קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » 42 תובנות על תעשיית השיווק באינטרנט בארץ מסקר השכר של 2013 [אינפוגרפיק]
סקר שכר 2013

42 תובנות על תעשיית השיווק באינטרנט בארץ מסקר השכר של 2013 [אינפוגרפיק]

במהלך החודשים האחרונים הרצנו סקר גדול בקרב מאות משווקים באינטרנט בתחומים שונים כגון: SEO, PPC, מדיה חברתית, קופירייטינג, ווב אנליטיקס, קניית מדיה, שיווק שותפים, קופירייטינג ושיווק דיגיטלי כללי. הסקר כלל שאלות רבות שמתייחסות להשכלה, שכר, פרטים דמוגרפיים ועוד, כאשר המטרה הייתה לבחון כיצד גורמים אלו משפיעים בסופו של דבר על השכר.

אז אחרי הרבה ניתוחים ואינספור תיקונים, ריכזנו הכל באינפוגרפיק אחד מושקע שמציג את התעשייה שלנו ופרסמנו אותו באתר הדרושים המחודש של AskPavel. גשו עכשיו לסקר השכר לשיווק דיגיטלי של 2013 ואל תשכחו לחזור לכאן לאחר מכן כדי להגיד מה דעתכם…

לפוסט הזה יש 2 מטרות: לתמצת נתונים מעניינים מתוך הסקר ולתת במה לאנשים שרוצים להגיב (בעמוד האינפוגרפיק אי אפשר להשאיר תגובות). אז אם יש לכם תובנות או כל דבר שתרצו להגיד תרגישו חופשי לשתף כאן בתגובות.

עמלנו מאד על הסקר ונודה לכם אם תעזרו לנו להפיץ אותו ברשתות החברתיות.

להלן 42 נקודות מעניינות (חלקן מפתיעות) שאפשר ללמוד מתוצאות הסקר

למרות שבסקר השתתפו הרבה אנשים, זה עדיין לא כולם ולכן לא מייצג ב-100%, לכן הנקודות שמוצגות כאן מתייחסות רק לתוצאות הסקר ולא משקפות בוודאות את המציאות בשטח.

  1. מהמשיבים יש כמעט פי 4 יותר אנשי SEO מאשר אנשי PPC.
  2. 14% מהמשתתפים עוסקים במדיה חברתית ואילו רק 12% ב-PPC (תחום הרבה יותר וותיק).
  3. יש בכל תעשיית השיווק הדיגיטלי בערך פי 2 יותר גברים מאשר נשים.
  4. כמעט חצי מכל המשיבים הם בגילאי 28-32.
  5. 71% מהמשיבים גרים באזור מרכז.
  6. כמעט לחצי מהמשיבים אין בכלל תואר ראשון.
  7. התואר הראשון הפופולארי ביותר אצל המשיבים הוא מדעי ההתנהגות\מדעי החברה.
  8. התארים הראשונים הכי פחות פופולאריים אצל המשיבים הם הנדסת תעשייה וניהול ומשפטים.
  9. כמעט אף אחד לא עשה תואר שני מהמשיבים, רק 13% עשו.
  10. התואר השני הפופולארי ביותר אצל המשיבים הוא מנהל עסקים.
  11. רק 15% מהמשיבים הם סטודנטים כיום.
  12. לחצי מהקופירייטרים שהשיבו אין תואר ראשון.
  13. רק ל-10% מאנשי ה-SEO  שהשיבו יש תואר שני.
  14. לאף אחד מכל העוסקים בקניית מדיה שהשיבו אין תואר שני.
  15. כל העוסקים בשיווק שותפים שעשו תואר שני שהשיבו, עשו אותו במדעים מדוייקים (מתמטיקה, פיזיקה וכו'…).
  16. לעומת זאת כל העוסקים בווב אנליטיקס שעשו תואר שני שהשיבו, עשו אותו במנהל עסקים.
  17. 41% מכל מנהלי השיווק הדיגיטלי שהשיבו עשו תואר ראשון במנהל עסקים.
  18. SEO,PPC  וקניית מדיה הם התחומים שבהם הכי הרבה מהמשיבים לא עשו תואר שני (90% ומעלה).
  19. לעומת זאת, הכי הרבה משיבים לא עשו תואר ראשון בתחום קופירייטינג, קניית מדיה ו-PPC (50% ומעלה).
  20. מכאן נובע שבתחום ה-PPC יש הכי מעט אקדמיים מהמשיבים.
  21. התארים הראשונים הנפוצים ביותר אצל מנהלי מדיה חברתית שהשיבו הם תקשורת ומדעי החברה.
  22. קרוב ל-70% מהמשיבים עשו קורס מקצועי.
  23. המוסד בו הכי הרבה משיבים עשו קורס מקצועי הוא ג'ון ברייס.
  24. 2 המוסדות שהסטודנטים שלמדו בהם מרוויחים הכי הרבה (רק לפי הסקר הזה) הם האקריו וסומו. למרות שזה נכנתב במפורש בתחילת הפוסט, חשוב להוסיף כאן הסתייגות פעם נוספת כדי להדגיש את העניין – התוצאות שמוצגות בסעיף הזה ובשאר הסעיפים, מתבססות על מאות האנשים שענו על הסקר ולא מציגות את המציאות האמיתית בשטח. מדובר על סקר לא מבוקר שעליו כל אחד יכל לענות וכאן מוצגות התוצאות שלו. אין כאן שום נסיון לרמוז על כך שבמוסד כזה או אחר מרוויחים יותר או פחות משום שלא כל הלומדים במוסדות לקחו חלק בסקר, פשוט מתוך כל האנשים שענו, אלו היו התשובות הנפוצות ביותר.
  25. רק 1% מהמשיבים למדו במכללת נס.
  26. כמעט חצי מהמשיבים מרוויחים 5,000-8,000 ש"ח (הסכומים הם תמיד בחודש, ברוטו).
  27. 2% מהמשיבים מרוויחים מעל 40,000 ש"ח.
  28. קניית מדיה וקופירייטינג הם התחומים שבהם מרוויחים הכי מעט מהמשיבים.
  29. לעומת זאת, בווב אנליטיקס ושיווק שותפים מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים (אם כי לא בפער גדול).
  30. המשכורת הממוצעת של כל המשיבים בכל התחומים היא 11,218 ש"ח.
  31. הנסיון קובע: בעלי 5-6 שנות נסיון מהמשיבים מרוויחים כמעט פי 2 יותר.
  32. ואילו בעלי למעלה מ-10 שנות נסיון מהמשיבים מרוויחים כמעט פי 2 יותר מאלו של הסעיף הקודם.
  33. הגיל שבו בממוצע מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים הוא 23-27.
  34. נראה שאין יתרון לארגון גדול. את השכר הגבוה ביותר מרוויחים המשיבים בארגונים בינונייים בגודל 30-70 איש.
  35. בחברה בינלאומית מרוויחים המשיבים יותר מאשר בחברה מקומית, אבל לא בהרבה.
  36. במחלקת שיווק בחברה עם מוצר\שירות (עדיין) מרוויחים המשיבים יותר מאשר בסוכנות קידום.
  37. שלושת התחומים שבהם מרוויחים הכי הרבה המשיבים: בריאות ורפואה, תיירות ומשחקים\בידור מקוון.
  38. שלושת התחומים שבהם מרוויחים הכי פחות המשיבים: שופינג\קניות, תרבנות\אומנות וחוק\ממשל.
  39. נראה שאין בהכרח קשר בין תואר ראשון ושני לשכר של המשיבים.
  40. אבל בעלי התארים שבהם מרוויחים הכי הרבה מהמשיבים הם: משפטים (תואר ראשון) ומדעים מדוייקים (תואר שני).
  41. כמעט חצי מהמשיבים מעוניינים להישאר בתפקיד הנוכחי בחברה הנוכחית.
  42. שליש מהמשיבים מרגישים שמגיע להם שכר גבוה יותר, שלישי מרוצים ושליש באמצע.

עוד נקודות תוכלו לראות בתוצאות המלאות של סקר השכר 2013.

מה דעתכם על הנתונים? מה הכי הפתיע אתכם?

שתפו כאן בתגובות מה דעתכם על הממצאים, מה הפתיע אתכם יותר מכל וכל דבר נוסף שעולה על דעתכם…

וכמובן אל תשכחו לשתף חברים מהתעשייה :)

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

TVM מדברים שיווק דיגיטלי

TVM – מיזם חדש יספק הצצה בוידאו לתעשיית הדיגיטל הישראלית (+ סרטון על אנגורה מדיה)

זה לא סוד ששיווק דיגיטלי הוא אחד המקצועות התוססים, החדשניים והדינאמיים ביותר בעולם בשנים האחרונות ...

ועידת MAD 2017

ועידת MAD 2017: הסיכום המלא עם עיקרי ההרצאות, הדוגמאות והמסקנות

יום רביעי ה-12 ביולי, 9 בבוקר, דיוויד אינטרקונטיננטל. ועידת MAD של 2017 יצאה לדרך וצוות ...

28 תגובות

  1. מעניין מאד!

    מנסיוני, הסיבה לכך שהשכלת הקופירייטרים היא נמוכה יותר, היא כי קופירייטרים בעלי השכלה דורשים שכר גבוה מדי ולא מקובל בתחום.

  2. אני קניין מדיה בעל תואר שני.
    אז מהההההההההה, סעיף 14?

  3. מעניין מאוד ! תודה (:

  4. מיכל כהן

    פבל כמו פבל, תמיד עושה את הדברים הכי טוב שיש. אחלה אינפוגרפיקה. התוצאות מעניינות. שאלה:האם נתוני השכר מבוססים רק על דיווח של העובדים או ששאלת גם מעסיקים?

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה מיכל!
      לא פניתי למישהו ספציפי, פשוט פרסמתי את הסקר בכל מקום אפשרי ומי שמילא מילא. אני מאמין שזה התבסס בעיקר על שכירים ולא מעסיקים (לא נראה לי סביר שמעסיק ימלא סקר עבור העובד שלו).

  5. פבל, שלום. קודם כל עבודה מדהימה. אחלה אינפוגרפיקה, נתונים מעניינים.

    שאלה. האם יש אפשרות לראות פילוח של הקריטריונים "שכר ביחס לגיל", "שכר ביחס לגודל הארגון/ביחס לתפקיד הארגון וכו'", לפי כל תחום קונקרטי (מדיה חברתית, PPC וכו').

    כי כרגע כשזה מסוכם ביחד זה לא אומר הרבה. כי למשל שכר ממוצע של עובד מתחיל – 7,500 אך זה כולל את כלל התחומים ואי אפשר ללמוד מזה על כל תחום בנפרד…

  6. פיצוץ! אחלה אינפוגרפיקה

  7. סחטיין!
    לפעם הבאה שווה לצרף גם נתוני חציון.

  8. פבל, תודה על המידע :)

  9. נתונים מעניינים, השאלה אם אנשים השיבו את האמת. ?

  10. הסקר מראה בבירור שלא חשוב התואר ומה שבאמת חשוב זה ניסיון וידע

    בהחלט מעניין.

    • יגאל סטולפנר

      בדיוק כמו במציאות של מחפשי העבודה היום בתחום. כיוון שהתחום חדש והחבר'ה רובם צעירים כל שנת נסיון משמעותית לפעמים הרבה יותר מתואר כזה או אחר.

    • ממממממ, איך לומר זאת בעדינות ?

      עוד בשנת 2000-2004 הרגשתי שדי לאיש לא מעניין ה***ת מהתואר. מה שהיה חשוב תמיד "איך אתה יכול להגדיל לעסק רווחים", כלומר ניסיון.

  11. המסקנה המרכזית והשטחית שלי, מרוויחים בתחום הזה מעט ולטווח ארוך ובפרט מי שבוחר להתמחות בנישה טכנית.

  12. אחלה פוסט, כרגיל:)

    אבל, בלי קשר, מה הקטע הזה של הלייק בצד המסך, תן לו קצת CSS, קוביה שסתם תקועה ומכערת…

  13. אני חייב להגיד שבערך מכל ציורי המכונית והכל לא הבנתי דבר.

    הבנתי בכללי מה שניסית להעביר בזה, אבל חסר קצת מילים לצד התמונות :)

  14. מעניין מאוד, זה משקף גם חברות שמחזיקות מקדם בתוך החברה?

  15. מעניין לעשות את אותו סקר על פרילאנסרים…

  16. תודה.
    מהניסיון שלך יש טעם עדין להשקיע בנושא של קידום אתרים או שהתחום כבר "מת" או יותר נכון כמעט אי אפשר להשפיע עליו?

  17. הי פאבל. השבוע התפרסם גם סקר המשכורות של תחום השיווק בכלל.
    לצערי בצפון הרחוק לא מכירים את המספרים האלו – לא בסקר שאתה פרסמת ובטח לא בסקר של איגוד השיווק. המשכורות בצפון נמוכות בכ 30%-40% מהממוצע הארצי. מאוד חבל לנו אנשי השיווק הצפוניים, אבל דווקא לחברות קידום אתרים במרכז זו הזדמנות – כי ניתן להעסיק פרילנסרים שגרים בצפון ולחסוך הרבה מאוד כסף! אשני מרושתת עם אנשי מצרוע מעולים בצפון בתחום SEO, קידום אתרים ממומן וניהול רשתות חברתיות שכולם תושבי הצפון. כמו כן אני מלמדת סטודנטים לתקשורת בחיפה שישמחו לעבודות סטאג' בשכר מינימום. אם מישהו ירצה המלצות אתם מוזמנים לפנות אלי.

  18. הי פאבל. השבוע התפרסם גם סקר המשכורות של תחום השיווק בכלל.
    לצערי בצפון הרחוק לא מכירים את המספרים האלו – לא בסקר שאתה פרסמת ובטח לא בסקר של איגוד השיווק. המשכורות בצפון נמוכות בכ 30%-40% מהממוצע הארצי. מאוד חבל לנו אנשי השיווק הצפוניים, אבל דווקא לחברות קידום אתרים במרכז זו הזדמנות – כי ניתן להעסיק פרילנסרים שגרים בצפון ולחסוך הרבה מאוד כסף! אני מרושתת עם אנשי מקצוע מעולים בצפון בתחום SEO, קידום אתרים ממומן וניהול רשתות חברתיות שכולם תושבי הצפון. כמו כן אני מלמדת סטודנטים לתקשורת בחיפה שישמחו לעבודות סטאג' בשכר מינימום. אם מישהו ירצה המלצות אתם מוזמנים לפנות אלי.

  19. מעל 400 משתתפים זה מדגם די מייצג והתוצאות די תואמות את המציאות.
    עבודה מעולה עם גרפיקה מדהימה ומוסברת כהלכה. הלוואי עלינו בסקרים של גופים רישמיים עבודה כזו.
    כל הכבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים