גוגל בוחנת הסרת תוצאות רגילות של אתרים שיש להם Featured Snippet

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

עד כה, אתרים שזכו לקבל Featured Snippet (“קטע מידע מומלץ”) בתוצאות החיפוש, נהנו גם מתוצאה אורגנית רגילה שלרוב היתה ממוקמת במקומות #1 עד #10, או לכל היותר בעמוד השני של התוצאות. אך כעת דברים עשויים להשתנות עם פיילוט חדש שגוגל התחילה לערוך השבוע, ובו אתרים שיש להם סניפט בתוצאות לא מקבלים תוצאה נוספת.

על פי ידיעה באתר The SEM Post שפורסמה לפני יומיים (15/5), כתובות URL שהופיעו בתוצאות החיפוש כסניפט, לא הופיעו פעם שניה בתוצאות כפי שהיה עד כה. כלומר, אם האתר מוצג כבר פעם אחת בתוצאות והוא מוצג כסניפט, הוא לא מוצג בהן פעם נוספת גם כתוצאה אורגנית רגילה.

בארי שוורץ מ-Search Engine Land העלה 2 צילומי מסך בהם ניתן לראות את השינוי. בצילום הראשון ניתן לראות את המצב הרגיל – סניפט שלאחריו מופיעה גם תוצאה רגילה מאותו האתר:

snippet with regular result

בצילום השני – אותו צילמה ג’ניפר סלג, כותבת הידיעה ב-The SEM Post – רואים כיצד התוצאה השניה מהאתר חסרה, ורק הסניפט נשאר:

snippet without regular result

לדברי שוורץ, גוגל אישרה שמדובר בניסוי, וכן ציינה שכרגע לא מדובר בשינוי קבוע (אם כי בדומה לניסויים אחרים שגוגל ערכה בעבר, הוא עשוי להפוך לקבוע בעתיד). לכך צירפה החברה הצהרה על פיה “אנחנו תמיד מתנסים בדרכים להפוך את חווית המשתמשים שלנו לטובה ביותר שיכולה להיות, אך אין לנו מה להודיע נכון לעכשיו.”

כפי שניתן להבין מהצילומים שלעיל, השינוי עדיין לא מופיע אצל כולם. כן ידוע שהוא תקף גם למובייל וגם לדסקטופ. כעת לא נראה שהניסוי מתבצע בכל העולם; הוא מופיע בתוצאות ב-Google.com (גוגל ארה”ב) וב-Google.ca (גוגל קנדה) אך לא ב-Google.co.uk (גוגל בריטניה) או Google.co.au (גוגל אוסטרליה). לחלופין, יתכן שגוגל משחררת אותו באופן הדרגתי. גם אנשים שראו את השינוי פעם אחת לא בהכרח יצליחו לשחזר אותו, גם לא ממחשבים או דפדפנים שונים.

מה צפויות להיות ההשלכות של שינוי כזה?

לדברי סלג, יש היגיון בשינוי זה, הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי האתרים. מבחינת המשתמשים, אין יתרון בקבלת אותה תוצאה פעמיים באותו חיפוש – פעם כסניפט ופעם כתוצאה רגילה, במיוחד לאור העובדה שברוב המקרים 2 התוצאות נמצאות בסמיכות זו לזו ובראש רשימת התוצאות. מבחינת בעלי אתרים שאין להם סניפט, השינוי מפנה מקום בתוצאות 1-10 שהם יכולים להתחרות עליו, ועשוי להגדיל את כמות ההקלקות לאתר שלהם, במקרה שהסניפט הקיים (של אתר מתחרה) לא מספק תשובה טובה מספיק.

לצד זאת, לאתרים שמעוניינים בסניפט יהיה כנראה קשה יותר לגנוב אותו מהמתחרים, שכן הם לא יודעים באיזה מיקום האתר המתחרה היה אמור להופיע. ואילו אתרים שכבר יש להם סניפט, ככל הנראה לא צפויים לחוות שינוי דרמטי בהקלקות מכך שהתוצאה השנייה הוסרה, שכן הסניפט מהווה תוצאה שבולטת באופן דרמטיעל רקע התוצאות האחרות בעמוד ולא ברור מה התוצאה הנוספת תורמת לו.

כבר ראיתם? דווחו!

מישהו מכם כבר הבחין בשינוי? אני הרצתי כמה חיפושים באנגלית ב-Google.co.il וב-Google.com ולא ראיתי. תנסו גם ותדווחו בתגובות! נשמח גם לשמוע מה ההשלכות שאתם צופים לשינוי כזה, במידה שכן יהפוך לקבוע. דברו איתנו 🙂

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.