תיתכן ירידה במיקומים בגלל הרבה קישורים חיצוניים שנוספו בזמן קצר?

פבל ישראלסקי

שאלה: נעזרתי בפוסט שלך על קישורים בישראל (15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים חינם) בעת השקת הפורטל החדש שלנו. כיום אני אחראית על נושא קידום האתרים שלנו, אך אני עדיין בתחילת דרכי בתחום. אשמח לקבל את דעתך על שתי בעיות איתן אני מתמודדת כרגע:

1. לפני ההשקה הרשמית של הפורטל עשיתי שינויים בהקשר של-SEO באתר והצלחתי להעלות אותנו מעמוד חמש בגוגל לעמוד שני בחיפוש הביטוי שאנחנו מקדמים. מאז שהתחלנו לקשר אל הפורטל ולהכניס אותו לאינדקסים הוא ירד בצורה דרמטית בדירוג בגוגל וכרגע מופיע מחוץ ל-100 המקומות הראשונים. בנוסף, הוספתי את האתר כמעט לכל האינדקסים ברשימה שפרסמת בפוסט הנ”ל כבר לפני כשבועיים. לחלקם היו בעיות באתר כך שלא יכולתי להגיש.

2. משום מה, כשאני בודקת את Backlinks לאתר אני לא רואה קישורים מהאינדקסים כלל. ואף בבדיקה במספר אינדקסים, הוא כלל לא מופיע באינדקס, על אף שרשמתי אותו. האם יש לך רעיון למדוע איני רואה קישורים מהאינדקסים? ובנוסף, מדוע נפלנו כל כך חזק בגוגל, דוקא בשבוע שבו לא נעשו הרבה שינויים באתר עצמו?

תודה מראש ושבוע טוב

זו בעיה מאד נפוצה ששמעתי עליה מספר פעמים. יש לגוגל סוג של מנגנון שאף אחד לא יודע בדיוק ב-100% כיצד הוא עובד והוא לא תמיד מופעל, אבל בגדול ניתן לומר שהוא גורם לכך שאתרים ירדו במיקומים שלהם לאחר יצירה מאסיבית של קישורים נכנסים.

גוגל נוטה לחשוד במצבים שלא נראים טבעיים בעיניו

זה לא ממש נראה טבעי שכמות גדולה של קישורים נוצרת בזמן קצר יחסית לאתר שרק עלה לאוויר, תסכימו איתי. כשדיברתי בפוסט על בניית קישורים על המהות של הקישור, ציינתי שהוא מתפרש בעיני גוגל כהצבעה\המלצה על אתר אחר. כיצד ייתכן מצב בו כל כך הרבה אתרים מכירים אתר חדש וכבר ממליצים עליו כל כך מהר?

בדיוק מהסיבה הזו אני תמיד ממליץ ליצור קישורים בצורה הדרגתית ולא במכה אחת, כי אז זה נראה טבעי יותר. בגדול אין לך מה לדאוג, בד”כ האתר יורד ולאחר מכן הוא יחזור, זה פשוט פילטר שמופעל כי האתר במעין בדיקה. כפי שאמרתי, זה לא הגיוני שיום אחד פתאום יופיעו אליו הרבה מאד קישורים אחרי תקופה שבה לא היו לו כלל.

מקרה דומה קרה לי בתחרות קידום האתרים שהשתתפתי בה. מכיוון שנרשמתי די באיחור, יצא מצב בו הייתי זקוק להרבה קישורים בזמן קצר יחסית כי היה לי בדיוק חודש כדי להגיע למקום הראשון. לכן יצרתי הרבה קישורים אך זה גרם לכך שירדתי במספר מיקומים למשך כמה זמן. ראי סעיף 3 בתובנות שהסקתי מהתחרות.

לגבי השאלה שאת לא רואה את הקישורים מהאינדקסים…

קודם כל אשמח אם תגידי לי כיצד את בודקת קישורים נכנסים? בכל מקרה הדבר הראשון שאת צריכה לבדוק זה האם בכלל הדפים בהם הוספת את הקישורים מאונדקסים בגוגל? כי אם לא, גם הקישורים שמופיעים בהם לא יתאנדקסו.

דבר שני שהייתי מציע לבדוק זה האם באינדקסים בהם הוספת מדובר על קישור מסוג nofollow או רגיל? למרות שהם כן נסרקים, התדירות שונה וייתכן שזה מה שגורם לעיכוב.

בכל מקרה, בהנחה שאת משתמש בכלי שי יאהו לצורך בדיקה זו, להלן הדברים שיש לעשות:

בחירת שדות בבדיקת קישורים נכנסים לאתר - yahoo site explorer

תגיות רלוונטיות: קישורים
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

30 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

30
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.