אינטיליגנציה מלאכותית בפייסבוק, גוגל בשתי שפות, הוספת עסקים ישירות ממפות גוגל ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

האינטליגנציה המלאכותית של פייסבוק

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

אם בשבוע שעבר, הייתה זו גוגל שחשפה מערכת מתקדמת לבינה מלאכותית, השבוע גם פייסבוק חושפת את ההתקדמות שלה בשדה האינטליגנציה המלאכותית עם כמה יכולות מרשימות:

יכולות לתאר מה נמצא בתמונות

המערכת של פייסבוק מפרידה בין חלקים שונים בתמונה ויכולה לתאר מה יש בהם. הביצועים של המערכת הם מהירים יותר ב- 30% והיא נדרשת להשתמש בפי 10 פחות מידע לאימון מאשר מערכות דומות בשוק.

Visual Question and Answering Demo

Earlier this year, we showed some of our work on natural language understanding — specifically, a system called Memory Networks (MemNets) that can read and then answer questions about short texts. In this demo of a new system we call VQA, or visual Q&A, MemNets are combined with our image recognition technology, making it possible for people to ask the machine what’s in a photo.

Posted by Facebook Engineering on Tuesday, November 3, 2015

לימוד חיזוי

באמצעות הכלי הזה, למעשה מלמדים את המכונה לזהות את התוצאה של אירוע מסוים בעזרת תצפית על סיטואציות קודמות. במערכת שמודגמת בסרטון, רואים את המערכת מצליחה לנחש באחוזים גבוהים יותר מבני אדם אם מגדל הקוביות יישאר יציב או ייפול…

Unsupervised Learning: Predicting Falling Blocks

Unsupervised or predictive learning is the ability to understand what will happen in the future by learning from observation. To try to give computers this ability, Facebook’s artificial intelligence research team has developed a system that can “watch” a series of visual tests — in this case, sets of precariously stacked blocks that may or may not fall — and predict the outcome. After just a few months’ work, the system can now predict correctly 90 percent of the time, which is better than most humans.

Posted by Facebook Engineering on Tuesday, November 3, 2015

תכנון

כאן לימדו את המערכת איך לשחק במשחק הלוח “גו”. המערכת לומדת את כל המהלכים האפשריים מראש ובנוסף לכך לומדת את התבניות השונות של המשחק. כך הצליחו להגיע תוך כמה חודשים של אימון לרמה של מכונות בינה מלאכותית אחרות בשוק ושל שחקנים טובים מאוד.

Watch an AI bot play Go

To help teach systems how to plan, Facebook’s AI research team has created an AI bot to play the board game Go. After a few months of playing, it’s already on par with the other AI-powered systems that have been published and it’s as good as a very strong human player. We’ve achieved this by combining the traditional search-based approach — modeling out each possible move as the game progresses — with a pattern-matching system built by our computer vision team.

Posted by Facebook Engineering on Tuesday, November 3, 2015

זיהוי תמונה + זיהוי של שפה טבעית

קחו את היכולת לענות על שאלות קצרות בנוגע לטקסטים שכבר הייתה לפייסבוק בעבר, ושלבו אותה עם מערכת לזיהוי תמונות, כך שתקבלו מערכת שיכולה לזהות סיטואציות בתמונות כמו למשל תינוק המצחצח שיניים. באמצעות שתי היכולות האלו, פייסבוק יכולה להציג לעיוורים מה נמצא בתמונות מסוימות בתוך הרשת החברתית כך שהם יכולים “לראות” את התמונה.

Teaching machines to see and understand

Facebook’s AI team is working to build smart systems that can enhance people’s lives. Watch this video to learn about how we’re approaching AI research and the impact this work is already having.

Posted by Facebook Engineering on Tuesday, November 3, 2015

בפייסבוק מסכמים בכך שעם מערכת שכזו המשולבת עם פיתוחים בתחום הקישוריות (Connectivity) ומערכות מציאות מדומה (כמו אוקיולוס ריפט), הם יוכלו לתת למפתחים כלים המאפשרים ליצור חוויות חדשות של הטמעה בתוך עולמות וירטואליים ולחבר יותר אנשים בעולם…

1-objects

 גוגל בוחנת ממשק אחד מרובה שפות ומחליפה את הממשק בטאבלט

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

לפוסט המקורי ב – Google Operating System

גוגל בוחנת ממשק מפוצל בתוצאות החיפוש בהודו, שם אנשים רבים מדברים הן אנגלית והן הינדית. החלוקה עצמה מתבצעת באמצעות טאבים מתחת לשורת החיפוש הורטיקאלי :

דובר גוגל מסר ל – SEL שהם תמיד מתנסים עם ה – Look & Feel של המוצרים שלהם, אבל אין להם שום דבר להכריז עליו כרגע…

2-google-segmented

בנוסף לכך, גוגל שינתה את הממשק עבור הטאבלטים: בממשק החדש כל תוצאה נראית כמו כרטיס  נפרד ויש קו הפרדה בולט יחסית בין ה – Title לבין ה- Description של כל תוצאה. באופן מוזר, גוגל עדיין מציגה את התווית “מותאם לנייד” למרות שתאימות לניידים פחות חשובה עבור טאבלטים.

3-google-tablets

שני כלים חדשים משפרים את המודעות המקומיות בפייסבוק

לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק לעסקים

פייסבוק מציגה שני כלים המשפרים את יכולות הפרסום של עסקים מקומיים. הכלי הראשון הוא למעשה עדכון ל-Local Awareness ומאפשר להתאים מספר גדול של מודעות לפי אזורים שונים. למשל, אם מודעה אחת מתייחסת לקפה במנלו פארק ומודעה אחרת מתייחסת לקפה בסאן פרנסיסקו (שניהם באזור המפרץ), כל גולש מכל אחד מהאזורים האלו ייראה פרסומת קצת שונה בהתאם לתבנית שבחר המפרסם (בתבנית יש חלק קבוע וחלק משתנה). גם כפתורי הקריאה לפעולה או קבלת הוראות הכוונה הם דינאמיים ומתאימים את עצמם למיקומו של המשתמש.

כלי זה זמין בכל העולם דרך ה-API ובקרוב גם דרך ה-Power Editor.

השיפור השני נותן יותר תובנות לעמודים עבור עסקים מקומיים ויותר נתונים אודות האוכלוסייה המקומית. לדוגמה, איזה ימים הם העמוסים ביותר בשכונה, פרטים דמוגרפים שונים, האם מדובר בתיירים או מקומיים וכך הלאה. הנתונים עצמם לא מפרים את הפרטיות של הגולשים ואוספים מידע רק ממי שהסכים לשתף את נתוני המיקום שלו עם פייסבוק. (כמו כן, הם לא מופיעים במספרים מוחלטים, אלא רק באחוזים וטרנדים).

התובנות החדשות לעמודים זמינות כרגע רק בארה”ב.

4-facebook-awarness

האם לפייסבוק יש בעיית שיתוף?

סקר חדש מחברת מחקר השווקים  Global Web Index מצא שמשתמשי פייסבוק אינם מדביקים סטאטוסים בפייסבוק ולא משתפים באותה תדירות כמו בעבר. עובדה שכמובן יכולה להוות בעיה לא קטנה לרשת חברתית שהשיתוף הוא הלחם והחמאה שלה.

לפי המחקר, אחוז הגולשים שעדכנו את הסטאטוס שלהם היה 34% בלבד ברבעון השלישי של 2015, זאת לעומת 50% ברבעון המקביל אשתקד. כשהיה מדובר על שיתוף תמונות, המספרים היו אפילו יותר נמוכים: 59% לעומת 37% בלבד.

ואם חשבתם שהבעיה היא במספר הביקורים הכולל בפייסבוק, אז ממש לא – 40,000 גולשים מתוך 50,000 שהשתתפו בסקר גולשים בפייסבוק ומתוכם 65% עושים זאת באופן יום יומי, הם פשוט משוטטים יותר ומשתפים פחות.

למרות שפייסבוק מכחישה את הטענות ואומרת שאנשים משתפים באותה תדירות כמו בעבר, היא ביצעה מהלך שאמור לעודד אנשים לשתף יותר, והיא מזכירה לאנשים בנוגע לאירועים משמעותיים שקורים וקרובים לליבם, החל ממשחקים של קבוצות ספורט ועד ליקוי הירח שהתרחש לא מזמן. מלבד זאת, היא פתחה את החיפוש שלה ליותר פוסטים ציבוריים וכך הקלה למצוא ידיעות על מה שחם וקורה עכשיו.

וייתכן שהמאמצים שלה כבר משתלמים מכיוון שיש נקודת אור אחת בסקר : מספר המשתמשים ה-“אקטיבים” שמסמנים לייקים עלה מ-42% ברבעון הראשון ל-50% ברבעון השלישי של השנה.

הוספה של עסקים חסרים בגוגל מפות ל-iOS

לעמוד האפליקציה באפסטור

גוגל הוסיפה אפשרות חדשה ומעניינת להוסיף עסקים חסרים למקומות על גבי המפות שלה ישירות מתוך אפליקציית ה-iOS, או ליתר דיוק, מתוך התפריט הצדדי. לחיצה על הקישור באפליקציה תפתח את הטופס הבא :

כמובן שלא כל עסק מתווסף אוטומטית וגוגל עדיין בודקת כל בקשה, אבל זו בהחלט התקדמות משמעותית להפיכת המערכת של גוגל לפתוחה ואינטואיטיבית יותר גם עבור מי שלא מתעסק בקידום מקומי.

4-maps

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתחדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.