קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » עדכון אלגוריתם חדש לגוגל? הכירו את "Fred"

עדכון אלגוריתם חדש לגוגל? הכירו את "Fred"

לידיעה המקורית ב-Search Engine Land

עולם ה-SEO כמרקחה. היתכן שגוגל שחררה לאוויר עדכון אלגוריתם חדש ולא טרחה לספר לנו? על פי העדויות שעולות מהשטח, כבר ביום שלישי האחרון, ה-8.3, נצפו תנודות מחשידות במיקומי אתרים בתוצאות החיפוש. כרגע עוד לא לגמרי ברור מהי מטרת העדכון, אבל עושה רושם שהוא קשור להיבטים שונים של איכות קישורים. אך גוגל לא אימתה זאת, ולמעשה, טרם אישרה או הכחישה את קיומו של העדכון.

האם "Fred" נועד לדחוק למטה אתרים עם קישורים ספאמיים?

מה שכן ידוע, לעומת זאת, זהו שמו של העדכון – "Fred". זה התחיל כבדיחה פרטית בטוויטר על כך שאפשר לקרוא לעדכון בשם של אחד מהדגים שגארי אילייס (Gary Illyes), אנליסט בכיר בצוות Webmaster Trends של גוגל, צילם במהלך חופשת הצלילה שלו; והסתיים בכך שאילייס עצמו הכריז שעד להודעה חדשה, כל העדכונים הנוכחיים ייקראו פרד. ואכן, כל האתרים בתעשייה שדיווחו על העדכון עד כה השתמשו בשם זה.

 

רוב ההמולה מתרחשת כרגע בפורומים שעוסקים בקידום מסוג Black Hat, כמו Black Hat World ו-WebmasterWorld. מאחר שפורומים אלה בדרך כלל עוסקים בקישורים, משערים שזהו טיבו של העדכון הנוכחי. זאת על אף שחלק מהמדווחים בפורומים טוענים כי מעולם לא עשו שימוש בטכניקות Black Hat ועדיין ספגו ירידה בדירוגים, אם כי יתכן שהם כן משתמשים בטכניקות כאלה ולא מחשיבים אותן כ-Black Hat.

העדכון האפשרי משתקף גם בכלים לניתוח דירוגים

ההשערות לגבי שחרורו של העדכון הן לא רק תחושות בטן, אלא מגובות בנתונים של ממש. כלים רבים שמשתמשים בהם למעקב אחר דירוגי אתרים מראים תנודות חדות בתוצאות החיפוש בימים האחרונים. בחלקם ניתן לראות שהפעם האחרונה שהיתה קפיצה חדה בתנודות היתה לפני כחודש, ב-7 בפברואר, שגם אז משערים שגוגל ביצעה עדכון אלגוריתם, כנראה כזה הקשור לתוכן (גוגל עצמה טרם אישרה שהיה עדכון כזה).

ככה למשל נראות התנודות בתוצאות החיפוש על פי Rank Ranger:

Rankranger possible Google update

וכך על פי SEMrush, בציוץ של אולגה אנדריאנקו, ראש תחום שיווק גלובלי בחברה:

עוד דרך של גוגל לשפר את טיב התוכן ברשת?

רק לאחרונה דיווחנו כאן שגוגל בוחנת שיטה לדיווח על השלמות אוטומטיות פוגעניות בשדה החיפוש (שנוטות להעלות אתרי שנאה ופייק ניוז במקומות הראשונים בתוצאות), וכעת נראה שהזרקור מוכוון אל קישורים "רעים". קשה לדעת אבל יתכן שמדובר בדרך של החברה לדחוק מהזירה הן אתרים בעלי אופי בעייתי והן מקדמי אתרים שמשתמשים בטכניקות בעייתיות.

האם גם אתם שמתם לב לשינויים בדירוגים של האתרים שלכם – לטובה או לרעה? מה התיאוריות שלכם לגבי העדכון הזה?

שתפו אותנו בתגובות!

אודות דפנה בן יהושע

דפנה בן יהושע
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם - כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!

עשוי לעניין אותך גם...

Facebook Watch

חדש: פייסבוק משיקה פלטפורמת טלוויזיה משלה

לידיעה המקורית ב-Marketing Land פייסבוק לא נחה: אתמול, רביעי ה-9 באוגוסט, הרשת החברתית השיקה רשמית את ...

חדשות קידום אתרים

חם מהתנור: עדכון חדש לכלי Screaming Frog SEO Spider

מקדמי אתרים רבים משתמשים ב-SEO Spider של חברת Screaming Frog: זהו כלי פופולרי שבאמצעותו ניתן ...

5 תגובות

  1. מנהלת פורטל גדול. מרגישה כבר שבוע שינוי במיקומים ובסטטיסטיקות בחלק לטובה וחלק לרעה. עכשיו מבינה למה..

  2. זה רק חושף את ההבדל בין הרמה המקצועית הנדרשת בתחום לרמה המקצועית של מרבית העוסקים בתחום בעולם. כל כך פשוט למצוא סיבה עובדתית לכל תופעה כאשר משקיעים זמן בחשיבה וניתוח ופועלים מהסיבות הנכונות ולפי הספר ולא מבזבזים את הזמן בניסיון "לצאת גדולים" ע"י זריקת השארות לאוויר על בסיס כל איזו "תובנה" שקופצת לראש.

    לשורה התחתונה: מי שקורא את התגובה הזאת הוא כנראה הראשון בעולם (לפחות על בסיס כל פיסת מידע באינטרנט) לדעת מה באמת השתנה במנוע החיפוש בחודש פברואר 2017:

    האלגוריתם לא מתייחס לכל פרופיל הקישורים של כל אתר אלה אך ורק לקישורים שניתן לראות בקונסולת החיפוש. בתחילת חודש פברואר 2017 בוצע רענון לפרופיל הקישורים המופיעים בקונסולת החיפוש וכל הקישורים שהתווספו לכלי, התווספו במקביל לבדיקה של האלגוריתם. מי שיבדוק לעומק, ימצא גם קישורים מלפני מספר שנים שיתווספו לקונסולת החיפוש רק לאחר מועד זה בפעם הראשונה.

    איך זה משפיע על התוצאות?

    קישורים בעייתיים שנוספו לכלי לא היו ידועים למי שביצע טיפול בפרופיל הקישורים של אותו אתר בעבר וכעת גורמים לנזק
    קישורים תקינים שנוספו לכלי לא היו נכללו בשכלול ציון הדירוג של האלגוריתם וכעת גורמים לשיפור תוצאות הדירוג בהתאם לפרמטרים של כל קישור והעמודים אליהם הם מקשרים.

    *חשוב לציין שיחד עם זאת גוגל כבר הכריזו על מספר עדכונים משמעותיים באלגוריתם בחודשים האחרונים וייתכן מאוד שבמקביל אותם עדכונים הוטמעו יותר חזק באלגוריתם אך לעומת ההשארה הזאת, ההסבר על פרופיל הקישורים הוא על בסיס עובדות.

    בהצלחה

  3. זה 5 שנים אני טוען שיש לכתוב תוכן שישרת את הגולש ולא את בעל העסק.
    לפני כחצי שנה גוגל המליצה על תובנות שאני משתמש בהם שנים. תשאלו את זוהר עמיהוד, שבדק את הנתונים ורק אישר את מסקנותי
    במשך 15 שנים אחרונות שבניתי אתר עשיתי אין ספור ניסיונות והמווווווון טעויות ורק ב-5 השנים האחרונות אני ממוקד.
    והאתר זוכה לקידום פנטסטי שגורם לחברות לשיתוף פעולה שכווווווולם מרוויחים
    אני תנועה
    והוא לקוחות
    WINWIN, לא?

  4. תודה על העידכון, ניב אני חושב שאם מה שאתה אומר נכון אז זו הסיבה לתנודות. מעניין למה גוגל לא מרענן את הקישורים בכלי מנהלי אתרים בצורה יומית?

    • ניב מחברת אלקטרו

      הי,

      זאת בדיוק השאלה שנותרה פתוחה. אפשר לנחש סיבות רבות אבל אי אפשר לדעת את התשובה כל עוד גוגל לא יגידו אותה בעצמם (:

      ניחושים לדוגמה:

      הם ביצעו ניסויים ב "סביבת פיתוח" ובכל פעם הגדירו אחוז קישורים שונה להתייחסות של האלגוריתם עד שהם הגיעו למצב שלא יוצר שינוי קיצוני מדי ולא הגיוני כלל בתוצאות.

      האם הקפיאו\השהו\לא שיפרו את קצב העדכון ואחוז הקישורים שמופיעים בכלי ע"מ לראות ולהראות איך ועד כמה משפיעים פרמטרים הקשורים לאתר עצמו (אולי אפילו במטרה להעלות את המודעות לחשיבות של OnPage ע"י יצירת מצב קיצוני של השפעותיו לתקופה מסוימת)

      והסיבות ההגיוניות שאפשר לחשוב עליהם בלתי נגמרות. בסופו של דבר אין ספק שיש הרבה מאוד אסטרטגיה וחשיבה על 100 צעדים קדימה בכל פעולה שהם מבצעים\לא מבצעים ובסופו של דבר המטרה המרכזית שלהם היא להבטיח שהאפיק שמכניס להם כסף מהחיפוש ימשיך להכניס ויגדיל את הכנסותיו. כל השאר זה מעטפת (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים