42 תובנות על תעשיית השיווק באינטרנט בארץ מסקר השכר של 2013 [אינפוגרפיק]

פבל ישראלסקי
קידום אתרים

במהלך החודשים האחרונים הרצנו סקר גדול בקרב מאות משווקים באינטרנט בתחומים שונים כגון: SEO, PPC, מדיה חברתית, קופירייטינג, ווב אנליטיקס, קניית מדיה, שיווק שותפים, קופירייטינג ושיווק דיגיטלי כללי. הסקר כלל שאלות רבות שמתייחסות להשכלה, שכר, פרטים דמוגרפיים ועוד, כאשר המטרה הייתה לבחון כיצד גורמים אלו משפיעים בסופו של דבר על השכר.

אז אחרי הרבה ניתוחים ואינספור תיקונים, ריכזנו הכל באינפוגרפיק אחד מושקע שמציג את התעשייה שלנו ופרסמנו אותו באתר הדרושים המחודש של AskPavel. גשו עכשיו לסקר השכר לשיווק דיגיטלי של 2013 ואל תשכחו לחזור לכאן לאחר מכן כדי להגיד מה דעתכם…

לפוסט הזה יש 2 מטרות: לתמצת נתונים מעניינים מתוך הסקר ולתת במה לאנשים שרוצים להגיב (בעמוד האינפוגרפיק אי אפשר להשאיר תגובות). אז אם יש לכם תובנות או כל דבר שתרצו להגיד תרגישו חופשי לשתף כאן בתגובות.

עמלנו מאד על הסקר ונודה לכם אם תעזרו לנו להפיץ אותו ברשתות החברתיות.

להלן 42 נקודות מעניינות (חלקן מפתיעות) שאפשר ללמוד מתוצאות הסקר

למרות שבסקר השתתפו הרבה אנשים, זה עדיין לא כולם ולכן לא מייצג ב-100%, לכן הנקודות שמוצגות כאן מתייחסות רק לתוצאות הסקר ולא משקפות בוודאות את המציאות בשטח.

  1. מהמשיבים יש כמעט פי 4 יותר אנשי SEO מאשר אנשי PPC.
  2. 14% מהמשתתפים עוסקים במדיה חברתית ואילו רק 12% ב-PPC (תחום הרבה יותר וותיק).
  3. יש בכל תעשיית השיווק הדיגיטלי בערך פי 2 יותר גברים מאשר נשים.
  4. כמעט חצי מכל המשיבים הם בגילאי 28-32.
  5. 71% מהמשיבים גרים באזור מרכז.
  6. כמעט לחצי מהמשיבים אין בכלל תואר ראשון.
  7. התואר הראשון הפופולארי ביותר אצל המשיבים הוא מדעי ההתנהגות\מדעי החברה.
  8. התארים הראשונים הכי פחות פופולאריים אצל המשיבים הם הנדסת תעשייה וניהול ומשפטים.
  9. כמעט אף אחד לא עשה תואר שני מהמשיבים, רק 13% עשו.
  10. התואר השני הפופולארי ביותר אצל המשיבים הוא מנהל עסקים.
  11. רק 15% מהמשיבים הם סטודנטים כיום.
  12. לחצי מהקופירייטרים שהשיבו אין תואר ראשון.
  13. רק ל-10% מאנשי ה-SEO  שהשיבו יש תואר שני.
  14. לאף אחד מכל העוסקים בקניית מדיה שהשיבו אין תואר שני.
  15. כל העוסקים בשיווק שותפים שעשו תואר שני שהשיבו, עשו אותו במדעים מדוייקים (מתמטיקה, פיזיקה וכו’…).
  16. לעומת זאת כל העוסקים בווב אנליטיקס שעשו תואר שני שהשיבו, עשו אותו במנהל עסקים.
  17. 41% מכל מנהלי השיווק הדיגיטלי שהשיבו עשו תואר ראשון במנהל עסקים.
  18. SEO,PPC  וקניית מדיה הם התחומים שבהם הכי הרבה מהמשיבים לא עשו תואר שני (90% ומעלה).
  19. לעומת זאת, הכי הרבה משיבים לא עשו תואר ראשון בתחום קופירייטינג, קניית מדיה ו-PPC (50% ומעלה).
  20. מכאן נובע שבתחום ה-PPC יש הכי מעט אקדמיים מהמשיבים.
  21. התארים הראשונים הנפוצים ביותר אצל מנהלי מדיה חברתית שהשיבו הם תקשורת ומדעי החברה.
  22. קרוב ל-70% מהמשיבים עשו קורס מקצועי.
  23. המוסד בו הכי הרבה משיבים עשו קורס מקצועי הוא ג’ון ברייס.
  24. 2 המוסדות שהסטודנטים שלמדו בהם מרוויחים הכי הרבה (רק לפי הסקר הזה) הם האקריו וסומו. למרות שזה נכנתב במפורש בתחילת הפוסט, חשוב להוסיף כאן הסתייגות פעם נוספת כדי להדגיש את העניין – התוצאות שמוצגות בסעיף הזה ובשאר הסעיפים, מתבססות על מאות האנשים שענו על הסקר ולא מציגות את המציאות האמיתית בשטח. מדובר על סקר לא מבוקר שעליו כל אחד יכל לענות וכאן מוצגות התוצאות שלו. אין כאן שום נסיון לרמוז על כך שבמוסד כזה או אחר מרוויחים יותר או פחות משום שלא כל הלומדים במוסדות לקחו חלק בסקר, פשוט מתוך כל האנשים שענו, אלו היו התשובות הנפוצות ביותר.
  25. רק 1% מהמשיבים למדו במכללת נס.
  26. כמעט חצי מהמשיבים מרוויחים 5,000-8,000 ש”ח (הסכומים הם תמיד בחודש, ברוטו).
  27. 2% מהמשיבים מרוויחים מעל 40,000 ש”ח.
  28. קניית מדיה וקופירייטינג הם התחומים שבהם מרוויחים הכי מעט מהמשיבים.
  29. לעומת זאת, בווב אנליטיקס ושיווק שותפים מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים (אם כי לא בפער גדול).
  30. המשכורת הממוצעת של כל המשיבים בכל התחומים היא 11,218 ש”ח.
  31. הנסיון קובע: בעלי 5-6 שנות נסיון מהמשיבים מרוויחים כמעט פי 2 יותר.
  32. ואילו בעלי למעלה מ-10 שנות נסיון מהמשיבים מרוויחים כמעט פי 2 יותר מאלו של הסעיף הקודם.
  33. הגיל שבו בממוצע מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים הוא 23-27.
  34. נראה שאין יתרון לארגון גדול. את השכר הגבוה ביותר מרוויחים המשיבים בארגונים בינונייים בגודל 30-70 איש.
  35. בחברה בינלאומית מרוויחים המשיבים יותר מאשר בחברה מקומית, אבל לא בהרבה.
  36. במחלקת שיווק בחברה עם מוצר\שירות (עדיין) מרוויחים המשיבים יותר מאשר בסוכנות קידום.
  37. שלושת התחומים שבהם מרוויחים הכי הרבה המשיבים: בריאות ורפואה, תיירות ומשחקים\בידור מקוון.
  38. שלושת התחומים שבהם מרוויחים הכי פחות המשיבים: שופינג\קניות, תרבנות\אומנות וחוק\ממשל.
  39. נראה שאין בהכרח קשר בין תואר ראשון ושני לשכר של המשיבים.
  40. אבל בעלי התארים שבהם מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים הם: משפטים (תואר ראשון) ומדעים מדוייקים (תואר שני).
  41. כמעט חצי מהמשיבים מעוניינים להישאר בתפקיד הנוכחי בחברה הנוכחית.
  42. שליש מהמשיבים מרגישים שמגיע להם שכר גבוה יותר, שלישי מרוצים ושליש באמצע.

עוד נקודות תוכלו לראות בתוצאות המלאות של סקר השכר 2013.

מה דעתכם על הנתונים? מה הכי הפתיע אתכם?

שתפו כאן בתגובות מה דעתכם על הממצאים, מה הפתיע אתכם יותר מכל וכל דבר נוסף שעולה על דעתכם…

וכמובן אל תשכחו לשתף חברים מהתעשייה 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

28 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

28
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.