השוואת אתרים בקונסולות החיפוש, יאהו עם גוגל, פרסומות וידאו בפייסבוק ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל: האם אתם רוצים להשוות את האתרים שלכם ב-Search Console?

לסקר של גוגל

גוגל שואלת אתכם האם אתם רוצים להשוות את האתרים שלכם דרך ה-Search Console ונותנת לכם כמה אפשרויות לסמן:

  1. לא
  2. שתי כתובות URL שונות של אותו האתר (לדוגמה, עם ובלי WWW)
  3. כן, בשביל כמה סאב דומיינים (מובייל רגיל או אתר מקומי מול בינלאומי)
  4. כן, בשביל כל המותג שלי (סאב דומיינים ואפליקציות)
  5. אחר (אופציה פתוחה)

מעניין שבגוגל לא נותנים אפשרות להשוות שני אתרים שונים לחלוטין, כנראה בגלל שמדובר במילות מפתח ושאילתות שונות… מנגד, היא כן מוסיפה משוב אופציונאלי שבו אתם יכולים לרשום את כל האתרים שאתם מנהלים כדי לתת לה פידבק בנוגע לשימושים שונים לאתרים בגדלים שונים.

יאהו בוחנת סט תוצאות מגוגל

לפוסט המקורי ב-SEO Book

אהרון וול מ- SEO Book  שם לב שיאהו בוחנת סט תוצאות ממומנות ואורגניות מגוגל בנוסף לסט התוצאות הרגיל שלה מבינג. בין שני הסטים של התוצאות יש מספר שינויים עיצוביים כמו למשל הצבע של הקישור הראשי של המודעה הראשונה (אצל בינג הוא סגול ואילו אצל גוגל הוא כחול). כמו כן, בסט של גוגל, הסט העליון של המודעות זהה למודעות בצידי המסך בגוגל.קום.

ההסבר לכך שדווקא עכשיו יאהו מסוגלת לבצע את הניסוי הזה הוא שבהסכם האחרון שלה עם מיקרוסופט, היא חייבת לתת רק 51% מנפח המודעות שמקורו בשאילתות של גולשים לבינג, ולמעשה עבור שאר ה-49%, היא יכולה לקחת את המודעות הממומנות והתוצאות האורגניות מהיכן שהיא רוצה, כולל גוגל. בנוסף לזאת, אסור לשכוח שליאהו יש רשת של מודעות משלה בשם Gemini שמיועדת בעיקר לניידים.

בסוף הפוסט וול מעלה טענה והיא שחופש הבחירה של הגולשים הוא בסופו של דבר רק מדומה  במקרה של יאהו : אחרי הכול מדובר במנוע שמחזיר כל פעם סט תוצאות אחר, ולרוב הגולשים גם כך קשה להבדיל בין התוצאות האורגניות לתוצאות הממומנות.

סט תוצאות מבינג:

סט תוצאות מבינג

סט תוצאות מגוגל:

סט תוצאות מיאהו

פוסטים מגוגל פלוס כבר לא יופיעו בגרף הידע

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

גוגל הודיעה שהיא מסירה פוסטים מגוגל פלוס מגרף הידע ובמקום זאת תשלב אותם בין יתר המקורות החברתיים כמו ציוצים בסט התוצאות הרגיל. לטענתה, המהלך נעשה על מנת לשמור על עקביות. ההודעה עצמה שותפה ישירות על ידי שני מנהלי המוצר הקודמים של גוגל פלוס: Vic Gundotra ו- Brad Horowitz. ואם תרצו, תוכלו לראות בכך עוד סימן לשקיעתה של גוגל פלוס.

פייסבוק מציגה פרסומות וידאו ומתחרה ישירות מול יוטיוב

לפוסט המקורי ב-Search Engine Journal

פייסבוק מבצעת ניסוי במהלכו היא משלבת פרסומות וידאו בפיד מיוחד בשם Suggested Videos שמוקדש אך ורק לוידאו וקישור אליו מופיע אחרי שמשתמש צפה בסרטון מסוים ומוצע לו לצפות בסרטונים דומים. הרעיון הוא שמי שמעלה את הוידאו (יצרני התוכן) יקבלו 55% מההכנסות של הפרסומות האלו ופייסבוק תקבל 45%. באופן לא מאוד מפתיע, אלו בדיוק גם התנאים של יוטיוב. נתוני הצפייה בסרטונים בפייסבוק הם מרשימים ביותר, עם מעל 4 מיליארד צפיות ביום, וברור שהמהלך הזה נועד לגרום ליצרני התוכן ליצור עוד תוכן ולשתף אותו דווקא בפייסבוק בנוסף או במקום באתרים אחרים.

כרגע הניסוי רץ באפליקציית ה-iOS עם מספר מועט של יצרנים כגון Fox Sports, NBA ו– Funny or Die, אבל הוא עשוי להתרחב בחודשים הקרובים גם אל אנדרואיד והווב. הפרסומות עצמן לא מופיעות לפני הסרטונים, אלא ביניהם (בתוך הפיד) בזמן שהמשתמש בורר בין הסרטונים השונים.

מבחינת המפרסמים, כרגע לא ברור כמה הם ישלמו ובזמן הניסוי הם למעשה לא משלמים כלל על הפרסומות מכיוון שאלו כבר כלולות בחבילות פרסום אחרות שקנו. עם זאת, נראה שהמודל גם כן יהיה דומה לזה של יו-טיוב, עם חיוב פר צפייה של שלוש או עשר שניות ומעלה (כשהאופציה האחרונה היא מן הסתם יקרה יותר).

אבי ניטרליות הרשת מאשים את גוגל בהטיית תוצאות

לכתבה המקורית בכלכליסט

פרופ’ טים וו, מאבי ניטרליות הרשת, מאשים את גוגל בכך שהיא מטה את תוצאות החיפוש המקומיות לטובתה. המחקר שהוביל ונעשה בשיתוף עם Yelp, טוען שכאשר מריצים תוצאות חיפוש בגוגל עם חיבור לגוגל פלוס ובלי חיבור לגוגל פלוס (הכולל גם את Google + Local), מקבלים סט שונה למדי של תוצאות, כאשר דווקא הסט “חסר הפלוס” הוא המאוזן יותר.

המחקר זכה להרמת גבה ברחבי הרשת מכיוון שהוא בוחן רק אספקט אחד של ביקורות גולשים, ומלבד זאת, ידוע שגולשים שונים מקבלים סט שונה של תוצאות חיפוש בהתאם להיסטוריית החיפוש שלהם והמדינה בה הם מתגוררים. יתרה מזאת, המחקר מומן על ידי Yelp עצמה, עובדה המציבה אותו בנקודת פתיחה בעייתית גם כן.

גוגל ישראל הגיבה לכתבה וציינה ש-Yelp דורשת מקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מזה כחמש שנים ומעלה טענות דומות כלפי הרגולטורים. עם זאת, המחקר הנוכחי מתבסס על מתודולוגיה פגומה ומתמקד בתוצאות חיפוש שבוצעו על מספר קטן של שאילתות, ואילו גוגל מתמקדת בהחזרת התוצאות הטובות ביותר עבור משתמשיה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105018
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99477
מדיה חברתית
בן אורן
87773
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.