קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » גוגל בוחנת הסרת תוצאות רגילות של אתרים שיש להם Featured Snippet

גוגל בוחנת הסרת תוצאות רגילות של אתרים שיש להם Featured Snippet

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

עד כה, אתרים שזכו לקבל Featured Snippet ("קטע מידע מומלץ") בתוצאות החיפוש, נהנו גם מתוצאה אורגנית רגילה שלרוב היתה ממוקמת במקומות #1 עד #10, או לכל היותר בעמוד השני של התוצאות. אך כעת דברים עשויים להשתנות עם פיילוט חדש שגוגל התחילה לערוך השבוע, ובו אתרים שיש להם סניפט בתוצאות לא מקבלים תוצאה נוספת.

על פי ידיעה באתר The SEM Post שפורסמה לפני יומיים (15/5), כתובות URL שהופיעו בתוצאות החיפוש כסניפט, לא הופיעו פעם שניה בתוצאות כפי שהיה עד כה. כלומר, אם האתר מוצג כבר פעם אחת בתוצאות והוא מוצג כסניפט, הוא לא מוצג בהן פעם נוספת גם כתוצאה אורגנית רגילה.

בארי שוורץ מ-Search Engine Land העלה 2 צילומי מסך בהם ניתן לראות את השינוי. בצילום הראשון ניתן לראות את המצב הרגיל – סניפט שלאחריו מופיעה גם תוצאה רגילה מאותו האתר:

snippet with regular result

בצילום השני – אותו צילמה ג'ניפר סלג, כותבת הידיעה ב-The SEM Post – רואים כיצד התוצאה השניה מהאתר חסרה, ורק הסניפט נשאר:

snippet without regular result

לדברי שוורץ, גוגל אישרה שמדובר בניסוי, וכן ציינה שכרגע לא מדובר בשינוי קבוע (אם כי בדומה לניסויים אחרים שגוגל ערכה בעבר, הוא עשוי להפוך לקבוע בעתיד). לכך צירפה החברה הצהרה על פיה "אנחנו תמיד מתנסים בדרכים להפוך את חווית המשתמשים שלנו לטובה ביותר שיכולה להיות, אך אין לנו מה להודיע נכון לעכשיו."

כפי שניתן להבין מהצילומים שלעיל, השינוי עדיין לא מופיע אצל כולם. כן ידוע שהוא תקף גם למובייל וגם לדסקטופ. כעת לא נראה שהניסוי מתבצע בכל העולם; הוא מופיע בתוצאות ב-Google.com (גוגל ארה"ב) וב-Google.ca (גוגל קנדה) אך לא ב-Google.co.uk (גוגל בריטניה) או Google.co.au (גוגל אוסטרליה). לחלופין, יתכן שגוגל משחררת אותו באופן הדרגתי. גם אנשים שראו את השינוי פעם אחת לא בהכרח יצליחו לשחזר אותו, גם לא ממחשבים או דפדפנים שונים.

מה צפויות להיות ההשלכות של שינוי כזה?

לדברי סלג, יש היגיון בשינוי זה, הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי האתרים. מבחינת המשתמשים, אין יתרון בקבלת אותה תוצאה פעמיים באותו חיפוש – פעם כסניפט ופעם כתוצאה רגילה, במיוחד לאור העובדה שברוב המקרים 2 התוצאות נמצאות בסמיכות זו לזו ובראש רשימת התוצאות. מבחינת בעלי אתרים שאין להם סניפט, השינוי מפנה מקום בתוצאות 1-10 שהם יכולים להתחרות עליו, ועשוי להגדיל את כמות ההקלקות לאתר שלהם, במקרה שהסניפט הקיים (של אתר מתחרה) לא מספק תשובה טובה מספיק.

לצד זאת, לאתרים שמעוניינים בסניפט יהיה כנראה קשה יותר לגנוב אותו מהמתחרים, שכן הם לא יודעים באיזה מיקום האתר המתחרה היה אמור להופיע. ואילו אתרים שכבר יש להם סניפט, ככל הנראה לא צפויים לחוות שינוי דרמטי בהקלקות מכך שהתוצאה השנייה הוסרה, שכן הסניפט מהווה תוצאה שבולטת באופן דרמטיעל רקע התוצאות האחרות בעמוד ולא ברור מה התוצאה הנוספת תורמת לו.

כבר ראיתם? דווחו!

מישהו מכם כבר הבחין בשינוי? אני הרצתי כמה חיפושים באנגלית ב-Google.co.il וב-Google.com ולא ראיתי. תנסו גם ותדווחו בתגובות! נשמח גם לשמוע מה ההשלכות שאתם צופים לשינוי כזה, במידה שכן יהפוך לקבוע. דברו איתנו 🙂

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

Next Case 2017

כנס הדיגיטל Next Case 2017 יוצא לדרך ואתם מקבלים 15% הנחה!

בדצמבר הקרוב זה קורה בפעם הרביעית: Next Case, הכנס הגדול בישראל לשיווק דיגיטלי, יכנס במתחם ...

Facebook Watch

חדש: פייסבוק משיקה פלטפורמת טלוויזיה משלה

לידיעה המקורית ב-Marketing Land פייסבוק לא נחה: אתמול, רביעי ה-9 באוגוסט, הרשת החברתית השיקה רשמית את ...

תגובה אחת

  1. Emanuel Hochstädt (זקן השבט)

    אינני זוכר שאי-פעם נתקלתי בתוצאת חיפוש כפולה, כמו שיש בצילום הראשון, ואני סורק מדי יום את 20-30 תוצאות החיפוש העליונות לביטוי "קידום אתרים" ולא מעט תוצאות חיפוש לביטויי חיפוש אחרים. האם המקור הוא הודעה מטעם Google או המצאה של Barry Schwartz? שימו לב לתשובה העמומה של גוגל:
    Google has confirmed that this is an experiment to Search Engine Land and specifically told us that it’s not a permanent move. They also sent this statement:
    We’re always experimenting with ways to create the best possible experience for our users but have nothing to announce at this time.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים