איך לתכנן תקציב שיווק באינטרנט לשנת 2012 (תוך התחשבות בכל התחזיות)?

עידו סלע

בניית תקציב שיווק ופרסום באינטרנט

אומנם קצת באיחור, אך למי שעדיין מתכנן את תקציב השיווק והפרסום באינטרנט שלו לשנה הקרובה – כדאי שיגזור וישמור את הפוסט הבא. עידו סלע מ-Wisy מביא לנו כאן את ההמלצות שלו לבניית התקציב, על סמך טרנדים ותחזיות שמומחים שונים פרסמו לשנת 2012.

אתם יודעים שתחום השיווק באינטרנט משתנה כמעט כל חודש, ולכן אם ננסה לתכנן שנה קדימה זו תהיה יומרה גדולה. כבר כתבתי כאן בעבר שתקציב השיווק ופרסום באינטרנט הוא לא מעניין, והוא באמת לא מעניין למי שיודע בדיוק את המספרים שלו, את יחסי ההמרה שלו, את כמות הלידים וכו’ – וזאת כמובן אחרי מבחנים מעמיקים.

בכל זאת, הרבה מאד עסקים שואלים, כמה לתכנן? כמה כסף להקציב לכל הנושא הזה של שיווק באינטרנט?

כשפבל ביקש ממני להכין מאמר על הכנת תקציב ל- 2012 לא יכולתי לבודד את נושא המשאבים האישיים, ההשקעה של בעל העסק, וגם לא יכולתי לבודד את כל נושא הקידום האורגני שההשקעה בו היא אדירה וכמובן דווקא היום הכי מצדיקה את עצמה. הזמן שלנו, או של חברת קידום האתרים, הוא גם זמן שעולה כסף וצריך לקחת אותו בחשבון.

מה השתנה ב- 2011?

הרבה דברים ולא אגע בכולם. לצורך המאמר הזה אני רוצה לתת דגש על השינויים המרכזיים שיעזרו לנו לבסס את התקציב שלנו:

  • PPC גוגל – המחירים עלו לשמיים, דווקא בגלל הרבה מאד חובבנים שמעלים דרמטית את עלויות המכרזים “לא מעניין אותי מה קורה, אני רוצה להיות ראשון!” זה בהחלט משפט אשר משפיע על שוק.
  • PPC פייסבוק – השתפרו מאד, אמנם המחירים עלו מאד, אבל ניתן להגיע לפילוח מדויק, וכן בשנה האחרונה גם לפרסם מודעות מבוססות מיקום. טיפ על הדרך: זה עדיין לא עובד כמו שצריך, לכן, נכון להיום, אני ממליץ למקד פר עיר. אני בטוח שהם ישתפרו בהמשך הדרך.
  • עדכון פנדה – רבות נאמר ולכן לא ארחיב. כתבתי כאן פוסט בעבר על מותו של העידן הטכני, וזה מצריך אותנו לשנות משאבים או אולי להוסיף משאבים לקידום האורגני.
  • PPL – יש הרבה יותר אפיליאטס אשר ממוקדים בביטויים מאד עמוקים ומסוגלים להביא תנועה איכותית לאתרים.  אני מאמין גדול בפלטפורמה של רשתות שותפים. הבעיה היא שסף הכניסה גבוה (יחסית) ויש הרבה יותר שותפי זבל מאשר איכותיים, אבל בנושא הבאת טראפיק איכותי, מספיק שתופסים שניים שלושה שותפים מעולים, ואתם על הסוס. גם כאן זו נגזרת של עליית מחירי ה- PPC, שהמחירים כל כך עלו, צריך מקצוען שיביא לידים במחירים שפויים.
  • פורטלי נישה – שינוי היחסים מול הפורטלים הממוקדים (לא האינדקסים) – בקשר ישיר מול ה- PPC. כיוון שהמחירים עלו מאד, כל מיני פורטלים ממוקדים הפכו למוקדי תנועה מאד טובים ביחסי עלות מול תועלת. לדוגמא, אם יש לי ביה”ס ללימוד שחייה, ארצה לפרסם בפורטלים כמו חוג, חוגל, וואלה חוגים, תותי וכו’ במחיר של 200 ₪ לחודש (בערך). זה יביא לי יותר מארבעה לידים טובים + הערך האורגני, יוצא שזה שווה ביותר, הרבה יותר מ- PPC.
  • קנייה חברתית (אתרי הקופונים): גרופון, באליגם וכו’ – עלייה מטורפת וכבר ירידה (רק בשנה.. איזה שוק מטורף) לי יש דעה די נחרצת בנושא, הדעה שלי היא לא!
  • באנרים – ממשיכים לראות ירידה בקליקים, ירידה ביחסים, עם זאת רואים גם ירידה במחירים. לעסקים מסוימים, פרסום בבאנרים יכול מאד לעבוד. התחום הזה שנוי במחלוקת, באופן אישי – הפעמים שאני ממליץ לעסקים לפרסם בבאנרים הן אפסיות – אייבולס, חשיפות וידה ידה אלו דברים שאני לא יכול למדוד ולכן לא ממליץ. לעסקים אחרים גדולים יותר כמו תנובה, אורנג’ וכו’ באנרים בתוספת לערוצים אחרים יכולים מאד לעבוד.
  • רשת התוכן של גוגל – מחירים עולים ללא הצדקה. גם כאן הנושא שנוי במחלוקת, אני פשוט לא מפרסם שם. ים של תנועה, ים של קליקים וגם אפילו לידים – יחסי המרה אפסיים ביחס לעלות.
    לא יעזור – אמא שרוצה להכין יום הולדת לבן שלה ומחפשת “ליצן ליום הולדת” היא האמא (תרתי משמע) של הממוקדת – מכאן זה רק עניין של המודעה, דף הנחיתה המוצר וכו’. אותה אמא מוגדרת כ- Qualified Lead – ליד בעל פוטנציאל (יכולת כלכלית, רצון, אמצעים, גיל, מיקום וכו’) להפוך למכירה.
    לעומתה, אמא אחרת, יושבת לה בפייסבוק עם החברות שלה ופתאום מופיעה מודעה “רוצה לסגור מראש את הליצן ליום הולדת?” היא כן רוצה, יתכן והיא גם תמלא טופס, אבל היא לא צריכה כרגע, ולכן יש אמנם ליד, אבל יחסי הסגירה יהיו נמוכים דרמטית, חסרים לה רכיבים למכירה (לחץ, צורך אמיתי וכו’).
    היא לא Qualified Lead אלא יותר  Window Shopper – כמה עולה? רציתי לברר מידע… תודה רבה… אתם מאד נחמדים… אחזור אליכם כשאתקרב למועד…
    כשאנו בוחנים את הנושא, אנו צריכים לחפש את המקומות שאנשים בהם מחפשים משהו – פורטלים ממוקדים, מנועי חיפוש, ערוצי קניות וכו’. היכן נמצאים אותם לקוחות פוטנציאלים שלנו אשר כשירים להפוך ללקוחות היום.
  • טלפונים חכמים – יש מישהו בלי? לא נרחיב על החדירה כי אין מה להרחיב. מה שכן, נבין איך אנו לוקחים את זה לעצמנו וזה אומר פרסום בטלפונים. כל אסטרטגיית ה- PPC  שונה מאז עידן הטלפונים החכמים וצריך לקחת זאת בחשבון.
    בנוסף, צריך להתאים את האתרים לטלפונים, האתרים צריכים CSS  נפרד וכו’. בהקשר הזה יש המון תבניות היום של וורדפרס שמגיעות עם התאמה כמעט מלאה. זה עדיין לא מושלם אבל בדרך.
  • טוויטר – בארה”ב הטוויטר הוא כלי השיתוף המרכזי, תראו לדוגמא את השיתוף של פוסט בטקקראנץ’ של טוויטר מול פייסבוק. בישראל הם בקושי תפסו, עם זאת רואים בשנה האחרונה התעצמות. אני מעריך שטוויטר יתעצמו מאד בשנה הזו בישראל.

הפופולאריות של שיתוף בטוויטר

מה אומרים המומחים?

יש הרבה מאד תחזיות של הרבה מאד מומחים, רבות מהתחזיות ממש לא מעניינות אותנו שאנו באים להכין תקציב, לדוגמא שהטלוויזיה הולכת להיות ממש אונליין. זו תחזית שמאד מעניינת אותי אבל אין לי מה לעשות איתה מחר בבוקר.

אז ניגע בתחזיות אשר יש להן השפעה על התקציב שלנו בלבד:

  • Rand Fishkin מ- SEOMOZ טוען שקידום אתרים בלי לקחת בחשבון את הקהילה החברתית יהיה שייך לעבר. במילים אחרות, חייבת להיות אינטגרציה חזקה מאד בין העסק לקהילה. הוא מאמין שעדכון פנדה ילך ויחמיר – זו גם הדעה הרווחת בקרב כל המומחים. תחזית מעניינת נוספת שלו היא שיהיה קשה מאד לעשות קידום אתרים ללא Google + (אני לא כל כך מסכים עם זה, עם זאת זה קשור לקהילה ולכן בכל מקרה הייתי משקיע שם).
  • DejanSEO בתחזיות שלהם טוענים שיהיו הרבה יותר חיפושים לוקאליים – התחום הזה לא כל כך נחת בישראל עדיין אבל כשהוא ינחת, הוא כל כך מורכב שהוא מצדיק פוסט שלם ומקיף. בכל מקרה ברור שזו המגמה, לא יתכן שאדם בחיפה יחפש באייפון “פיצה” ויקבל פיצה בת”א.
  • התחזית של clickZ בתחום הדיוור האלקטרוני היא לסגמנטציה יותר חזקה של משווקים מבוסס קליקים ותחומי עניין.
  • Matt Lawson מ- Search Engine Land טוען שגוגל ישנו את אפשרויות הפרסום שלהם דרמטית, מה שאומר שצריך לעקוב מקרוב. אפשר גם להרחיב בפוסט של אהרון וול בנושא.

ולמי שממש רוצה להעמיק, יכול לקרוא את הריכוז של כל הטרנדים העולמיים כאן לפי תחומים.

על איזה עסק אנו מדברים? מה אם יש לי עסק אחר?

דוד שלי, שהיה קצין בכיר בצבא, תמיד נוהג לאמר – “טוב, אבל מה ביז’ו עושה מחר בבוקר”, רוצה לאמר, אחרי כל הידה ידה, איך אנחנו מתרגמים את זה לעשייה. מה תכל’ס?

בכלל, להגדיר תקציב לעסקים, זה כמו לשאול “כמה עולה חליפה ליתום”, איזה עסק? מה יש לו היום? איזה מיקום הוא? איזה מוצר יש לו? מה התחרות שלו? באיזו זירה הוא פועל? שפות? ועוד אינסוף שאלות.

יחד עם זאת, רוב העסקים בישראל, כ- 99.3% הם עסקים קטנים (כאלו המוגדרים עד 25 מיליון ₪) ומספרם 400,000. כמחציתם הם עוסקים מורשים וחברות אשר לא מעסיקות שכירים ולכן, עליהם הייתי רוצה להתמקד.

באותו הספא, במשרד עורכי דין, במשרד עיצוב פנים, במשרד אדריכלים, ביזמים של תמ”א 38, בבית דפוס, בבעל הצימר בגליל, בגרפיקאי, בביה”ס לקורס צילום, בנגר, בחברה לייבוא תרופות וכו’.

דיוק, מבחן, סקרנות, פתיחות

שימו לב לדיוק של הדברים. קליקים, זה לא לידים, חשיפות זה גם לא לידים, וכאן אנו אמורים להיות מאד מדויקים כדי שנוכל להכריע.

לא כל קליק מכל ערוץ מביא אותם יחסי המרה, ברור שלגוגל ופייסבוק יחסי המרה שונים.

לדוגמא, אתר Ynet פונה אליכם ומציע לכם שתפרסמו אצלו. אדם שלא בדק, שומע Ynet, חושב לעצמו שהפורטל הגדול בישראל בכבודו ובעצמו פונה אליו ומציע לו לפרסם ב- 300 ₪ בלבד לחודש, מבלבלים אותו במספרים של חשיפות, נתוני גלישה וכו’, ולאחר בדיקה יתכן ותקבלו במנוע החיפוש 20 קליקים בחודש.

אלו קליקים איכותיים, אבל האם היינו רוצים לשלם 15 ₪ על קליק? לא בטוח.

מה שמעניין בדוגמא האמורה, שזה התחום האפור. הרי זה לא איזה פורטל פּוּפּטיץ, וברוך השם יש מלא כאלו, אשר מציעים לנו פרסום ב”אינדקס המומחים שלו”. – זה YNET! זה כל העניין, ובכל זאת שווה בדיקה מעמיקה וברוב המקרים גם פסילה.

כשבאים להכריע, חשוב להיות מדויקים, לבחון כל ערוץ ולהבין מה בדיוק הערך שהערוץ הזה נותן לנו ולדעת כמובן את יחסי ההמרה. כאמור, קליקים זה לא מספיק.

טיפ: אם אתם מקבלים טלפון מפורטלים אשר מבטיחים גבוהות גבוהות, הפתרון הוא מאד פשוט. אל”ף לבקש לעשות פיילוט חודש, חודשיים. אם הם רוצים התחייבות ארוכה, פשוט נתקו.

בפיילוט הזה, תעלו באנר טוב עם דף נחיתה שאתם יודעים שהוא ממיר לכם במקומות אחרים, וזהו. מבחן מאד פשוט, בדיקה מאד פשוטה ושלום. תוך חודש, חודשיים יש תשובה מלאה האם הערוץ שווה או לא.

כי בדוגמא של Ynet אני לא אומר שהם לא שווים, הם שווים ביותר, רק שהם שווים בעבור הקליקים בגסות כ- 60 ₪ ואם מוסיפים את הערך האורגני אז זה יוצא בסביבות 100, 120 ₪ – זה בעבור 20 קליקים לתחום גנרי.

בנוסף, אם כבר בעניין פורטלים, עוד לא פגשתי פורטל (ויסלחו לי) שדובר אמת בקשר לנתוני הגלישה שלו.

טיפ 2: אין דבר כזה “בניית מותג דרך אדוורדס”. לא יזכרו את המותג שלנו, לא זוכרים באנרים, וחד משמעית מבוסס מחקר (למרות שלא צריך מחקר בשביל זה) לא זוכרים אדוורדס – לכן (ותסלחו לי על הצרפתית) אם מז…..ם לכם את השכל שזה טוב למותג, וגם אם אין קליקים אלא חשיפות יזכרו אתכם, תודה ושלום.

חלוקת העוגה לפרסום נטו

ראשית, מה זה אומר פרסום נטו? אני מתכוון לכל מה שהוא לא תשתיות, כל כסף שאנו שמים ואמורים לקבל מולו לקוחות. אחד לאחד. פרסום כזה שיביא לידים או מכירות.

ניקח עסק דוגמת ספא בגליל…

מתוך עוגה של 100% + (תכף אסביר מה זה הפלוס) הייתי מקציב סדר גודל של 4000 ₪ אשר מחולקים באופן הבא:

  • 50%, 2000 ₪ – PPC לגוגל, כמובן עם דפי נחיתה מעולים, שנבדקו וכו’.
  • 20%, 800 ₪ – PPC בפייסבוק, ממוקד רק לפי אזור.
  • 30%, 1200 ₪ – פרסום בפורטלים ממוקדים של ספא, שאיפה להגיע לסדר גודל של 100 ₪ לפורטל, זה כמובן מביא לידים וגם עוזר לקידום האורגני.

תקציב השיווק של ספא גליל

ניתוח של התקציב

אם הייתי צריך לבנות תקציב בשנת 2007 או לפני ככל הנראה שרובו היה הולך על PPC של גוגל + רשתות שותפים ולא שקל אחד במקום אחר.

החלוקה היום אחרת כי מחירי השווקים כל כך עלו שבערוצים מסוימים גם עם קמפיין מעולה ודפי נחיתה מעולים בקושי מביאים מחירים שפויים ללידים.

עם זאת, פורטלי נישה היום וגם קצת פרסום בפייסבוק יכולים להביא לידים במחירים יותר שפויים ולכן השינוי בתקציב.

  • לא אשים שקל אחד בבאנרים.
  • לא אשים שקל אחד ברשתות חיפוש של גוגל, אדסנס.
  • וברור שלא שקל אחד בעיתונים, רדיו וכו’.

קנייה חברתית (גרופון, באליגם ושות’): ב- 99% מהמקרים לא שם שקל לא עובד איתם. מי שרוצה לבנות מותג זה לא המקום. הלקוח מרוויח בגדול, הפלטפורמה מרוויחה. בית העסק מפסיד את התחתונים.

הנחה היא לא אסטרטגיה, גם פוגעים בלקוחות הנאמנים שלנו, גם עושים המרה הפוכה, הופכים את הנאמנים ל”יושבי גדר”, והכי גרוע מזנים את המותג.

כשאנו בונים מותג, יציאה ממעגל ההנחות היא  כמעט בלתי אפשרית. לא להיות מסונוורים מהטראפיק שמשלמים עליו אחרי זה בריבית דריבית. כתבתי כאן על הקנייה החברתית. האחוז האחד שבו כן הייתי עובד עם קנייה חברתית זה סטוקים מתים שלא יהיה מהם עוד, השקת חנות / סגירת חנות וכו’. כל מה שהוא חד פעמי לנצח.

מה זה הפלוס?

הפלוס הן רשתות השותפים, עבודה במתכונת של PPL – Pay Per Lead ו- PPS – Pay Per Sale שכאן, אחרי שיודעים את יחסי ההמרה, לא הייתי מגביל בסכום. אם אני משרד עו”ד לנזיקין עם עשרה עורכי דין, תיק ממוצע הוא 10,000 ₪ ואני עושה יחס המרה של 1 ל- 10, אשלם בשמחה 100 ₪ בעבור ליד ללא הגבלה (כל זמן שאני יכול להכיל את הלקוחות).

אם אני חנות למדבקות קיר, ואני יכול למכור הרבה מאד, ואני משלם PPS 30% מהמכירה, מה אכפת לי כמה אשלם, “תרבחו ותסעדו, קדימה קדימה”.

הערת סוגריים בנושא שיווק: יש שני ערוצים שאני מאד מאמין בהם והם לא קשורים לבלוג הזה, האחד שיווק גרילה – “פליירים על מכוניות, הופעה בבתי ספר וכו'”, והשני כמובן אלו שיתופי פעולה – שיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית, שיתוף פעולה עם העירייה וכו’. סגרנו סוגריים.

תשתיות

מה זה אומר? כל מה שאנו עושים כדי לבסס את העסק באינטרנט, קידום אורגני כמובן, טיפוח רשימות תפוצה, שיתופי פעולה, רשתות חברתיות, כתיבת מאמרים (אמיתיים) וכו’.

אין מאמין גדול ממני בתשתיות ואני חושב היום שההשקעה הכי טובה לעסק היא בקידום אורגני. להשקיע כמה שיותר. נעזוב כרגע אם עובדים עם חברת קידום אתרים או לא, אחרי זה נחלק “מי עושה מה”.

אני מעריך שעסק קטן צריך להקדיש לשיווק שלו לא פחות מ- 30 שעות חודשיות, שעה ביום לפחות, זה לא חייב להיות כל יום, זה יכול להיות יום אחד שלוש שעות יום אחד ארבע וכו’. תחשבו על זה שוב ותראו שזה לא הרבה ביחס לכך שהאינטרנט הוא הערוץ המרכזי לשיווק העסק.

מה החלוקה?

  • 5 שעות פוסטים ומאמרים – כחמישה בחודש, לפחות שניים בתוך האתר, היתר בחוץ. עדיפות לא לאתרי מאמרים אבל כרגע גם שם אם אין ערוצים אחרים. למעוניינים, פרסמתי את הרשימה המלאה של אתרי המאמרים + הסבר איך להגיש.
  • 10 שעות קישורים – איזה ערוץ, היכן לשים וכו’ רבות נכתב, זה יכול למלא בלוג שלם רק על הנושא הזה, הסיכום נכון להיום – קישורים עובדים, צריך לבחון היכן הערוצים השווים ביותר.
  • 4 שעות לאתר עצמו – להזין תכנים, לכתוב בלוג, לחיות את הגולשים, לענות לשאלות, לעבוד על האתר כמה שיותר. היום יותר מתמיד. שעה בשבוע, זה לא הרבה.
  • 4 שעות עבודה במרחב – ניהול פורומים, מענה על שאלות מקצועיות בפורומים, עבודה בבלוגים וכו’, שעה בשבוע.
  • 2 שעות וידאו – להקדיש ליוטיוב הרבה, כמה שיותר, שזה יוביל לסרט אחד (טוב) בשבועיים.
  • 2 שעות פייסבוק – להיות כמה דקות כל יום בפייסבוק, לבדוק, לנקות, למחוק, להגיב, לחייך, ליצור קשר וכו’.
  • 2 שעות תשתיות וקמפיינים – חצי שעה בשבוע – מעבר על הקמפיינים, בדיקת יחסי המרה, בדיקת מחירים, בדיקת מתחרים, עבודה מול ספקים וכו’. אחרי שדברים מתאזנים לא צריך לשבת על PPC כל היום, אפשר אחת לשבוע להקדיש לו כמה דקות.
  • 1 שעה עבודה על רשימת תפוצה, הרחבתה וכו’ ניוזלטר הוא כלי שיווקי אדיר, הבעיה שרוב העסקים לא יודעים להשתמש בו, הם מזנים את הרשימה, מפציצים בשטויות ופרומואים, לומדים עוד יותר שטויות מ”גורואים” שעושים עליהם כסף – ובסופו של יום לא עושים כסף מהרשימה שלהם. לא נוכל בפוסט הזה להכיל את הנושא כי הוא עצום אבל אם רוצים לסכם במשפט: זה ערוץ שעושים בו כסף. כדי לעשות בו כסף תקשיבו ללקוחות שלכם, תנו להם מה שהם רוצים.

חלוקת שעות חודשיות לעסק קטן

סיכום התשתיות

קשה עד בלתי אפשרי להכין מסמך אחיד, אבל זה נותן תמונה גסה למה הייתי מקדיש לעסק בשנת 2012 בהתאם לתחזיות.

זו כמובן לא רשימה סגורה ואין עסק אשר דומה לאחר – כל אחד צריך לקחת מכאן ולהקיש על עצמו. יתכן ולעסק מסויים כמו צימרים פורטלי נישה עובדים מעולה ויתכן שעסק אשר עוסק בקשב וריכוז מתאים רק גוגל, PPC וכו’.

מה אם אין לי שום תקציב? וגם אין לי אתר?

רבות יוצא לי להרצות בפני סטודנטים וגם עסקים קטנים – תמיד, קבוע, ניגשים אלי אחרי זה ושואלים את השאלה שבכותרת + האם אני ממליץ לא לעשות כלום? לחכות שיבוא תקציב?

התשובה שלי קבועה: חד משמעית לא לחכות! תמיד להיות במעגל העשייה, האויב הגדול ביותר של הטוב הוא המצוין.

אם כך, מה צריך לעשות?

הייתי בונה אתר על פלטפורמה מוכנה באפס כסף – פלטפורמה כדוגמת לייבסיטי וכו’, התשלום בסופו של יום הוא על ההוסטינג וזה WinWin, כך או כך הוסטינג ראוי עולה בסביבות ה- 50 ₪ בחודש.

חד משמעית לא הייתי הולך על שום סאב דומיין, בלוג או כל “עקיפה” חינמית אחרת – גם לסטודנט.

ללכת על דומיין עצמאי עם מערכת ניהול תוכן, מחר מחרתיים ואת זה צריך לזכור, גם אם בנינו על פלטפורמה מסויימת, לא תהיה שום בעיה ולא נאבד שום ערך אם עוברים. בבלוג הזה סוקר נושא מעבר דומיין.

הדומיין + האתר זה ערך נדלני, צריך הכי מהר להיות באוויר עם משהו.

ועכשיו עם אפס כסף, אבל עם משאבים מה הייתי עושה?

משקיע את אותם שלושים שעות בעסק שלי אשר רשומים למעלה.

לעסקים שאין להם כלום, לא הייתי ממליץ לעבוד עם רשתות שותפים כי סף הכניסה גדול יותר, צריך דפי נחיתה, צריך לדעת המרות, צריך להיות ערניים עם אנשי מכירות, ואם אין בשלות לא הייתי נכנס לזה. אני מכניס עסקים לרשתות שותפים רק אחרי חצי שנה שהם מבינים את המערכת הגדולה ואני מרגיש שהם בשלים. אם סטודנטים ועסקים קטנים לא ערניים מספיק, יאכלו אותם חיים בשוק הזה, אין את גוגל או פייסבוק שישמרו לנו על הגב.

ואם יש לי 1000 ₪ לפרסום בכל זאת?

הייתי מתחיל באדוורדס. הכי פשוט, הכי זמין הכי מהיר, אם זה עובד – מוסיף את פייסבוק וקצת פורטלי נישה. רק לשים לב בנושא ה- PPC – אין מקום לטעויות היום, צריך ללמוד את ה- PPC טוב טוב, כי המגרש היום הרבה יותר קשה לניצחון.

אתה בטוח? הלוואי!

לא לקחת את הפוסט הזה כפשוטו. אין שום נוסחה, זו רק תמונה גדולה, מה כן לקחת? “Always be testing” תבחנו את כולם כל הזמן, הדברים משתנים, תהיו ערניים, תשאלו שאלות, תחתכו בזמן ותהיו כל הזמן במעגל העשייה.

שתי דוגמאות שסותרות את מה שכתבתי

לא לדאוג, אני לא בא לבלבל, רק להוכיח שזו לא מתמטיקה.

דוגמא #1

יש לנו לקוח בתחום המנעולים בארה”ב, לקוח גדול עם סניפים רבים בארה”ב. לא יודע למי מכם יצא לעבוד עם השוק הזה, אבל הוא אגרסיבי ברמות גבוהות.

על כל פנים, מחירי ה- PPC  כל כך גבוהים, עד שהם מגיעים למחיר המטורף של מעל 20$ לקליק! אם עושים את יחסי ההמרה מגיעים לעלות רכישת לקוח של 750$.

אם כך, מה אני ממליץ לעסק כזה?

רוב התקציב הייתי הולך בו על אורגני, בנוסף לא הייתי עובד עם רשתות שותפים כי השוק מלא בזבל, מה שכן הייתי מחפש הרבה מאד עסקים שכבר היו וסגרו ובכל זאת יש להם לידים והם יכולים למכור לנו אותם במחיר שפוי.

דוגמא #2

יש לנו עסק בנישה מסויימת בנדל”ן, השוק הזה משום מה עדיין לא הגיע לאינטרנט וקליק שם עולה פחות משקל אחד שזו ממש בדיחה, לכן התקציב הולך לאורגני ורוב הכסף ל- PPC  והעסק הזה לא יודע את נפשו מתור הזהב הזה. אין לו צורך ברשתות שותפים, לא פייסבוק, לא טוויטר ולא פורטלים.

זהו, בהצלחה.

אהבתם? דיר באלק אין לייק או תגובה – חשבתי שאשב שעה אחת על המאמר ויצא יותר מכפול.

קרדיט לתמונה: jacquelineross

נכתב על ידי
עידו הנו הבעלים של חברת Wisy לשיווק באינטרנט – חברת בוטיק המעסיקה עובדים מהארץ והעולם, העוסקים בטכנולוגיות ותחומים נוספים שאנו אוהבים. עידו חובב סקווש, שחייה, שח, טכנולוגיה, עסקים, מסחר ואנשים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

112 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

112
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.