גוגל מחפשת מקדם אתרים, קניית מוצרים ישירות מפייסבוק ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מחפשת איש SEO…

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

גוגל מחפשת איש SEO שתפקידו המוגדר הוא “מנהל תוכנית ה- SEO”.  במסגרת התפקיד, מנהל התוכנית יעבוד מול גורמים נוספים בגוגל כמו מחלקת השיווק, המכירות, ההנדסה, מפתחי המוצר ועוד, זאת במטרה להביא תנועה אורגנית ולהגדיל את עסקיה של גוגל. בנוסף, הוא ייקח חלק בפיתוח אתרים בינלאומיים ואופטימיזציה שלהם (כולל היגיינת קוד), ויעזור לעצב את האסטרטגיה החברתית, ובכלל זאת, זו הקשורה לבלוגים של החברה.

גוגל מדגישה שמדובר ב- “SEO טכני” שקשור לנושאים כמה מטה דאטא, מפות אתר, “תקציב זחילה”, שימוש בתגי קנונקיל וכו’. באופן לא מפתיע, בניית קישורים היא כנראה מחוץ לתחום…

מעבר לזאת, רשימת הדרישות היא די תובענית, כך שלא מדובר בהליכה בפארק : בין היתר נדרשת השכלה אקדמאית מתאימה, ניסיון של ארבע שנים בפיתוח עם HTML 5,SQL ו-XML,  ניסיון עם App Engine ו – Custom Search  של גוגל ורצוי גם ידע באחת מן השפות C/C++, Java או Python. (את רשימת הדרישות המלאה אפשר לראות בפוסט המקורי).

אגב,העבודה היא במטה הראשי של גוגל ב – Mountain View בעמק הסיליקון. ואם אתם מוצאים את כל העניין משעשע, אתם לא היחידים.

גוגל מציעה לקנות ממנה מוצרים ישירות

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

לאחר הרבה שבועות של ספקולציות, גוגל סוף סוף מציגה את כפתור ה-“רכוש בגוגל” (Purchase on Google). תהליך הרכישה עצמו הוא מאוד פשוט ובמהלכו, הרוכש מחפש מוצר כלשהו בגוגל וצופה במודעות למוצרים שונים. לאחר שהוא לוחץ על שם המוצר, הוא מגיע לעמוד שכולל את הפרטים אודותיו ויכול לקנות אותו כאילו היה מדובר בכל אתר מסחר אלקטרוני אחר ברשת.

העיבוד של התשלום עצמו נעשה דרך גוגל, אבל כל פרטי המכירה, כולל הדפסת הקבלות ללקוח וכל מידע אחר הקשור להתנהלות מולו, מתבצעים ישירות מול הסוחר, כך שגוגל היא למעשה רק גורם מתווך.

מבחינת העלות למפרסם, פרסומת Adwords  שכוללת את האופציה החדשה היא זהה לחלוטין לפרסומות קודמות ואין תוספת מחיר עבור הזכות להציג את האופציה לקנות את המוצר. מה שכן משתנה זו היכולת לראות כמה לחיצות על המודעות הפכו גם לרכישות…

כרגע מדובר בפיילוט שעובד עם מבחר מצומצם של סוחרים בארה”ב, במיוחד כאלו שיכולים לענות על הדרישות הטכניות של גוגל. החברה מתכוונת להרחיב את הפיילוט לקבוצה נוספת של סוחרים במהלך תקופת החגים.

קניה בגוגל

גוגל והמפרסמים שלה מתקשים להדביק את הקצב במובייל

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

דו”ח חדש של Adobe Digital Index  מוצא שמותגים שלא הכינו את עצמם לעדכון המובייל של גוגל, איבדו 10% מהתנועה האורגנית שלהם ברבעון השני של השנה. בתגובה לכך, רבים מהם השקיעו יותר בפרסום הממומן, אבל אז הם גילו שעליהם לשלם יותר כדי להשיג את אותו מספר לחיצות כמו בעבר (ה – CPC עלה ב-16% בעוד ה-CTR ירד ב-9%).

כשמשווים את המצב לפייסבוק, רואים ששם הקטנת מספר הפרסומות בעמוד עבור משתמש המובייל כמעט והכפילה את ה-CTR בשנה האחרונה, זאת לעומת גוגל שאצלה ראו עליה של 24% אחוז בלבד באותה תקופה (המספרים מתייחסים לכלל המכשירים).

לפי הדו”ח, גוגל צריכה לעשות מאמצים נוספים ולהפוך את הפורמטים של המודעות שלה ליותר ידידותיים למובייל, בעוד המפרסמים שלה צריכים לבצע התאמות נוספות כדי להישאר תחרותיים. לדוגמה, המחשבה על “Mobile First” בלבד היא לא תמיד נכונה. יש להתחיל ולחשוב במושגים אחרים על כך שמובייל הוא החוויה, כשמונחים קלאסיים כמו “החזר על השקעה” או “מעורבות” כבר לא תמיד רלוונטיים.

גם פייסבוק רוצה שתקנו דרכה

לפוסט המקורי ב-Buzzfeed

כמה לא מפתיע, הרשת החברתית הגדולה בעולם רוצה לקפוץ על עגלת הקניות הבוערת של אתרי המסחר האלקטרוני ולהפוך עמודים מסוימים למיני חנויות באמצעות פינה מיוחדת. כך בעלי דפים יוכלו להציע לא רק תמיכה ויצירת קשר ללקוחות שלהם, אלא גם למכור להם מוצרים ישירות.  פייסבוק כבר ביצעה ניסוי דומה בשנה שעברה, אבל אז היה מדובר בכפתור קנייה שהופיע במודעות ממומנות ברשת.

כרגע פייסבוק לא מתכוונת לגבות כסף עבור העסקאות, אבל לא בטוח שזה יישאר המצב גם בעתיד. בכל אופן, הניסוי בשלב כל כך מוקדם, עד שפייסבוק לא מוכנה אפילו לחשוף מיהם המותגים המשתתפים בו. בכל מקרה, אי אפשר להתעלם מכך שהתוכן של החנות נמצא ממש מתחת לשורת ה-About, כך שהדבר עשוי לדרבן את בעלי המותגים לתת לחנות עדיפות בסדר העדיפויות שלהם כאשר הם מעצבים או מתכננים את האינטגרציה של החלקים השונים בתוך העמוד. בנוסף, כרגע אי אפשר ממש לחפש מוצרים בתוך החנויות, אבל לא מן הנמנע שמידע אודותם ואודות החנויות עצמן יוטמע בתוך הגרף הפתוח ומנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק.

קנייה בפייסבוק

בדקו כיצד עדכוני גוגל השפיעו עליכם עם Search Metrics

לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable

SearchMetrics הוסיפו למדדים השונים שלהם את כל עדכוני גוגל, כך שכעת קל לראות יותר כיצד עדכון אחד או יותר השפיעו על נראות האתר שלכם בתוצאות החיפוש. לדוגמה, אם יש לכם חשד שהאתר שלכם נפגע בעקבות עדכון פנדה 4.1, תוכלו לראות בקלות שהתאריך של העדכון מסומן על ידי דגל של גוגל ולבחון האם באמת רואים שינוי חד בגרף בנקודה זו. ביחד עם אחוז הדיוק הגבוה של השירות והניתוחים הידועים שלהם אחרי כל עדכון (רשימות “המנצחים” ו-“המפסידים” שכבר הפכו לסוג של סטנדרט), מדובר בשינוי די משמעותי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
46
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99692
מדיה חברתית
בן אורן
87802
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.