תיתכן ירידה במיקומים בגלל הרבה קישורים חיצוניים שנוספו בזמן קצר? | AskPavel

תיתכן ירידה במיקומים בגלל הרבה קישורים חיצוניים שנוספו בזמן קצר?


שאלה: נעזרתי בפוסט שלך על קישורים בישראל (15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים חינם) בעת השקת הפורטל החדש שלנו. כיום אני אחראית על נושא קידום האתרים שלנו, אך אני עדיין בתחילת דרכי בתחום. אשמח לקבל את דעתך על שתי בעיות איתן אני מתמודדת כרגע:

1. לפני ההשקה הרשמית של הפורטל עשיתי שינויים בהקשר של-SEO באתר והצלחתי להעלות אותנו מעמוד חמש בגוגל לעמוד שני בחיפוש הביטוי שאנחנו מקדמים. מאז שהתחלנו לקשר אל הפורטל ולהכניס אותו לאינדקסים הוא ירד בצורה דרמטית בדירוג בגוגל וכרגע מופיע מחוץ ל-100 המקומות הראשונים. בנוסף, הוספתי את האתר כמעט לכל האינדקסים ברשימה שפרסמת בפוסט הנ"ל כבר לפני כשבועיים. לחלקם היו בעיות באתר כך שלא יכולתי להגיש.

2. משום מה, כשאני בודקת את Backlinks לאתר אני לא רואה קישורים מהאינדקסים כלל. ואף בבדיקה במספר אינדקסים, הוא כלל לא מופיע באינדקס, על אף שרשמתי אותו. האם יש לך רעיון למדוע איני רואה קישורים מהאינדקסים? ובנוסף, מדוע נפלנו כל כך חזק בגוגל, דוקא בשבוע שבו לא נעשו הרבה שינויים באתר עצמו?

תודה מראש ושבוע טוב

זו בעיה מאד נפוצה ששמעתי עליה מספר פעמים. יש לגוגל סוג של מנגנון שאף אחד לא יודע בדיוק ב-100% כיצד הוא עובד והוא לא תמיד מופעל, אבל בגדול ניתן לומר שהוא גורם לכך שאתרים ירדו במיקומים שלהם לאחר יצירה מאסיבית של קישורים נכנסים.

גוגל נוטה לחשוד במצבים שלא נראים טבעיים בעיניו

זה לא ממש נראה טבעי שכמות גדולה של קישורים נוצרת בזמן קצר יחסית לאתר שרק עלה לאוויר, תסכימו איתי. כשדיברתי בפוסט על בניית קישורים על המהות של הקישור, ציינתי שהוא מתפרש בעיני גוגל כהצבעה\המלצה על אתר אחר. כיצד ייתכן מצב בו כל כך הרבה אתרים מכירים אתר חדש וכבר ממליצים עליו כל כך מהר?

בדיוק מהסיבה הזו אני תמיד ממליץ ליצור קישורים בצורה הדרגתית ולא במכה אחת, כי אז זה נראה טבעי יותר. בגדול אין לך מה לדאוג, בד"כ האתר יורד ולאחר מכן הוא יחזור, זה פשוט פילטר שמופעל כי האתר במעין בדיקה. כפי שאמרתי, זה לא הגיוני שיום אחד פתאום יופיעו אליו הרבה מאד קישורים אחרי תקופה שבה לא היו לו כלל.

מקרה דומה קרה לי בתחרות קידום האתרים שהשתתפתי בה. מכיוון שנרשמתי די באיחור, יצא מצב בו הייתי זקוק להרבה קישורים בזמן קצר יחסית כי היה לי בדיוק חודש כדי להגיע למקום הראשון. לכן יצרתי הרבה קישורים אך זה גרם לכך שירדתי במספר מיקומים למשך כמה זמן. ראי סעיף 3 בתובנות שהסקתי מהתחרות.

לגבי השאלה שאת לא רואה את הקישורים מהאינדקסים…

קודם כל אשמח אם תגידי לי כיצד את בודקת קישורים נכנסים? בכל מקרה הדבר הראשון שאת צריכה לבדוק זה האם בכלל הדפים בהם הוספת את הקישורים מאונדקסים בגוגל? כי אם לא, גם הקישורים שמופיעים בהם לא יתאנדקסו.

דבר שני שהייתי מציע לבדוק זה האם באינדקסים בהם הוספת מדובר על קישור מסוג nofollow או רגיל? למרות שהם כן נסרקים, התדירות שונה וייתכן שזה מה שגורם לעיכוב.

בכל מקרה, בהנחה שאת משתמש בכלי שי יאהו לצורך בדיקה זו, להלן הדברים שיש לעשות:

בחירת שדות בבדיקת קישורים נכנסים לאתר - yahoo site explorer

קראו פוסטים נוספים שקשורים לנושא

נהנית מהפוסט? הרשם לבלוג בחינם וקבל עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!


30 תגובות הוסף תגובה

  1. אורי א
    #1

    הי,
    תוספת קישורים היא לא ההכרח לא טבעית. ענינים של אקטואליה חדשות וכו.. יכולים לגרום לתוספת קישורים גדולה. יחד עם זאת אני מסכים שאם רוצים לייצר קידום ארוך טווח הוספה הדרגתית הינה בריאה יותר.
    דבר נוסף, הירידה במיקום עבור אתר חדש היא תופעה ידועה ומוכרת ולא בהכרך קרתה בשל הרישום לאינדקסים.
    בהצלחה

    תגובה לתגובה

  2. דניאל דנון
    #2

    כתבתי תגובה מפורטת, מלאה, ארוכה – לחצתי "השאר תגובה". מה קיבלתי? הודעת שגיאה של SPD. בלי התוכן של התגובה שלי, בלי אפשרות לשלוח מחדש – סתם חסמו אותי. רציתי להראות כמה טיעונים, אבל כתבתי את המילה via gra . כמה חבל – כל התגובה הלכה. חבל. בלי שום סיבה. בלי שום "אתה מוזמן להעתיק את התגובה שלך".

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה מאי 16th, 2009 23:30:

    באמת חבל, אבל אני לא חושב שהויאגרה היא הגורם לחסימה כי התגובה אמורה להיות מתוייגת בתור ספאם ועדיין אני אמור לראות אותה – ואני כרגע לא רואה שום תגובה ממך ברשימת הספאם. האם יש לך תצלום מסך של ההודעה מ-SPD? אני יכול לשאול אותם למה זה קרה…

    תגובה לתגובה

  3. אתר זולים
    #3

    מה זה נחשב להוסיף קישורים בצורה הדרגתית ? כמה קישורים בכמה זמן ?

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה יוני 13th, 2009 10:13:

    אין מספר שהוא נחשב "צורה הדרגתית". הכוונה היא לא להגיע למצב בו אתה לא משיג לאתר שלך אף קישור במשך חודשיים ואז פתאום בשבוע אחד מוסיף לו 25 קישורים. זו סתם דוגמא כמובן…

    תגובה לתגובה

    רוסלן הגיבה אפריל 15th, 2010 11:45:

    אז איך אני מעלה את "צורה הדרגתית". של הקישורים?

    תגובה לתגובה

  4. שמלה
    #4

    פוסט מעולה… בדיוק התחלתי לעבוד על קידום האתר שלי והתכוננתי להפציץ בקישורים.

    תגובה לתגובה

  5. אמנון לבבי
    #5

    הנה קישור לכלי של יאהו שמוזכר בכתבה:

    siteexplorer.search.yahoo.com/mysites?ei=UTF-8

    הכלי דורש login לחשבונכם ביאהו

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה יולי 28th, 2009 22:36:

    זה הקישור: https://siteexplorer.search.yahoo.com/
    ואין צורך בהרשמה כדי להשתמש בו.

    תגובה לתגובה

  6. קוסטה
    #6

    פוסט מעניין אבל יותר מעניין על איזה אתר מדובר ומה קורה איתו עיכיו? האם כבר חזר למקומו? אצלי קרה איזה כמה פעמים משהו דומה אבל בגדול אם זה אתר חדש אז לא אומר שאתר כבר בפילטר…היה לי אתר אחד שנכנס לטילטר + 30 לחמישה חודשים… הסיבה לכך התקנת איזה סקריפט PHP של החלפת קישורים שיצר מאה דפים מאוד דומים וגם במשך שבוע עשיתי יותר מ500 קישורים נכנסים… אם לא עשית את זה אין מה לדאוג, במקרים כאלה אייתי מוריד קצת קישורים נכנסים (באופן זמני)

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה ספטמבר 14th, 2009 22:29:

    היי קוסטה ותודה על התגובה. כל המטרה היא שהגידול בקישורים יראה טבעי. לכל סוג של אתר יש פרופיל קישורים טבעיים שונה. לדוגמא: באתר חדשות פרופיל הקישורים הוא כזה שיש פיקים – כל פעם שיש ידיעה חדשה ומרעישה זה גורף כמות גדולה של קישורים ולאחר מכן הגרף יורד. לעומת זאת, אתר תדמית למשל הוא יותר מאוזן. גוגל יודע לנתח ולקטלג אתרים לפי סוג וכך הוא בודק אם פרופיל הקישורים שלו טבעי.

    תגובה לתגובה

  7. עוד חושב
    #7

    שלום פאבל.
    לאחרונה יצא לי לי לראות וידאו של מאט קאט או איך שקוראים לבחור שאחראי נדמה לי על תחום קידום האתר בגוגל.פנה אליו מישהו בעל אתר גדול
    וטען כי התוצאות מיקום של האתר שלו (כנראה אתר ענק פורטל או משהו)לא כל כך טובות והאם זה בגלל שהוא הוסיף,תקשיב טוב אח שלו :-)
    מליוני דפים בבת אחת.מאט ענה לו בלי למצמץ שכנראה שזה שהוא הוסיף בבת אחת מליוני דפים ויצר מליוני קישורים ,כנראה פגע בו.מאט גם הציע לו פעם הבאה להכניס רק כמה אלפי קישורים ביום וכך יהיה בסדר.הפואנטה היא שלפי התשובה הנ"ל ההתבחבשות שלנו על 20 קישורים ביום היא בכלל לא מזיזה לגוגל.כמות כזאת של קישורים 20 או 30 חדשים ביום לפי תשובתו של מאט בכלל לא תשפיע לרעה.במיוחד לאור העובדה שגוגל לא מגיע לכל הקישורים בבת אחת.חווה דעתך בבקשך
    ויש לך אחלה אתר אגב :-)

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה נובמבר 30th, 2009 0:25:

    תודה על התגובה העניינית, אני שמח שאתה נהנה לקרוא. העניין הוא כזה: המספר 20-30 הוא יחסי. אני מעולם לא ראיתי את הסרטון שאתה מדבר עליו אבל מאמין לך לחלוטין ויש בזה הרבה הגיון. אם מדובר באתר גדול (נגיד פורטל), הרי שפרופיל הקישורים הנכנסים אליו יהיה שונה מזה של אתר קטן. לדוגמא: האם כמות הקישורים הנכנסים לבלוג שלי ביום אמורה להיות שווה לכמות הלינקים שנכנסים ל-ynet ביום? כמובן שלא. בגלל אופי הפעילות וסגנון כל אחד מהאתרים שלנו, כך גם נקבע הפרופיל בהתאם. כנ"ל גם לגבי תוכן – מה שנראה הרבה עבור אתר קטן, יכול להראות מעט מאד באתר גדול.

    תגובה לתגובה

  8. אריאל
    #8

    כמו תמיד, צריך לפעול כפי שהיינו פועלים אם לא היינו מנסים לקדם את האתר או אם גוגל לא היה קיים. אף אחד לא היה מתחיל לרוץ ולנסות להפיץ קישורים נטו לקידום אלא היו מנסים לפרסם באתרים, במיוחד בתשלום כדי להשיג גולשים.
    צריך תמיד להתייחס לגוגל באופן טבעי ולא במשהו שצריך להזין אותו במידע כל יום. צריך לפעמים לקחת הפסקה ולתת לקידום לעשות את שלו, "לתפוס" בגוגל ולראות תוצאות.
    אני אף פעם לא תומך בביצוע מספר פעולות כמו הוספת קישורים מרובה כמשהו טוב. אם קורה משהו רע – סיפור לגלות מה הסיבה האמיתית. לאט לאט וככה שומרים על עצמנו ויודעים אם הפעולה שעשינו טובה או רעה.

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה ינואר 4th, 2010 10:33:

    מסכים איתך!

    כמו שאומרים – "תקדמו את האתר עבור הגולשים, לא עבור מנועי החיפוש" (זה גם כתוב בהנחיות לבעלי האתרים בגוגל).

    תגובה לתגובה

  9. צבי
    #9

    יכול להיות שגוגל יענישו מישהו על יותר מידי קישורים ויורידו אותו מהתוצאות לגמרי?
    בלי יכולת לחזור

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה ינואר 4th, 2010 10:34:

    אני לא נתקלתי במקרים של עונש בלי יכולת חזרה על פעולה כזאת. הבעיה היא שגוגל לא יכול להוכיח לעצמו שהקישורים החיצוניים נוספו ע"י בעל האתר, שהרי יכול להיות שהמתחרה עשה לו את זה. לפיכך הוא כביכול "לוקח צעד אחורה" ובודק את העניין. העונש הוא השעייה של המצב הנוכחי כדי לבחון את התמונה הכוללת.

    תגובה לתגובה

  10. עמנואל
    #10

    הסבר לתופעת הנפילה במיקומים, זמן מה לאחר עליה במיקומים בזכות יצירת קישורים רבים בזמן קצר, הצעתי לפני כחמש שנים בדמות מודל שעל פיו גוגל מעניק לכל קישור ציון "זמני", מיד עם גילויו, וציון "יותר יציב" כעבור שבועות אחדים, לאחר שאסף מידע נוסף על הדפים המקשרים ותכונותיהם. הציון היותר יציב (הרי לא יתכן ציון ממש קבוע כי הדף המקשר עלול למשל לאבד קישור איכותי משלו כעבור זמן) יכול להיות גבוה או נמוך מהציון ה"יותר יציב". אם הוא יותר גבוה, ציון הדף המקושר יעלה שוב, ואיתו אולי גם המיקום שלו בתוצאות החיפוש. אם הציון נמוך מהציון הזמני, ציון הדף ירד ואיתו אולי גם המיקום. אם עבודת הקידום מתאפיינת במאמץ התחלתי של יצירת קישורים רבים שאיכותם אפסית, הקפיצות מעלה ומטה במיקומים עשויות להיות דרמטיות במיוחד.

    על פי מודל זה עמיתי ברנקו ריכטמן תכנן ניסוי שתוצאותיו פורסמו ב:
    http://www.seo-scientist.com/unconventional-link-attributes.html

    תגובה לתגובה

    עמנואל הגיבה ינואר 24th, 2010 19:56:

    תיקון:
    הציון היותר יציב יכול להיות גבוה או נמוך מהציון ה"זמני"

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה ינואר 24th, 2010 21:54:

    פוסט מעולה של ברנקו, קראתי אותו כשפורסם (ממליץ לכולם לקרוא).

    תגובה לתגובה

  11. משה
    #11

    ההשערה שלי בעניין היא מאד דומה למציאות בחיים, כשיש לכם על השולחן המון דפים ללא סדר וללא מיון , אתם קודם כל זורקים אחורה את מה שקשה לכם למיין ומשאירים לסוף, ורק אחר כך מעלים אותם לסדר שעשיתם , בהתאמה כך נראה שגוגל רוצה שיתנהל המנוע שלו , מה שגורם לו לחשוב שעובר הרבה שינויים וייתכן שלאראוי למקום שהוא נמצא כרגע ,יעבור לסוף הרשימה (בביטוי ובקטגוריה המתחרים) ולאחר סדר ראשוני יקבל את המיון הראוי.

    תגובה לתגובה

    פבל ישראלסקי הגיבה מרץ 2nd, 2010 20:46:

    אהבתי את ההסבר! :)

    תגובה לתגובה

    עמנואל הגיבה מרץ 2nd, 2010 21:16:

    התיאור שלך מושתת על ההנחה השגויה שגוגל מעניק לדפים שבתוצאות החיפוש מיקומים. ההנחה הזאת יוצרת קושי להסביר את התופעות הנצפות הסבר פשוט.

    גוגל לא מעניק מיקומים אלא ציונים (ציוני רלוונטיות), ופעולה פשוטה נוספת מסדרת את כל תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוניהם.

    תגובה לתגובה

  12. משה
    #12

    זה לא משנה אם מתרגמים את הציון למיקום בתוצאות החיפוש על ידי מיון כמו שאמרת . התוצאה בסופו של דבר היא תוצר של מה שתיארתי . כמובן זו השערה את האמת יודעים רק בדלתות הסגורות שבסניפי גוגל הגדולים .

    תגובה לתגובה

    עמנואל הגיבה מרץ 3rd, 2010 11:20:

    ודאי שזה משנה, ורואים זאת בפורומים בזעקות השבר מסוג "חודשיים הייתי במקום 4 ואתמול נפלתי למקום 7. מה עשיתי לא בסדר?"

    אם גוגל היה מעניק מיקומים הנפילה שלי במיקומים אכן חייבת להיות תוצאה של פעולה מזיקה שאני עשיתי. לעומת זאת, מאחר וגוגל מעניק ציונים, הנפילה שלי במיקומים יכולה להיות תוצאה של פעילות מוצלחת של המתחרים, למרות שכל מה שאני עשיתי גם היה בסדר, אבל בכמות קטנה משל המתחרים.

    תגובה לתגובה

    Tomim הגיבה מרץ 4th, 2010 17:11:

    הא, עכשיו אני מבין לאן עמנואל נעלם…

    תגובה לתגובה

  13. גבי
    #13

    פאבל שכחת את הדבר הכי חשוב לגבי אינדקסים. הם שייכים למקדמי אתרים ברובם שמקדמים את מי שמתאים להם לקדם.

    תגובה לתגובה

  14. SEOleader
    #14

    מדובר בעונש כואב עבור עודף מוטיבציה של מקדמי אתרים…

    גם לאחר הפעלת הפילטר הזה, ישנו קושי להרפות מיצירת קישורים נכנסים נוספים…

    מזדהה.

    תגובה לתגובה

  15. ליאור
    #15

    אני לא חושב שגוגל יכול לשפוט לרעה אפילו קצת אתרים ע"פ הקישורים הנכנסים אליהם והעובדה היא ששמענו סיפורים ברשת על אתרים שנענשו כי הם הסתירו תוכן בדף או כל מיני פעולות כאלו ואחרות אבל לא יצא לי לשמוע על אתרים שנענשו בגוגל בגלל שקיבלו יותר מדי קישורים נכנסים.

    תגובה לתגובה

    עמנואל הגיבה אפריל 27th, 2010 9:49:

    יכול וגם יכול. ראה הסבר ותוצאות ניסוי בתגובה מס' 10 מעלה.

    תגובה לתגובה

השאר תגובה





* תגובות שנכתבות לצרכי SEO בלבד עם מילות מפתח במקום שם המגיב\החברה - לא יאושרו

XHTML: ניתן להשתמש בתגים אלו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

מה עוד אפשר למצוא כאן?

> בלוג קידום אתרים - בלוג המרכז את כל הפוסטים האחרונים שכתבתי.

> קורס קידום אתרים - מידע על כל הקורסים המובילים בישראל.

> כלים לקידום אתרים - תוסף להתקנה בדפדפן עם גישה למגוון כלים.

> מידע על SEO - קישורים שימושיים לפורומים, בלוגים, ונותני שירות.

מדריכי קידום אתרים

> בניית קישורים - תכנון נכון של אסטרטגיית הקישורים באתר.

> השגת קישורים חיצוניים - 15 דרכים פשוטות להשיג קישורים חיצוניים חינם.

> שיווק בפייסבוק - איך תוכלו לשווק את האתר שלכם בפייסבוק בשניות?

> שיפור יחס המרה - איך להפוך את הגולשים שלכם ללקוחות?