איתי ברנר

גוגל בוחנת עמוד בית חדש לחיפוש בזמן אמת

מאת: | 27.08.2010 2 תגובות  

גוגל העלתה לרשת עמוד ניסיוני חדש בו ניתן לבצע חיפושים בזמן אמת מבלי לבחור את האפשרות בסרגל הצידי (כפי שהיה עד היום). תוצאות החיפוש בעמוד מורכבות מהעדכונים האחרונים ברשתות חברתיות כגון טוויטר ופייסבוק. בחלקו העליון של העמוד ניתן לראות ציר זמן המודד את מספר העדכונים כאשר ניתן ללחוץ על תאריך מסוים ולעבור אליו. מעבר לכך, בחלק מן המקרים ניתן לראות את רצף התגובות אשר אליהן מתייחס עדכון מסוים (לדוגמה, כאשר מגיבים למישהוא בטוויטר).

דף תוצאות חיפוש חדש לעדכונים בזמן אמת

אפשרות מעניינית נוספת היא להירשם לעדכונים בזמן אמת דרך המייל (email alerts) כפי שעד היום היה אפשר להירשם לעדכונים על דפים חדשים באינדקס.

באזורים מסוימים בעולם (כתלות בכתובת ה-IP או הספק), אפשר גם לבחור בעדכונים הקרובים לאזור הגאוגרפי של המשתמש. במקומות בהם  כתובת ה-IP לא מזוהה, אפשר עדיין להקיש שם של עיר או מדינה באנגלית (לדוגמה, tel aviv). התוצאות אשר יוחזרו הן של אנשים אשר הגדירו את מיקומם הגאוגרפי באותו מקום (כרגע לא ברור האם מוחזרות גם תוצאות של אנשים אשר מיקומים מזוהה דרך התקנים ניידים).

עדכוני זמן אמת מבוססי מיקום

הבדל בולט מעמוד התוצאות הרגיל של גוגל מתבטא בכך שלא ניתן לראות עמודים נוספים, אלא רק לחכות ולראות עדכונים חדשים יותר המתחילים להופיע בראש המסך (תכונה אשר ניתן לצפות בה מזה מספר ימים גם בגוגל ישראל בתוצאות חיפוש מסוימות).

עמוד הבית החדש נראה כצעד משלים לניסוי אחר של גוגל בו היא בוחנת עדכון של תוצאות החיפוש תוך כדי הקלדת השאילתה (כולל פרסומות רלוונטיות). בניגוד לחיפוש בזמן אמת, עדכון התוצאות פועל כבר אצל משתמשים מסוימים ונראה כי גוגל בודקת אותו "על רטוב". השילוב של שתי התכונות החדשות הללו ביחד אמור להפוך את גוגל לעדכני יותר ולהרגיל את המשתמשים להשתמש בו כאשר הם רוצים לחפש תוצאות "חברתיות" לגבי נושאים חמים.



     

קראו פוסטים נוספים שקשורים לנושא

הצטרף אל 4,500+ מקדמי אתרים ומקצועני שיווק באינטרנט, הזוכים לקבל עדכון שוטף על תוכן עדכני ובלעדי שמתפרסם כאן בבלוג AskPavel:




2 תגובות הוסף תגובה

  1. פבל ישראלסקי
    פבל ישראלסקי

    תודה רבה איתי! כרגיל עדכון מאד מעניין.

    מעניין לשים לב שכל העדכונים שבדקתי עבור שאילתות שונות מקורן מגיע מטוויטר בלבד (או 90 אחוז). חבל שיש חשיבות מועטה למקורות זמן אמת נוספים (כגון סטטוסים בפייסבוק).

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

  2. Ahoy

    פאבל,

    נראה לי שהסיבה היא יותר הבעיתיות שיש לגוגל באינדוקס של פייסבוק, בפרט לעומת טוויטר … לדעתי הם עלו עם מוצר חצי מבושל – מה עם לינקדאין, מייספייס ורשתות מובילות מקומיות (במרחב הגיאוגראפי)?

    חזק! חלש.. 0

    הגב לתגובה זו >

השאר תגובה





* תגובות שנכתבות לצרכי SEO בלבד עם מילות מפתח במקום שם המגיב\החברה - לא יאושרו

XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>