ניסויים בקמפיינים, אינדוקס תוכן לאפליקציות, גוגל מציגה את המסמך המלא למדרגים האנושיים ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

האפליקציה של גוגל מבינה שאלות מורכבות יותר

לפוסט המקורי בבלוג החיפוש של גוגל

בפוסט חדש, גוגל מתארת כיצד היא שכללה את מנוע זיהוי השפה הטבעית שלה כך שהוא יבין גם שאלות מורכבות יותר מאשר עד עכשיו וגם שאלות עם כפל משמעות באמצעות גרף הידע. השאלה שניתנת כדוגמה היא “מי היה נשיא ארה”ב בזמן שה-Angles [קבוצת בייסבול] זכו באליפות העולם”? האופן שבו גוגל עונה לשאלה הזו מתואר בתמונה, אבל סביר להניח שבעבר הרחוק, גוגל לא היה יודע בכלל שהכוונה ב-Angles  היא לקבוצת בייסבול…

דוגמאות נוספות למה שגוגל יכול להבין:

  • תארים (סופרלטיבים) כמו “הכי גבוה” (Tallest) – למשל, מהן הערים הכי גדולות בטקסס?
  • תאריכים – למשל – מה הייתה אוכלוסיית סינגפור ב-1965?
  • שאלות מורכבות אחרות – באיזה סרטים בין היתר השתתף חותנו של סת’ גאבל? [רון הווארד]

יחד עם זאת, גוגל עדיין לא מושלם והוא יכול ליפול בשאלה כמו “מי הייתה אימה של דקוטה ג’ונסון בסרט? [50 גוונים של אפור].” במקרה הזה, גוגל ייתן את התשובה מלאני גריפית, שהיא אימה האמיתית של ג’ונסון ולא את שם השחקנית שגילמה את אימה בסרט… (ג’ניפר אילי)

1-complex-questions

לראשונה פייסבוק מעניקה לגוגל מידע באפליקציה שלה

לפוסט המקורי ב – WSJ

לראשונה מאז השיקה גוגל את ה – App Indexing שלה המאפשר לבעלי אפליקציות להטמיע “קישורים עמוקים” ישירות מתוצאות החיפוש בגוגל אל האפליקציות שלהם, גם פייסבוק הצטרפה ומאפשרת לגוגל גישה אל האפליקציה שלה. יחד עם זאת, מדובר בגישה מוגבלת מכיוון שרק תכנים החשופים לעיני כל כמו פוסטים ציבוריים, עמודי פרופיל, עמודי קבוצות ועמודים של עסקים יכולים להיות מאונדקסים.

המשמעות היא שמידע אישי עדיין דורש מן המשתמש להיכנס לאפליקציה עם החשבון הפרטי שלו על מנת לעבור את השער של “הגן הסגור” של פייסבוק. בכל אופן, מדובר במצב שטוב לשתי החברות מכיוון שגוגל מקבלת לראשונה גישה אל האפליקציה של פייסבוק ואילו פייסבוק מקבלת תנועה אורגנית ישירות מגוגל.

גוגל מציגה בשקט את “טיוטות וניסויים לקמפיינים”

לפוסט המקורי בחשבון הפלוס של Google Adwords

גוגל מציגה סוג חדש של קמפיינים שהם למעשה קמפיינים במצב טיוטה וניסוי בהם אפשר לנסות שינויים שונים על סמך הקמפיינים הקיימים. גוגל נותנת כדוגמה קמפיין סלולרי שרוצים לשנות לו את התקציב, כשאפשר להעביר חלק מהתנועה של הקמפיין המקורי לקמפיין הניסיוני ולראות איך הדבר משפיע על מדדים שונים כמו למשל מספר הלחיצות, מספר החשיפות, אחוז הלחיצות, המרות, מחיר להמרה ועוד… אם תרצו מדובר בעצם ב –  A/B לקמפיינים.

כרגע מדובר בבטא סגורה שמי שרוצה להתקבל אליה צריך להשתמש בטופס הזה, אבל גם עצם הגשת הבקשה לא מבטיח שהבקשה אכן תתקבל, והיא נעשית על סמך ההתאמה של המפרסם לתוכנית.

2-drafts

גוגל מציגה עיצוב חדש לגוגל פלוס

לפוסט המקורי בבלוג הרשמי של גוגל

הצוות של גוגל פלוס מציג חווית גוגל פלוס חדשה שמתבססת על פידבקים מן הגולשים, ובמיוחד העובדה שהתכונות הכי מבוקשות הן קהילות (עם 1.2 מיליון הצטרפויות חדשות בכל יום) ואוספים (שגדלים אפילו בקצב יותר מהיר).  העיצוב החדש לוקח זאת בחשבון ומאפשר גישה קלה לפונקציות האלו דרך הסרגל הצדדי ועמוד הבית, כמו גם מספק עיצוב מחודש לקהילות ולאוספים עצמם.

בסופו של דבר, גוגל פלוס החדשה נראית דומה יותר לרשת החברתית Reddit או פינטרסט מאשר פייסבוק ויש לה פוטנציאל טוב יותר למשוך מפרסמים שמעוניינים לפרסם לבעלי עניין בנושאים מסוימים אם וכאשר גוגל תאפשר פרסום בתוך הרשת החברתית שלה…

בנוסף לזאת, העיצוב כעת זהה על גבי כל הפלטפורמות השונות : מחשב אישי, טאבלט וסמארטפון, אבל על מנת להפעיל אותו יש צורך להיכנס לגוגל פלוס פעם אחת בגרסת ה – Desktop וללחוץ על הקישור העליון שיופיע בכותרת.

1-new-google-plus

גוגל מתחילה לבדוק אינדוקס תוכן ייחודי לאפליקציות

לפוסט הראשון מ – Search Engine Land

לפוסט השני מ – Search Engine Land

מיני מהפכה בעולם החיפוש התרחשה השבוע כאשר גוגל התחיל לראשונה לאנדקס תוכן הייחודי לתשע אפליקציות ניסיונות. עד כה, גוגל היה מסוגל לאנדקס רק תוכן מאפליקציה שהיה לו מקבילה באתר אינטרנט באמצעות “קישורי עומק” שהיו פותחים את האפליקציה עם התוכן הרלוונטי או מציעים למשתמש להתקין אותה על המכשיר, עובדה שבעצם לא אפשרה למי שיש לו תוכן נוסף בתוך האפליקציה או שאין לו אתר כלל ליהנות מיכולת האינדוקס הזו.

כרגע היכולת הזו מוגבלת מאוד וכוללת כאמור רק תשע אפליקציות שונות וביניהן Weather Channel, My Horoscope  ו  – Useful Knots בגוגל ארה”ב. כמו כן, מדובר בגרסאות האנדרואיד של האפליקציות האלו ולא בגרסאות הiOS ,להן אין בשלב זה אין התמיכה הזו.

עוד תכונה מעניינת נקראת App Streaming  והכוונה היא שאם תבצעו את החיפוש דרך האפליקציה של גוגל (ולא דרך הדפדפן), תוכלו לראות את התוכן בתוך האפליקציה אפילו אם היא לא מותקנת על גבי המכשיר שלכם! זאת באמצעות סטרימנג של החלק הרלוונטי מהאפליקציה ישירות מ-Google Play  אליכם. גם כאן יש מגבלה די משמעותית כרגע והיא שהמכשיר שלכם חייב להיות מחובר דרך חיבור Wi-Fi חזק ולהיות מעודכן לגרסת אנדרואיד 5 או 6. אם התרשמתם מהאפליקציה, תוכלו להתקין אותה בלחיצת כפתור דרך קישור בחלק התחתון של המסך.

החדשות הטובות הן שלמרות שכרגע מדובר בניסוי בלבד, בעתיד נראה שבעלי אפליקציות יוכלו לקשר את האפליקציות בדרך הרגילה (דרך ה – API) כדי לאנדקס את התוכן ולא יצטרכו לעשות זאת באופן מיוחד.

stream

כיצד גוגל עשויה לדרג את התוכן הייחודי לאפליקציות?

שאלה חשובה שנשאלת עקב היכולת החדשה של גוגל היא כיצד גוגל בדיוק יכול לדרג את התוכן הייחודי לאפליקציות כאשר אין לו קישורים, אנקור טקסט ו – Pagerank. אתר SEL דיבר עם מנהל המוצר של החיפוש הסלולרי בגוגל, רג’אן פאטל, והבין ממנו שגוגל כנראה יתבסס לא מעט על ה – API שבעצם מחבר בין האפליקציה לבין האלגוריתם של גוגל. למרות שפאטל לא אומר זאת מפורשת, אפשר להעריך שגוגל משתמש בין היתר במספר המשתמשים שנכנסים לאפליקציה דרך ה – API ובמשך השהייה שלהם בתוך האפליקציה (מאפיין שכל מפתח חייב לתת לגוגל כדי לקבל את הגישה ל – API). אמנם קל לזייף את שני המאפיינים האלו, אבל גוגל, נזכיר, הוא גם לא ממש רע בזיהוי ספאם…

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שלכל פריט מידע בתוך האפליקציה יש Title ו – Description כמו לדפי אינטרנט, כך שלפחות את המאפיינים האלו כן יש לגוגל.

מלבד היכולת הזו, מסתבר שלגוגל יש גם פיתוח של זחלן מיוחד עבור אפליקציות שיכול לזחול בתוך ה – URI של האפליקציה (המקבילה של ה – URL), וכך גם לגלות תוכן נוסף.

כל מה שציינו עד עכשיו נכון בעיקר לאפליקציות אנדרואיד, אבל גם לאפליקציות iOS  יש API לגוגל, כך שאם וכאשר גוגל תתחיל לתמוך בהצגת תוכן ייחודי גם מאפליקציות iOS, סביר להניח שהדברים יהיו דומים למדי. זאת מכיוון שגוגל לא תוכל להרשות לעצמה להפלות אפליקציות iOS  לטובת אפליקציות אנדרואיד… (אם כי לא סביר שנראה את אופציית הסטרימינג מגיעה לשם בקרוב).

טוויטר מסירה את מספר הציוצים מכפתור השיתוף שלה

לפוסט המקורי בבלוג של טוויטר

טוויטר הסירה ביום שישי את ספירת הציוצים בכפתורי השיתוף שלה לאחר שבתחילת אוקטובר הודיעה שהיא מפסיקה להציג את מספר הפעמיים שכתובת מסוימת ברשת צוויצה. טוויטר הסבירה זאת בכך שהיא מבצעת שינוי בפלטפורמות הפיתוח שלה (מעבר מ-“קאסאנדרה” ל-“מנהטן”) ובניית תמיכה מחדש בהצגת מספר הציוצים, הייתה גובה ממנה מחיר גבוה מדי שאותו היא יכולה להשקיע בהמשך פיתוח הפלטפורמה. בנוסף לכך, ה – API שאיפשר להציג את מספר הציוצים מעולם לא נתמך רשמית וטוויטר כבר הודיעה למפתחים בעבר שאל להם להסתמך על API לא רשמי…

נקודה נוספת לטענת טוויטר : כיום יש הרבה יותר כפתורי שיתוף שכוללים ספירה, בעוד פעם כפתור השיתוף של טוויטר היה מבין הכפתורים היחידים שהציג אותה… (למרות שלא ברור איך ספירה של רשתות חברתיות אחרות קשורה לכפתור של טוויטר מהבחינה הזו)

כמו כן, טוויטר מזכירה שספירת הציוצים לא הייתה באמת מדד לפופולאריות של כתובת מסוימת מכיוון שהיא לא לקחה בחשבון את מספר העוקבים של כל חשבון, ציוצים שציטטו את הציוץ המקורי, ציוצי תגובה וכמובן גם ואריאציות על הכתובת המקורית

גוגל מעדכנת את Adwords עם מודעות לעונת החגים

לפוסט המקורי ב – Search Engine Journal

גוגל הודיעה על שתי הרחבות חדשות ל – Adwords  שנבנו במחשבה על עונת החגים המתקרבת ושני ימי הקניות המיוחדים Black Friday  ו-Cyber Monday.  ההרחבה הראשונה מאפשרת לייצר מודעות עם כפתור Subscribe שלחיצה עליו תאפשר ללקוח הפוטנציאלי לקבל הודעות SMS מן המפרסם. מספר הטלפון כמובן לא נשמר ישירות אצל המפרסם והלקוח יכול להסיר את עצמו מרשימת הנמענים בכל שלב בו ירצה, ולכן לא כדאי לנצל את התכונה לרעה…

ההרחבה השנייה מאפשרת לסמן מודעות בסימון מיוחד של מידע מובנה ליום שישי השחור (המודעות יוצגו בין ה-20 ל- 27 בחודש) או Cyber Monday (יוצגו בין ה-20 ל-30 בחודש) עם הצעת קניות אחת במקום שלוש הצעות (הדרישה הרגילה להצגה של מידע מובנה). אם המפרסם בוחר לפרסם לשני הימים, המבצעים של יום שישי השחור יהיו בעדיפות גבוהה יותר…

גוגל מפרסמת את הקווים המנחים המלאים למעריכים האנושיים שלה

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

גוגל מפרסמת מזה בפעם הראשונה באופן רשמי את הגרסה המלאה של קובץ ההנחיות שלה למעריכים האנושיים. לפי גוגל, וכפי שהיה ידוע כבר בעבר, תפקידם של המעריכים האנושיים הוא לבדוק ניסויים אותם גוגל מבצעת באלגוריתמים שלה ולספק עליהם משוב (כלומר, הם לא מציגים בהכרח כיצד האלגוריתם עצמו עובד…) גוגל אמנם פרסמה גרסה של המסמך ב-2013, אבל זו הייתה גרסה לא מלאה, ואילו גרסאות כאלו ואחרות דלפו לרשת בעבר, כך שזו הפעם הראשונה בעצם שבה גוגל מספקת לנו מידע יקר ערך בנוגע למי שהיא חושבת שחשוב כיום לגולשים למצוא באתרי אינטרנט.

בקובץ המעודכן אפשר למצוא הרבה יותר מידע בנוגע לאתרים ניידים, תוצאות לוקאליות ושאילתות מורכבות, ומי שרוצה למצוא את עיקרי השינויים, יכול לקרוא את הפוסט של TheSEMPost המתבסס על גרסה מודלפת מחודש אוקטובר האחרון (אזהרה, הפוסט ארוך למדי בפני עצמו J).

אם להאמין לגוגל, מעתה היא תהיה שקופה יותר ותפיץ גרסאות חדשות של המסמך על בסיס תקופתי, כך שלא נצטרך להסתמך רק על גרסאות מודלפות כדי להבין מה היא דורשת מאיתנו…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.