

קרא עוד »

תוכנית השותפים החדשה של גוגל עולה לאוויר

קראתי אצל אופיר על תוכנית השותפים החדשה של גוגל – Google Affiliate Network, שתעלה לאוויר בתחילת אוגוסט  2008. אם כי עפ"י העדכון האחרון, נכון לעכשיו התוכנית מיועדת רק למפרסמים מארה"ב. תוכנית השותפים החדשה היא למעשה אינטגרציה למערכת של חברת DoubleClick (אותה גוגל רכשו לפני כשנה). התוכנית החדשה, העובדת עפ"י מודל CPA – Cost Pay Action, תתגמל מפרסמים על כל פעולת רכישה מוצלחת אליה יובילו דרך האתר שלהם. לעת עתה, מדובר בתוכנית נפרדת מתוכניות שותפים הקיימות: ...

קרא עוד »

הידיעה הרשמית מאשרת קידום אתרי פלאש בגוגל

לכל הספקנים שפנו אלי במייל בעקבות הפוסט האחרון על קידום אתרי פלאש בגוגל – לא סתם כתבתי את מה שכתבתי אני מתנצל אך לא יכולתי לספר ולשתף אתכם בכל אשר ידוע לי, שכן השתדלתי לא להרוס את ההפתעה. לכן גם לא רשמתי את זה בתגובות של הפוסט, עד שתצא ההודעה הרשמית. חברת Adobe, האחראית על פלאש, פרסמה ידיעה רשמית (די מרעישה) אודות שינוי משמעותי שבוצע לטובת קריאות נוחה יותר של תוכן פלאש עבור מנועי החיפוש. ...

קרא עוד »

קידום אתרי פלאש – לא רצוי אך אפשרי!

אחת השמועות הנפוצות בה משתמשים מקדמי אתרים רבים היא ש"לא ניתן לקדם אתרי פלאש בגוגל". כמובן ששמועה  זו מופרכת לחלוטין, שלרוב מעידה על חוסר נסיון וידע מצד מקדם האתרים, או במקרים אחרים – נסיון לחסוך בעבודה ועצלנות יתר. כמו כל אתר (לגיטימי) באינטרנט, גם אתר פלאש אפשר לקדם בגוגל. מיד אסביר… מהו הבסיס לטענה זו? ללא ספק קשה יותר לקדם אתר פלאש, אני מסכים עם זה. סוג קידום שכזה בהחלט יצריך מצד מקדם האתרים יצירתיות בהיבטי ...

קרא עוד »

גוגל טרנדס שודרג גם עבור אתרי אינטרנט

ללא ספק אחד הכלים שכל מקדם אתרים חייב להכיל בארגז הכלים שלו הוא google trends. הכלי מסייע בתהליך הראשוני    של בניית אסטרטגיית מילות המפתח ובכלל משפיע על החלטות targeting גם בהמשך. באמצעותו ניתן לקבל נפחי חיפוש, פילוחים גיאוגרפיים (עד לרמת העיר) וכל זה נפרש על אינטרוול של כמה שנים, כך שניתן לראות את השינויים שחלו בתקופה זו. לדוגמא: מתוך השוואה זו, ניתן בבירור לראות כי החל מתחילת שנת 2007, התאווה לחיפוש אחר מידע מתקדמת ...

קרא עוד »

אתרים עם סיומת info יקבלו ייחס שונה מגוגל

בהמשך למה שעידן בן אור כתב על ענישת אתר ה- info שלו, מדובר בחלק ממערך האכיפה של גוגל בתופעות הספאם באתרים אלו בעולם.  אז מסתבר שזה גם הגיע לגוגל.ישראל, האם לבעלי אתרים יש סיבה לחשוש? ג'סטין טוען שכל עוד הם לגיטימיים אז לא. הוא מוסיף ואומר שהכל החל כאשר חברת GoDaddy מכרה דומיינים עם סיומת info במחיר מצחיק של 99 סנט, מה שהוביל להקמה מאסיבית של אתרי ספאם ברשת. (מסתבר שהחיזוי של מאט קאטס היה נכון ) הקטנת התחייבויות – ...

קרא עוד »

תחרות קידום אתרים בחסות Showme – "שלי"

בהמשך לפוסט האחרון בו כתבתי על הצעד השיווקי החכם של גוגל, הנה עוד מהלך מבריק. מדובר בדרך מקורית לחדור לשוק הרשתות החברתיות, באמצעות תחרות קידום האתרים הייחודית אותה יזמה הרשת Showme.co.il. תחרות קידום אתרים זו שונה בתכליתה מתחרויות אחרות שנעשו בעבר. לרוב מקובל לבחור ביטויי שאינו מניב כלל תוצאות חיפוש בגוגל ואז כעבור פרק זמן מסוים לראות מי הגיע למקום הקרוב ביותר לראשון עבור ביטויי זה (כך למעשה כולם מתחילים מנקודה שווה). אלא שבמקרה של showme, יש ...

קרא עוד »

למה "מציירים Google" הוא צעד שיווקי חכם במיוחד?

אחת היוזמות האחרונות, מבית ענקית החיפוש היא – תחרות ציור הלוגו של גוגל, לרגל חגיגות 60 למדינת ישראל. במסגרת התחרות, על המועמד לשפץ את הלוגו הקיים של גוגל באופן מקורי ויצירתי. שלבי השיפוט הינם: בחירת 40 הציורים המוצלחים ביותר ע"י צוות השופטים, לאחר מכן הגולשים יבחרו מתוכם את 4 המוצלחים ולבסוף – רק אחד מתוכם יזכה. את הפרס לזוכה יעניק דניס וואנג (המאייר הרשמי של Google). בין אם הפרויקט נעשה מתוך תכנון קפדני ובין אם מדובר ביוזמה ...

קרא עוד »

שתפו את הפוסט עם חברים